automoto.ee foorumid

Täisversioon: QUAD Apex Pro MXR100 / MX Suzuki RM85 RM250 / Arctic Cat ZR700 ... nokitsen palju
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Fotolavastus "mesiniku puhkehetk" on väga kena!
Nokitsemine on tore ja vajalik. Paraku ma arvan, et oled mõned asjad kahe silma vahele jätnud. See plastratas on ilmselt nö kaitsekorgiks seal, et kinnijäätunud kojameest kogemata lülitades muud hävingut ei tekiks. Ju teda müüakse ikka eraldi ka, mitte ainult koor reduktori ja mootoriga?
Mingi teema on veel erinevate plastide libedusega. Kas see polüetüleenil mitte parim pole? Tehakse ju sellised ajamid kõik sellest valgest juba aastakümneid.
Pikk ja segane jutt sai Sad
Hele plast hammakate jaoks on nailon.
(15-04-2018, 17:55 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Fotolavastus "mesiniku puhkehetk" on väga kena!
Nokitsemine on tore ja vajalik. Paraku ma arvan, et oled mõned asjad kahe silma vahele jätnud. See plastratas on ilmselt nö kaitsekorgiks seal, et kinnijäätunud kojameest kogemata lülitades muud hävingut ei tekiks. Ju teda müüakse ikka eraldi ka, mitte ainult koor reduktori ja mootoriga?
Mingi teema on veel erinevate plastide libedusega. Kas see polüetüleenil mitte parim pole? Tehakse ju sellised ajamid kõik sellest valgest juba aastakümneid.
Pikk ja segane jutt sai Sad

Nörk lüli ... vöimalik ja ka loogiline, kuid maru tüütu. Probleemide (ülekoormus lörtsiga) korral vöiks parem kojamehe kaitse läbi pöleda, kui hammakat vahetada. Külmumise korral tömmaku ennem see luua kumm puruks, sest see on odavam ja lihtsam vahetada.
Eraldi müük ... mina internetist hetkel neid ei leidnud. 2 aastat tagasi leidsin kaks tükki: üks oli CNC-masinaga tehtud, küsiti 50€ ja teine oli too 3D-prinditud, küsiti 25€. 3-D oma ma rohkem aga ei soovi. Varuosakatalood hammasrattale eraldi koodi ei anna ning remondimanual hammakavahetusest ei maini, terve reduktor ainult.
Must plast on kövem ja libedam. Mul kasutuses olev pole aga veel mitte nii köva, et murduks, kuid kövem kui valge. Mustal peaks hambad kauem vastu pidama.
Jagajapea külge hammasratta tooriku kinnitamiseks pidin pisut 12mm sisekuuskandiga poldipead peenemaks treima, et ümbert ranti freesida saaks. Ühtlasi lasin ka pea madalamaks, et ta vähem ees oleks.

[attachment=69173]

Kuna ühtki ava veel rattas pole, siis saan rahulikult 0 kraadi ümbruses freesida. Kuna hoova ava käib plekisüvenditest pea-aegu 180 kraadi teisepool, siis tegin hoovastiku ava 180 kraadi peale. Nii on lihtsam neid 12 ja 5 jt kraadide körvalkaldeid körgenduste ja madalduste asjus lihtsam teha, kui neid 0-i ümber arvestan. Et sektorile serv saada, tuleb ju toorikule ka freesi raadiusejagu nihe anda.

[attachment=69174]

[attachment=69175]

Joonis ees, freesisin köigepealt tugilaagri pinna (jäi poldipea alla) ehk siis 0,6 mm pinnast sügavamale. Ja edasi juba pleki jaoks süvend 0,4 mm sügavust pinnast alla. Et ei eksiks, siis mötlesin ennem freesimist iga liigutuse 2 korda läbi.

[attachment=69176]

[attachment=69177]

Pleki kinnitamiseks 3,3 mm avad täpselt öigetesse kohtadesse 60 ja 120 kraadiste vahedega:

[attachment=69178]
Miks ma tegin pinnafreesimise ennem kui hammaste freesimise ... sest nii oli tehniliselt lihtsam, kuna hammaste freesimiseks tuleb jagajapea pööramise käepidemeosa ringi seadistada. Kraadide asemel pannakse asemele aukudega kettad koos käepidemest fiksaatori ja jagamis-sektoriga.

[attachment=69180]

[attachment=69181]

[attachment=69182]

[attachment=69183]

Kuidas seda kasutatakse, on kirjas seadmega kaasasolnud manualis. Samuti on kaasas ka tabel aukude arv vastavalt hammaste arvule. Mul 98 hamba jaoks oli vaja keerata iga kord 45 auku 49 auguga kettal.
(15-04-2018, 20:49 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]Eraldi müük ... mina internetist hetkel neid ei leidnud. 2 aastat tagasi leidsin kaks tükki: üks oli CNC-masinaga tehtud, küsiti 50€ ja teine oli too 3D-prinditud, küsiti 25€. 

https://www.aliexpress.com/item/For-Volv...90740.html
5 kraadi hambale kallet:

[attachment=69184]

0 koht paika, 1,5mm hamba sügavust ja hakkasin pihta.

[attachment=69185]

Loomulik ju, et 98 korda 45 auku keerates eksida ei tohi mitte ühegagi, muidu ei jöua esimese hamba juurde täpselt tagasi. 45 auku lugema iga kord muidufgit ei pidanud, selleks see sektor abiks ongi.

[attachment=69186]
(15-04-2018, 23:09 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]
(15-04-2018, 20:49 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]Eraldi müük ... mina internetist hetkel neid ei leidnud. 2 aastat tagasi leidsin kaks tükki: üks oli CNC-masinaga tehtud, küsiti 50€ ja teine oli too 3D-prinditud, küsiti 25€. 

https://www.aliexpress.com/item/For-Volv...90740.html

Tänud lingi eest.
Kui mina otsisin ("hetkel" all mötlesin mitte just lähiminevikus ehk hetkel mil pool aastat tagasi otsinguga tegelesin. Väljendasin end valesti.), siis ei leidnud.
Sellegipoolest oli soov ise hammaks teha, sest mis kasu on uuest kui ta samamoodi paari aastaga läbi kulub. Uudishimust muidugit tellin ka selle, et vaadata mööte, kui täpne on originaaliga vöi on ka äkisti 0,8 mm suuremaks tehtud.
Kui hambad välja freesitud, siis pisut puhastust ja pleki paikapanek.
Istus nagu valatult Smile

[attachment=69187]

[attachment=69188]

[attachment=69189]

Ennem viimast freesimist, tegin ka testi, kas toimib üldse. Hambumine kena ja pöörleb küll:

[attachment=69190]

[attachment=69191]

Peale kinnituspoldi modifitseerimist freesisin ka hoovastiku jaoks ruumi hammakale.

[attachment=69192]

Kogu krempel tagasi kokku ja ootab autokülge panekut, et siis juba koormuse all testida.
Eks näis, kaua siis vastu peab.
Nokitsemist jälle.
Eellugu:
Eesti krooniaja löpupoole sai ostetud üks murutraktor. Maksis teine kröbeda 30'000 EEK. Polnud just köige kallim, kuid polnud ka köige odavam.
Olgugi, kui hea hooldaja ma olen ja tehnikat tunnen, saab niiduk palju tööd ja no mitte ei "püsi koos". Ainult probleemid.

[attachment=69539]

Üks probleemidest on veo-rihma rullikud.Tehtud on nad plastmassist ja mittevahetatava laagriga. Laager aga peab vastu 2 hooaega, siis vajab tähelepanu. Sees on laagrid 6203 2RS, aga vahetada neid ei saa. Ühe korra ma juba ühe rulliku uue pidin ostma, kuna laager kinni jäi ja rihm rulliku ühest kohast lapikuks höörus. Maksab rullik aga nöks üle 40 €.
Sai siis köigil laagritel katted eemaldatud, laagrid pestud ja määritud. 2 aastat pidas jälle. Ja nii kuni nüüd selle kevadeni.
Avastasin, et taas oli juba vahetatud rullik kinni jäänud ja ühest kohast lapik !

[attachment=69540]

Uut ma enam nöus ostma pole, sest see taas üle 2-e hooaja vastu ju ei pea ning maksab ülehinnatult palju.
Ka teistel rullidel on laagrid juba kulunud ja määrimine enam pikalt ei päästa.
Otsustasin siis köik kolm rulli ise uued treida nii, et tulevikus laagrid vahetatavad.

[attachment=69541]
Originaalidel on sees 6203 2RS laagrid, millel möödud siis välis x sise x paksus = 40x17x12.
Käepärast olid mul aga 6303 2RS laagrid 47x17x14.
On natukse küll suuremad, kuid ehk peavad hooaja kauem vastu.
Möödistasin originaal rullid, arvutasin ringi suurema laagri jaoks ning lisasin pisut laiust, et stopper-röngas ka sisse mahuks:
Samuti arvutasin ringi ka puksid, mis tuli paksema laagri töttu 1mm lühemad teha randist ja 2 mm pikemad laagri sisevörus, et kaugus kinnituspinnast ikka samaks jääks:


[attachment=69542]

[attachment=69543]

Musta plastiku kangi mul nii suurt ei ole, et D=90,5mm teha, valget aga küll. Teen siis valgest plastikust ... alati saab ju ka uuesti teha vöi alumiiniumist löpuks treida.

[attachment=69544]
Tee selliste tolerantsidega et seisev laagrisaale (antud juhul siis sisemine) istuks piisavalt kerge siirdeistuga, nii et see teljel töö käigus suudaks nö. kaasa nihkuda. Ütleme et laagri eluea jooksul peaks seisev saale suutma 2...3 tiiru teha - siis on korrektselt projekteeritud laagrisõlm.
Samas kui laagrid vahetatavad pole see ka nii kriituline - laagrid suht kilohinnaga saadaval.
(11-05-2018, 09:16 AM)Walter Kirjutas: [ -> ]Tee selliste tolerantsidega et seisev laagrisaale (antud juhul siis sisemine) istuks piisavalt kerge siirdeistuga, nii et see teljel töö käigus suudaks nö. kaasa nihkuda. Ütleme et laagri eluea jooksul peaks seisev saale suutma 2...3 tiiru teha - siis on korrektselt projekteeritud laagrisõlm.
Samas kui laagrid vahetatavad pole see ka nii kriituline - laagrid suht kilohinnaga saadaval.

2 ... 3 tiiru ta teha ei saa (kui öieti aru sain), mutter pingutab laagri sisevöru kaudu tolle vastu puksi.
Kilohinna kohapealt kirungi neid originaale, et on valmistatud meelega mittevahetatavate laagritega.

Kui kiilrihmal on 34 kraadi, siis kalle teha 17 kraadi. Plastikul sain selle läbilöike teraga tehtud. Arvutasin välja sisseminemise sügavuse, nurk öigeks ja ühe löikega oli kaldpind olemas.

[attachment=69554]

Ja niimoodi mölemalt poolt:

[attachment=69555]

Laagri ava tegin 46,97mm, et välisvöru plastikusse tihkelt sisse läheks.

[attachment=69556]

Stopper-rönga soone kauguse mööt oli küll joonisel välja-arvutatud, kuid kindluse möttes panin laagri ikkagit pingis juba paika, et soon täpsemalt teha. Valmistasin ka soone jaoks vastava tera. Soone kaugus oli ikkagit täpselt see, mille joonisele kirjutasin.

[attachment=69557]

Stopper-röngas paikas kenasti vasta välisvöru:

[attachment=69558]

Esimene rull valmis:

[attachment=69559]
Kui köik kolm rullikut valmis olid, treisin edasi pukse:

[attachment=69560]

Kuna uue laagri sisevöru paksem on, siis tegin puksi diameetri ka 1 mm suurema. Laagri sisevöru osa aga lasin täpselt 17,00 mm et ta laagri sisse liug-istuna läeks.

[attachment=69561]

Et puksid rooste ei läheks, oksideerisin nad ölis.

[attachment=69562]

Peale mahajahtumist kontrollisin üle, et sisevöru pind ikka 17,00mm jäi. Mis paigast oli, kohendasin pisut viiliga treipingis.
Et pukse lihtsam laagrisse panna oleks (liugistu päris niisama ikka sisse ei lükka, tuhandikutäpsune see pole), jahutasin nad sügavkülmas maha. Laagrit ma ju enam soojendada ei saa, sest panin nad pingis juba plastikrullikusse.

[attachment=69563]

Rullikud valmis ja ootavad külgepanemist. Vanad jäävad avarii-tagavaraks. Vöibolla viitsin kunagi ka neil laagrid vahetada, kui nad lahti treida.

[attachment=69564]
Ah jaa ... pukse tehes vötsin materjali, mille peal oli keevitust proovitud. Keevist maha treides löhkusin tera ära.
Pisike video ka, mis teeb karbiid tera, kui ta katki on:

https://www.youtube.com/watch?v=jK8lBQmm...e=youtu.be
Tsitaat:Laagrit ma ju enam soojendada ei saa, sest panin nad pingis juba plastikrullikusse
Sry, ma ei saa täpselt aru - mis tähendab "panin pingis rullikusse"? Venitasid kuidagi pingis neid rullikuid või miks laagreid pingis parem on rullikusse panna?
(14-05-2018, 14:47 PM)Envir Kirjutas: [ -> ]... mis tähendab "panin pingis rullikusse"?...

Treis rihmarullikusse laagripesa ja lukustusrõnga soone ja pani laagri sisse. Puuri(tsentri) pukiga  on väga lihtne laager sisse kruttida. Kui kasutada veel vastavat rakist, siis ei lase laagril ka poolviltu avasse minna.
(14-05-2018, 15:29 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(14-05-2018, 14:47 PM)Envir Kirjutas: [ -> ]... mis tähendab "panin pingis rullikusse"?...

Treis rihmarullikusse laagripesa ja lukustusrõnga soone ja pani laagri sisse. Puuri(tsentri) pukiga  on väga lihtne laager sisse kruttida. Kui kasutada veel vastavat rakist, siis ei lase laagril ka poolviltu avasse minna.

Enamvähem nii jah.
Tahtsin veenduda, et lukustus-rönga soone kauguse joonisele öieti olin arvutanud, tahtsin röngast niiii lähedale laagrile kui vöimalik. Plastik aga ei pruugi päris sajandikutäpsusega välja tulla. Sellepärast panin laagri rulli toorikusse (alles treipingis ) juba treipingis sisse, siis tegin lukustus-rönga soone täpselt laagri kürvale (terega vastu välisvöru ja siis paar sajandikku tagasi, ning löige plastikusse.
Lahedad kirjavead Big GrinBig Grin
(14-05-2018, 20:09 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Lahedad kirjavead Big GrinBig Grin

See pole kirjaviga, vaid murrak. Sellel murrakul on isegi mitu lugu, aga see pole see teema.
Vanasti öeldi karburaatoriga Honda Accordi kohta, et suur küttekulu pole viga, vaid omadus.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17