automoto.ee foorumid

Täisversioon: rooli asjus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
aga kust saaks oma pobile kaa korraliku rooli ? kas vana on võimalik restuareerida?
Pobi korralikud roolid on üsna defitsiitne kaup. Seda nii 1.-2. kui ka 3. põlvkonna Pobide korral (mille roolid on üksteisest veidi erinevad). Probleem on selles, et rooli kattena kasutatud karboliit on üsna ebapüsiv plast, mis kipub kergelt pragunema ja läheb üsna tihti ka \"õitsema\". Seetõttu on vähesed isendid korralikult säilinud - rool ei talu niiskust, temperatuurikõikumisi ja eelkõige päikest.

Taastamisega ei ole minuteada keegi senini veel tegelenud - see tähendab uue plast valamist vanale terasraamile. Unnikumide foorumis on hetkel käimas vaid selleteemaline arutelu, ei enamat.
Valdo ütles õieti.Kui korralikku Sul vaja on? Mul jääb miskit üle mmmmmm enam vähem korras.
rool millega saaks ikka autot juhtida ja et käte peale ei hakkaks.enam vähem korras mitte katkine aga võib pakkuda ka uusi kui raatsite....Smile
arst666 Kirjutas:rool millega saaks ikka autot juhtida ja et käte peale ei hakkaks.enam vähem korras mitte katkine aga võib pakkuda ka uusi kui raatsite....Smile
********
No need nõuded täidab aga raatsimise probleem........... peaks olema murtav.
NB Küsimus sm Tasku varasalvest. Ega sa sellega romurallile lähe?
kahjuks ma sellega romu rallile ei kavatse minna ma leiaks selle jaoks veel parema auto. kavas on teha sellest nii öelda pühapääva auto. või äkki kauges tulevikus maha müüa.
Lugupeetud Arst!

Kui Sa oma autot niikuinii müüma hakkad, siis tee kõvemast kummi või PVC voolikust rool, tõmba halli värvi (Pobi originaal)elektriku teibiga üle ja naudi pühapäevi.

Samas vaata, et Sa Sm. Taskuga kokku ei satu, tema vihkab meil romurallimehi. Ise on ta kolme meetrine ja sõbrad on tal ilged retsid.
Plaanin hakata renoveerima kehvas seisus rooli. Idee oli kõige hullemad kohad liimiga ära täita ning peene pahtliga pind siledaks. Hiljem mattvärv peale ja lakk ka.

On kellegil veel ideid?
jah ma mõtlesin sama asja proovida aga jah see ikkagist kõva töö. aga mul on see rooli pealne mingi nupp käib jaa traadi sarnane asi. aga seda mul pole kas mõni tavaline nupp käib kaa?
Mis asi on \"nupp ja traadi sarnane asi\"? Kas tegemist on 3. seeria Pobeda signaalinupuga, mis on kroomitud kolme kodaraga võrukujuline metallese ja mille keskel on plastembleem kirjaga \"M-20\"?

Sellise signaalinupuga rool (3. seeria rool) on kujutatud nt fotol http://gaz20.spb.ru/img/steeringwheelnew.jpg , kuigi hiljem paigaldatud lisaelement on siin nahast roolikate, mida algselt ei olnud.

Roolilt on muide näha, kas ta on 2. või 3. seeria oma, st kas talle käis lihtne plastist signaalinupp või eelnimetet võrukujuline. Nendel roolidel on teistmoodi lausa kaks asja ja mõlemad neist puudutavad rooliratta keskosa

Esiteks - 3. seeria rooli keskosa läbib tagaküljel 3 120 kraadi tagant paiknevat ava, mille abil paigaldati nimetet võrukujuline signaalinupp. 2. seeria roolil selliseid avasid pole.

Teiseks - 2. seeria rooliratta keskosa välisserva ümbritseb ca 2 mm laiune kroomring, mis visuaalselt ümbritseb signaalinuppu. 3. seeria roolidel selline kroomring puudub, kuna nagunii varjaks võrukujuline signaalinupp selle ära.

2. seeria rooliratast/signaalinuppu näeb nt fotodel http://gaz20.spb.ru/img/gearbox.jpg ja
http://gaz20.spb.ru/img/steeringwheel.jpg (keskosa). Viimasel fotol on küll see kroomring (arvatavasti restaureerimistööde käigus) vääralt üle värvitud, see-eest aga fotol http://pilt.ee/photo/16440/248977/ on see ring oma aus ja hiilguses näha, kuigi väikselt.

Kui tahta teha 3. põlvkonna roolist 2. põlvkonna rool, siis kas on vaja vaid täis pahteldada augud tagakuljel ja paigaldada kummipuksid signaalinupu paigaldamiseks, või on erinevused ka mingites teistes asjades? Kindlasti tuleb leida ka kroomring signaalnupu ümber. On olemas enam vähem korras 3. põlvkonna rool kuid vaja oleks 2. põlvkonna rooli. ehk on keegi nõus vahetama?!

Ma vastan esmaspäeval 2. ja 3. seeria roolide erinevuse küsimusele täpselt - võrdlen roole kõrvuti pannes detailhaaval. Hetkel ei ole mul ettekujutust, kuidas kroomring 2. seeria rooli külge saadi - teades kroomimise tehnoloogia köögipoolt, ei usu ma et terve ratas vannis käis, aga kes teab. Wink
juba leidsin sellise erinevuse nende roolide vahel mida varjata ei saa. nimelt on 3. ja 2. põlvkonna roolide kodarate seespoolsed otsad täielikult erinevad. vanemal on need kroomitud ja tunduvalt pikemad kui uuel.Smile
Mis paganat moodi neid roole siis lõpuks valmistati? Et rool on kummuli keskmise eenduva osaga kroomvanni uputatult, saan ma veel aru. Aga... kuidas kroomida kodarate sisemisi paksendatud otsi, nii et mujale kroom peale ei läheks... on minu jaoks müstika.

Ma ei usu ikkagi, et rooliratas tervikuna galvaanikavannis oli...


http://gaz20.spb.ru/img/oldgearbox.jpg

Minule teadaolev ainus foto autentsest, st ümber ehitamata põrandakangiga (enne oktoobrit 1950) Pobeda salongist, kust on näha ka rooli keskosa.

Vaadates fotot, vaevab mind küsimus - miks ma ei näe roolikodarate
keskmini paksendatud osi, mis igatahes 2. seeria hilisematel vehiiklitel (peale oktoobrit 1950) olid kroomitud. Kodarad näivad olevat ühejämedused kuni keskmise rummuni.

Kas äkki vahetus 1950 sügisel ka rooli tüüp?

Teine mulle teadaolev foto enne 1950 Pobeda salongist on Antoni \"Amatöörautojuhi käsiraamatu\" esimese trüki (1951) lk 137 - seal on ilusti näha põrandakäigukangi hele nupp, kuid rooli keskosa jääb napilt kaadrist välja.
Kuna olen Leivategija V12 Pobis leiduva plasti http://www.hot.ee/rcclub/images/P3300014.JPG endine omanik, siis pajatan õige lähemalt, kuidas see tehtud on. Rooli keskosa on võetud II seeria autolt ja plastik ring mingilt nuudiga Pobi kujuliselt roolilt, mis sarnanes III seeriale. Kodarad on mõlemal roolil täpselt keskelt poolitatud ja uues versioonis kokku keevitatud. Jälgida tuleb, et plastik ei saaks palju kuuma. Seejärel on kogu plastik lihvitud ülipeene liivapaberi ja veega üle ning seejärel poleeritud lapi ja plastikaitse vahendiga. Keskmisel signaalinupul on eemaldatud vähemalt 1mm kiht, et saavutada siledust. Raadioümbrist ja näidikute ümbrist on pisut painutatud elektripliidi kohal käte vahel. Puhastatud sarnaselt roolile.