automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tuuleklaasi tihendi remont
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kõlab jah nagu kondoomi lappimine, kuid lugu järgmine, 90ndate algusest pärit BMW sõidukil on tuuleklaasi ülemise serva tihend kuidagi hõredaks jäänud, miski plastne u 5mm läbimõõduga siuke nöörilaadne toode on sealt eraldunud, nii paarikümne cm ulatuses. Vett peab, aga kange kohin on sõidu ajal. Mida sinna panna? Kardan, et miski sanitaarsilikoon jääb ehk lehkama koledasti, et siis midagi ilmastikukindlat lõhnavaba tihendusmassi, mõtteid-soovitusi.
Räägime kõigepealt keremudelist - E30, E32,  E34, E36 ??? Sanitaarsilikooni soovitame keretöödeks kõigil sajal juhul. Kuna on happeline, siis on järgmiseks kevadeks rebane ja ülejärgmiseks kevadeks suurematsorti keretööd garanteeritud!!! 
Räägime siis e36st. Panen pildilingi ka, pildil siis kerepoolne kitsam osa tihendist on lahkunud paarkümmend cm http://www.flickr.com/photos/greggdrake/6299322360/ Millega oleks mõistlik see tühimik täita? Ei ole plaanis sõidukit mitu aastat ekspluateerida ning sinna uus tihend organiseerida, rebane on juba terve karjaga kallal. Ehk siis milline täitemass või muu lihtne lahendus oleks sinna sobilik? Arvan, et ei ole ainult antud keretüübile iseloomulik lahendus, võib vast mujalgi kasutada.
Antud pildil väljatoodud profiil on omane E36 tagaklaasitihendile. Jutust sain aru, et probleem puudutab tuuleklaasi?? Juhul kui kohiseb, aga vett sisse ei tule, siis eeldan et probleem asub mujal. Samas enda südamerahu huvides võib sõita suvalisse klaasitöökotta ja paluda antud tühimik puhastada, aktiveerida ja klaasiliimiga täita. Vaevalt et üle 10e küsitakse. 

Samas, kui vesi sisse ei tule ja auto on plaanis lähiaastatel maha kanda, jääb antud kohinaprobleem arusaamatuks. Odavaim variant on ducktape e. mägiaivar!!!
Tükk esiklaasi tihendist on puudu ja see tekitab häirivat kohinat, mis takistab tugeva vastutuulega raadio kuulamist või kaasreisijatega normaalset suhtlemist, tugeva survepesuga on sealt ka paar tilka vett läbi tulnud. Tegu ei ole linnapildis silma riivava raipega, et peaks seda halli teibiga "kaunistama" hakkama. Põhimõtteliselt on tegu ehitusvaldkonna küsimusega , kuidas tihendada omavahel klaasi ja metalli. Ja et see ühendav element oleks saadaval näiteks mõnes ehituspoes.
Elemendi nimi on siis järelikult klaasiliim ja müüakse enamuses autokauplustes.
olen oma auto esiklaasile neutraalset silikooni pannud. Tõsi, päris tihedaks pole saanud, aga samas rebane karja pole tulnud. silikoon seal juba paar aastat. teip klaasile, teip kerele, silikoon sisse, seebise näpuga ilusaks ja teibid ära tõmmata.
Puuduva tihendijupi pärast nüüd küll midagi salongi ei kohise. Kohiseb ikka sellepärast, et klaas on sitasti liimitud. Osaliselt puuduv tihend võimendab effekti. Liimid konkreetse koha kinni, hakkab kõrvalt kohisema ja läbi tilkuma. Paljudel uutel masinatel polegi üla- ega küljetihendeid ja liiste. Ei kohise ega vihise suurt midagist!!!

 
(03-01-2015, 21:37 PM)marz Kirjutas: [ -> ] Vett peab, aga kange kohin on sõidu ajal. 

See võib vabalt iluviga olla ja kohiseb veidi avatud tagaukse klaas. Keera klaasid lõpuni üles ja hoia sõidu ajal käega vändast kinni, et alla ei vajuks. Kas siis ka kohiseb? Seda juttu, et vett läbi ei lase aga kohiseb, mina küll ei usu.
Kui nüüd vandenõusid uskuda, siis on tegemist spiooniseadmega, mis ei luba sosinal salajuttu tagaistmel rääkida. Et ikka karjudes, siis jääb kenasti salvestisele ja teatud ametkonnad saavad ka infot. Sel juhul tuleb kohin valjuhääldist. 
Ega kohina allikat pole raske leida, selleks arsti stetoskoop (vist nii nimetati seda) või lihtne tükk suvalist voolikut. Üks ots kõrva ja teisega otsima.
Kas kohiseb sealt või mujalt on lihtne selgeks teha. Pragu teibiga kinni ja sõitma. Kui kohin kadunud, siis viga käes. Kui ei, siis pole ka selle tihendiga kiiret.