automoto.ee foorumid

Täisversioon: Estfield S030
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere kõigile,

jätkaks siis ühe auto lugu, mille nüüdseks üle kümme aastat vana sünniteema on siinsamas foorumis üleval: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=244

Tegemist siis Estfield number S030 masinaga.

[Pilt: fw0rj6.jpg]

Auto on täiesti rahuldavas korras, vajab ainult veidi hoolt ja siit sealt nokitsemist (el. süsteem, näidikud näiteks). Läbisõit üle 8000 km.

Pikemas plaanis ja eelistuste järjekorras tahaks teha:
1) present kate salongile
2) 5k Lada kast vahele
3) R1/R6 karburaatorid preaguse Opeli? karpa asemele
Ilus uunik ju!

Huvitav, kuidas talvel oleks Estfield(i laadse) kit-cariga kulgeda? Salongisoojustus on puudulik ju... Big Grin
Soovitage kes sellise katte valmis teeks nagu lingil või kuskohast sobivat present riiet saaks. Eesti Tekstiilis ei ole.

http://www.softbitsforsevens.co.uk/page45.html
(25-06-2014, 23:32 PM)Olafesq Kirjutas: [ -> ]Soovitage kes sellise katte valmis teeks nagu lingil või kuskohast sobivat present riiet saaks. Eesti Tekstiilis ei ole.

http://www.softbitsforsevens.co.uk/page45.html

Tere.
Helista või saada meil,annan kontakti.
Tel.+372 56477273
Meil. metall73@hot.ee
Tartus selline koht.
Teevad ka kabriokatuseid.
(25-06-2014, 21:50 PM)Kombimiis Kirjutas: [ -> ]Ilus uunik ju!

Huvitav, kuidas talvel oleks Estfield(i laadse) kit-cariga kulgeda? Salongisoojustus on puudulik ju... Big Grin

Korralik kostüüme selga ja võivad kõik hellakesed igasuguseid salongisoojendusi endile sisse istuda Smile
võid katet uurida ka Autokatte OÜ'lt
http://www.autokate.ee/
Datsuni kastikate oli küll hea.
Tänud neile kes infot jagavad. Trukid ja kate tellitud, läheb veidi aega kuni Eesti jõuavad. Tellisin Docril N riide ja pull-the-dot trukid. Pleekinud kellad saab ka peagi korda.

Uuriks nüüd 5-k käigukasti kohta. Neti andmete põhjal peaks 2107, 2104 ja 2105 5-käigulised üks-ühele peale sobima. On kellegil pakkuda?

Parimat,
Olaf
Ladaklubi?

A.
(07-07-2014, 14:12 PM)Olafesq Kirjutas: [ -> ]Tänud neile kes infot jagavad. Trukid ja kate tellitud, läheb veidi aega kuni Eesti jõuavad. Tellisin Docril N riide ja pull-the-dot trukid. Pleekinud kellad saab ka peagi korda.

Uuriks nüüd 5-k käigukasti kohta. Neti andmete põhjal peaks 2107, 2104 ja 2105 5-käigulised üks-ühele peale sobima. On kellegil pakkuda?

Parimat,
Olaf

Niva 5-ne kast sobib ka, aga sellel pole spidoka väljundit selles kohas kus tagavedudel.
Mis mootor peal, kasti järgi oletan, et minhi Ladaline?
Soovitan, pane 1.7i monopritse süsteem, väga hea jõulise minekuga mootori saad. Väänab edasi Lada kohta uskumatult hästi.
OpaaCool Minu valmistatud auto ka ikka elus.Isegi siiani veel natu kahetsen,et ta ära müüsin aga elu on selline.
Karpa sel autol tõesti Opel Rekordi oma ja mootor pärit Fiat Ritmo TC Spordilt.Lisaks oli seal küljes veel Abarth-i väljalase millest kasutasin vist ainult flantsi.
Kui mingeid küsimusi tekib võin alati vastata.
Muretuid kilomeetreid ja hoia ikka seda pilli,ehitasin seda ju mitmeid aastaid.
(25-06-2014, 12:50 PM)Olafesq Kirjutas: [ -> ]3) R1/R6 karburaatorid preaguse Opeli? karpa asemele
(09-07-2014, 17:54 PM)uhti4x4 Kirjutas: [ -> ]mootor pärit Fiat Ritmo TC Spordilt.Lisaks oli seal küljes veel Abarth-i väljalase millest kasutasin vist ainult flantsi.

Kuna tegu on siiski legendaarse ja kogu maailmas siiani laialt hobikorras arendatava mootoriga, on know-howd selle kohta piisavalt ja üldiselt ei soovitata tsiklikarpasid autodele panna! Kuigi karpa on karpa, on tsiklite omad pisut teiseks tööks, pööretepiirkonnaks, tühikäigupöördeks jne mõeldud. Kui, siis osta/telli õiged asjad Weberilt, Dellortolt vms õigelt tegijalt.

Kastidest: mina hoiaks ikkagi sellest laada-värgist kaugele ja püüaks sinna midagi vähe töökindlamat installida. Tänapäeva CNC-ajastul pole vaheflantsi teha laskmine vats tuumafüüsika ja/või: GIYF ja ka seda teadmist on maailmas palju! Uhti ehitas seda ju vähese interneeduse ajastul, kus meil tollipiirid kinni, mujalt õigete juppide tellimine oli peaagu et tuumafüüsika, eestlastel veres veel nõuka-aegne guliibinlus jne.

Aga see on äge, et "made in estonia" autod teisel ringil ja suisa kerges restaureerimises juba on! Kahjuks pole liiga palju valmis saanud isendeid kohanud, näiteks Rex-Vilgaseid. Amperi töökoda praegu elustab ju AiAr'it, kus on aga muud DIY-homemeade Eesti maisnad??? EstField'id nüüd võistlevad vähemaste!
Sabaveduse hviati käimakoti hankimine ei tohiks ka eriline saavutamatu siht olla. Suomaalias on neid ikka lademetes, kui ka siit esimese hooga ei peaks leiduma.
(09-07-2014, 17:54 PM)uhti4x4 Kirjutas: [ -> ]OpaaCool Minu valmistatud auto ka ikka elus.Isegi siiani veel natu kahetsen,et ta ära müüsin aga elu on selline.
Karpa sel autol tõesti Opel Rekordi oma ja mootor pärit Fiat Ritmo TC Spordilt.Lisaks oli seal küljes veel Abarth-i väljalase millest kasutasin vist ainult flantsi.
Kui mingeid küsimusi tekib võin alati vastata.
Muretuid kilomeetreid ja hoia ikka seda pilli,ehitasin seda ju mitmeid aastaid.

Tere Uhti, küsiks kohe, et kas mootoriga tehti ka enne peale panekut midagi? Võid mulle privasse kirjutada nii täpselt kui mäletad : )

Tervitades,
Olaf

(10-07-2014, 12:23 PM)PlyVal64 Kirjutas: [ -> ]
(25-06-2014, 12:50 PM)Olafesq Kirjutas: [ -> ]3) R1/R6 karburaatorid preaguse Opeli? karpa asemele
(09-07-2014, 17:54 PM)uhti4x4 Kirjutas: [ -> ]mootor pärit Fiat Ritmo TC Spordilt.Lisaks oli seal küljes veel Abarth-i väljalase millest kasutasin vist ainult flantsi.

Kuna tegu on siiski legendaarse ja kogu maailmas siiani laialt hobikorras arendatava mootoriga, on know-howd selle kohta piisavalt ja üldiselt ei soovitata tsiklikarpasid autodele panna! Kuigi karpa on karpa, on tsiklite omad pisut teiseks tööks, pööretepiirkonnaks, tühikäigupöördeks jne mõeldud. Kui, siis osta/telli õiged asjad Weberilt, Dellortolt vms õigelt tegijalt.

Kastidest: mina hoiaks ikkagi sellest laada-värgist kaugele ja püüaks sinna midagi vähe töökindlamat installida. Tänapäeva CNC-ajastul pole vaheflantsi teha laskmine vats tuumafüüsika ja/või: GIYF ja ka seda teadmist on maailmas palju! Uhti ehitas seda ju vähese interneeduse ajastul, kus meil tollipiirid kinni, mujalt õigete juppide tellimine oli peaagu et tuumafüüsika, eestlastel veres veel nõuka-aegne guliibinlus jne.

Lada-värgi osas põhimõtteliselt nõus. Samas kui lada 5k saaks 100 euriga peale, siis selle raha eest võib katsetada kaua vastu peab.

Mootorratta karpa osas olen siiski valmis eksperimenteerima (ja lugesin guy-crofti teemat ka, tahaks tema raamatut sirvida). Peale googeldamist liigub mõte tegelikult rohkem GSXR 750 + Megasquirt EFI süsteemi peale. See tegemine kõik jääks küll järgmisesse aastasse..
Enne suvelõppu sai ühtteist siiski tehtud.

Salongi kellad kõik värskemad pandud ja elektrisüsteemi kohendatud.

Salongile kate peale pandud:
[Pilt: 2wrniox.jpg]


Honda CBR 929RR sisselase soetatud (juhtima hakkab Megasquirt):
[Pilt: 25fm1k5.jpg]

Üks Lada 5k kast sai ka koju toodud. Alternatiiv oleks Fordi T9, aga hetkel sattus lada oma kergemini kätte. Tundus et tahab uut 5. käigu heeblit, kuigi jutu järgi on suht värske kast.
Vahepeal ühtteist Estfildiga jälle tehtud (tagapidurid, tagaveljed korda ja uued tagarehvid) ja kogun detaile sissepritse jaoks. 

Üks huvitavamaid asju on Microsquirt'ile sinihamba mooduli sisse ehitamine. 

Selleks sobib näiteks Bluetooth Module HC-05, mida saab Arduino abil lihtsalt seadistada (et baud rate muuta jms) ja mis töötab TTL levelil.
Microsquirdi RX TX pinnid on 38 ja 39. Kõrvalt JP1 pistikust saab pinnidelt 2 ja 6 maa ja +5V voolu võtta HC-05 jaoks. 
Pinnide leidmisel on abiks Microsquirt Module Developers Guide.

HC-05 moodul:
[Pilt: 10nwdgj.jpg]

Testimiseks pinnide ühendused:
[Pilt: csu81.jpg]

Nagu piltidelt näha siis mahub kõik ilusti karbi sisse ära:
[Pilt: se8yyx.jpg]
Proovisin lairiba lambdaga karpat seadistada (Lada karpa Fiati TC mootoril). Kahjuks polnud MAP sensorit eile käepärast, muidu oleks saanud segu tabeli teha.

Lisaks tühikäigu kruvi keeramisele puurisin pea-õhudüüsi 150 pealt 160 peale. 

Siin siis pildid datalogist. RPM on coil'i pealt võetud, seepärast hüplik.

pea-õhudüüs 150:
[Pilt: axo17s.jpg]

pea-õhudüüs 160:
[Pilt: 5ezx42.jpg]

3000 rpm pealt muutub stabiilseks ja 160 düüsiga läks siis veidi paremaks.
Cruise @ 2000 läks 12.8 juurest 13.2 juurde. Aga ikka rikas.

Aga piigid allpool 3000 pööret on üpris segane..
Nüüd eelmisest postitusest mõnda aega möödas ja Estfieldiga on aasta jooksul veidi arenguid olnud:

1) all on Lada viie-käiguline käigukast koos uue siduri komplektiga (Sachs)
2) amordid ja vedrud vahetatud GAZ'i reguleeritavate vastu, ees 250lb taga 150lb 
3) Lada karpa asemel 99' Yamaha R6 ITB karpad.
 
Kõigest täpsemalt: 

1) Lada 5kk oli ostes 'vähe sõitnud' aga tüüpilised vead ikka juures, st otsa-mutter veidi lahti ja selle tulemusena tuli palju sees ümber vahetada. Samuti olid osad laagrid ringi käinud juba. Venemaalt saab uusi jubinaid õnneks odavalt. Tegin nii hästi kui oskasin ja teoorias peaks parem kui algselt olema aga eks näha kaua nüüd kestab. Maanteel saab nüüd aga normaalselt 90-110 kmh sõita. 
Selle töö käigus oli lihtne ka uus sidur panna ja surveplaat (Sachsi komplekt), sest vanal oli defekt tekkinud ja ketta kulumine oli viimasel piiril. Ja siis vahetasin ka tagumise väntvõlli simmeri, sest vana ajas läbi (oli hämmastaval kombel valepidi suunaga).

[Pilt: 2n6reki.jpg]

2) Algselt on Estfieldil pandud ette vist Tartus tehtud amordid ja taha moditud civicu amordid, mis on ringrajal vist päris ok seade aga Tallinna tänava aukude jaoks liiga jäik. Tellisin UK ebay'st GAZ gold amordid, millel ühest nupust reguleerib nii üles- kui alla liikumist. Neile on ka suur valik vedru jäikusi saadaval. Tellides ütlesin, mis mõõtu vaja ja vastuseks öeldi, et see siis Caterhami set. Ette vedru jäikus 250lb ja taha algul 125lb, mis osutus liiga pehmeks ja siis postiga eraldi 150lb vedrud, mis sobivad väga hästi. Esimeste amortide vahetus oli lihtne, tagumiste puhul saaks amordi käiku suuremaks teha käigukangi kinnitust muutes, mis esimesena vastu kardaani hakkas minema. Hetkel siis amordi käik taga paar cm ja kummipuksidega ära piiratud. 

[Pilt: a4k1d.jpg]

3) Algselt oli mõte karpa asemel sissepritsega ITB teha aga kuna tundus, et siis ei jõuagi see suvi sõitma kuna pole leidnud veel sobivat töökoda, kus vabamalt meisterdada saaksin, siis oli hetkel lihtsam karpadega ITB'd panna. Weberid on kallid aga Yamaha R6 karpasid saab väga ok hinnaga (tulid Saksamaa ebay'st) ja neid on maailmas ka korduvalt autodele pandud ning veidi kaasaegsemad kaa kui Weberid. 
Järgmine probleem oli sobiva sisselaske kollektori tegemine. Oleks endal CNC pink lähedal oleks hea meelega flantsi ise freesinud aga tellimustööna küsiti flantsi eest minu jaoks liiga palju. Ja siis oleks vaja alu keevitust veel jne. Selleasemel oli odavam saksa ebay'st Lancia Delta Integrale sisselaske kollektor tellida, mille mootoriplokk on sama - Fiat TC. Selle lõikasin sobialt pooleks ja R6 karpad sobitasin sinna peale (neid saab üksteisest eraldada). Nüüd on küll maailmas üks Integrale kollektor vähem aga mis teha.. Karpade seadistuse tegin WB lambda abil ja ilmselt veel timmin seda veidi aga juba praegu võib väga rahul olla võrreldes eelmise Lada karpaga.  
[Pilt: 2hmhc85.jpg]
[Pilt: zodged.jpg]
[Pilt: 2z3ysjl.jpg]
[Pilt: i4jm6h.jpg]
Peale seda kõike sai korraline ÜV tehtud ja nüüd oldi ka heitgaasi näitudega täiesti rahul. Kontrolliti ka amordid, pidurid jms ja kõik oli OK. LS 11600
Selle mootori otsa peaks ju vana tagaveolise Fiati kastid sobima? Fiat 124, 125, 131, 132 ja Argenta Wink
Fiat 131 lühike: http://www.subito.it/accessori-auto/moto...262475.htm
Ja pikk: http://www.subito.it/accessori-auto/camb...041012.htm
Seda kasti ei olevat võimalik lõhkuda. Muidugi kaal oluliselt suurem kui Lada kastil. Välisgabariidid ka suuremad. 5 käiku muidugi.
Lehti: 1 2