automoto.ee foorumid

Täisversioon: gauja vs abimootoriga meestekas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas mõni gaujaomanik viitsiks anda pisut infot kuidas eristada gaujat võrrimootoriga vanast meeste jalgrattast?

Pildid oleks ka abiks.
üks on tavaline jalgratas, kuhu mootor, paak jne on ise kodus peale pandud.

Gauja on hoopis teistsuguse raamiga - meenutab natukene vana \"kõvera toruga\" naisterattaraami (sirge ülemise toruga naisteratast meenutav on Lvovi tehase toode), vedrutava esihargiga -nagu jalgrattahark aga üleval hinged ja hargi taga üleval pisikesed vedrud (alumiste õõtshoobadega on jällegi Lvovi oma)jne. Kokkuvõtlikult ikkagi tehases toodetud \"päris võrr\"
Mootor on kaetud suurte plekkidega/ketikaitsetega. Esiratas on trummelpiduriga. Võrrisadul jne jne
Lisaksin, et Gaujal ja teistel selle-ealistel tehase-(punn)võrridel on rataste mõõt 26\". Vene ajal toodetud jalgratastel ei ole praktiliselt ühelgi velje mõõt 26\", vaid reeglina ikka 28\". (Ainus erand on 1950te aastate Lvovi tehase naistejalgratas, millel 26\" rattad.)

Mis puudutab ülalt vedrustusega esiharki, siis see ei ole küll alati kindel eristusvõte Gaujat (jm taolisi) meestekatest. Nimelt pandi tihti mmootorit ratta raami peale asetades selline hark jalgrattale külge. Ka mina oman üht Gauja-laadset esiharki, mis mõeldud aga 28\" esirattale Gauja 26\" asemel. Neid sai 1960. aasta paiku poest osta lisatükkidena, nagu ka tavalise jalgratta kahvli külge käivaid, nn alahoobadega vedrusid (ka selline isend mul olemas).


Parimat,

Valdo
Smileega kellegil sellest kulgurist pilti pole huvitav masin tundubSmile
kui pilti tahate siis ma võin teha ...
Millest soovitakse fotot?

Mul on D5 mootor (1963) hetkel Riia meesteratta (1959) peal, aastail 1987-1990 sai sellega siin ja seal sõidetud, hiljem on ta konseveerituna seisnud. Pilti saab kõige varem suvel, sest ta on mul üsna suure koli taga hetkel.

Mis vedustusega esiharke puudutab, siis need on mul saadud ird-osadena ja ka minu varanduse-aitades laiali.

Parimat,

Valdo
millest neid pilte siis ikkagi vaja on?

Vastusele \"igasugustest võrridest\" ei reageeri... aga konkreetsele masinale saan loodetavasti ikka mingi illustratiivse pildi juurde leida.

Kui tahad näiteks näha, milline Gauja välja näeb, siis võid minu kodukalt vaadata... kuigi seal pildil oleval minu naise masinal oli pildistamise ajal küljes paar valet pisidetaili...
noh see on minu gauja
[Pilt: 008069019fc0fb.jpg]
[Pilt: 00806902d8cc77.jpg]



Küsimus Gaujadest (eriti Oldmoped\'ile): kas Gaujad olid tehases juba varustet tagumise tilktulega? Kuidagi lai tundub see kitsa porilaua peal... mina usuksin pigem seal tavalist Riia jalgrattahelkurit olnud.


Sellist tuld, nagu siin pildil, seal küll ei olnud.
Olen näinud sellise pisikese ümmarguse alumiiniumraamis klaasiga ja helkuriga eksemplare. Enda omal on mul küljes jalgratta tulekomplekt - tagatuli on pisike nurgeline, plastmasskorpusega.

Tuled kui sellised on paljudel vanematel võrridel üldse nn lisavarustuses. Osadel ei olnud mittemidagi, osadel oli esituli ja dünamo kohe tehasest küljes, osadel ka tagatuli. Eks need dünamoga tuled on probleemsed ka - samad, mis ka jalgratastel aga kuna võrri kiirus on suurem, siis pinge kisub kõrgeks ja põletab pirne läbi. Paljudel olen näinud kas suuremat dünamoratast või rattale pealetõmmatud kummikesta, et pöördeid vähemaks saada... aga need tunduvad kõik vist omaalgatuslikud olema.

Proovin mõnipäev samueli gauja tagatulest pildi teha ja üles panna, see tundub seal tehasest olnud olevat...



Oldmoped wrote:

> sellise pisikese ümmarguse alumiiniumraamis klaasiga ja
> helkuriga eksemplare

See isend oli Vene pealesõjaaegsete jalgrataste tagumine standardhelkur, vägagi tihti muide teraskorpuses. Kasutusel pea kõikide N Liidu jalgratastel pisivariatsioonidega 1940te lõpust kuni 1960te alguseni.

Oma olemuselt on Dürkopp\'i jt Saksa 1930te aastate jalgrataste tagatule replika.