automoto.ee foorumid

Täisversioon: Honda Civic 1gen sedaan 1975
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, Automoto rahvas! 


Olen aastate jooksul nii mõnegi teema küljes siin kinni olnud kuid ühtegi sobivat projekti endal pole senini olnud, millest kirjutada. 
See nüüd siis muutus, juhuse tahtel sain enda hoovile veetud ühe 1gen civicu, mida siinmail just eriti tihti ei kohta. Eriline pole mitte see, et tegemsit on 1975a civicuga vaid see, et auto on 4 ukseline ja pagasnikuga nö. Selliseid teadaolevalt põhja-euroopasse ei müüdud mitte kunagi ning ma ei ole oma silmaga ühtegi samalaadset siin ka varem näinud. Lisaks on jõuallikaks 1.5ne bensukas ja mudelinimigi Honda Civic 1500

Auto saamise lugu on isemoodi huvitav - olen eesti hondaklubis tegev juhatuse liikmena ning kolan seal foorumis igapäevaselt. Ühel juunikui õhtul vaatasin autode müügi teemasse ning leidsin 6päeva vana civicu kuulutuse. Kuulutajaks ei olnud mitte omanik ise vaid keegi huviline, kes leidis facebookist üleskutse, otsitakse uut omanikku 40a vanale hondale.
Vaatasin pilte, googeldasin natukene ning järgmine päev läksingi autole järgi.

Civic on ostetud kanaari saartelt 1975 ühe eestlannast stjuardessi poolt, kellelt mina nüüd auto endale sain. Ehk siis autol on tänaseni olnud vaid üks omanik ning enamuse ajast on sellega sõidetud hispaanias. 2004-5 toodi auto eestisse ning kasutati siin suveautona. Arvele võtmiseks tehti ka esmane ülevaatusakt ära kuid mingil põhjusel arki registreerima ei jõutud, see tähendab, et ka praegu on autol hispaania dokumendid ja reg numbrid.

Sain hondaga kaasa üksjagu erinevat nodi, kuid läheme nüüd asja juurde:

Honda Civic 1500
Mootor: 1.5l bensukas, peaks olema tolle aja revolutsioon oma suure võimsuse poolest
Kere: 4 ukseline sedaan, mida põhja-euroopasse ei müüdudki, tühimass u 730kg
Mugavusvarustus: raadio kolme kõlariga, salongisoojendus ja muud vist midagi.
Käigukast: 4 käiguline manuaal (kaasa sain teise 5käigulise kasti)

Mured ja probleemid: 
Kapott on prügi, pudeneb laiali vaikselt
Esistange tagune põll on mäda
Kere tahab üldises joones üle käimist ning kõrvalistuja poolde on saanud kunagi ühe paugu ja sealt on natuke plekitööd tehtud ning mite kõige paremini

Plussid:
Kere on väga kõva, peale kapoti suuri roostemuresid ei paista, sest enamus elust on auto lõuna euroopas vuranud
Auto müüs esimene omanik, isegi komplekt originaalvõtmetega on alles + 40a vanad dokumendid
Igasugused liistud ja embleemid paistavad küljes olevat ning midagi on ka kaasas varuna

Tänaseks olen autot tasapisi juppideks võtnud, et saaks kere haljaks lasta, vajalikud korrastamised teha ning üle värvida ja tagasi kokku laduda. Suure tõenäosusega jätan auto originaaliks vähemalt esialgu.

Lisan ka pilte:
[Pilt: file.php?id=8652]

[Pilt: file.php?id=8651][Pilt: file.php?id=8650][Pilt: file.php?id=8649][Pilt: file.php?id=8648][Pilt: file.php?id=8646][Pilt: file.php?id=8645][Pilt: file.php?id=8644][Pilt: file.php?id=8642][Pilt: file.php?id=8682&t=1][Pilt: file.php?id=8681&t=1][Pilt: file.php?id=8677&t=1][Pilt: file.php?id=8678&t=1][Pilt: file.php?id=8698&t=1][Pilt: file.php?id=8700&t=1][Pilt: file.php?id=8699&t=1]
Väga hea et on veel keegi kes taolise vanakese leidnud ning ta käsile võtnud. Kere tundub üldiselt üpris viisakas masinal olevat piltide järgi. Vana Honda puhul tuleb ainult natuke üllatusteks valmis olla keretööde tegemisel, kuna üpris õhukesest plekist konstrueeritud masinal võib juba pindmise rooste taga potentsiaalne auk olla Smile
Niigi praeguseks üsna vähe levinud masina puhul, nagu seda on 1. gen. Civic, oled leidnud veel lisaks siis neljaukselise nn. sedaani ning kui tegemist 1,5l mootoriga siis ka CVCC, mis peaks olema niiöelda tolleajastu Type-R Big Grin

Igatahes edu ja jõudu masina korrastamisel!


Jaanus
Tegemist 1,5 mootoriga jah, aga kahjuks cvcc see ka ei ole. On midagi vahepealset. Tegin ühe prooviringi, aga ega eriti aimu ei saanud.. Praegu on siis kere puhtaks roogitud ning eemaldamist vajab veel kütuse ja piduritorustik, bensupaak ja sillad.

Kus tallinna kandis saaks mõistliku hinnaga kere liivapritsi viia? Või kuidas selline kodune liivapritsitamine välja näeks, pritse müüakse, kompressorid pole ka teab mis kallid või saaks rentida korralikuma.. aga kas on jumet?

Tegin täna veel mõned klõpsud auto põhjast.

[Pilt: file.php?id=8706&t=1][Pilt: file.php?id=8705&t=1][Pilt: file.php?id=8704&t=1][Pilt: file.php?id=8703&t=1]
Huvitav on see et mõnede detailide põhjal võiks nagu eeldada et tegemist CVCC`ga, nimelt on kapotil nn. süvendiga õhutusavad, lisakellad armatuuril ja mootori õhuvõtt jookseb vasakusse tiiba. Puudu muidugi CVCC embleemid kerel kui ka kiri klapikambrikaanel. Oli nagu meelde jäänud et civic`ule pakuti tollajal aind EB ja ED seeria mootoreid, nüüd aga järele vaadates selgub jah et isegi EC seeria mootorid tehasest pantud mis siis 8 klapilised 1,5l.
Kui liivaga lased masina tuisata siis soovitaks otsida koht kus on ka varem auto keret puhastatud, kuna üsna lihtsalt võib ebapädev pritsimine palju kahju teha. Soodaprits oleks natuke ohutum, kuid samas ka kallim.


Jaanus
(29-06-2015, 00:18 AM)tants Kirjutas: [ -> ]Kui liivaga lased masina tuisata siis soovitaks otsida koht kus on ka varem auto keret puhastatud, kuna üsna lihtsalt võib ebapädev pritsimine palju kahju teha. Soodaprits oleks natuke ohutum, kuid samas ka kallim.


Jaanus

Ise ei soovita soodaga pritsida, kuna see ei eemalda roostet aga kui kuhugile tegemisse viid siis lase suurtel pindadel ainult servad teha !!! (uksed katus jne).
Kruvi kompressoreid ikka renditakse aga hinnad minu jaoks kallid ja tööriista marketis saadaval ka liiva ja sooda pritsid.
paistab kere olukorra võtmes tõesti väärt leid - õnnitlused!
tunnistan muidugi, et mul ei õnnestu masina näol (klassikalist) sedaankeret näha Smile

liiva pritsib Männikul Adamantos. Enam küll mitte nii roppodavalt, kui mõned aastad tagasi, aga siiski mitte kallilt. Oskavad autoplekke lasta, juuli kandis enamasti puhkavad. Mu tiivad, millest tagumised olid üpris paber, said kenasti puhtaks aga jäid üllatavalt heasse vormi. Nagu arvata oli, siis plekist tüki väljalõikamine enne pritsi tähendas pritsi järel lainetavaid servi. Aga mul oli vaja lõigata...

Civicu pidurivõimendi tavatu asukoht jääb silma - see on kõrvalistuja ees. Vihjab ilmselt, et esimese põlve (ja kas ainult?) Civicud olid algselt ehitatud puhtalt RHD-vaatega. Juhi ette äkki ei mahukski?
Seda pidurivõimendi asja vaatasin ise ka ning tundub, et tol ajal tehtigi civicud kõik parempoolse rooliga ning euroopa jaoks pikendati mõned asjad vasakule poole sobivaks. Nii on piduripedaali juurest käsivarre jämedune toru viidud pedaali jõudu üle kandma kõrvalistuja poole. Samuti on ka gaasipedaaliga, kus on võlli abil asukohta muudetud. Sidur on nii kuis peab. Iseenesest paistab, et ruumi justkui oleks, aga ju siis oli tol ajal odavam niipidi teha.

Kas liivapritsiga ise mässates ei tasuks suuri pindu (katus, uksed) hakata terves ulatuses puhastama?
Liivaga külgede, katuse ja kopoti pritsimisel on jah see oht et läheb plekk lainetama. Hiljem selle pleki sirgeks ajamine söepulkade ja muude meetoditega kulukam kui liivapaberiga haljaks nühkimine.
Oma civic`u lasin nt. Priaal OÜ`s haljaks tuisata, töö tehti mõne tunniga. Töötunni hind vist oli 38 euroraha ja ainult palja kere üleni pritsimine (välja arvatud siis katus ja külje siledamad ning pehmemad kohad) läks vist mäletamistmööda 125 euroraha.


Jaanus