automoto.ee foorumid

Täisversioon: Roomiktransportöör ATS 59g
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
ATS 59g (ATC-59g) sai soetatud 2007 aasta jaanuaris Paide lähedalt:
[attachment=50068]
Üldised andmed:
masina nimetus: ATS 59G
V.a: 1983
Istekohti: 4+2
Pikkus/laius/kõrgus: 6300/2600/2800 mm
Tühimass (kuiv): 13750 kg
Kandevõime: 3000 kg
Veovõime: 14000 kg
Mootor: vesijahutusega V12 diisel, 38880 cm3, kuivkarter
Võimsus: 300 hj, maksimaalne kiirus teel 45 km/h, maastikul 27 km/h
Kütusekulu: 40 l/tunnis, ca 160 l/100km
Kütusepaakide maht: 580 l
Transmissioon: viiekäiguline käsivahetusega kast
peal on vints, pimendustuled, näidikud fosforkirjaga, salong pimendatav ruloodega.

Esimest korda käisin seda eksemplari vaatamas oktoobris 2006:
[attachment=50069][attachment=50070][attachment=50071][attachment=50072]
Ostuni jõudsime ca 3 kuu pärast. Masin pidi olema täiesti töökorras, kuid omanik oli unustanud öelda et vesi oli enne talve jäänud välja laskmata ning mootor on lõhki. Peale pikka mahavõtmist (uskumatu kui tihedaks on võimalik ühe masina mootoriruum pakkida), remonti ja pealepanemist tegi 2007 suvel esimese hääle. Läbisõit hetkel ca 1800 km.
2008 oli tjagats väljas ka Kuressaare autonäitusel:
[attachment=50073]
Eelmise aasta lõpus tegime esimesed sõidud:
Video 1
Video 2
Video 3
Video 4
Samasugune roomik on väljas ka Järva-Jaani vanatehnika varjupaigas:
ATS 59G
(04-01-2010, 16:48 PM)pkuldsaar Kirjutas: [ -> ]ATS 59g (ATC-59g) sai soetatud 2007 aasta jaanuaris Paide lähedalt:

Ostes teadsime, et masin on täiesti töökorras, kuid omanik oli unustanud öelda et vesi oli enne talve jäänud välja laskmata ning mootor on lõhki. Peale pikka mahavõtmist, remonti ja pealepanemist tegi 2007 suvel esimese hääle.
2008 oli tjagats väljas ka Kuressaare autonäitusel:
http://www.foto24.ee/album/43947/s72
Eelmise aasta lõpus tegime esimesed sõidud:
Videolõik 1
Video 2

Foorumlased ehk mäletavad antud masinat Tallinn - Tartu maantee äärest.
Kuidas "rataste" ja lintide olukord on? Väga kulunud?
(04-01-2010, 18:52 PM)Regardman Kirjutas: [ -> ]
(04-01-2010, 16:48 PM)pkuldsaar Kirjutas: [ -> ]ATS 59g (ATC-59g) sai soetatud ... esimesed sõidud:
Videolõik 1
Video 2

Foorumlased ehk mäletavad antud masinat Tallinn - Tartu maantee äärest.
Kuidas "rataste" ja lintide olukord on? Väga kulunud?
Rattad ja lindid on nagu uued. Samas ei kujuta ette kuskohast saaks sellisele uusi lindipolte kui neid peaks vaja olema.
Sellel masinal oli minuteada roomiktreiler ka järgi (või seisis lihtsalt teine, kabiinita aparaat selle taga..). Mis sellest sai?
... Või on tegu Tarbja lähedal seisnud isendiga? Sellel oli algselt mingi vana puukuut peal..
(04-01-2010, 20:35 PM)Timm Kirjutas: [ -> ]Sellel masinal oli minuteada roomiktreiler ka järgi (või seisis lihtsalt teine, kabiinita aparaat selle taga..). Mis sellest sai?
... Või on tegu Tarbja lähedal seisnud isendiga? Sellel oli algselt mingi vana puukuut peal..
Roomiktreilerit sellel ei tohiks olla. Tegu on selle Tarbja lähedal seisnud isendiga kuid puukuudist ei ole midagi kuulnud.
68-ndal Tðehhi "jama" ajal panime Königsbergis Artilleriiskaja uulitsas peaaegu samasuguseid häire korras käima. Olid ka uuemad (8 patareid), mille margi nr on meelest läinud (auto moodi ninaga ATS-id)Samasugused olid mu meelest ATS 712-d ja neid oli vaid ühe patarei jagu, siis mingi 9-10 tk. Kolmandal päeval kui ca 80 st oli käima saadud mingi 60-70 tk (osad akudelt, osad suruõhuga, sest akud viletsad), käivitas üks oskamatu nii: Laseb pumbast õlisurve üles ja siis 0,5 skundiks vajutab starterit. Kapten kuulas seda jama pealt ja mingi 6-nda korra pealt kadus tal kannatus, sammus uljalt õpetama. Sel momendil kui ta oli eþektorite kohal ,käivitus tjagatð ja kogu konserveerimiseõli koos tahmaga lendas kaptenile näkku. Üks pool puhas, teine ilusti tilkuv. Ega siis keegi oma nappidest tagavaradest tahtnud talle kaltsugi anda aga peaaegu puhtaks ta näo sai, gimnastjorka ilmselt läks äraviskamisele.
Veel mäletan, et peal oli kolm akut, ilmselt 180-sed ja el. süst. oli 12V v'älja arvatud starter, mille tarbeks käivitamisel ühendati akud 24V peale.

Sealt ZIP-ist peaks mul veel alles olema lehtkaliiber 0,05-1 mm-ni.
Minuteada on ATS 712
[attachment=50076]
ATC59 ja 59g eelane. Vaheks on suurem kabiin, mootori asukoht, vedav sild on 712-l taga. Paljud detailid ja lahendused on samad või sarnased 59ga.
59 ja 59g vahe peaks olema vaid kabiinis:
[attachment=50074][attachment=50075]
(04-01-2010, 16:48 PM)pkuldsaar Kirjutas: [ -> ]ATS 59g (ATC-59g) sai soetatud 2007 aasta jaanuaris Paide lähedalt:

Üldised andmed:
masina nimetus: ATS 59G
V.a: 1983
Istekohti: 4+2
Pikkus/laius/kõrgus: 6300/2600/2800 mm
Tühimass (kuiv): 13750 kg
Kandevõime: 3000 kg
Veovõime: 14000 kg
Mootor: vesijahutusega V12 diisel, 38880 cm3, kuivkarter
Võimsus: 300 hj, maksimaalne kiirus teel 45 km/h, maastikul 27 km/h
Kütusekulu: 40 l/tunnis, ca 160 l/100km
Kütusepaakide maht: 580 l
Transmissioon: viiekäiguline käsivahetusega kast
peal on vints, pimendustuled, näidikud fosforkirjaga, salong pimendatav ruloodega.

Esimest korda käisin seda eksemplari vaatamas oktoobris 2006:

Ostuni jõudsime ca 3 kuu pärast. Masin pidi olema täiesti töökorras, kuid omanik oli unustanud öelda et vesi oli enne talve jäänud välja laskmata ning mootor on lõhki. Peale pikka mahavõtmist (uskumatu kui tihedaks on võimalik ühe masina mootoriruum pakkida), remonti ja pealepanemist tegi 2007 suvel esimese hääle. Läbisõit hetkel ca 1800 km.
2008 oli tjagats väljas ka Kuressaare autonäitusel:

Eelmise aasta lõpus tegime esimesed sõidud:
Video 1
Video 2
Samasugune roomik on väljas ka Järva-Jaani vanatehnika varjupaigas:
ATS 59G

Kui vaadata teiste sama mootoriga masinate videoid, siis pakuks et vähemalt 2 silindrit ei tööta.Pealegi kui ajab väikesel koormusel sinist suitsu, siis pritsemoment hiline või/ja pihustid tilguvad.Korras toitesüsteemiga ja soojal mootoril pidi olema ainult kaks varianti. Kas on suits must või värvitu.
Niimoodi palus kirjutada sellise mootoriga tegelenud inimene.
Suitsu ajab vaid külma mootoriga. Hiljem põlemine puhas. Selle mootori omapära on et peale tühikäigul töötamist viskab esimese korraga koormuse järgitulemisel sinist. See on nii olnud nii meie kui minu äia ATC 712-l.
Masinale vahepeal juurde pandud esiporikummid:
[attachment=50077]
Lähiajal on plaanis taastada osaliselt katki läinud salongi pimenduskardinad.
Stardi- ja sõiduvalmis?Cool

Kui palju peab lund olema, et sihuke asi edasi ei saaks? Poolteist meetrit pehmet? Kaks?

Roomikupinda on üksjagu - kas püsib inimesega võrdselt pehmel kohal pinnal?
(20-01-2014, 16:09 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Roomikupinda on üksjagu - kas püsib inimesega võrdselt pehmel kohal pinnal?
Erisurve pinnasele peaks olema veidi suurem kui inimesel.
Komplekteerimistööd jätkuvad. Masina kastil puudus porte ning oli olemas vaid ATS 712 porte üks post mille pikkus on uue omast erinev. Netis pilte vaadates ja võrreldes sain paika kasti ülemise serva kõrguse ja kinnituse, et postid on identsed va erinevus kõrguses. Nurga omad tegin puhtalt piltide alusel. Vana posti järgi lõikasin uued tükid välja, keevitustööd ja uued lauad külge. Nüüd jäänud vaid veidi iluvigu parandada ja üle värvida:
[attachment=50078][attachment=50079][attachment=50080]
Ei ole siin küll suurem rääkija asjast Big Grin aga kui vaadata seda esimest videot, siis mis seal viga et ei jõuaks nagu minna eriti?? Jõnksutad või nii. Või oli lihtsalt mootor külm? Smile
Aastaid vast 15 tagasi oli selline kuri asi Viljandimaal Tarvastu vallas, Siis ei osanud veel tähelepanu pöörata sellistele asjadele. Äkki kadus ära ja krt seda teab mis ATS-ist sai vb mõni Hyundai või Kia lõpuks
(11-02-2014, 18:35 PM)Tehnikamees Kirjutas: [ -> ]Ei ole siin küll suurem rääkija asjast Big Grin aga kui vaadata seda esimest videot, siis mis seal viga et ei jõuaks nagu minna eriti?? Jõnksutad või nii. Või oli lihtsalt mootor külm? Smile
Jõudis minna küll. Katsetati sidurit.
Vähe põhjapool mõned korrad ATS-ga sõitnud ning selle põhjal julgen väita et see antud mootor ei käi ei peast, ei persest. Proovige vaikselt hakata silindreid tagant ära keerama, peaks aru saama milles asi. Puterdab kui vanakurat, kas ei saa kütet või lihtsalt ei sütti enam mõnes silindris korralikult... Aga muidu kõva masin, müts maha. Wink
Oleks vaja hakata masinale peale ehitama tendikonstruktsiooni, kuid lisaks piltidele tahaks ka päriselus seda näha. Kas keegi oskab soovitada kus lisaks varjupaigale (masinal on valet tüüpi tent) on veel seda tüüpi masinat? Lisaks on meil puudu akukastide kaaned mis tuleb lasta järele teha, kuid näidiseks pole midagi võtta. Tendi puhtjuhuslikult leidsin. Lisan pildi näidiseks:
[attachment=53086]
Lisan ka pildi leitud tendist:
[attachment=53609]

2015 aastal lisatud kasti porded ja tent. 
Kas kellelgi on aimu kuidas tendi raamid fikseeruvad omavahel? Kas selleks on rihmad, mingi adapter ...?