automoto.ee foorumid

Täisversioon: VW Type2 - 1976
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
(30-10-2018, 13:49 PM)mossepower Kirjutas: [ -> ]
(29-10-2018, 17:01 PM)MeelisV Kirjutas: [ -> ]Kindlustuse teemal olen konsulteerinud paari inimesega kes seal maailmas töötavad. Üks neist lausa kahjukäsitluses. Sõnum on ühene - pole probleemi. Autot vaadatakse konkreetse asjana mitte üldise turul pakutava keskmisega lisaks on olemas tõestus piltidest ja lisaks tuli kerge soovitus lõpuks auto ära hinnata. Jah probleemi tekides ei pruugi otsus tulla kiirelt aga kindlasti ei pakuta selle auto hinnaks mõni tuhat nagu neid pakutakse turul enne tegemist koos mõnekümne kilo roostega. Kui keegi sõidab nurga maha siis taastatakse koos värvitööga
Teardrop saab seal taga ikka olema on ju üks poolik projekt garaažis ootamas. Ja ka see saab kunagi värviliseks.
Kisub küll jälle OT-ks, aga sellist juttu lugedes ei saa küll asja kommenteerimata jätta. On tõenäoline, et kindlustustöötajad räägivad oma kohustuslikku müügimehe juttu ning seda raudkindlalt uskuma jäädes võib pärast reaalses olukorras vasta pükse saada.

Hiljutine reaalne intsident elust enesest. Oli meil siin Eestis väga kenasti renoveeritud ja veidi erilisema värviga värvitud roheline kopikas (Pilt1Pilt2). Selle aasta aprillis sõideti autole tagant sisse (Pilt). Olemas on väga põhjalik fotogalerii auto taastamisest, ostetud varuosadest jms. tõestuseks, et samaväärse auto saamiseks peaks selle nullist renoveerima kuna teist sellist pole reaalselt olemas/saadaval.

Kindlustusega vaidlus võttis mitmeid kuid aega ja lõpptulemusena sai omanik pea pool auto ehitamisele kulunud rahast tagasi. Ja sellegi raha kokkusaamiseks pidi ta autovraki endale jätma ning sellelt terveks jäänud varuosi müüma. Nii et auto taastamisest või samaväärsega asendamisest võib küll ainult und näha.

Olukorda kirjeldab vast kõige paremini Priit V. (ksf. PlyVal64) üsna karm, aga aus kommentaar antud seisu kohta, tsiteerin (Viide kommenaarile) :

Kas oli Must Number??? Kui polnud, on tegu suvalise vana autoga! SELLEKS me kunagi Musta Numbri välja mõtlesime ja hr.Sirgi kaasabil ja mõtetel ka praegusesse juriidilisse seisu saime. Mustal Numbril on juriidiline tagapõhi ja riiklikult aksepteeritav tõestus selle auto "väärtusest". Nendest "seadustatud faktidest" EI SAA eraäri nimega Kindlustus mööda vaadata. Kõik muud hobiautod, mis ei ole ERALDI kasko-kindlustatud, on suvalised "roimad"... Ja mida seal kohtus tehakse??? Selleks on needsinased hobiautonduse hindamise EKSPERDID (teised on EALi tehniline komisjon ja ongi kõik!) ja tagantjärgi laibale seda ei teha... On KAKS hobiautot, millel on Riiklikult tunnustatud ekspertarvamus olemas: Punane Number sportautodele EALi kaudu ja Must Number vanatehnikale VKLi kaudu. Aga Ladast ja tehtud tööst on muidugi kahju! 

Eks muidugi eksperdi hindamisakt annaks reaalse vastuse, et mis näiteks kõnealune auto reaalselt väärt on kuna musta numbrit ju sellisele küll ei saa.
Tere!
Sellel rohelisel Ladal läks isegi hästi, et midagigi maksti, paljud kindlustuse firmad oleks üldse keeldunud midagi maksmast, kuna autot on omavoliliselt ümber ehitatud!
Kindlustuse jäoks on sinu auto tõesti üks vana pann, sama asi Citröen 2CV6 läbi käidud...mul olid veel plekkidel sees pool hinna ja valmistaja kleepsudki küljes...aga ei aidanud vaidlus, telliti Saksast vanad roostes ja lömmis detailid, siin tuuniti neid ja asi ants. Mõne aasta pärast olid need plekid kõik roostes ja pahtel pragunes.
Allan.
(30-10-2018, 16:54 PM)aksel73 Kirjutas: [ -> ]...
Kindlustuse jäoks on sinu auto tõesti üks vana pann, sama asi Citröen 2CV6 läbi käidud...mul olid veel plekkidel sees pool hinna ja valmistaja kleepsudki küljes...aga ei aidanud vaidlus, telliti Saksast vanad roostes ja lömmis detailid, siin tuuniti neid ja asi ants.
...

See vist ei olnud hiljutine lugu?  Viimasel paaril aastal on vist mõni selgroogsem sattunud nendega asju ajama ning kindlustused on oma asjaajamist oluliselt kohendanud.
(30-10-2018, 17:18 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(30-10-2018, 16:54 PM)aksel73 Kirjutas: [ -> ]...
Kindlustuse jäoks on sinu auto tõesti üks vana pann, sama asi Citröen 2CV6 läbi käidud...mul olid veel plekkidel sees pool hinna ja valmistaja kleepsudki küljes...aga ei aidanud vaidlus, telliti Saksast vanad roostes ja lömmis detailid, siin tuuniti neid ja asi ants.
...

See vist ei olnud hiljutine lugu?  Viimasel paaril aastal on vist mõni selgroogsem sattunud nendega asju ajama ning kindlustused on oma asjaajamist oluliselt kohendanud.
Jepp ikka mitu, mitu aastat tagasi.
Kuna bussil sai ära lakitud ka ukseaugud ja uste raamid,siis edasiseks lakkimiseks paneme uksed/luugid jälle ette. Siis on lihtsam majandada asjadega.
Ja läheb siis teisele ringile. Kuna esimene kord sai lakitud suht õhukeselt,et ei tekiks mingeid reaktsioone 1K värvig, siis ei saa kasutada ka lihvimis apastraati. Nii,et täna ja ka tükike homset möödub kenasti karukeelega möllates. Eriline maasikas muidugi katus Smile Hiljem juba saab suurema osa teha elektrilisi abimehi kasutades.
Teine ring sai juba ammu tehtud ja nüüd juba kolmaski tiir peal. Teiste toimetuste vahel,vast mingi hetk saab ka neljas ring peale Big Grin Toungue  Selle bussi puhul on rahvatarkus "kaua tehtud kaunikene" täitsa omal kohal.
Ilusad pildid aga tegelikult on nende taga palju rohkem kui, et tuiskame laki peale ja kõik onju nii!?
Tegelikult tähendas see seda, et algatuseks tuli teha põhjalik pesu ja puhastus siis "vigade parandus" ja ….
Lakkimine on lihtne nagu ma aru sain senikaua kui seda võtta lihtsalt pihustamisena AGA peale igat kihti tuleb see põhimõtteliselt kõik maha lihvida ja alustada uuesti
Ok see poleks kah kõige keerulisem sest sedasi ikka on tehtud ja tehakse edaspidi kah aga vaata kui mängu tulevad mingid lüngad mida täitma peab siis ….
Antud juhul tekis probleem, et lakk ei täitnud pinda ühtlaselt ja sisse jäid mingid pisikesed täpid/kraatrid teatud kohtadesse ja millede lahendamine võttis oma aja ja vajas spetsiaalseid materjale.

Ega ma seda ise ei tea kõike aga nii seda mulle on seletatud  Big Grin

Palju uusi töökogemusi on selle bussiga saanud nüüd juba päris paljud
alustades minu endaga kes nendest enne ei teadnud midagi aga sain detailideks lammutades rohkem teada kui oleks arvanud
ise sain ka liivapritsimise kogemuse, relakaga auto hakkimise kogemuse, pigimattide ja isolatsiooni paigalduse...
keevitaja sai auto keevitamise kogemuse mida põhimõtteliselt varem ei olnud
ma ei tea kas eeltöö maalrid mingi uue kogemuse said aga ….
kindlasti sai suure kogemuse nüüd Jarmo
ja olen aru saanud, et hr Wagoneer koos oma maalriga saavad samuti uue kogemuse lakkimise/lihvimise ja aukude parandamise kogemuse

PS. buss sai ostetud 2014 sügis Cool
Meelis,ära riku nüüd asja ära. Discoveri kanalil poole ju kunagi probleeme üheski autosaates Smile
Ja nagu me kõik ilmselt näinud oleme kulub ühe auto lihvimiseks täpselt üks reklaamipaus ja värvimiseks teine Smile
Või paar tassi kohvi või mis iganes nad seal joovad.

Aga jah eks seal on olnud tõesti probleeme millede olemasolust polnud aimugi ja millede lahendamine on natuke keerulisem ja aega nõudvam kui üks reklaamipaus koos tassi kohviga.
Nüüd tundub,et asi on jälle joonel ning jätkub lihvimine/puhastamine/katmine/puhastamine/lakkimine Smile
Veel üks ehitaja


Vaadates Meelise projekti põhjalikust on selge see et tegu saab olema museaaliga. Üritused ,näitused- puhtaks ja teki alla.
(29-12-2018, 15:00 PM)Sm.Autojuht Kirjutas: [ -> ]Vaadates Meelise projekti põhjalikust on selge see et tegu saab olema museaaliga. Üritused ,näitused- puhtaks ja teki alla.

Ei
(29-12-2018, 15:00 PM)Sm.Autojuht Kirjutas: [ -> ]projekti põhjalikust on selge see et tegu saab olema museaaliga

Mujal maailmas elik custom-arenenud riikides sõidab igapäevaselt ringi hulgaliselt autosid, mis üleni kaetud väga põhjalike custom paintjob'idega ning lisaks värvitööle läinud tohutult aega ka keremodifikatsioonidesse jne.
Eesti on customiseerimise ja kustomiseerimise osas alles täielik arengumaa ja eks ses valguses ole veidike arusaadavgi see hirm projekti kasutamise ees, kuid tasapisi jõuab vast siiagi aeg kui mõistetakse, et auto on ikka nautimiseks. Kui miskit kuskilt kulub või katki läheb, siis saab ju alati korda teha.
(29-12-2018, 15:00 PM)Sm.Autojuht Kirjutas: [ -> ]Vaadates Meelise projekti põhjalikust on selge see et tegu saab olema museaaliga. Üritused ,näitused- puhtaks ja teki alla.
Ma lisaks Jarmo kommentaarile veel seda, et näituseks Skandinaavia veoautopark on oluliselt kirjum kui see on Eesti oma ning ka nendega tehakse igapäevast tööd. Iga päev kilomeetreid mõõtva masina puhul on oluliselt suuremad riskid kui "suvepillil", alates sellest et keegi hooletu rihib parklas eritellimusel värvitud kabiini ära kuni selleni, et autojuht ise ei saa mägisel teel masina ohjamisega hakkama. Sellegi poolest on ainus sisuline vahe töö tegemisel see, et mudaste jalatsitega ei trambita käsitööna valminud salongis ringi ning koormarihma- või ketikonkse ei loobita hooletult vastu poleeritud roostevabast plekist küljepaneele.

Huvi korral saab siit pealt poole tunni vähem või rohkem erilisi krusasid vaadata (millest küll kõik ei ole "tööautod") ning kes seda ei viitsi vaadata, siis võib guugeldada Aaltoneni autosid (näidispilt).
selle auto läbisõit viimasel aastal iseseisvalt null
natuke sõitis treileri pael natuke köie otsas Cool
minu omanduses jookseb siis viies aasta ja ise olen sõitnud vaid Elva-Loo-Saue-Loo ja kõik Big Grin

seis on siis selline, et keretööd on lõpusirgel aga see "lõpusirge" on veel hetkel kurviga ja päris finishijoont ei näe.
nagu eelnevalt kirjutatud on buss lakkimises ja mis ei läinud alguses päris nii nagu oodatud oli
hetkel siiski teatavate lisaainetega segatuna katab lakk ka need kohad mis tekitasid väikeseid lohukesi/kraatreid

kui lakkimine saab ühele poole on plaan panna niipalju kokku kui saab s.t. uksed, tihendid, klaasid, lukud lingid, peeglid siis vaatame edasi.
teha on vaja kogu uus juhtmestik ja mootor ette valmistada käivitamiseks

salongisisustus jääb igal juhul viimaseks

aga eks me näe aega on ju Toungue
No panen siis paar klõpsu ringist number neli Smile
Nagu juba keegi kahtles,kas ikka tegelikult ka midagi toimub kuna pildid ju suht sarnased,siis mõnel pildil taust(autod) vähemalt muutub natuke Toungue Big Grin 

Nüüd peab buss ootama kuniks Elcamino eest ära läheb. Siis jätkab.

Ahjaa. See lõpusirge ees olev kurv on nüüd ka läbitud. Ja lõpp on juba mingil määral paista Smile
Selline huvitav küsimus, et kui rääkida säänse apastraadi põhja alt jonksu ajamisest, siis kuidas see käia võiks? Selili olles kruntimine-värvimine-mastiksiga mökerdamine ei ole just kõige edumeelsem, samas külili vist ka teist väga ei keera. Tõstukil ja ikkagi suunaga alt üles?
Kui mootorit ja asju pole,saab kere grilli panna ja alt kenasti kõik ära teha. Muidu jah on tõskuk või kanal.
Sellist iludust peaks mastiksiga mökerdama?
Mastiks on vast utreering aga korralikule asjale põhjaalla kiht Line-X või Raptorit on igati asjakohane lahendus.
Kuram, paha harjumus lõi välja, mille kohaselt kõik värvist paksemad asjad, mis põhja alla käivad, on kõnekeeles "mastiksid". Päriselus loomulikult variante mitmeid põhja kiva eest kaitsta ning ei pea sinna kindlasti mingit vaiku sulatama-määrima hakkama  Smile
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18