automoto.ee foorumid

Täisversioon: probleem Jawa 638\'ga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

face

Ei tea mis pull see on,asi üle 100 ei liigu lihtsalt.Kolvirõngad sai eelmine suvi vahetatud ja siis ka paremax ei läind,bentsu imeb ka nagu auto.Muidu käima läheb ilusti ja kohapealt liigub ka normilt ära,kuid just lõpp kiirus on see,millest väheseks jääb.Kas viga võib mingil määral olla selles,et kolvi sõrme nõelad on läbi(kõrin on sees,kui mootor töötab)-ise ei tahax uskuda,et selle viga on.

Milles on siis asi???
Ja oskab keegi öelda mismoodi sellist mootorit forssida olex kõige lihtsam.
Millised ketihammakad Sul on? Palju on silindritega sõidetud?

Kahtlustan, et silindrid võivad olla üsna koonuses ehk, silmaga vaadates ei pruugi väga asi välja paista. Karpa võib ka vigurdada, isegi kui rahulikuma sõiduga tundub OK.

638 ja Jawa üldiselt on pikema kolvikäiguga kui nt. Iþ - Jupiter. See tähendab seda, et ühe mootori täisringi ajal ( 360 kraadi) liiguvad st. höörduvad vastu silindreid Jawa kolvid rohkem kui nt. Jupiteril.

Seega, ta on madala pöördega alustades äkilisem, aga kulub kiiremini, sest samade pööretega peab Jawa kolb rohkem höörduma. Jupiteril aitab u. 5000 km läbimisel (suht ruunava sõiduga) mõnikord uutest kolvirõngastest, aga Jawal on ka silindrid mõnikord juba oma osa saanud Sad

Jawadel omal aja võeti väntvõll juppideks ning treiti massi vähemaks ning pressiti uuesti kokku. Tsikkel muutus erksamaks.
Muudeti ka silindri kanaleid ja pandi rinka sumpad (tagasilöök kõrgele pöördele arvestatud, krt mul oli isegi kuskil valem, mille järgi sai arvutada endale sobiva sumpa kuju, aga nüüd kadunud ammu Smile )

Vahel pandi ka kõvem karpa ka [suur Jikov (krossi CZ) või mõni muu].

Huvitav lugu, aga vahel ei saadudki mõnda mootorit korralikult jooksma - peale vaevanägemist heal juhul keskpärane minek ???

Üldiselt pole ammu enam asjaga tegelenud ja peaaegu kõik meelest läinud.

Ehk oskab mõni targem pea midagi nõu anda?
Enam-vähem jonksus jawale pole 150 km/t mingi probleem, aga kui on sõidetud kloppiva mootoriga, siis võib kindel olla, et silinder ovaalne. Käigukastis ja siduri juures võivad mingid kõrinad olla, aga väntmehhanism peab küll ilma igasuguste radiaallõtkudeta olema. Rõngaste vahetuse ajal oleks pidand indikaatoriga ovaalsuse ära mõõtma, loksuv kolb võtab vibra sisse ja sööb silindri seinad ära ja rõngaste vahetamine ei aita enam -- vaja silinder vahetada või puurida.

Tasux üle vaadata ka rutiinsed asjad -- süütemoment, küünlavahe, katkesti indikaator, karbussi peadüüs jmt, tihti jama sääl hoopis

Bad Dog W

Niih, oman nüüd Jawa 638-t umbes kuu aega. Siiani oli asi OK, aga kui nüüd eile tegin ca 100 km maanteesõitu, ei jõund ära kiruda. Kiirusel umbes 90 km/h järsku hakkas mootor jõnksutama, nagu kaoks üks silinder tagant ära. Päris täpselt aru ei saa, kuna tuul vihises kõrvus.
Ise mõtlesin, et ehk on viga ühe silindri elektrisüsteemis (küünal, süütepool, kontaktid). Veel lahti pole võtnud, ehk oskate aidata, kust viga otsida?
võta mootor lahti, uuri mis värk sees on; kuidads kolvid välja näevad, loksud!!! jne.

siis tead juba isegi täpselt mis viga ja mida vaja!

Bad Dog W

Ehh, kohe mootorit lahti kiskuma küll ei hakka. Ennem proovin vahetada küünlaid, süütepoole jms staffi. Kui see ei aita, siis vaatan edasi.
Arvan, et asjale on lihtne seletud (pigem loodan)......
no ma ei tea, see mootori lahtivõtmine on lausa püha kohustus igast jawa ja izi ja M meestel! eriti kui pill värske, siis tead täpselt mis sul sees on! Big Grin

Bad Dog W

Seda, mis seal mootori sees on, tean ma isegi. Seda eelnevatest kogemustest. Usun et ka see mootor näeb seest samasugune välja.
Aga mis ikkagi võib viga olla, et sõit ei ole sujuv. Kusjuures, kui lasin kiiruse umbes 70 peale ja sõitsin niimoodi mõnda aega, mootori töö normaliseerus. tegin järelduse, et tegu on linnatsikliga - saab sõita vaid kiirusel kuni 70 km/h.
Aga ikkagi, tahax vahel ka maantee kilomeetreid mõõta Sad

Bad Dog W

Kas kõik, kellel on mootorratas, on kihutamas?
Ja kellel ei ole (veel), need ei käigi siin portaalis...
Enivei, üritan oma pilli taas normaalselt tööle ajada. Kusjuures ta töötab, tõsi mitte ideaalselt.... :keersilm

face

Kontrolli üle,kas süüde on ikka õige.Mul oli alguses sama pull,kui tsikli ostsin-->teatud kiirusel kadus jõud ära ja üks silinder ei töödanud hästi,siis kui maha jahtus töötas jälle mingi aeg normilt.Vahetasin küünlad ära ja ikka oli sama viga.Hakkasin siis süüdet vaatama ja panin ta nii täpseks kui sain ja nüüd sellist probleemi enam pole.
Eks see jaffkin rohkem linna tsikkel ole,maanteel ikka suurema tuulega ei taha nagu üldse edasi minna

senator

Ka karpa reguleeringud oleks soovitav üla vaadata
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Bad Dog W
Niih, oman nüüd Jawa 638-t umbes kuu aega. Siiani oli asi OK, aga kui nüüd eile tegin ca 100 km maanteesõitu, ei jõund ära kiruda. Kiirusel umbes 90 km/h järsku hakkas mootor jõnksutama, nagu kaoks üks silinder tagant ära. Päris täpselt aru ei saa, kuna tuul vihises kõrvus.
Ise mõtlesin, et ehk on viga ühe silindri elektrisüsteemis (küünal, süütepool, kontaktid). Veel lahti pole võtnud, ehk oskate aidata, kust viga otsida?

Kas see jama hakkab teatud pööretest? Ainult ühel silindril?

Süüte värk! Põhjalikult kontaktid jm. üle vaadata!

Mul oli vanasti ka nii korra, et kui laadimist polnud, siis üks silinder lakkas töötamast ja lõpuks kui pöörded mingil põhjusel langesid, suri täitsa välja.

Offtopic: kunagi mul tsiklil jamas sureti, mis siis suvalisel ajal lülitas ühe silindri määramata ajaks välja....ühe silindri sureti juhe oli silmaga nähtamatus kohas lüliti kesta all paljaks höördunud ja kogu kamm. Aga kontaktidega on ka vaeva nähtud.... võivad kuskilt massi saada vms.

Ikka tsipa nuputamist oli, tuleb loogiliselt hakata jälgi aajama, lähtuvalt tööpõhimõttest... Smile

Bad Dog W

Üldiselt jah nii, et umbes pööretel üle 2500 hakkab üks silinder tagant kaduma. Kui lasta pöörded alla ja natuke sõita rahulikult, siis olukord normaliseerub ja saab veits aega ka kiiremini sõita.
Eile vaatasin (st. üritasin vaadata) üle küünlad. Üks piip oli normaalne peal ja selle sain ka kätte, teine aga oli siuke imelik tumepunane koonuspiip (kunagi nimetati neid vist raadiohäirete summutiks). Ja seda viimast ma kätte ei saanudki. Täna tuleb karmimad meetmed käsile võtta, mispeale läheb muidu ka uut piipu ja piibujuhet sinna vaja. Ehk on asi ka selles. Kui ei, siis lähen kontaktide kallale :???

Bad Dog W

Kui ma nüüd asusin lootuses tsikkel ruttu korda saada, kontaktivahesid mõõtma, avastasin, et kontaktivahe on vägagi paigas. Vahe 0.3mm nagu peab. Seega ei saa ju süütes viga peituda.
Mis edasi?

face

Vaheta siis küünlad uute vastu ja tee piibu juhe ka korda või pane see ka uus.Üks võimalus on veel ,et süütepool streigib.Lähene asjale tasapisi,kui üks asi ei võta vedu,mine loogilist radapidi edasi,mul omal oli täpselt sama moodi.Kuskil seal igatahes sul mingi kala peitub:bounce

Bad Dog W

Ühel pütil vahetasin küünla, piibu ja piibujuhtme ära. See ei aidanud. Vist peab teisega sama tegema.
Igaks juhux küsin üle..... õige asend on siis kui kolb on 4 mm üle ülemise surnud seisu, st teel alla? ja õige vahe on ikka 0.3 mm ?

Lähen müttan edasi :bounce
##..... õige asend on siis kui kolb on 4 mm üle ülemise surnud seisu, st teel alla?## Vaata et sa sellist viga ei tee muidu võid selle mootoriga vorstikesi grillima hakata, eelsüüde on 4mm ENNE Ü.S.S-i.

face

Enne ülemist ÜSS\'i muidugi. Sellepärast ta sul ei töötagi korralikult.

Bad Dog W

Nii, nüüd peale pikki uuringuid olen jõudnud arusaamisele, et viga ei peitu elektrisüsteemis vaid hoopsiki toitesüsteemis ehk karburaatoris.
Järeldus ilmnes lihtsalt. Mõtlesin, et peenestan väheke oma sõiduriista ja kui olin 3 esimese käiguga saanud kiiruse 90 peale, oligi kogu lugu. Kui 4-ndas sisse sain, hakkas mootor turtsuma ja hakkas vahele jätma. Sedakorda terve mootor ehk mõlemad silindrid, mitte 1 pool nagu varemalt arvasin. Siit siis lihtne järeldus - ei saa bensiini peale.
Kui ma nüüd karburaatori lahti võtsin ja kõik tundus OK olema, jäi silma et ujuki klapp (või ujuki düüs, kuidas keegi nimetab) jäi nagu kinni. Viga avaldub nii, et kui ujuk alla langeb ja bensiin peax peale valguma, ei valgu ta mitte, kuna klapp ei lase. Kui mootor bensiini ei saa, ega ta siis ei sõida ka.......
Hangin uue ujuki klapi, siis vaatame edasi :eureka
Njah- Mul on ka Jawa 638. Mul oli sama lugu. Ma kusjuures vahetasin veel väntvõlli laagrid ära. Lasin silindrid üle puurida, uued kolvid, uued rõngad, uued kolvisõrmed. Sissesõitu ka nagu sai tehtud aga üle saja ei läinud. Mul oli probla ka karbussis. Nimelt segu tasapind oli vale. Segu tasapind ujukiruumis peab olema 11 mm ujukiruumi ülemisest servast. Ja asi kohe paranes. Jookseb teise käiguga oma 85 välja. Peris hea saavutus. Aha jah. uuri oma sega tasapind jawal välja, sest see põhjustab ka suurt kütusekulu ja plödinat st. et mootor ei taha hästi kõrgetel pööretel käia.:eureka
Lehti: 1 2