automoto.ee foorumid

Täisversioon: differentsiaal/reduktor/reevers ketiga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere!

Olen püüdnud neid teemasid siin lugeda aga pole leidnud sellist teemat kus ümberehituse kohta midagi oleks.

Uurin kas kellelgi on kogemust muravei vms reduktor/differentsiaal/reevers kastiga, palju see koormust talub ning kas kellelgi on õnnestunud seda vähe kobedamaks ehitada.
Ehk on kellelgi mingit head asenduse ideed? Neid $3k+ uusi isendeid olen ise ka google abiga leidnud kuid hind "pisut" krõbe.

Plaanis siis ehitada üks sõiduk millele sätiks pisut särtsakama mootoratta mootori, pole Eestis juhtunud lugema ühegi sellise projekti kohta... Äkki kellelgi on mingit infot?
Mina ehitasin endale ATV aseaineks Muravei reduktorist 150ccm võrrile tagasilla. Vedasin kõike, mis kärru ära mahtus. Rekordiks üle poole tonni silikaattelliseid, ehk siis käru triiki telliseid täis.

Sild ise selline:
[Pilt: Pilt142.jpg]

Olen näinud ka videot, kus üks vene rahvusest nokitseja oli Muravei raamile 400ccm 4T tsiklimootori istutanud ja sõitis sellega ringi.

Hea kompaktne differ/reeverskast, aga pikemale reisule ei julgeks minna. Ümber maja põristamiseks kõlbab küll.

Ümber soovitan ehitada väljundvõllid, mille otsa poolteljed ühenduvad, st asendada jämedamatega. Kasti korpus on paks ja hammakad korralikust "vene" metallist. Need, ma arvan, et kestavad kenasti. Oleneb muidugi kui palju on "pisut" särtsakam mootor särtsakam.

[Pilt: Pilt036.jpg]
[Pilt: IMG_20140128_152450.jpg]
(18-05-2015, 02:21 AM)donn Kirjutas: [ -> ]Mina ehitasin endale ATV aseaineks Muravei reduktorist 150ccm võrrile tagasilla. Vedasin kõike, mis kärru ära mahtus. Rekordiks üle poole tonni silikaattelliseid, ehk siis käru triiki telliseid täis.

Sild ise selline:
[Pilt: Pilt142.jpg]

Olen näinud ka videot, kus üks vene rahvusest nokitseja oli Muravei raamile 400ccm 4T tsiklimootori istutanud ja sõitis sellega ringi.

Hea kompaktne differ/reeverskast, aga pikemale reisule ei julgeks minna. Ümber maja põristamiseks kõlbab küll.

Ümber soovitan ehitada väljundvõllid, mille otsa poolteljed ühenduvad, st asendada jämedamatega. Kasti korpus on paks ja hammakad korralikust "vene" metallist. Need, ma arvan, et kestavad kenasti. Oleneb muidugi kui palju on "pisut" särtsakam mootor särtsakam.

[Pilt: Pilt036.jpg]
[Pilt: IMG_20140128_152450.jpg]

Tänud vastuse eest!
Särtsakama all mõtlesin pigem 1000cm3 ja kw-sid ka ikka üle 100, seega ma väga ei usu, et saa kast sellele vastu peab.
Ega ei ole teada kas invasõiduki ja muravei kast on 1:1? Piltide järgi tundub küll sellise kahtlase väärtusega vene metall olema Smile ning veovõll tundub ka ikka eriti tilluke.

Aga eks saan selle kasti kätte ja siis vaatab edasi mis sellest saab või ei saa.

Selgituseks veel nii palju et ma ei plaani kasutada muravei raami vaid tahaks ikka nelja rattalist ehitada kaaluga 400kg.
Siis see Muravei differ tõesti ei kõlba...
Mu ühel esimestest aiatraktoritest oli see reduktor küljes,ja kui panin vähe võimsama mootori hakkasid just need poolassi võllid ära murduma,aga siis oli tsiklipoest uusi võtta Big Grin ,kui võimalik tee kindlalt jämedamad.Peale õlilekete muid muresid sellega küll polnud ja minu koormad olid kordades suuremad.
Mina kasutasin esiveolise käigukasti. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=48968

[Pilt: attachment.php?aid=50833]
Selle sandikäru diffri eelis on tagurpidikäik,muidu võiks kasutda sierra oma või lukuga audilt pärit tagadiffrit.
Kuna ruumiga priisata pole siis mootor peab jääma peale otse ja see elimineerib võimaluse esiveolise kasti kasutada kuid iseenesest on see hea idee.
(18-05-2015, 10:48 AM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Selle sandikäru diffri eelis on tagurpidikäik,muidu võiks kasutda sierra oma või lukuga audilt pärit tagadiffrit.

See ei ole mitte eelis vaid kohustuslik osa kui tahad tänavalegaalset autot Smile
Kusagilt on meelde jäänud, et keegi kasutas traktoril vanema Volvo tagasilda, mis pidi olema käigukastiga ühes tükis või vähemalt kokku ehitatud. Ei ole sellist Volvot ise näinud , aga see võiks ehk olla sobiv lahendus.
See on 360,neid oli mitut varianti ka variaatoriga nagu saanid(jube asi oli)suitskoniks kutsuti,aga sõitsid ja mõnigi oli lausa armunud sellesse asja Big Grin .440 eelkäija.Sidur oli mootori küljes ees ja kardaan pöörles kõhuall mootri pööretega.
(18-05-2015, 10:56 AM)taage Kirjutas: [ -> ]Kuna ruumiga priisata pole siis mootor peab jääma peale otse ja see elimineerib võimaluse esiveolise kasti kasutada kuid iseenesest on see hea idee.

Pikimootriga esiveolisi on ka olemas. Või siis zaporoožetsi oma. Seda viimast mainisin teadmata, kas mootor võib ka tagapool veosilda olla või kas sapika kasti reduktorit annab ümber pöörata liikumissuuna muutmiseks. Mõlemil on tagurpidikäik boonuseks olemas.
Mingid alfad on ka tagasild-käigukast ühes tükis, aga nende leidmine võib raskeks osutuda.
(18-05-2015, 08:54 AM)taage Kirjutas: [ -> ]Tänud vastuse eest!
Särtsakama all mõtlesin pigem 1000cm3 ja kw-sid ka ikka üle 100, seega ma väga ei usu, et saa kast sellele vastu peab.
...
Selgituseks veel nii palju et ma ei plaani kasutada muravei raami vaid tahaks ikka nelja rattalist ehitada kaaluga 400kg.

Autodiffer, igasugused väiksemad asjad poolduvad lennust.

Tagurpidikäigu saad auto käigukasti kaudu.
Sapikul saab 4tagurpidi käiku ja 1 edasi lihtsalt ja on ka mõnelgi nii juhtunud Big Grin ,mehed mõistatasid tükk aega miks nii.Estonial kasutati ju sapiku kasti.
Reeverskastiks/lisaaeglustiks sobib ehk ka GAZ20/21 käigukast. Sellel selline meeldiv omadus, et ühest hoovast on edasi-tagasi lülitus ja teisest saab siis vajadusel kiirenduse kuni 1:1
Paras pisike ja 75 KW algselt arvestatud. Ketirattad otstes küsivad ilmselt lisalaagripukki.
On sul selline kast kuskil riiulis olemas(või tead mõnda sellist riiulit) Big Grin .
Mõned peaks ikka olema järgi Smile
Lugedes esimest posti uuesti, siis arvan, et ATV-le, millega tahetakse sajaga põrutada ei ole just parim aga väiketraktorile vast ideaalilähedane.
Konkreetne kast tuleks panna esimeseks kuna sisendvõll "tihendatud" keerdsoontega.

EDIT: pöörlemissuuna märkus.
Mootorratta mootori paigaldamisel mitte kallutava agregaadi peale pead hoolega tähelepanu pöörama õlitusele. Ei ole ta mõeldud suurel pöördel taluma suuri G-sid mitte kaldu asendis ja õlivõttur jääb kuivale. See ei ole muidugi standart aga siiski tavaline.
(19-05-2015, 23:45 PM)karvik Kirjutas: [ -> ]Mootorratta mootori paigaldamisel mitte kallutava agregaadi peale pead hoolega tähelepanu pöörama õlitusele. Ei ole ta mõeldud suurel pöördel taluma suuri G-sid mitte kaldu asendis ja õlivõttur jääb kuivale. See ei ole muidugi standart aga siiski tavaline.

Nüüd jääb segaseks, miks see minu jutt seal video lingi juures on?
Lehti: 1 2