automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZAZ-970
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Umbes 40 aastat tagasi mõtlesid Zaporožje automeistrid \"Muhule\" täienduseks välja ka 350-kilogrammise kandevõimega kaubiku/mahtuniversaali.Nagu paljude NL autotööstuse ideedega,ei jõudnud ka see kunagi seeriatootmisse.Pilte ja juttu saab näha:

http://www.zr.ru/articles/42399
Aga kus sellisel siis mootor on?Ette vist ei mahuks,kui taga on,siis jääb kast keskele ju:lolAga samas taga need \'\'kõrvad\'\' viitavad tagamootorile.Kunagi nägin netis pilti nõukogude automudelist,tegu oli siis tavalise 968-ga,esiots oli sama,kuid kabiin lõppes peale esiistmeid ära,siis tuli kast,ja kõige lõpus jälle tavaline tagaots,kapotiga.Kuna tegu oli mudeliga,siis ei tea,kas selliseid päriselt olemas on.
Mootor oli seal kus sapakal ikka ehk taga.Ja selle puhul osutus suureks probleemiks,et tegu V-4 mootoriga (näiteks VW vanadel Transporteridel oli B-4,mis hulka madalam kui V-4),mis muudab laadimiskõrguse suureks ja kaubaruumi põhja ebatasaseks.
Tolle 968 pikapi pilte olen isegi näinud ja ega selle \"veokasti\" suurt midagi peale paari kingakarbi ei mahu...
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: mrali
Umbes 40 aastat tagasi mõtlesid Zaporožje automeistrid \"Muhule\" täienduseks välja ka 350-kilogrammise kandevõimega kaubiku/mahtuniversaali.Nagu paljude NL autotööstuse ideedega,ei jõudnud ka see kunagi seeriatootmisse.Pilte ja juttu saab näha:

http://arch.zr.ru/articles/162_01_2004.html

Jajah, seda autot siin ( http://www.autosoviet.altervista.org/main-english.htm ) näind, aga tehti see ikke moodasama autu baasil ku muhk. 966 pääle. Siin lingil veel põnevaid sapika versioone, üks uhkem kui teine!
Terv. Ivar

http://www.autosoviet.altervista.org/vni...forced.jpg :o (kah sapikad)

http://www.autosoviet.altervista.org/vniite-maxi.jpg
Za Ruljem´is oli kunagi LUAZ arendustest pikk jutt. Eks ikka NA tellimusel oli neid tehtud kümnetes modifikatsioonides, nii ujuvaid kui ronivaid.
nn. Sanitaarvariandiga olen ise ka liigelnud.
Seda kastiga versiooni õnnestus poisikesena 86 aastal Kiievis oma silmaga näha.Oli päris naljakas--kasti osa oli aint tagumise isme laiune,aga oli ikka korralikult kola täis laotud:lol
Vanades (70.aastate) \"Tehnika ja Tootmistes\" on paaris artiklis ka 970 ära mainitud.Põhilise põhjusena,miks see tootmisse ei jõudnud,mainitakse NL-ile üliomane vabade ressursside nappus,selleks oleks tulnud \"muhu\" väljalaset piirata.Oli valmis tehtud ka nelikveoline 970,selle indeks oli ZAZ-971.
Denisovetsi veebilehel on nüüd 970 perekonna versioonide pilte ja juttu...püüaks ka eesti keeles seda refereerida.

Esimene versioon, kastikas, valmistati perspektiivse ZAZ-966 juppide alusel 1961: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970.html (huvitav, kus selle kone asus)
Aastake hiljem otsustati teha terve mudeliperekond analoogselt paljudele tolle aja Lääne analoogidele (kõige paremini on tuntud pisi-Fiatide nagu 600 ja 850 alusel kaubikud). Esiklaps täismetallfurgoon 970B: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970b.html
Siis veel kuueistmeline väikebuss 970V (mootorile juurdepääs kuskilt tagaistmete vahelt): http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970v.html
Ning perekonna täiendas kaheistmeline kastikas 970G: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz970g.html

Kohe samal aastal asuti ka mudeliperekonna 971 kallale: ZAZ-971 oli presentkatusega neljakohaline nelikveoga sõiduk, mis põhines nii 965 kui ka perspektiivse 966 pulkadel: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971.html Ehitati seda vähemalt üks masin.
971B oli ette nähtud kui nelikveoga 970B, kas masin ka valmis ehitati, pole teada: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971b.html
Sama lugu, mis 971B-ga, oli ka 4x4 väikebussiga 971V: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971v.html
Ning ka 4x4 kastika 971G valmisehitamise kohta info puudub: http://denisovets.narod.ru/zaz/zazpages/zaz971g.html

Nagu ka varem siin teemas mainitud, oli tegu ühega paljudest plaanimajanduse ohvreist.
eitea kas eestis ka miskit neid leidub veel?
970 ei jõudnud ju kunagi seeriassegi, minu teada pole ka ühtki katseeksemplari säilinud...pole isegi alles ühtki fotot 970 kinnise kerega variantidest tagantvaates.
Hmm...ma otseselt ei pidanudki silmas vanemat tüüpi eksemplare...isegi uusi pole väga näind... kunagi sai kasutaja Unicman-iga vesteldud kelle valduses vms üks oli...
Unicman'il peaks olema ETKVL'i toodang ikka...