automoto.ee foorumid

Täisversioon: KROSSIKA PUKK ÜLESTÖSTETAV DIY
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Siiani olen omanud krossikale pukki, mis on statsionaarse körgusega ning krossikas tuli sellele lihtsalt peale sikutada. Ikka olen vaatand teistel neid ülestöstetavaid pukke ja möelnud, et peaks ka sellise muretsema. Poes ca 56€ ... 120€ maksev pukk pole ju ka väga hull osta, kuid otsustasin teha ise, sest nii on hea vöimalus taas keevitust harjutada (harjutan TIG keevitust, tekstis allpool mainib, et tegi MIG keevitusega), muidu ju seda praktikat keevitusel pole ja kui teinekord vaja miskit kriitilisele kohale keevitada (tsikli raami), siis käsi väriseb ja tuleb "sitanikerdis". Seega ...
... selle asemel et peast hoovastiku möötude arvutusi teha, sobrasin natukse netis ja leidsin joonised:

[attachment=52838]   [attachment=52839]   [attachment=52840]


[attachment=52841]   [attachment=52842]


Tekst jooniste juurde oli alljärgnev:


Here’s some instructions to build yourself a foot lift.  I’ve broken them done into four parts: the legs and stand, the foot lever , the lift and assembly. Just click on the section of the plan you’ll be working on and print them off. You should be able to find the materials at any metal supply shop for $10 or $15. If you can’t find the materials listed you can always substitute them with others just insure the stand slides into the lift with as little side to side movement as possible and remember the stand should be portable so use an appropriate wall thickness. There’s no sense building a 100lb stand.

Tools - You’ll need a welder ( a MIG works great ) , cut-off saw, ruler, scribe ,  square and some basic hand tools. If you don’t have access to a cut-off saw a hacksaw will work. Sorry I don’t expect you’ll be able to substitute duct tape for a welder.

The plans are sized specifically for a 1995 to 2000 KDX, 10.5" tall when in the lowered position. If you’re building it for another bike simply measure your bike's ground clearance and adjust the height of the stand’s lift arm accordingly.

I built the platform out of ¾ plywood and covered it with ¼" rubber. The platform is 12" x 8".  The three main parts just bolt together, check out the picture.
Natukse ümberarvutusi ja arvutiga klöbistamist, ja sain joonised tollidest millimeetriteks:

[attachment=52843]   [attachment=52844]   [attachment=52845]


Tekstis siis vastavad kohad:

There's no sense building a 45,5 kg stand; ...267mm tall when in the lowered position; I built the platform out of 19mm plywood and covered it with 6mm rubber. The platform is 305mm x 203mm.
Hakkasin siis pihta proovišabloonidega. Kuna tekstis ei räägita, kui palju töus on, tahtsin selle üle mööta. Selliste möötudega liigendil tuleb puki töus 11 cm.

[attachment=52846]   [attachment=52847]   [attachment=52848]
Joonistel näidatud rist jalg mulle ei meeldi. Tegin hoopis H-kujulise jala. Arvutasin ka ringi puki körguse oma tsikli jaoks, mul ground clearance 35 cm, seega arvestades vineeri ja kummi paksust jätsin löpuks kogukörguse omal ca 33 cm, sellega jääb 2 cm allapanemise ruumi ja töstekörgus 11 cm on piisav et rattad maast lahti saada.
Jalg maapinnal tuli hirmsasti lai, kuid ei lasknud ennast sellest häirida, alati saab ju uue ja parema teha, eks praktika näitab.
Joonisel köik vajalikud möödud parandanud, läksin metalli löikama:

[attachment=52849]
Puurisin augud vajalikesse kohtadesse ja valmistasin detailid keevituseks ette (versengid, puhastus). Siis vöis keevitusega pihta hakata:

[attachment=52850]   [attachment=52851]


Vahepeal raud jahtus, siis tegelesin puidutööga. Kuna ma vineerisaagi töökojast ei leidnud, siis sai vineer saetud rauasaega:

[attachment=52852]


Keevitusega edasi:

[attachment=52853] [attachment=52854] [attachment=52855] [attachment=52856]
Kui pukk ise enamvähem valmis oli, jäi veel teha töstehoob.

[attachment=52857]


45 kraadi hoovale ei sobinud mulle, proovil jäi hoob vineeri vastu. Löikasin sellele sälgu sisse ja muutsin nurka natukse suuremaks.

[attachment=52858]   [attachment=52859]
Ning valmis ta oligi.
Testimisel, kui 100 kg mees peal seisis, tundus asi liialt raske, töstehoova alustusnurk on liialt püsti. Kuid tsikli puhul see ei ole sama, sest mul on 2 cm vaba ruumi ennem kui platvorm pöhja puutub ja koormust saab ning algul kerkib tsikkel ka vedrude abil paar cm. Selleks punktiks on aga töstehoob juba piisavalt hea kalde all et pealevajutades pole enam nii raske tsikkel ülesse tösta.

[attachment=52860]   [attachment=52861]


[attachment=52862]   [attachment=52863]


Nüüd peab veel leidma kuskil vajaliku käiguga amordi, mis töötaks kokkusurumisele, et tsikkel alla tuleks sujuvalt. Ideelt tuleks selline:

[attachment=52864]
Amordi mõte on hea! Kui endale sellist pukki ehitasin, siis jäi see H-jalg veidi kõikuma, sest mul siin vana laudahoone põrand kuumaastik ja oleks heameelega tahtnud jalad poltidega reguleeritavaks teha või vähemalt väikesed kõrgendused otstesse (nii nagu sul on juba tehtud), et keskosa peale kandma ei jääks.

Hea töö!
Amordiks sobib äkki mõni toolijala (opi laua) amort. Seal kohe allalaskmise nupp ka olemas
(22-03-2015, 10:05 AM)donn Kirjutas: [ -> ]Amordi mõte on hea! Kui endale sellist pukki ehitasin, siis jäi see H-jalg veidi kõikuma, sest mul siin vana laudahoone põrand kuumaastik ja oleks heameelega tahtnud jalad poltidega reguleeritavaks teha või vähemalt väikesed kõrgendused otstesse (nii nagu sul on juba tehtud), et keskosa peale kandma ei jääks.

Hea töö!

Tahtsin juba algset overspeedi postitust kommenteerida, aga nüüd ei saa kuidagi mainimata jätta, et kolmjalg ei kõigu kunagi.
Jah, kolmjalg ei kõigu kunagi, aga kandepind on väiksem. Ega seal pukkimise koha peal suurt kõva pinda vist pole.
(22-03-2015, 15:04 PM)tiit Kirjutas: [ -> ]Tahtsin juba algset overspeedi postitust kommenteerida, aga nüüd ei saa kuidagi mainimata jätta, et kolmjalg ei kõigu kunagi.



Loomulikult mötlesin ka kolmjala peale (kuna ta ei köigu jalgadel kunagi), kuid ta tundus ebastabiilsem 
kui ise ka otsa ronida masinale (isiklikud kogemused kolmjalg taburettidega vs nelijalg taburetid). 
Seepärast otsustasin H-jala kasuks.

Kummikate plaadile on veel peale liimimata ja amorti pole jöudnud vaadata, kuid testima pidin, sest pukk sai ehitatud töö juures ning peast polnud mul örna aimugi mis möödus pöhja laius oli. Teadnud vaid, et vabakörgus on 35cm sai pukk tehtud 33 cm körge ja 2 cm vaba-ruumi allasendis on täpselt paras, ja laiusest piisab (vineeri saab ka alati suurema löigata). 
Körgused klapivad mölemale tsiklile kenasti, seega tuli universaalne värk Smile

 
[attachment=52922] [attachment=52923] [attachment=52924]


[attachment=52925] [attachment=52926]


Seega vanad pukid vöib nüüd pensionile saata:

[attachment=52927]
Soendaks natuke soiku jäänud teemat kuna endal plaanis honda nx 650 nele midagi taolist teha. Palju sinu krossikas kaalub ja kui raske teemaalgataja ise on ? Minu tsikli kaal on umbes 180 kg (kui õigesti mäletan).
Mitte et viriseda tahaks aga natukene jäi keevitus häirima. 

Pigem kasuta veidi suuremat voolu ning keevita kiiresti kui see, et alguses kuumutad ja kuumutad ning lõpp valgub laiali .

Lisaks Tigi puhul soovitan rohkem eeltööd teha. Detailid ilusti faasida ja täpselt kokku panna. Siis kulub täidistraati ainult faasi jagu ning õmblus saab tugevam ja peale ei teki "mäge" . 

Aga muidu tubli töö ning harjutamine teeb meistriks Big Grin 
(04-05-2015, 16:34 PM)zurik Kirjutas: [ -> ]Soendaks natuke soiku jäänud teemat kuna endal plaanis honda nx 650 nele midagi taolist teha. Palju sinu krossikas kaalub ja kui raske teemaalgataja ise on ? Minu tsikli kaal on umbes 180 kg (kui õigesti mäletan).

Ise kaalun ca 83 kg. Suzuki on ca 100 kg ja IZ kövasti rohkem (pole kunagi kaalunud, kuid alumiiniumi asemel Suzuki körval on tal  kövasti rauda), annab kenasti tunda kui ise sikutama peab.
Kuid 180 kg tsikli jaoks kardan et selline pukk sellise hoovastikuga (möödud ja ölad) jääb lahjaks. Siis tuleks hoovastikul jöuölga muuta ning kaotada natukse ülestöstekäiku sellega. Ja vajutushoob nelikant-torust mitte latist.
(04-05-2015, 20:44 PM)Gravity Kirjutas: [ -> ]Mitte et viriseda tahaks aga natukene jäi keevitus häirima. 

Pigem kasuta veidi suuremat voolu ning keevita kiiresti kui see, et alguses kuumutad ja kuumutad ning lõpp valgub laiali .

Lisaks Tigi puhul soovitan rohkem eeltööd teha. Detailid ilusti faasida ja täpselt kokku panna. Siis kulub täidistraati ainult faasi jagu ning õmblus saab tugevam ja peale ei teki "mäge" . 

Aga muidu tubli töö ning harjutamine teeb meistriks Big Grin 

Mul just see harjutamise vajadus ongi Smile Käsi ei liigu veel nii hästi, et saaks rohkem voolu ja kiiremat käiku kasutada, seepärast madalama ampriga teengi. Eks harjutades saab sinnapoole püüelda. 
Tegemata versengid olid puhtalt oma laiskus.
Mis IZi sa sellega tõstad? Vaatasin üle honda nx 650 kaalub 178 (wet weight),leidsin ka iz planeta spordi kaalu mis oli 135 kg. Samas netist ei leidnud nagu usaldusväärset Iz jupiteri kaalu,aga mäletan nagu et see ka umbes sinna 140-150 kanti jäi? Siis ei tohiks ju probleeme olla kui sa sellega izi ülesse upitad? Või läheb see iz ülesse vaevaliselt?
(05-05-2015, 18:40 PM)zurik Kirjutas: [ -> ]Mis IZi sa sellega tõstad? ...

Tehase krossikas. Otsi, ehk leiad selle kaalu kusagilt.
(05-05-2015, 22:12 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(05-05-2015, 18:40 PM)zurik Kirjutas: [ -> ]Mis IZi sa sellega tõstad? ...

Tehase krossikas. Otsi, ehk leiad selle kaalu kusagilt.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=29887

Kaalu jah ei oska täpset öelda, pole pöhjust olnd uurida.
Kas sul amordi osas on ka olnud aega oma projekti edasi arendada?
Lehti: 1 2