automoto.ee foorumid

Täisversioon: RAF-buss
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Huvitav, kas siin raf-bussi omanikke või huvilisi kah leidub?
Jagaks meeleldi rõõme-muresid, olen ise ühe sellise restoranikalduvustega hobiautoks kodustand. Töökindluse ja mis kõige naljakam, bensukulu üle ei saa ootamatul kombel kurta. Ning lõpuks - jahe ja nostalgiline aparaat teine...
mul on tegelikult huvi omale osta üks korralik raf.
Nõuded on metsikud-triibuga värv, kardinad,punased originaalistmed (originaalasetusega salongis) ja eriti tähtis on punaste piletitega rull juhi istme juures:bounce

Aga ma panin ka Kb`sse kuulutuse ja helistati päris palju ja pakuti ainult selliseid millega on nii sigu kui metsa veetud. Kahju.
Kui kellelgi andmeid hästisäilinud raffide kohta siis andke teada. Jube uhke pill tegelikult.Toungue
Myrakaru, nagu ma aru saan, on Sul mudel 2203?

Asp
jahib 977-t
Küll teemaväline aga kui keegi huvi tunneb siis metallihunt hakkab lõugulaksutama ühe RAFI peale.Kere pidi korralik olema ainult osa aknaid puudu.
Viimased umb5 aastat seisnud angaaris.
Suvel läheb omanikul seda vaja.Angaari nimelt.Nii,et.......................
Pole minu,näinud pole kogu inf u2 le.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Myrakaru, nagu ma aru saan, on Sul mudel 2203?

Asp
jahib 977-t

jah on tõesti 2203 aastast 86 ja üheksa kohta - oli 11 aga sai b-katile ringi tehtud.

korralikest raffidest - mingit pusimist tahavad nad ikka kõik, kui mitte mõne hoolsa sugulas- või naabritaadiga pole vastavalt vedanud. edasi on kõik muidugi rahakoti, tahmiste, vajaduste jne kompromiss. tänu kandilisele kujule pole kere remont kuigi keeruline ja asenduseks minevad plekitükid saab 95 prossu ise lihtviisil valmis klobida, kui lappimise odavus oluline. ma ei saa oma bussi kerega küll kiidelda, oli teine üsna aukus altpoolt ja tagaluugi ülaserv tahtis kah tegemist, alusraam oli muidu ok. Mootor on küll kuradima hea, vähemalt aastase kogemuse järgi - üle 6000 km, sealsees üks 3000 reis. õli ei võta, pikamaa bensukulu jummalast konkurentsivõimeline 10,7-10,9 sajale. linnas üksi asju ajada on muidugi sellisega kallis. Hobiauto asi, ega neid km-d väga palju tulegi. Talveks pesin ta küll altpoolt puhtaks ja panin seisma. Kambaga ühiseid ringikolamisi vähem, talvel on ta siiski kehva juhitavusega ja kerge hange kinni jääma - tühjalt sõites just - esiots on ikka suht raske ja teljevahe lühike.

põmst peab ikka algul mõtlema-kaaluma, milleks teda vaja. kui olemas kamp kes tihtipeale koos ringi kolada tahab ja bensuraha maksta aitab siis miks mitte, isegi praktiline äratasuvus on sel juhul vabalt olemas. kere on teisel kah veel üsna ruumikas, tagant käivad aknad lahti, istmeid saab imelihtsalt ümber paigutada
ja sisse - välja tõsta... pole paha.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: 530
mul on tegelikult huvi omale osta üks korralik raf.
Nõuded on metsikud-triibuga värv, kardinad,punased originaalistmed (originaalasetusega salongis) ja eriti tähtis on punaste piletitega rull juhi istme juures:bounce

Aga ma panin ka Kb`sse kuulutuse ja helistati päris palju ja pakuti ainult selliseid millega on nii sigu kui metsa veetud. Kahju.
Kui kellelgi andmeid hästisäilinud raffide kohta siis andke teada. Jube uhke pill tegelikult.Toungue


jajaa - Cool

muide, lühematel sõitudel on vägagi seff salongi esimene istmerida seljaga sõidusuunda sättida ja laud keskele panna. Ka kardinad on kahtlemata oluline lisand.

kas need piletid olid tõesti punased?

minu meelest olid punased, ja üsna õhukesest paberist, erineva hinnaga 15 või 30 kopeeki, mäletan, et kui hinnad tõusid aja lõppedes, siis sai piletiraha vastu viru väljakult nii palju pileteid , et oi-oi...:bounce

mmm-nüüd tekkis tõsine rafi hullus, peab otsima hakkama.
siis saab sõpradele pileteid müüa ja reise teha. Vimpel peab ka olema peegli küljes kõikumas.
Toungue
kui keegi mõtleb uuemat mingi 1990a masinat siis mul isal oli ikke palju aastaid sai hullult sõidetud venemaal käidud aga lagunes kah ilusti
uuemat tüüpi busse mingi 9 kohalist ma tean ühel kohalikul on korralik ülevaatusega aga ma ei tea kas ta maha tahab müüa...olex keegi varem öelnud mul isa müüs raf-i valge 3 erivärvi triibuga ja punased kardinad 10000kr

järgnev - minu kogemus neile, kes tõsisemalt rafiku ostmisest huvitatud.

1. kere. jälgida tuleb tagaluugi ülemist serva, akukasti, salongi sisseronimise astet porimati alt, tungrauapesasid, uste alumisi ääri, tiivaservi, rattakoopaid... rafikul on täisraam, mis paljugi aitab, kuid ikkagi - roomake ja uurige! saate ka hinnatingimiseks ainet. ühesõnaga, mida vähem keret remonditud-värvitud on, seda parem, saab selgema ülevaate toimuvast. no mis seal ikka tahta, vaid mõni üksik rafik on aastast 91 või värskem, enamasti on nad ikka vanemad ja rohkem vai vähem korrokarva.
2. minevik - viiekohaline rafik on suure tõenäosusega kiirabi olnd, tüübitähis passis sel juhul 22031. no iseenesest on muidugi ka selliseid, mis peale kiirabipõlve omanikku vahetand ja mõne usina taadi käes kenasti korda tehtud. algusest peale eraomanduses olnd rafikuid ei ole vist üldse olemas - suur läbisõit on paratamatus enivei. palju päästab aga volga juppide kättesaadavus. kui väga pikka reisu ei plaani, pole vaja ka remondi sisse ülearu raha matta.
3. sobiv istekohtade number. ausalt öeldes on rafikus ruumi lõdvalt niipalju, et 9 kohta passi kirjutada. jahh, päris pikal reisul on muidugi kuue-seitsmekesi mugavam lösutada... kuid lühematel on tihti see mure et kõik ei mahu peale...
asjast. nende mainitud 5-kohaliste endiste kiirabide 9- kohaliseks ehk b-katile veel seeditavaks tegemine on siiski üsna keeruline, mõningail andmeil isegi suht lootusetu.
kambaga sahistamiseks oleks targem osta 11-kohaline ja koos omanikuvahetusega üritada ära teha ümberehituse(9-kohaliseks) vormistamine - aasta tagasi sai nii teha, ehk nüüdki. paari tooli ärakorjamisele ei reageeri ametnik sugugi nii hullusti kui nende juurdepanekule. kodukoha arki eksperdi juures tuleb enne aga konkreetse bussiga kindlasti ära käia. tema selle ümberehitusloa või tõendi ka annab. tõesti on parem kui enne ostmist sinna näole anda, asi ära rääkida-sisse moosida jne. asjaga võivad kaasas käia üsna haiged nõudmised, aga ei pruugi, kui nägu juba tuttav ja inimestega räägitudSmile

tehnikapoole pealt asi nagu ikka - hea kui on mõni volgat tundev kodanik võtta, kes mootorile jne silma peale viskaks, jälgige ka sildade lokse ja hääli - aga selleks on juba parem autot soojemal ajal osta ja natsa pikem proovisõit teha.


nonii,

üsna uhke tunne on seda juttu siin jätkata. tegime nimelt oma rafikuga 24.09-15.10 järjekordse reisi. ja päris pika seekord, 7000 km. sihiks bulgaaria, mis sai ka risti-põiki läbi sõidetud, tutvaks said nii rodopi mäed kreeka piiri ääres kui ka musta mere rannik.
mainitud 7000 kilti läbis konkreetne aparaat natsa üle 700 liitri küttega, reisi keskmine kulu oli 10,27 liitrit sajale. huvitav, kas keegi usub kaa? nimelt langes pikal maanteesõidul kulu täitsa müstilise 9,4 - 9,5-ni! muidugi, kiiruse hoidsime mõõduka, kuskil 75-80 ümber. mägedes, mida oli seekord pea tuhande kildi jagu, oli kulu küll 14-15 sajale - enamus ajast teine käik. reisi planeerides olime arvestanud teiste numbritega ja kokkuhoid oli nõnda üsna veenev.

masinast. muidugi oli see ots parajalt crazy-estonians\'i juhtumist inspireeritud (need vennad sõitsid paar aastat tagasi täitsa suvalise uaz-bussiga eestist lääne-aafrikasse, kah miski 7000 kilti - ja tulid lennukiga tagasi). illusioone ei tasu nii pika maa peale teha, olime põhimõtteliselt valmis ka selleks et tõsise jama puhul buss kuskil vanarauaks müüa ja häälega või lennukiga, kuis keegi, tagasi tulla. siiski juhtus nii et kaasavõetud üsna uhkest hunnikust varuosadest läks tarvis vaid üht vedru. seda mis gaasipedaali üleval hoiabWink tagasiteel rumeenias läks spidokatross, aga see oli ka suht savi sest kaasasolnd gps näitas kiirust ja läbitud vahemaid küll täpsemalt kui volga spidokas. ja kõik. ühe korra reisi keskpaigas ajasime auto kanalile ning loksutasime põhja alt igasugu asju ja kontrollisime õlisid aga kõik oli ok. täitsa müstika.
enne reisi lasime bussi ka paaril vanal eluaeg volgasid remontinud mehel üle vaadata. eks otsus teele asuda tuligi siis, kui eksperdid arvasid et erilist jama pole esialgu näha.

NB! mägedes sõites tuleb olla ettevaatlik rafiku piduritega - neis loksuv BSK ei kannata kõrget temperatuuri. nii laskusimegi enamasti ikka mõne madala käiguga, kuigi iseenesest on rafikul kaks täiesti eraldiseisvat pidurikontuuri. ühel esimestest pikkadest puhtalt piduritega laskumistest ajasime ühe kontuuri ka pehmeks... siiski, teisega saime bussi pidama ja peale jahtumist oli kõik jälle korras. edasised laskumised tegime mootoriga kaasa pidurdades.

bussielust üldiselt. kuna käisime viiekesi, siis oli ruumi ikka härradele kohaselt. tagasalong sisaldas kolm täiesti normaalset magamisaset - uhkesti põrandapinda pluss kaks diivanit. seetõttu sai kahe juhiga vahetustega üsna kenad maad jutti maha sõita, ilma et pilt ees virvendama hakkaks ja tagapingielanikud ülearu kondivalu kurdaks. tagasitee lõuna-ungarist szegedist tartusse 37 tunniga! ja seda veel mõnusalt budistliku kiiruse juuresWink
samuti oli päevasel ajal igaühel hullupööra ruumi, mis leidis tasapisi ka kasutust üha kasvavate veini- ja rakiavirnade all...

niiet sünnib see muldvana tehnika veel kasutada küll.


myrakaru Kirjutas:tegime nimelt oma rafikuga 24.09-15.10 järjekordse reisi. ja päris pika seekord, 7000 km. sihiks bulgaaria,...

äkki lähemalt? reisikiri, pildivärki kogemused, jms?

al, teise nimega hulgus.
Jahh... aega ju võtab see arvutiklahvide litsumine ja nii... siiski oli meil kambas ka paar provintsiajakirjanikku. ehk nad kirjutavad midagi. kui viitsivad. katsun teada anda kui kuulen kuskil miskit ilmumas.