Pakuvad huvi suurte pehmete rehvidega rahulikud kahe-, kolme-, neljarattalised motoliikurid, ATC, ATV
Nt Honda ATC
Selle masina juures köidab just konstruktsiooni lihtsus. Kerge kaal kombineerituna selliste rehvidega peaks igal kuival maastikul andma üsna muretu liikumise ja väga väikese pinnasele avaldatava surve. Ralli ega kiirus sellise masina juurde ei kuulu.
Esialgu võiks koos välja mõelda, milliseid rehve või mida muud kasutada suurte ja pehmete rehvidena? Mõtlen just, et mis oleks kättesaadav ja taskukohane Eesti oludes (kui need kaks üldse kokku käivadki...).
Veel üks link:
Fat Tire Homemade Custom minibike in the snow with gc160 honda
See aasta oled hiljaks jäänug aga järgmise aasta veebruaris on toimumas Kallastel järgmine "Karakatitsa 2016".
Hästi tehtud karakat ei upu ja suudab ise jääpeale tagasi ronida.
Käisin Kallastel karakatitsaid vaatamas.
Mina mõtlen siiski hulga pisemaid masinaid, mida jaksaks vabalt kahekesi või isegi üksi tõsta.
Kirovetsi õhukumm, K700 kaheteljelise käru õhukumm, veoauto õhukumm. Kõik toimivad. Veljed saed välja paksust vineerist ja tõmbad tikkpoltidega kokku. Iga tikkpoldi alla transportöörlindi riba, mis toimib vitsana/protektorina. Väga lihtne ehitus ja lihtsad materjalid. Sõber suutis sellise isegi 30aastat tagasi kokku nikerdada. Tänaste materjalidega on see veelgi lihtsam. Igatsugu asju on palju rohkem liikvel. Minu masina ehitus takerdus tol ajal mootori puudumise taha. Sõber äris kusagilt kaubarolleri ja selle baasil ehitas.
Kuna rattad on suured ja koormused väiksed, siis aitasid rattavõllideks tavalised üksteise sees olevad torud. Tavotti vahele ja liigub. Tagaülekandeks rolleri või invaliidi käula reduktor - saab ka tagurpidi käigu. Sealt veel üks ketiga külgülekanne.
Kui juba juttu tehti, siis minu nägemus maastikusõidukist.
Seenel ja jõhvikal käia ideaalne ning käib kokku mahtudes autosse.
Kaal jääb ilmselt 50kg piiresse, kuna õhukummid ja Urali mootor ei kaalu praktiliselt midagi.
Rehve tehakse aga niimoodi neile.
Head ideed ja see viimane variant kah ideaalne näide sellisest liikurist, mida mõtlen.
Kuidas sellist liikurit lühemalt nimetada? Pehmo? Või Pehmik?
Üks tehasepill kah siia kampa - ТМЗ 5.951 "Тула"
rehvi mõõt 6.70x10 tolli, kannatab ka päris tühja ja pehmega sõita
Kuna kahvli ja kiige laiused korralikud ja rataste rummud käivad velgedele poltidega külge, peaks vajadusel saama ntx. auto velje tühjaks treida ja kasutusele võtta koos sobiva rehviga.
Offtopic:
Kui kellegil on sellise ratta jaoks originaalset lenksu, sumpa tuslat, õhufiltri kopsikut ja silindri tuulekoda (mootor Muravei oma), andke teada PS'iga.
Lugesin taolisest traigist põrssapõlves ajakirjast (Tehnika ja Tootmine?). Olid ka tehtud mingist suuremast õhukummist rattad, kannatas vabalt ehitusprahti mööda näiteks sõita. Võlusõnaks vast madal rõhk ja väike erisurve?
Võibolla oli sama ratas, mida motamees mainis, kes teab.
Kombaini rataste skalpeerimise jätaks kohe kõrvale, nad ei lähe piisavalt kergeks ja elastseks ammugi mitte. Need tehnoloogiad kasutusel traktorirataste Bigfooti alla panemisel. Ja siis tehakse ka kultuurselt, mitte kirvemeetodil.
EDIT: Rehvide tuunimine alates 39:30
https://www.youtube.com/watch?v=ILX-4U1c-Hg
(24-03-2015, 22:13 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Lugesin taolisest traigist põrssapõlves ajakirjast (Tehnika ja Tootmine?). Olid ka tehtud mingist suuremast õhukummist rattad, kannatas vabalt ehitusprahti mööda näiteks sõita. Võlusõnaks vast madal rõhk ja väike erisurve?
Võibolla oli sama ratas, mida motamees mainis, kes teab...
Sõbra ratas käis rahvamajandussaavutuste näitusel (oli vene ajal selline "motorex"). Artikkel ja pildid olid "Sotsialistlik põllumajandus" ajakirjas üleval (töötasime metsamajandis ja sedakaudu saavutus liikus, matsamajand aga kuulus põllumajanduse valdkonda). Tehnika ja tootmise kohta es tia.
(25-03-2015, 17:34 PM)hundu77 Kirjutas: [ -> ]sellised ja sealt vist
http://gtcmanufacturing.com/
edu surfamisel
Tänud, seal neid tõesti mitmeid näha. Aga ühekaupa vist tiba keeruline tellida.
(25-03-2015, 20:10 PM)mativs Kirjutas: [ -> ] (25-03-2015, 17:34 PM)hundu77 Kirjutas: [ -> ]sellised ja sealt vist
http://gtcmanufacturing.com/
edu surfamisel
Tänud, seal neid tõesti mitmeid näha. Aga ühekaupa vist tiba keeruline tellida.
Mikidemaa ebay -s täitsa olemas ja saab ka ühekaupa.
Velgesid on tehtud pesukaussidest muide
Vootele kirjatükk tasub meelde jätta, tõeline pärl.
ja kaasajal täiesti . no venes loomulikult . kasutusse läksid umbes 16" sisekummid , vist , mingi UAZ , või midagi . veljeks väiksemad AL pesukausid .
pnevmohod .ru on sihuke koht, kui lisada moto_bike , või umbes nii siis viskab võrrimootoriga aretise .
kobedamad on jalgratta ratastega , tägendab kaks jalhratta jooksu on ühe võllipeal kõrvuti ja sisekumm rihmadega simma vahele köidetud . tunduvad olevat puhtalt talvised riistad .
(26-03-2015, 09:17 AM)hundu77 Kirjutas: [ -> ] (25-03-2015, 20:10 PM)mativs Kirjutas: [ -> ] (25-03-2015, 17:34 PM)hundu77 Kirjutas: [ -> ]sellised ja sealt vist
http://gtcmanufacturing.com/
edu surfamisel
Tänud, seal neid tõesti mitmeid näha. Aga ühekaupa vist tiba keeruline tellida.
Mikidemaa ebay -s täitsa olemas ja saab ka ühekaupa.
Leidsin. Aitüma viitamast!