automoto.ee foorumid

Täisversioon: Millega on tegu?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tere!

Leidsin vanast kuurist ühe huvitava riistapuu. Ilmselt on tegemist mingit sorti kompressoriga, kuid huvitaks millega täpsemalt. Spilka peal on aastaarv 1939. Isa teadis rääkida, et kunagi hallil ajal oli tegemist suuremate mootorite käivitamiseks vajaliku kompressoriga aga midagi täpsemalt ei mäleta. Kas tuleb kellegile tuttav ette?

http://static1.nagi.ee/i/p/969/22/24230587a34096_l.jpg
(05-08-2015, 12:55 PM)ivoalaska Kirjutas: [ -> ]Tere!

Leidsin vanast kuurist ühe huvitava riistapuu. Ilmselt on tegemist mingit sorti kompressoriga, kuid huvitaks millega täpsemalt. Spilka peal on aastaarv 1939. Isa teadis rääkida, et kunagi hallil ajal oli tegemist suuremate mootorite käivitamiseks vajaliku kompressoriga aga midagi täpsemalt ei mäleta. Kas tuleb kellegile tuttav ette?

http://static1.nagi.ee/i/p/969/22/24230587a34096_l.jpg
Udusel pildil spiraaltoru viitab kompressorile, "tegemist suuremate mootorite käivitamiseks vajaliku kompressoriga" viitab aga lennuki- või tankimootoritele.
Kas see foto on spetsiaalselt tehtud uduseks ja kõiksugu liigset kola veel seal ümber, et tarkade klubil oleks aeg alustada uut "muruniiduki" teemat?
 Kui teema püstitajal ei ole  just 10 pöialt, siis võiks küsitava objekti eraldada muust pahnast ja laenata naabrimehelt  korraks korralikum pilditegija ja siis tehtud pildid korralikult "Nagi"`sse riputada, et ka suurendada uurida ligemalt saaks.
mismoodi te mõtlete?
et see küljepeale ribidega asi on nigu kompressori osa ja see püstine on siis mootori osa vä? no küllap seukseid ka kindlasti kuskil olemas on.
võhikuna arvaks ise muidugi, et mootor ja kompressor oleks kaks eraldi asja.
mudu aga selle udupildi pealt jääb minule pisukese ekraaniga vaadates mulje, et kolb pealt vägagi tahmaseks põlend ja silindri esiplaanil ava ka nõnna sodi täis, et võiks ehk väljalaske auk olla.
a ega ma teemast mõmmigi ei jaga, niisama targutan, seega ärge väga ennast häirida laske.
Kui ikka on kõrgsurve kompressor, siis üks silinder lööb teisele ette ja teisest tuleb õige surve. Vahepeal jahutus. Mootor, elektriga või põlevainega on eraldi.
No näiteks aviatsionnõi kompressor 150: http://forum.guns.ru/forummessage/30/73910.html
Või see: http://forum.guns.ru/forum_light_message...65905.html
Компрессор АК-150МКВ в комплекте с центробежным вентилятором и водяной помпой(говорили что от бронетранспортёра).
2)Эл.двигатель 3-х фазный 2,2 кВт,1410 об/мин(850 об/мин на компрессоре).
3)Система смазки: масляный насос + эл.двигатель 40 Вт.
4)Давление 220 атм(больше не рисковал).
Ja veel: http://www.reaa.ru/cgi-bin/yabbA/YaBB.pl?num=1271699080
Pilt sai kehvapoolne jah, üritan seda viga nädalavahetusel parandada. Kompressor on ta kindlasti aga sooviks teada saada täpsemalt. Midagi mainiti lennukite käivitamisest, seda mainis isa ka. Kolb oli korralikult silindris kinni tänu pikale seismisele ja sellele, et küünal oli puudu. Pika vägistamise peale sain ta siiski laiali. Mingi hetk rändab kogu kupatus puhastusse ja siis selge kas elulooma veel saab.
(05-08-2015, 20:57 PM)ivoalaska Kirjutas: [ -> ]1. Kompressor on ta kindlasti aga sooviks teada saada täpsemalt.
2.Midagi mainiti lennukite käivitamisest, seda mainis isa ka.
3.Kolb oli korralikult silindris kinni tänu pikale seismisele ja sellele, et küünal oli puudu.
Nummerdasin omatahtsi read ära:
1. Mina küll ei julgeks selliste udupitide järgi väita, et kompressor on kindlasti. Ei näe mingit põhjust, miks peaks kompressori kolb sellise kujuga olema. Küll võiks seda olla kahetaktilise deflektoriga kolb. Ja miks üks flants silindril on sellisel kõrgusel nagu kahetaktilise mootori väljalase. Ja jäme toru mootori peal kahe kõrva ja allasuunduva peenema toruga on kangesti summuti moodi. Augud kolbides- läbipuhkeavade jaoks?
2.1939 aastal võis lennukite käivitamine käia küll suruõhult. Tankidel nii võimsaid mootoreid tavapäraselt veel ei olnud. Seal olid lihtsalt suuremad automootorid. Üksikuid ka lennukimootoritega.
3. Kompressoritel ei ole küünalt. Seal ei ole midagi valgustada, ega süüdata.

Kvaliteetsemad pildid ehk toovad selgust.
Teen paremad pildid. Kompressor on ta kindlasti, kuna mõni aastakümmend tagasi isa kasutas teda kompressorina ja ta oli töökorras. Üks silindritest on sisepõlemis mootori oma koos küünlaava ja karbussiga, teine silinder siis loogiliselt tekitab suruõhu. Lihtsalt huvitabki, mis eesmärgil täpselt teda omal ajal kasutati, puhas sportlik huvi.
ma ei tea küll kahjuks, misasi on teema alguses mainitet spilka.
vaatsi ka õs-ist järgi ja proovisin koogelmoogeli tõlget. ka slaavi tähtedega. tulemust asjalikku polnud.
kui see aga on ikke olemuslikult selle teemaks oleva riistapuu osa, ehk koguni mingi infokandja, näiteks suisa sildi moodi vidin või rahvakeeli ja slaavi laenuna birka, siis äkitse on sääl lisaks sellele 1939 numbrile veel miskit kirjas? võib-olla koguni riistapuu nimi või mudel? võib ka juhtuda, et infot on aga peale ladestunud kultuurkiht ei lase märgata. kui pilta tegema läed siis kuluta minutike ka sellele.
špilka on vene keeles tikkpolt (шпилька) , ju see number kusagil poldi otsas on ja ega sinna rohkem andmeid ei mahu ka ehk, kui just väga jäme polt ei juhtu olema.
Ma vabandan oma ebatäpse keelekasutuse pärast. Detail, mille peal oli number `1939` on neljakandiline, eeldatavalt alumiiniumist plaat, kinnitatud neetidega küsimuse all oleva riistapuu korpuse külge. Puhastasin ja uurisin seda korralikult, kuid midagi enamat sealt välja lugeda ei õnnestunud.
Ja uskuge, või mitte, aga sellised jaburused on tõesti olemas - üks silinder on mootor ja teine kompressor. Joonised lisan vajadusel hiljem, tahvliga on seda tüsilik teha. Kasutatakse keemiatööstustes ja gaasiseadmetes, kus põlemiseks tarvilik gaas on tasuta või hästi odavalt saadaval. Et nagu töötab selle sama gaasi pealt, mida pumpab. Võimalik, et on kasutuses ka kuskil mujal (olnud), aga kiiruga tehtud otsing tulemusi ei andnud.
Viljandi pioneerimaja motoringis oli vanal hallil ajal ka üks samal põhimõttel töötav kompressor, õps püüdis seda töökorda saada, kuid kokku seda ei pandudki ja nii ta kõige kaduva teed rändaski... Olevat olnud sõjaväe oma. Eelpool piltidel olevaga mu mälu järgi ei sarnanenud.
õige laen venekeelest oleks  vast   b(p)irka , mis  käiks  siis tolle  andmeteplaadi kohta .
Hääletan BIRKA poolt.
Hääletan шпилька poolt!
noored, olgu kõigil õigus, spilkad-birkad-huilkad keik sobivad.
tegeleks nüüd uuesti selle kompressormootori moodi asjanduse lahkamisega.
ideepoolest ju peris huvitav jupstükk.
Nii tegin mõned pildid veel, äkki aitab tuvastamisele kaasa. Erinevate nurkade alt ja kattega ning ilma.

http://static1.nagi.ee/i/p/969/37/24234415eb3746_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/969/37/24234413ba529b_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/969/37/242344118d351f_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/969/37/242344098cb626_l.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/969/37/242344172fd9be_l.jpg

Birka, purka, spilka, alumiiniumist nelinurkse plaadi pealt võis lisaks aastaarvule tuvastada numbri 41995
Silt on selgelt kirillitsas...

Sildi allosas number 30 ees olev kiri on tõlgitav kui maksimaalne surve 30 ...
hakkab looma. kompressor jah. maks rõhk on see 30, ilmselt siis atmosfäärides mõeldud. 41195 on seerianumber. tehas on mingi 32. ja vat see kõige tähtsam ehk tüüp on esialgu minu pisukese ekraani peal veel päris segane.
Lehti: 1 2 3