automoto.ee foorumid

Täisversioon: Roolivõlli ja roolisamba omavaheline sobitamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Probleem siis järgmine - vaja istutada GM-i 70-te alguspoole samba otsa Jeepi roolivõll (bolt-on lahendus uuemate sammaste puhul, mis võimaldab lahti saada kurikuulsast GMi kaltsuliidesega võlli lõtkust). Võll ise terasest, kardaaniristide korpused alumiiniumsulamist. Probleemiks on just roolisamba poolne osa, mis Jeepi võllil on D-tähe kujulise avaga ning GM-i sambal kuni 1976-77 aastani kasutati nuudistikku. Teine ots on OK, kuna nagunii oli praktiliselt kõigil ameeriklasetel kasutusel juba aastaid sama Saginaw roolikarp. Nüüd on pähe kerkinud mõned erinevad ratsid, kuidas need kaks asja ühendatud saaks:

1. Võimalusel stoosida Jeepi võlli sisse õige nuudistik (materjal peaks välja andma mõõdu) - kas keegi teeb üldse meite mail sellist tööd veel?
2. Töödelda roolisamba telje ots D-tähe kujuliseks, nagu uuematel sammastel (teoreetiliselt peaks olema ka võimalik, praktikas pole üle mõõtnud)
3. Vahetada ülemine kardaanirist GM-i originaalvõlli püsikiirusliigendi vastu (kõige vähem reaalne, kuna sel kummilutt katki ning lahkus samba otsast ainult relaka abil)

Milline variant oleks kaasfoorumlaste arvates kõige sümpaatsem ning eriti oodatud on kommentaarid punkti nr. 1 kohta?
Stoosimine:

http://www.lepatehnika.ee/services.php

kuugeldades leiab muidugi veel.
Kui materjal välja annab siis stoosimine vist ikka kõige parem lahendus. Jääb igasugu porr ära.
Ma GTO puhul ka mõtlesin samale asjale aga ei hakanud tegema. Nüüd Firel ikka vist ka sinna poole kipun kalduma.