automoto.ee foorumid

Täisversioon: Projekt: JuMZ-6L Soolokad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
(26-07-2015, 17:49 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Mis imelik buss see ka põka vahelt paistab?

Mingi aeg hakkasin saunabussi tegema vanast dresiinast, tehniline osa on valmis aga keretööde kallale pole olnud mahti asuda, üle pee ka ei raatsiks teha... nii ta siis seal seisab Wink Ehitused hetkel tähtsamad ja küll jõuab varsti selleni ka Wink 

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=39205
Täna sai siis seda 1982a JuMZ'i vähe edasi aretatud, hakkab juba sookolli ilmet võtma. 

Vaherõngaste laiuseks tegin seekord 30cm.

[Pilt: 20150729_185137.jpg]

Kokku tõmbasin 20mm keermelattidega mis panin läbi keskmiste 4 augu. Seekord sai selline süsteem, vaatame kuidas kestab.   Vaherõngad 5mm plekist, painutasin taas respos.

[Pilt: 20150729_201048.jpg]

[Pilt: 20150729_201109.jpg]

Ja purustaja ka sappa tagasi.

[Pilt: 20150729_211229.jpg]
Väga ülbe badass rat rod Smile
(30-07-2015, 23:28 PM)viplala Kirjutas: [ -> ]Väga ülbe badass rat rod Smile

Hetkel meenutab tõesti veidi MAD MAX'i masinat...
Kas teisel pildil vana kapotiga jumz ootab oma järge.
(31-07-2015, 17:18 PM)deeremees Kirjutas: [ -> ]Kas teisel pildil vana kapotiga jumz ootab oma järge.

Teema eelmisel lehel oli natuke sellest juttu, sai isegi vähe sõidetud sellega. Wink
Raadioonu rääkis täna, et omas metsas kraavide hooldamiseks pandi rahapuru juurde riigi poolt. Taskud valmis panna ja jumzid kurjaks ajada!
MAD MAXi võrdlus on hea  Big Grin see on minu üks lemmik filmidest.

Mad Max'i sookoll taas liikvel täna...   ehk käisin soopeal rattaid testimas. Sõitsin läbi vanu metsateid ja soopealseid talveteid, tegu omaalgatusliku hooldustööga et endal ja kohalikel oleks hea metsas käia marjul ja kalameestel jõeääres. Selleks mittetasuvaks tööks on see vana jumz nagu loodud, hoiab kulud kontrolli all ning ei pea uuemat tehnikat kohale vedama.

[Pilt: 20150802_114109.jpg]

[Pilt: 20150802_104605.jpg]

[Pilt: ipty3bKqyPyZPu5DGsBSjmNqTEEOuazyn9bBnPH_...59-h569-no]

Ja kerge videonärakas ka... 

Läksin ennist jumzile esiklaasi tooma, välja kukkus asi nagu tavaliselt... ehk siis kabiin, uksed, aknad, ümar nina, kapote, tuled jne...

[Pilt: 20150803_172420%255B1%255D.jpg]
(29-07-2015, 21:54 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Kokku tõmbasin 20mm keermelattidega .....
Kas tegu on miski suvalise keermelatiga? Pehmeks ei jää?
Hull Jumpsmeister Smile  Korralik kabiin tundub vist küll. 
(03-08-2015, 20:18 PM)tcumen Kirjutas: [ -> ]
(29-07-2015, 21:54 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Kokku tõmbasin 20mm keermelattidega .....
Kas tegu on miski suvalise keermelatiga? Pehmeks ei jää?

Päris suvaline just pole ja neid samu keermelatte olen pidanud katsetama 6 tonnise tõmbega seega, 6*4=20tonni peaks vabalt külgsuunas hoidma... heh, vast  piisab.  Ja kui hakkabki mingi ime pärast järgi venima siis saab ülejäänud 5 vaba auku ka ära täita keermelattidega. Rolleyes  
 No seda ma kahtlustasin jah, et tegu nats kangema kraamiga, kui ehituspoes letist pakutavaga. Cool
(03-08-2015, 20:55 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Hull Jumpsmeister Smile  Korralik kabiin tundub vist küll. 

Kabiin on enam-vähem sirge, kohe näha et pole "ülepeakopa" kabiin. Wink Ideaalist jääb puudu see et on seitsmekümnedate kabiin ehk tegu lihtlabase plekk-kosuga. Kaheksakümndendatel lisati kabiile lisa karbid tugenduseks ning siis oli juba tegu täiesti arvestatava kabiiniga. Selline "tugev" kabiin on sellel 1982a jumzil peal, vanemal 71a jumzil on plekist kosu mis tuulega kipub peal õõtsuma...  aga uskuge või mitte kuid 1972a valiti jumz parimaks masinaks nõukogude liidus ning 74aastal omistati viimaks ka JuMZ traktorimargile kvaliteedimärk ehk rahvakeeli "ilma peata venelane".    Mäletate veel? 
[Pilt: 1343982877_1974.jpg]

Natuke veel ajaloost, 1978ndaks veeres liinilt 1 000 000. traktor sellest tehasest ning järgmise 8 aastaga lisati veel 500 000 traktorit ning siis jätkus tootmine samas tempos 90ndate alguseni kuni see tsirkus kokku vajus. 

Tehnilise osa juurde tagasi tulla, 80ndate paiku toimunud "facelift" muutis jumzi juures rohkem kui nö suure kabiini tulek. Vana väikse kabiini ja uuema väikse kabiini vahe on silmaga näha, eriti just seestpoolt. Samuti on täiesti teise kujuga tagasild ja arvestatav osa mootoridetaile. Sobivad enamus omavahel kuid kuju on teine. Tagasilla korpus on täiesti teise valuga. Hilisem üleminek suurele kabiinile suuri muudatusi ei toonud, enamjaolt vaid väline ilme muutus kuid tehniline osa jäi samaks. 
(03-08-2015, 21:05 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]
(03-08-2015, 20:18 PM)tcumen Kirjutas: [ -> ]
(29-07-2015, 21:54 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Kokku tõmbasin 20mm keermelattidega .....
Kas tegu on miski suvalise keermelatiga? Pehmeks ei jää?

Päris suvaline just pole ja neid samu keermelatte olen pidanud katsetama 6 tonnise tõmbega seega, 6*4=20tonni peaks vabalt külgsuunas hoidma... heh, vast  piisab.  Ja kui hakkabki mingi ime pärast järgi venima siis saab ülejäänud 5 vaba auku ka ära täita keermelattidega. Rolleyes  

Mis latte kasutad? Iseenesest kannatab ka ehituspoe "nelikomakaheksa" kahekümnesena kümmekond tonni, kui kaks mutrit (kümmekond keermeniiti) tööle panna. Pikk mutter on veel parem, siis töötavad kõik keermeniidid kindlasti võrdselt.

Luik peab nüüd uuema võsatapja meisterdama - jumpstükk on topeltratastega praegusest laiem Toungue
(03-08-2015, 21:30 PM)tcumen Kirjutas: [ -> ] No seda ma kahtlustasin jah, et tegu nats kangema kraamiga, kui ehituspoes letist pakutavaga. Cool

Kui veits niisama targutata, siis "ehituspoe latt" peaks olema tugevusega 4.8 Kui vaadata poldipoe andmeid (http://www.balticbolt.ee/toode.php?show=...ductID=191), siis M20 lati elastsuspiir peaks olema umbes 59 kN (~5800 kgf ehk väga jämedalt ongi 6t). St tõmbetugevust on tal küllalt, pigem on probleemiks rabedus. Proovisin ehituspoe latist klambrit keerata, murdus ära. Tavaline vana vene "stall kolm" on palju paindlikum.
Tõmbele töötab keermelatt hästi ning eks ta selleks ongi mõeldud. Painutada proovisin kunagi ise ka kuid see õnnestus ainult kõva kuumutamisega.

Topeltrataste puhul on tegu täiesti arvestatava materjaliga, vaherõngad olen teinud 5mm plekist nii et peaks ka need kestma. 
Tänane päev oli siis korralik testipäev sellele 82a jumzile, purustajaga metsas ning soopeal hullatud piisavalt, rutiinse loksumise peletamiseks tegin mõned pildid ja videod Wink   Lõõrid said igatahes suhteliselt puhtaks vist ning ka purustaja sai korralikud ristsed ning tuleb müts maha võtta kaadervärgi ees...   Rolleyes

[Pilt: DSC_0207.JPG]
[Pilt: DSC_0205.JPG][Pilt: DSC_0218.JPG]


Ja siis kerge video stiilinäide ka talveteest mida pole palju aastaid kasutatud

Kiitus ka minu poolt. Erilist kadestust tunnen ksf. käterammu vastu, mis soos roolivõimendita esimesi topeltrattaid keeravad! Või olen ma millestki valesti aru saanud?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10