automoto.ee foorumid

Täisversioon: Filmivõttele!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mängufilm "Päevad, mis ajasid segadusse" otsib 90ndate autosid ja driftijaid. Rohkem infot: http://www.facebook.com/paevad

[Pilt: 17s2us.jpg]
Ma pole enam kuusteist.................
kuulutus jääb segaseks.
Kas otsitakse 90ndatel valminud autosid?
või 
90ndatel laialdaselt kasutusel olnud sõidukeid?
(24-04-2015, 08:24 AM)nymmik Kirjutas: [ -> ]kuulutus jääb segaseks.
Kas otsitakse 90ndatel valminud autosid?
või 
90ndatel laialdaselt kasutusel olnud sõidukeid?

Või otsitakse 90'tel reaalselt drifitinud ja huligaanitsenud tüüpe nendel autentsetel autodel? Ai, pagan, me ostsime 97 esimestel päevadel peaagu uuelaadse Opel Astra turbatiisli ning hakkasime täiskasvanuteks. Ehk igavateks... Aga mis olid siis "noorte Tegijate" autod: Kadett GSi, Golf II GTi, muidugi e30, Omega 3000, Vectra 2000, 3.geni F-bodyd. Vanemad ja äriga natuke juba raha kogunud rullnokad aga said omale juba lubada e28't või ka e23'te, S-mersut W126 kerel, Scirocco mk.II'te, Vettet, uuemaid 4.geni F-bodysid, Fox-Stangi, Sirje Cossut, mõned Delta Integraled, mõned Datsuni Z'tid jne. Ma lihtsalt tean suhtelisel täpselt just aastani 1997, mis autosid Eestisse toodi, sest meie juurest käis läbi päris mitme suurtooja autondus, näiteks Renneks ja alates 97 olin ise paari autode tollilaoga seotud... 

Ahjah, täpselt 1997 kuuma suve kuum hitt oli meil (ehk Tulbi uulitsa töökojas, millest kasvas välja praegune Alert Auto) beež Senator B aga 12-klapiline. 24-klapiline oli nii kallis, et see ei olnud veel kihutajate auto. No ja sel suvel saime mõneks ajaks käima ka kuulsa suure mootori ja 10-tolli laiade kroomvelgedega roosa pärlmutter Parisienne'i, millega sai siis kilulinnas rehve tossutatud... Ning juba siis oli näiteks Opel Monza peene maitsega autogurmaani sõidukiks, mitte rullitamiseks Wink
Unustasin ära täielise selle ajastu hiti: oli veel too kandiline 3.geni 626 kupee aga tulid juba 4.geni omad, siis oli Senatori kõrval veel ka klapptuledega 929 kupee ning Tegija oli ka muidugi 2. ja edukamatel 3. geni Honda Prelude'd!
Ehk AUTENTSUSEKS on väga keeruline täna õigeid autosid leida.

Edit: meie praegune vagun-Mersu on autentne selle aasta pill Eestis aga 40 000 eeku + kulud oli taskukohane 59-aastasele pereisale ja see oli väga kallis masin. w123 oli siis takso ja töövahend. 
[Pilt: DSCF0311.JPG]
mulle tundub oma masinate jäädvustamine "külapoe esise kiire ja vihase" kontekstis päris huvitav. Kuigi mul isiklikult jääb see "kasvuperiood" väga napilt üheksakümnendatest välja.

igatahes pakkusin Ply nimistust ühte viisakat Ooplit ning viitasin, et teise oopli puhul on kah olemas tibatilluke teoreetiline võimalus, et ta juulis viisakaks saab.

otsitava osas tekkis minulgi nymmikuga sama küss. Kui aga mõttes tagasi minna ja "kiireks ja vihaseks" (kiirus on muidugi suhteline) kehastuda, siis pildile sobivad just umbestäpselt sellised masinad, mille Priit ette luges. Nn posteripildil paistab muide olevat E28, mille tootmine lõppes '88.
korralike, aga autentsete leidmise teeb lisaks materjali vähesusele (masinaid ei hävita mitte ainult rooste vaid noored-uljad juhid ning tagasihoidlikest sõiduomadustest üle käiv mootoriramm) ilmselt keeruliseks ka see, et hobiautodena kipuvad taolised olema kas tuunitud või "üle restaureeritud". Nt keretööde puhul on kiusatus tehasevärvist edevam seelik (metallik) selga tõmmata ju suur. Vähemasti mul taoliste masinate puhul on Smile

ca aasta pärast saame siis eeldatavalt näha, mis kulgurid filmi leiti ning kuidas autentsusega lood on. Filmi vaataks juba ainuüksi neljarattaliste osatäitjate nägemiseks Smile
Priidu nimekirjast on minu meelest puudu veel e21 ja e23 bemmid, mis tollal üsna laialt levinud olid. Kuigi võimalik, et e32 asemel just e23 silmas peetigi. Vanemad e32-d olid tollal 10a vanad, uusimad vaid 3... sellise soetamiseks pidi ikka VÄGA kõva mees olema nendel aastatel, rullnokad nägid neist vaid roosasid unenägusid.

Aga veel keerulisem võib olla "mitterullnokkadest" realistliku tänavapildi kokku saamine. C-Agooniad, D-Kaatetid, Datsunid, isegi Sierraarid on kaunis harvaks jäänud, aga tollal oli neid ikka väga massiliselt kasutuses. Ja isegi Golf-I "tavaversiooni" leidmine on tänapäeval paras pähkel, need kipuvad tänapäeval valdavalt olema madalaks pedereeritud ja ajastusse mittesobivate ratastega.
Ahjah, filmimeestele: absoluutselt autentne on ka Assaku RatGarage Renault 5 Turbo!!! Too teine beež kere oli minu mäletamisel just sel aastal viiamast korda müügil aga sõitis ringi. Ja kui mu mälu ei peta, siis 1997 sõitis veel ringi ka AiAr, kollasena ja oli ka Kadaka platsil müügil hinnaga 33 000 eeku. Ja veel üks, konkreetselt rullnoka käes ja kihutaja oli praguse Saestuudio Tarmo käes valge pärla Pug 205, turbo T16 laiendus- ja tiivasarjaga! See oli Tallinnas ikka ilgeim Tegija masin. Kus see veel olla võiks... JA veel ühelt sõbralt meenub punane automaadiga 924, mis oli ka Tegija rullika masin. 
Mis aga edukaid ettevõtjaid (mitte ärimehi-ärikaid) puudutab, siis nemad sõitsid siis w124, Rekordite, Omega A'de, Audide ja Passatitega - kasutatutega. Edevatel ärikatel ja pankuritel oli vähe edevam autopark, BaltMotorsi päälikel Cadillac STS'id aga ka mitte midagi ulmelist. Muidugi, Silvese poiss sõitis w140 S600'ga aga legendaarse rullnokk-mafiooso Mait Metsamaa w140 CL600'ga Sierras surnuks sõidetud kahe inimeseni oli veel 2 suve aega... 

Üks selle ajastu märke, mis on peaagu autentselt osaliselt säilunud koos poolikute lossidega ja kuskohas lihtsalt PEAKS ka filmima, on muidugi Ilmandu küla Lollidemaa!!! 
(24-04-2015, 10:45 AM)zazik Kirjutas: [ -> ]Kuigi võimalik, et e32 asemel just e23 silmas peetigi. Vanemad e32-d olid tollal 10a vanad, uusimad vaid 3... sellise soetamiseks pidi ikka VÄGA kõva mees olema nendel aastatel, rullnokad nägid neist vaid roosasid unenägusid.
Parandasin ära, jah, ikka hainina seitsmene aga vaat neid õnneks isegi on! 

Selle Lollidemaa absoluutselt täpne peissaaž oleks tume ja üleni mustade klaasidega w140 ja siis "turvad"-kapid Konovalovi valge seitsmesega. 
Üks auto tuli kohe veel meelde: selle ajastu ülilevinud auto oli Taurus!!! Sinine ja vagun oleks ajalooliselt korrektne etendamaks kergelt mafioosolike sugemetega rullnokkset ja tihtipeale purjus ehitajat aastast 1997 ja just Lollidemaa-sarnaseid "objekte" peatöövõtjana tegemas. 
Klassika oli olnud ka "linnuvabriku" kolm Alfa-Romeo 164-ja
Lasnamäel oli Alfa-Romeo "pahade poiste" mainega.
Üks tuttav ostis 90-te lõpus 33-me. Politsei pidas kinni ja kontrollis pagasiruumi sisu ...
Üks Tartu kandi eriti kõva mees näiteks sõitis ringi kolmeukselise Honda Civicu roolis. Oli vist veel punast värvigi. Seda 90ndate keskel.

A.
Esimesel pildil taustal olev E28 on enda käe alt läbi käinud.
Bemm ise on 83 aasta oma ja mootoriks on vahel E34 2.5tds-i mootor. Natuke peale ka togitud, kuid ei midagi ulmelist. Linnameestele läks heli jõhkralt peale (3'' toru koos väikese resoga)

Filmivõtted ise olid vägevad.

Kellel vähegi viitsimist käia ja olla, siis pakkuge oma masinaid. Egas siis tasuta autot välja ei rendita.

Ise ei saa enam pakkuda, kuna auto on hetkel laiali.
Auto, mis tolle aja pahadele meeldis ja mida tänapäevalgi veel üpris palju näeb (hea auto järelikult) on esimese põlve grand cherokee.
Värvige üks punaseks, tiiger ukse peale ja nostalgiat kui palju.