automoto.ee foorumid

Täisversioon: Plekist detaili valmistamisel ideid puudu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Asendusdetaili puudumisel vaja üks uksepost nullist valmistada. Tagumise, kere sisse jääva poolega oli lihtne, külje kumeruse järgi sai vineerist vorm valmistatud ning selle peal materjal kujusse venitatud nii, et tekkis küljeplekiga paralleelne flants, millele hiljem plekk kinnitada. Probleem on aga posti ukse poolse küljega, kuna tegu on vana autoga, millel uksetihend kinnitub ukse külge, siis on sel servas kahest astmest koosnev "trepp". Lasin painutada sirge tüki, millel vastav "trepp" sisse volditud ning lootsin sektoritest enam-vähem õige kujuga detaili kokku keevitada. Väikse katsetamise tulemusel suutsin paksust rauast rakise vahel keevitada talutavalt sirgelt kokku laiema osa, mis ukseauku jääb, kuid selle "trepi" kisub keevitades ennustamatus suunas ära ning kuna ruumi pole, siis ei saa seda ka vasaraga õigesse kujusse tagasi motiveerida. Katsetasin nii TIGi kui MIGiga - TIG oma pehmema õmblusega oli meeldivam töödelda, kõveraks vedasid serva aga mõlemad suht ühte moodi. Kuna astmetega osale toetub uksetihend, siis see peaks olema suhteliselt täpselt ukse järgi kujus. Ehk tuleb kellelgi hea idee, kuidas võimalikult mõistlikult ning käepäraste vahenditega selline detail valmistada.

Väike illustreeriv eskiis ka detaili kujust, mis oleks vaja välja voolida (kõrval on detaili ristlõige, "trepi" astmed jäävad vahemikku 10-20 mm):

[Pilt: uksepost.jpg]
pakuks , et kui sikemasinale vajalikud rullid meisterdada ja kõvasti kannatust varuda , võib midagi sarnast välja kukkuda.
Joonis väidab, et detaili saab enne paigaldamist täiesti vabalt alasi serva peal haamriga motiveerida.
Tee tammepuust uksepost- siis saab freesida. Tugevam kui plekk ja ei roosteta- isegi kolbe olla kunagi tammest tehtud Smile. Kes sealt värvi alt ikka midagi aru saab Smile
Võibolla saad siit mingit inspiratsiooni: http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtop...=67&t=2152
Vot, vot, hakkab midagi sinnapoole juba minema Smile

Niimoodi kihiliselt ehitades ilmselt on kuju võimalik tunduvalt paremini hoida ning valmis post jääb ka tugevam, kuna sinna sisse hakkavad kinnituma uksehinged, siis igati boonuseks. Autorestauraator - ei saanud päris hästi piltidelt pihta, mis viisil nende eraldi tükkide servad kumeruse järgi paika on keeratud? Ilmselt on mõistlik teha ka selliste tükkide tarbeks eraldi vorm?

Sikkemasinat käepärast pole, sellega oleks jah suhteliselt mõistlik servad vaikselt paika meelitada. Tammepuust post oleks stiilseks lahenduseks siis, kui tegu oleks puukerega universaaliga, kahjuks seda see auto pole. 
(13-10-2014, 09:54 AM)rnx69 Kirjutas: [ -> ]... Autorestauraator - ei saanud päris hästi piltidelt pihta, mis viisil nende eraldi tükkide servad kumeruse järgi paika on keeratud? Ilmselt on mõistlik teha ka selliste tükkide tarbeks eraldi vorm?

Sikkemasinat käepärast pole, sellega oleks jah suhteliselt mõistlik servad vaikselt paika meelitada. Tammepuust post oleks stiilseks lahenduseks siis, kui tegu oleks puukerega universaaliga, kahjuks seda see auto pole. 

Mina olen teinud u. 5mm-sest lehest õige kujuga sabloni. Selle peal olen servad ära keeranud (vasaraga löönud).

Sikkemasinaga tegemisel on see häda, et serv venib välja. Plekk läheb kõveraks.
Tänud, eks üritan edasi pusida ja vaatan, mis välja kukub...