automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mõned küsimused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

etz

Mul on selline küsimus, et kas kellegil oleks pilti 125 cz-ist(tehnilisi andmeid jne.). Saan nüüd 16 ja teeks 125 ccm sikli load, et noh kuidas nende hinnad on, (sellise väga heas korras) ja kas rebib hästi(mõtlen just neid 1980 aastate omasid, vanemad on jamad)? Mis aastateni neid cz-e toodeti, kas äkki 1989? Ja see veel ka et mis on võimsaim/kiireim nõukogude liidu motikas, M, Dnepr, Jawa, jne? Oskab äkki keegi öelda, et kui palju maksab 16a. lubade tegemine?
Päris palju küsimusi tuli...:???
80-ndate lõpu CZ 125 krossiratta võimsus oli minu mäletamistmööda 29 hj ja seda pööretel 12400p/min

Kiireid kahetaktilisi rattaid tehti IÞ - Jupiterist, kui mõlemad silindrid sai võrdselt käima, oli minek päris jõhker. Ka Lembit Teesalu ja teised sõitsid Jupiteri mootoritega väga tugevalt. Võimsusreiting ulatanud kuulu järgi 50 - 60 hj forsseerituna.

Muuseas, IÞ käigukast on Jawa omast vastupidavam. Tihti leidub Jawasid, millele on paigaldatud IÞ - Jupiteri (forsseeritud)mootor.

IÞ - Jupiter on sisuliselt 2 Voshodi 175 cm3 mootorit kokku ühendatud. (18 - 28 hj, olenevalt modifikatsioonist)

On ka IÞ - Planeta Sport, mis on 32hj ja üsna terav ratas, aga juppe pole eriti saada Sad , huvitavaks iseärasuseks veel eraldi õlitusega, paaki valati puhast bensiini.

Jupiteri kolvikäik on lühike, samuti kui CZ krossi jm. sportmootoritel. Jawa mootoril on aga pikem kolvikäik, aga igal asjal on omad eelised, ühe lausega ei jõua kõike ära seletada.

Kõige mehkam oleks vast 4-taktiline soolo 650cm3 või 750 cm3 vene päritolu ratas
hästi häälestatuna ja võimalust mööda modituna. Siis pole Jawal ega IÞ-il eriti asja joonelepanekuks. Ära lase end eksitada 4-taktilise mootori suht võimalikust madalast võimsusest - nt. 32 hj, sest 4-taktilisel on pöördemoment väga tugev, võrreldes Jawade ja muude analoogidega.

Lisaksin veel, et 2-taktiline ratas kulub suht kiiremini ja on kapriissem kui 4-taktiline. Samas on 2-taktiline lihtsama ehitusega.

Minu soovitus: 4 - taktiline sooloratas. Vene päritoluga rattal jupid odavamad kui lääne omadel Cool ja modida saab ka ikka üksjagu. Kui käiku vahetad 2. -> 3, siis on asfaldil must jutt maas :rull

Kui load ei luba, siis 125 cm3 puhul osati vanasti ka Minsk panna teravalt liikuma, läks CZ-dega vahel isegi pea-aegu võrdselt Smile

Püüa küsida praeguste aktiivsete tsiklimeeste käest nõu.

Momendil kõik. Igatahes edu tsikli leidmisel! Smile

NB kuna tänapäeval mootorinumbreid tehnilisse passi ei panda, siis võid ju osta registris oleva 125cm3 tsikli ja panna vahele kõvema mootori nt. 125 - 250cm3 seda eriti just nt. CÞ sportratta puhul (CÞ-tänavarattad on ka olemas - sisuliselt Jawaga sarnased rattad ja pole nn. krossikatega midagi pistmist!).

OK kui aega on, ma uurin natuke siin asju ning kui midagi õelda on, siis postitan veel midagi ehk olulist.

Kus piirkonnas asud, ehk oskan mõne vihje anda, kust leida tsiklit ja ka mõnda tarka mootorispetsi :eureka

Viska sellele ka nt. pilk peale:

http://www.hot.ee/motikas/mootorrattad.htm
CZ 125 ja 1983a.

36 hp 11600p/min

[Pilt: cz4_13.jpg]

http://home1.gte.net/jawaman/CZmx4.htm

NB aga enamik selliseid rattaid pole registris ning vahel on keeruline ka nende päritolu tõestada, kui tahad arvele võtta.

Sina aga soovid ilmselt ametlikult ja lubadega hakata liiklema?

:eureka või plaanid tigedat mootorit lihtsalt millegi registris olevale rattale pista Wink
CZ-125 kui tänavasõiduratast ei tea ma Eestisse toodud üldse olevat, piseimad, mida ma siin näinud olen, 175 cm3, pärinevad 60ndate algusest (näeb välja kui vana Jawa)

Seega piirdubki sotsmaade päritolu 125-ste valik peamiselt vene toodanguga.

Jawa kast ei kannata piinamist ja hooldmatust, muidu on igati viisakas. Vana CZ kast on selles mõttes tunduvalt parem.

Jupiter tuli muideks varem kui Voshod, nii et väita nende kahe ühist päritolu ei ole õige.

Planeta Sport on muidugi täiesti omaette teema, eriti just esimesed, 73-74-75 toodetud. Õlitusega variant oli peamiselt ekspordiks, suurem osa tuli siiski tavalise bensiin/õli variandiga.

Mis puutub küsimusse, milline tsikkel on parem, kas Jawa või M, siis ühest vastust ei ole. Standardina on Jawa ja vana tänavasõidu CZ kõvasti paremad, vähemalt ei pea neid kohe remontima hakkama. Korralik 1962.aasta 250cm CZ jooksis probleemideta spidoka tagurpidi piirajasse kinni, see tähendas kusagil 145-150 km/h. M-il sellise asja saamiseks peab mootor jõhkralt forsitud olema, pluss veel sobiv kütusekulu. Mainitud CZ oli see aga 4,5 liitrit sajale..seda aasta keskmisena.

Aspelund
3xCZ-175
2xIZ Psport
2xM-72
bensiin ja minek oli vahel kaks eri asja. Ma loomulikult ei hakka vaidlema, kuna ka ise pole spetsialist. Praktikas olen näinud soolo Urali (vist 650cm3) joonele panemas terava 638 Jawaga ja Ural läks ilusti eest ära. Vahet pole. Smile

EDIT: endal pole 4-taktilist olnud; M või K läksid soolona (ülekannet ei tea) tihti ligi 200km/h , mis oli vanasti kõva sõna. Loomulikult ka oli muid tsikleid, mis läksid kõvasti Smile

Loomulikult Voshodi ja Jupiteri võrrelda otseselt ei le õige, (käigukast, hooratas jne) Jupitere on mul endalgi olnud mitu - mitu tükki. Smile nagu ka vanemaid Jawasid ja 125 erinevaid.
Vaidleks natuke Nasa13-le vastu. Vanamees on mul kõva siklimees...praegugi maal kuuris Jawa, IZ, Panonia. Peaegu alati kui ma maale läksin ja küsisin, et täna motikaga ka sõita saab, siis öeldi et võta Jawa või Panonia kuna IZ käigukast on hetkel laiali.:???
Noh see võis olla muidugi juhus, et meil s*tt IZ on, aga edu sikli soetamisel ja ka sõitmisel:rull
Kõik on võimalik, ise suutsin peale kanalite ülejooksude lihvimist käiguvahetusega keti X korda pooleks lasta puhtalt 1-> 2. käiguvahetusega Smile sain ükskord ka 2.käigu hammakast jagu, peale uusi kõvasid sidurivedrusid Big Grin

NB tagarattapeal trikkimine hävitab enamikud käigkastid ära.

EDIT: kõik kogemused on teretulnud.
Ma tahan näha tavalist tänavasõidu M-i, mis läks ligi 200 km/h. Isegi venelaste eksperimentaalmootoriga M-100, mis oli ette nähtud KGB ja miilitsa jaoks, jooksis soolona vaid 160 Km/h.

Ringiratastest jooksid sellise kiiruseni vaid ehk parimad m-52/75/76/77. Aga neistki väga üksikud.

200 km/h on standardis vene ratta jaoks utoopia, forsi korral peab see olema kas BMW osadega või siis iga sõidu järgse mootori juppideks kiskumisega.

Aspelund


Tsitaat:[i]EDIT: endal pole 4-taktilist olnud; M või K läksid soolona (ülekannet ei tea) tihti ligi 200km/h , mis oli vanasti kõva sõna.
Jah, unustasin lisada, et u.180 - 190 km/h läksid forsitud ja kiire reduktoriga Dneprid jm.

Stockina, kindlasti mitte: kasvõi juba seetöttu, et tsikkel sai suht vara max pöörded kätte ja kogu lugu Smile

Selliseid kiiruseid saadi peamiselt ülekannete muutmise ja maanteesõiduga.
Millegi pärast arvan ma, et tegu on siiski NSR (Naised saunas rääksid) jutuga. Aga proovin nädalavahetusel seda kontrollida. Sport M-de tehnilised andmed ja parimad ringid näiteks Kloostrimetsa raja kohta on olemas, sealt hea vaadata.

Aspelund

Tsitaat:Originally posted by nasa13
Jah, unustasin lisada, et u.180 - 190 km/h läksid forsitud ja kiire reduktoriga Dneprid jm.

Stockina, kindlasti mitte: kasvõi juba seetöttu, et tsikkel sai suht vara max pöörded kätte ja kogu lugu Smile

Selliseid kiiruseid saadi peamiselt ülekannete muutmise ja maanteesõiduga.
Oleks jah hea teada lõppkiirust, samuti keskmist ringiläbimisaega. Kui hakata igasuguseid võrdlusi tegema, saab ehk mingi ettekujutuse

EDIT: kui need ajad on päris vanast ajast, siis ei saa päris üldistada näiteks M72 ja Dnepri (Urali).

hotrod

noh, yksnes A1 lubade tegemine kõige kallim polegi, odavam kui auto omade tegemine. Ise plaanin nigu tänavasõidu minskit dokumentidega soetada ja sinna sport minski (krossiminski) mootori vahele panna ja ylekanne kiiremaks ajada, kui seda tarvis lähebki, tänavasõidu minsk isegi läheb seal 100 välja, aga krossiminskil on rammu ja pöördeid kõvasti rohklem niiet kui pingutada ehitab sest minskist täiesti maanteel sõidetava riista, et oleks 120km/h probleemideta, ja kui vaja siis enamgi:wow
vaatasin et siin räägitud veidi Dnerp/Urali minekust ja võin õelda et minu isiklik MT-9 astub puhtalt 3,89 ülekandega 140 välja ja kui veel vahetada 4.käik ka kiirema vastu siis läheks asi päris karmiks sest 140 pealt hakkab mootor juba tühja vedama ja mul pole mitte mingit forssi tehtud ma olen sellest vaid korralikult üle käinud. aga siin saardes on ikka mõned endised mendi uralid veel olemas ja need juba lähevad edasi, mul vanamehe vana jaff läks nii 150 - 155 välja ja uraal tõmbas ikka suurema kiiruse üles. aga nende vene masinatega on ka selline õnne asi mõni on paras idu aga teine jälle iganes terav olenemata korralikust ülekäimisest.