automoto.ee foorumid

Täisversioon: Torpedo rumm kahes variandis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Seekordne kaebealune on Torpedo vabajooksurumm. Lugematud rattad on nende otsas veerenud, väga hästi tehtud vidin, oma tuntud kvaliteedis ja välimuses, alati samasugune... stop! Millegipärast on tõesti enamus neist ühesugused olnud aga nüüd on mul äkki üks, mis tahab olla erinev. Niisiis tegu on 1938 aasta rummuga, millel kodaraäärikute vahe on väiksem kui tavaliselt. Lisaks on tal sulaselges inglise keeles kirjas "made in Germany" Rumm on muidu ikka sama lai ja sisu poolest ilmselt ei erine. Kas on kellelgi aimu millest selline erinevus?
[attachment=49804][attachment=49805][attachment=49806]
(30-08-2014, 18:52 PM)tolmuahv Kirjutas: [ -> ]Seekordne kaebealune on Torpedo vabajooksurumm. Lugematud rattad on nende otsas veerenud, väga hästi tehtud vidin, oma tuntud kvaliteedis ja välimuses, alati samasugune... stop! Millegipärast on tõesti enamus neist ühesugused olnud aga nüüd on mul äkki üks, mis tahab olla erinev. Niisiis tegu on 1938 aasta rummuga, millel kodaraäärikute vahe on väiksem kui tavaliselt. Lisaks on tal sulaselges inglise keeles kirjas "made in Germany" Rumm on muidu ikka sama lai ja sisu poolest ilmselt ei erine. Kas on kellelgi aimu millest selline erinevus?

Torpedo-rummud kirjaga "Made in Germany" imporditi Saksamaalt Inglismaale. Meile jõudsid nad nende Inglise ratastega koos, kus kohalikud kaupmehed nõudsid veljepidurite asemel rummusiseseid. Perry (Torpedo koopia) suutis valmistada vabajookse vähe ja Eadie polnud kapriisse konstruktsiooni tõttu samuti Eestis heas kirjas. Nii tuli Eesti jalgattakaupmeeste tellimuste täitmiseks inglastel tuua sisse Saksamaalt rummud ja panna rataste alla need.

Kui rattad osteti Eestisse otse Saksamaalt (või osteti paljad rummud), siis neil oli peal tavapärane kiri D.R.P.
Ahhaa, Inglismaad kahtlustasingi vahetalitajana. Aga ikkagi- miks need kodarakõrvad peavad üksteisele lähemal olema? Kodarapikkuste pärast?
Kodararv ? 36 vs. 40 ?
(02-09-2014, 00:05 AM)Ostap Bender Kirjutas: [ -> ]Kodararv ? 36 vs. 40 ?

Kodaraid on mõlemal rummul 36.
(30-08-2014, 21:48 PM)tolmuahv Kirjutas: [ -> ]Ahhaa, Inglismaad kahtlustasingi vahetalitajana. Aga ikkagi- miks need kodarakõrvad peavad üksteisele lähemal olema? Kodarapikkuste pärast?

Inglise jalgrataste raamidel oli paljudel rummu jaoks vahe kitsam - seal eelistati ju veljepidureid ja "tirriga" jooksu. Ehk seepärast (oletan, ei tea...).
(02-09-2014, 20:38 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]Inglise jalgrataste raamidel oli paljudel rummu jaoks vahe kitsam - seal eelistati ju veljepidureid ja "tirriga" jooksu. Ehk seepärast (oletan, ei tea...).

Rumm on ikka sama lai kui tavaliselt, ainult kodarakinnitused on sellel Inglise variandil koomale nihutatud. Piltidelt on näha, et mõlemad kõrvad on rummu äärest kaugemal kui teisel rummul.
Panen sulle pildi siia teemasse. Vanaratta jumalad on su palvele vastanud. Big Grin
(07-04-2015, 17:09 PM)BALDHUR88 Kirjutas: [ -> ]Panen sulle pildi siia teemasse. Vanaratta jumalad on su palvele vastanud. Big Grin

Aitäh, jumal!
mul selline http://album.ee/node/28674149/50299201 Apollo jalgratta raamist pole huvitatud? Saada ps kui huvi on
(08-04-2015, 20:58 PM)JaakH Kirjutas: [ -> ]mul selline http://album.ee/node/28674149/50299201
See on 1951 torpedo ilma sisuta? Selle aasta ratast mul pole. Sama aastanumbriga rummu hammasrattapoolne koonus koos hammakaga on olemas kui keegi vajab. 1947 Diamandil tarvis küll tagaratast.