automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mõistusevastased manöövrid liikluses
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Enne kui hakata juurutama mingit "head tava" oleks hea kui kõik ehk enamus oleks ühel ja samal lainel. 
Täna sõidab liikluses ringi väga palju juhte kes juhinduvad veel nõuka aegsest LEst või siis ka neid kes veel juhinduvad pre.2011 LE.st aga meil kehtib hetkel LS mis on nendest siiski erinev ja pidevalt uuenev.

Ja siis kui me oleme kõik läbi lugenud ja aru saanud ühisest reegliraamatust tuleks seda ka rakendada. 

Ja alles siis on lootust, et mingit tavad hakkavad levima ja juurduma. 

See sama Läti möödasoidud mida siin räägitakse on mo meelest sama mis meie 2+1 lihtsalt neil pole määratud ridade arv ja pole suunad eraldatud. 
See kehtib ka neil vaid lõiguti ja kohati ning kindlasti ei kehti ja ei toimi ning kasutata igal pool. Selleks on vaid teelõigud kus on laiem tee, laiemad teeperved ja seal ka katkendjooned. Samas kus tee on kitsam ja pole katkendjooni seda ei praktiseerita. 

Suuna näitamine ringil vasakule IRW ...
Saaks kuidagi ka paremale näidatud. Meie probleem sujuvuses pole vasaku suuna puudumine vaid parema suuna puudumine. Just selle ennetavas puudumises nagu kus iganes liikluses rida vahetades või manöövrit tehes. Suund läheb sisse kui rool juba pöörab aga mitte enne. Sealt hakkab asi pihta.
Või sõidate Teie kuskil mujal ja sellega probleeme ei näe ?
Enne ringi vasakule suuna näitamine tekitab paljudes segadust ning sellest arusaamise ajal võib midagi muud olulist märkamata jääda.

Lisaks sellele on meie kandis kombeks sõita ringil vasakule.

...............

Ringliiklus lehmalauta
„Kukruse-Jõhvi uuel lõigul on väiksema uue kõrvaltee Aiandi juures lehmalauda teeotsas ka ringristmik - nagu lehmalaudast sõidaks välja 1000 autot päevs, milleks? Ringrismik on veel sellise kujuga, et suurema tee kasutajad peavad läbima ringliiklust 3/4 osa .Miks ei võinud olla seal sirge tee ja väike sissesõit lehmalauda juurde. Nii ongi, et liinibussid ei viitsi keerutada ümber selle saare ja panevad ringi pealt vasakult otse vastupidi ringliiklust."

Allikas:
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/653092...tte-kuhugi
Teine näide on hea tava kohaselt näidata taganttulijale paremat suunda ohutuks möödumiseks selle eest on politsei ka trahvi teinud kui suunanäitamisele ej järgne parempööret. Me võime siin igasuguseid hea tava märguandeid maale tuua aga seni kuni need ei juurdu ka seadusesilmade pagasis ja riigieelarve on auklik siis maksad need lihtsalt oma rahakotiga kinni.
Oot, PÄRISELT on selle eest trahvi tehtud?! Krt siis peab see ikka peast täiesti ment olema. Ma saan aru, et metsakas on vaja elu hinnaga selle ette joostes kaalude peale saada, aga et elementaarse viisakuse eest tagasõitja suhtes trahvi saada... Mulle on (selliste kohta ma ment ei ütle) metsakaga koormaga sõites isegi politseiauto paremat suunda näidanud, et mine mööda, kui ta mingi 80ga sõitis.
(06-06-2023, 08:44 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]...
„Kukruse-Jõhvi uuel lõigul on väiksema uue kõrvaltee Aiandi juures lehmalauda teeotsas ka ringristmik - nagu lehmalaudast sõidaks välja 1000 autot päevs, milleks? Ringrismik on veel sellise kujuga, et suurema tee kasutajad peavad läbima ringliiklust 3/4 osa .Miks ei võinud olla seal sirge tee ja väike sissesõit lehmalauda juurde. Nii ongi, et liinibussid ei viitsi keerutada ümber selle saare ja panevad ringi pealt vasakult otse vastupidi ringliiklust."
...

Selliseid "liiklust rahustavaid võtteid" on lademes loodud. Sad

Kus ring on igas suunas avatud, ei näe põhjust auringe keerutada. Tõsi, tuleb endale teadvustada ka tõsiasja: KUI keegi peaks teleporteeruma ette või korravalvurid näevad säärast ebaseaduslikku ajakasutuse optimeerimist, oled ka ilma mingi agata maksja.
Jutt jumala õige ja just ükspäev sattusin Rapla Prisma juures samasuguse ringi otsa, kus see oli tehtud umbes nii, et piltlikult öeldes oli ringi sisemine serv umbes peatee telgjoonel ehk siis kui ma läksin nö vastassuunast käruga vasakule, tuli selline ilus lauge keeramine. Kui aga oleks näiteks koormaga võtnud nii nagu õige oleks, siis oleks ikka korralik väänamine olnud- võibolla oleks isegi mustad jäljed maha saanud-, kuna see ring oli lisaks imelikule asetusele üsna väike ka. No milleks ja kes selliseid ringe välja mõtleb?

Samamoodi on minu meelest hästi napakas Abjas Karksi-poolne ring, mis on samamoodi tsentrist väljas ning lisaks on see veel üsna jõhkra negatiivse kaldega, seega näiteks koormaga Karksi poolt Pärnu minnes tuleb see ikka väga rahulikult võtta, samas on ringilt väljumine lühikese ja suht järsu tõusuga. Aga noh, eesmärki ehk liikluse rahustamist täidab ta ikka väga hästi Big Grin
Sai vist kunagi juba seda siin arutatud, aga teemaks taas kaubanduskeskuse parklasse parkimine Smile
Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Pannes teised enda järel ootama.
(06-06-2023, 07:42 AM)Daff Kirjutas: [ -> ]Toome veel ühe muutuja mängu. 
"Kui peatee muudab suunda tuleb suunda näidata."
Aga ringi peal ju peatee muudab suunda Smile
Just täpselt, SEE ongi muutunud loogika aluseks. Nõukaajal oli ringliiklus eraldi mõiste. Ainus koht, kus ma praegu siin metsas kinni kiilusin ongi parempöördel rea valimise värk!  Täitsa nõutu kohe, et kas ma tohin seal TPI ringil Nõmmele tulles ja Sõpakale keerates kohe ka 2.sõiduraja valida? Sama ka Sõpakaöt linnast tulles Õikale pöörates? 221 on ees ehk ma ei tohi ringil olijale otsa sõita ega ette jääda. See märk on absoluutne. Märki 53 pole aga seda valiku värki ka ei leidnud...enam. Vanasti oli see selgelt kirjas just pöörete all. Samal ringil on ju möödapääsmatu ka 53 järgi vaba raja valik kui tahta paremale minna....

PS. Parem suund ei ole rinilepääsu ootaja jaoks isegi näha, vasak aga küll ja annab SELGE märgi kavatsustest. Väikestel ringidel möödapääsmatu vajadus. Seal on pigem probleemiks et ei jõuagi paremat näidata mis pole ju ka sisuliselt vajalik. Minu asi on vajadusel jalakäijad ja kergliiklejad ülekäigurajal üle lasta, suunatuli neile mingit kohustust ei tekita. Keila ringid, Tondi uulitsa ringid ja muud samasugused üle Eesti vajavad vaid vasema tule vilgutamist, et oleks ka ohutu.

Et te aru saaks, siis PARIM näide on Audentese ring Tondi tänaval. MIS jääb selgusetuks??? Siin on suisa OTSESÕIT graafiliselt kirjas!!! Suunda ei näita. Näitad VASAKULE keerates ja see 424 ei ole üldse oluline märk asja juures!
 https://www.google.com/maps/@59.40448,24...t7uImA!2e0
(06-06-2023, 10:36 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Sai vist kunagi juba seda siin arutatud, aga teemaks taas kaubanduskeskuse parklasse parkimine Smile
Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Pannes teised enda järel ootama.

Mis seal vahet on, kas tagurdamine toimub kohale parkides või sealt ära minnes?
Kuidas üks variant aeglasem on, kui teine?
Ringtee on ühesuunaline tänav. Mis lihtsalt kestab igavesti.

Kujutage ette, et ringi raadius on 100km hoopis. Muudab ringidest aru saamist lihtsamaks ehk?
(06-06-2023, 12:06 PM)ivo86 Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2023, 10:36 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Sai vist kunagi juba seda siin arutatud, aga teemaks taas kaubanduskeskuse parklasse parkimine Smile
Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Pannes teised enda järel ootama.

Mis seal vahet on, kas tagurdamine toimub kohale parkides või sealt ära minnes?
Kuidas üks variant aeglasem on, kui teine?
Otse loomulikult vaatad ka kohalt ära liikudes, et sa kellelegi ette ei tagurda (muidugi juhul kui ta sinu kohta tahab, siis teine lugu). Sinu jaoks võivad mõlemad variandid olla sama kiired/aeglased, aga oluline on mitte teisi oma ees passimisega-tagurdamisega segada. Kui sa kedagi segamas pole, siis tagurda seal kasvõi tund aega kui soovid. Ja üldjuhul käib kohale tagurdamine aeglasemalt kui kohalt ära tagurdamine.
(06-06-2023, 12:21 PM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2023, 12:06 PM)ivo86 Kirjutas: [ -> ]Mis seal vahet on, kas tagurdamine toimub kohale parkides või sealt ära minnes?
Kuidas üks variant aeglasem on, kui teine?
Otse loomulikult vaatad ka kohalt ära liikudes, et sa kellelegi ette ei tagurda (muidugi juhul kui ta sinu kohta tahab, siis teine lugu). Sinu jaoks võivad mõlemad variandid olla sama kiired/aeglased, aga oluline on mitte teisi oma ees passimisega-tagurdamisega segada. Kui sa kedagi segamas pole, siis tagurda seal kasvõi tund aega kui soovid. Ja üldjuhul käib kohale tagurdamine aeglasemalt kui kohalt ära tagurdamine.

Ksf! ivo86 küsimuse mõistmiseks võib seda ka mitu korda lugeda.
(06-06-2023, 10:36 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Sai vist kunagi juba seda siin arutatud, aga teemaks taas kaubanduskeskuse parklasse parkimine Smile
Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Pannes teised enda järel ootama.

Läheb umbes samasse rubriiki, et viisakas oleks kitsastel tänavatel mitte teha vasakpöördeid, vaid teha selle asemel parempööre, sest see on kiirem ja taganttulijad ei pea ootama.

Parkla on küll viimane koht, kus sekundeid tagasi võita.
(06-06-2023, 10:36 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Esiteks tänan tohmaka tiitli eest.
Selgituseks - aega võtab tagurdamine seepärast, et ilmselgelt vähem tohmakad, pimedas lootuses saada kiiremini, ronivad oma autoga vastu külge ja siis peab lisaks tagaotsale jälgima ka esimest otsa, et jobule pihta ei läheks. Seetõttu on jäänud Peetrile mulje, et kõik tagurdavad võimalikult aeglaselt, kuigi ta oma liikluskäitumine seda põhjustab.
Seda ka, et keskmisest veidi suurema liikuriga on tagurpidi minek kitsast käiguvahest kitsasse parkimiskohta palju lihtsam ja kiirem.
See vasak- ja parempööre- kunagi kuulsin mingit uudist või midagi, kus räägiti, et US&A-s kasutabki näiteks UPS sellist logistikat, kus on võimalikult palju parempöördeid ning seda just aja kokkuhoiu mõttes. 
Mis puutub parklatesse, siis kui aus olla, ajavad need parkimisäpud (mitte äpId, vaid äpUd) veits turri küll ja katsun võimalusel kasvõi juba selle pärast kusagile omaette parkida ning käin pigem jala rohkem kuskilt parkla taganurgast.
(06-06-2023, 13:28 PM)margus61 Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2023, 10:36 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Esiteks tänan tohmaka tiitli eest.
Selgituseks - aega võtab tagurdamine seepärast, et ilmselgelt vähem tohmakad, pimedas lootuses saada kiiremini, ronivad oma autoga vastu külge ja siis peab lisaks tagaotsale jälgima ka esimest otsa, et jobule pihta ei läheks. Seetõttu on jäänud Peetrile mulje, et kõik tagurdavad võimalikult aeglaselt, kuigi ta oma liikluskäitumine seda põhjustab.
Seda ka, et keskmisest veidi suurema liikuriga on tagurpidi minek kitsast käiguvahest kitsasse parkimiskohta palju lihtsam ja kiirem.
Tänan et eeldad nagu ma kellelegi külge roniksin. Seda ei juhtu. Nagu ma mainisin, siis sellised kes mind kettasse ajavad, ei näe enda ümber toimuvat. 
Olgu ma kaugel või lähedal. Kui mina parkides näen, et minu taga või ees on keegi, kes võiks minu koperdamise tõttu takistatud saada, siis ei hakka ma iial ennast tagurdama sättima, vaid koristan oma auto kiirelt edaspidi, vabale parkimiskohale.
(06-06-2023, 13:15 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2023, 10:36 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Sai vist kunagi juba seda siin arutatud, aga teemaks taas kaubanduskeskuse parklasse parkimine Smile
Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Pannes teised enda järel ootama.

Läheb umbes samasse rubriiki, et viisakas oleks kitsastel tänavatel mitte teha vasakpöördeid, vaid teha selle asemel parempööre, sest see on kiirem ja taganttulijad ei pea ootama.

Parkla on küll viimane koht, kus sekundeid tagasi võita.
kühvel ei ole sekundite võitmises, vaid teiste mittetakistamises. No on ikka juhtmed pikad mõnel. Vasak- ja parempööre - täiesti erinev teema ja ei tule iial selle peale et siin sarnasust leida. Parklas on sul mõistlik alternatiiv - edaspidi liikudes oma parkimiskohale kaduda. Vasakpööret tänavalt tehes mõistlikku alternatiivi pole.
(06-06-2023, 12:07 PM)ivo86 Kirjutas: [ -> ]Ringtee on ühesuunaline tänav. Mis lihtsalt kestab igavesti.

Kujutage ette, et ringi raadius on 100km hoopis. Muudab ringidest aru saamist lihtsamaks ehk?
Ta on igal ristmikul peateesuunda vasakule (Inglismaal, Aussis jne paremale) muutev ühesuunaline tänav. Keerates igal ristmikul vasakule, jõuad ringiga tagasi. Püsivast kommunismist välja pääsemiseks tuleb aga teha kusagil  parempööre. 

Mis parempöörete asja ilmestab, siis selleks on fenomenaalne ainult parempööretega Kanama sõlm, mida tänased poolearulised järgi teha ei suuda. Kõikjal on mingid vasakpöörded... Aga nagu mistahes ristuvate liikluste puhul on probleem X-ristumised, kus allatulijast kiirendajal on ees Anna teed! Mida nad tihtipeale ei märka ega mõista. Täielikuks ohutuseks peaks olema 3 tasandit. Aga vasak-tagasipöördeks pead tegema 3 paremringi mitte ohtlikku samatasandilikku tagasipööret. Euroopa teedel tehakse ka sildasid selleks. Viimaste tee-ehituste hea saavutus on aga Otiku Auk, igati loogiline lahendus. Vasakpöörded on linnakiirusel. Suudeti loogiline kompaktne sõlm ehitada, ime kohe Smile
(06-06-2023, 13:47 PM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2023, 13:28 PM)margus61 Kirjutas: [ -> ]
(06-06-2023, 10:36 AM)Peeter2 Kirjutas: [ -> ]Ehk siis viisakas oleks kaasliiklejaid mitte segada ja oma auto kiirelt ära parkida vabale kohale.
Leidub aga küllalt tohmakaid, kes enda ümber toimuvat ei näe ja asuvad kohta nähes sinna TAGURDAMA. Võimalikult aeglaselt.
Esiteks tänan tohmaka tiitli eest.
Selgituseks - aega võtab tagurdamine seepärast, et ilmselgelt vähem tohmakad, pimedas lootuses saada kiiremini, ronivad oma autoga vastu külge ja siis peab lisaks tagaotsale jälgima ka esimest otsa, et jobule pihta ei läheks. Seetõttu on jäänud Peetrile mulje, et kõik tagurdavad võimalikult aeglaselt, kuigi ta oma liikluskäitumine seda põhjustab.
Seda ka, et keskmisest veidi suurema liikuriga on tagurpidi minek kitsast käiguvahest kitsasse parkimiskohta palju lihtsam ja kiirem.
Tänan et eeldad nagu ma kellelegi külge roniksin. Seda ei juhtu. Nagu ma mainisin, siis sellised kes mind kettasse ajavad, ei näe enda ümber toimuvat. 
Olgu ma kaugel või lähedal. Kui mina parkides näen, et minu taga või ees on keegi, kes võiks minu koperdamise tõttu takistatud saada, siis ei hakka ma iial ennast tagurdama sättima, vaid koristan oma auto kiirelt edaspidi, vabale parkimiskohale.
Suht sama siin, ka mind ärritab just MÕTTETULT kellegi taga passimine, olgu selleks rohelise tule alla tukkumajäämine, saamatus autoga manööverdada vms. Teeremont, punane tuli, mis iganes asi, mis liiklusega kokku käib, kõik on OK, aga just need kanapimedad ja omas mullis kinni olevad ei ole OK. Mitte et mul kogu aeg kiire oleks, oh ei, lihtsalt uimerdamine ja maigutamine mulle (ja nagu näha, ka mõnele teisele) ei istu.
Samamoodi väldin võimalusel teiste takistamist.
Oot oot, parklas on sekundid arvel, aga kui penskar 84ga maanteel sõidab, siis ei ole?