automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZAZ 968 - 1971 - Seiklusminister
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kui nüüd alustada algusest, siis mind nakatasid sapikapisikuga Sapikaklubi entusiastid Ahti ja vennad Aedviirud. Minnes ajas üsna mitu aastat tagasi on silme ees roheline ja kollane sapikas. Kõikjal üle Eesti autoorienteerumas ja väga järjepidevalt. Nende auto omanike pühendumus, sõbralikkus ja elustiil olid kadestamist väärt. Kuuludes ligi 12 aastat ühe teise klubi liikmeskonda sain aru, et see sära on kadunud ja aeg oleks muuta automarki. Aga see aeg venis ja venis kuna silmapiirile ei tekkinud ühtegi sobivat isendit. Pakkumisi tuli igast Eesti otsast, aga küll ei sobinud hind, siis jälle masin ise ja nii see läks. Ega ma ise olin ka paras pirts ja võttes nõuks idee, et tark ei torma, siis sai ootel olla ligi 3 aastat.

Minu sooviks oli saada endale üks korralik 968a. Mulle meeldis just selle masina esiots ja loomulikult oli sooviks ka kumerad õhuvõtuavad külgedel. Mida aeg edasi, seda lootusetum oli sellist masinat leida. Lõpuks olin avatud kõikidele pakkumistele ja kõlbas ka 968m.

Aasta oli 2014 kui Facebookis sattusin ühe 966 müügikuulutusele. Hind oli tol ajal 1500 eurot. Seda oli kindlasti liiga palju, vähemalt minu jaoks ja nii see pakkumine ununes. 2015 aasta juunis tuli mulle see kuulutus uuesti meelde ja otsisin inimese uuesti ülesse. Tuli välja, et auto on alles ja otsustasin alustada pakkumist. Algelt oli tüübi soov 1200 eurot. Pakkusin 900. Tema ütles, et alla 1000 ära ei anna. Ok, leppisime 1000 kokku ja kui Hiiumaale satun, siis vaatan masina üle....

Sellest hetkest oli selge, et seda masinat ma tahan. Plaan oli jõuda veel Sapikaklubi suvepäevadele Ida-Virumaale, aga päevas on 24 tundi ja ei jõudnud kuidagi Hiiumaale masinat vaatama ja tehingut sõlmima.

Lõpuks jõudsin Hiiumaale ja leppisin auto vaatamise kokku. Kui garaazi uksed avanesid, siis tabas mind vaimustus mis rauges üsna pea ja asendus segadusega. Auto nägi ilus välja, aga müüja oli suutnud garaazis ühe külje autol ära kriipida. Poleks neid kriime, oleks kohe tehinguks läinud. Lisaks ei olnudki auto 966 nagu algul lubatud, vaid 968 ülemineku mudel. Ma isegi ei teadnud, et on olemas ilma tähiseta 968. Lisaks olid auto vigadeks vettinud uksepolstrid, ja rooli ümbrise oma leiutis. Kuna suunatule kang oli ära murdunud, siis oli see asendatud lülitiga ja lastud pleki ribaga rooli ümbruse plasti külge. Lisaks jäi silma üks vahetatud esitiib. Võtsin mõtlemisaja.....

.... 2 päeva mõtlemist ja tegin pakkumise 800 eurot. Võtku või jätku. Järgnes müüja poolne mõtlemiseaeg ja kolmapäeval 22.07 saabus otsus, et läheb kaubaks ja lähme Arki. Pärast segadusi auto paberitega sain oma esimese sapika omanikuks. Peale tehingut tegin selle autoga esimese sõidu ja tunne oli vägev. Lisaks emotsioonile oli vägev ka müra. Kuna see oli esimene kokkupuude antud autoga, siis ei oska ka võrrelda, et kas see peakski nii olema. Autoga sain kaasa ka eelmise omaniku viimase 10 aasta sõidupäeviku. Viimase 10 aastaga on auto sõitnud alla 5000 km. Hetkel on spidomeetri näiduks 70034 km.

Tegin autost mõned klõpsud: Pildid autost
 
Antud masinaga on tekkinud ka rohkelt küsimusi:
 
a) Kõrvalistuja jalgealune on märg. Kust võiks vesi sinna sattuda?
b) Juhiukse avamise süsteem erineb kõrvalistuja omast. Kumb on orginaal?
c) Mida teha salongi põhjaga? Kuna seal on vohamas rooste, siis mis vahendiga võiks selle põhja üle võõbata?
d) Kas polstrid on kõigil mudelitel sarnased või on erinevusi? Vaja oleks soetada uued ukse ja tagumised polstrid.
e) Rooli ümbruse plastikud ja kangid? Kas sobivad ka uuema mudeli omad ja kas neil on erinevust?
f) Kuidas peaks olema rakendatud vee äravool juhipoolselt küljelt. Praegu voolab ta kapotihinge august kapotialla, sealt niriseb siduripedaali august salongi ja seega on juhi jalgealune pidevalt märg.
 
Küsimusi on veel, aga need tulevad jooksvalt.


[attachment=54369[attachment=54370[attachment=54371]
a) tavaliselt klaasitihendi vahelt jookseb
b)Parempoolne on 966 oma, juhiuksel 968. Kuna kere 966 oma veel, siis ilmselt parempoolne õige
c) sellejaoks terve kereremondi konspekt foorumis
d) uksepolstrid on 968 ja 966 erinevad, lisaks veel uuema otsa omad veel omakorda.
e)
f) Kui auto norm tasapinnas siis peaks vesi mööda renni esitulejuurde ära jooksma
a) Kui uksepolster ka läbi vettinud, siis ehk ukseklaaside kaudu. Kolmnurk on eestpoolt tihe?
b) Parempoolne on õige. Ka esimesed "oma" kerega 968-d tulid pööratava kangiga. Usun, et Ziguli-tüüpi lingid tulid alles 968A-ga 1974.

d) Polstrid on mudeliti erinevad, kuid kõik peaks kõigile sobima. Kuid vaevalt Sa kuskilt istmetega samas toonis polstreid leiad.
Kui tahad säilitada algupära, siis tuleb hankida soome pappi... Dermatiin paistab Su polstritel vist korras olema.

e) Sobivad ainult vana tüübi, pika kellablokiga mudeli omad. Uuemad "ümmarguste" kelladega variandid omavad seal teistsugust plastikut. Tolle aja plastiku omadusi arvestades väga defitsiitne kaup, enamikul on need plastikud kõveraks tõmbunud.


Käigud käivad sellel "õigetpidi" või "valepidi"? 
Käigud käivad jah vale pidi ja väga harjumatu on sõita. Uksepolstrid on plaan ise jah uuesti teha, asendades kõvera papi uuega. Võtsin polstrikatted papi küljest lahti ja pesin puhtaks. Lõpptulemus jäi päris ilus.
Sapaka eripära on tema olematu salongisoojendus. Kuni miinuskraadideni sõidad ilma, sest muidu keedab sind ära ja alles siis kui karvamütsiga kõrvad külmetama hakkavad, paned soojenduse tööle. Selle olematu soojendusega kaasneb intensiivne niiskuse kogunemine kõigile külmadele metallpindadele ja akendele. Sellest roostetamine. Sa ei pane ju soojendust tööle vihma ja uduga kui normaalsed autod panevad veerandiga soojendust, parematel kliimad. Tal puudub ka tagaakna kõrval ventilatsiooniks avad. Ainuke võimalus - tee kolmnurk lahti aga see on sealsamas kus sisenev õhk. Kui igapäevaautona ei kasuta ja hoiad garaažis, pole sellest lugu. Ilusa ilmaga kannatab sõita küll.
Ära seda juttu südamesse võta, lihtsalt jagan kogemust. Ega ma sinu otsust kritiseeri, pigem õnnitlen otsustuskindluse puhul see "nuhtlus" oma kaela võtta.
Sümpaatsed on need vanakooli tõkiskingad, kasutasin tänagi puuriida pealt sarnaseid.
Mida veel mäletan kaugest ajast isa sapakatest, see käiguhoovastiku polt enne käigukasti loksus tal lahti, uuest peast oli hooratas väntvõlli otsas lahti, vanal 965-l võttis õli ja sumpsid tagi täis - üle 70 enam ei jooksnud, lõi viilisabaga sumpsi augud ja sai jälle normkiiruse.
Ja uste all olevad augud peavad vabad olema vee ärajooksuks. Parem oleks uute autode eeskujul enne uksepolstri paigaldust kleepida uks seestpoolt hermeetiliseks kilega. Võibolla ka uksetagused polstrialused.
Oli üks päikseline suvepäev, kus ma panin sapikale kirja ülevaatuse aja. Enne ülevaatust oli plaan ära vahetada õli ja filter. Esmapilgul ma filtrit ei leidnudki ja võtsin taas kätte raamatu "Sõiduautod". Sealt sain teada, et sapikal polegi klassikalist õlifiltrit. Selle asemel on tsentrifugaalfilter alumise rihmaratta taga. Kuna läksin seda õli vahetama ülevaatuspunktiga samas majas olevasse remonditöökohta, siis seal oli sapika nägemine suur haruldus ja õlifiltri puhastamisest ei teadnud keegi midagi. Võtsin kõne Sapikaklubisse ja sain täpsed juhtnöörid. Sealt alt rihmaratta korpusest sai välja koogitud umbes 1cm paks kiht musta väga tahket ollust. Pesime asjad puhtaks, tegime uue tihendi ja panime kokku tagasi. Autosse läks sisse poolsünt Valvoline toodangust 10w40.

Edasi oli probleemiks lõdva genekarihm. Kuna ma varem tudeerisin selle pingutust raamatust, siis teoorias oli tegemist päris lihtsa asjaga. Praktikas oli selleks vaja spets võtit, mida remonditöökojas ei olnud. Kuna sain autoga kaasa hunniku tavaari, siis leidsin ka kogemata vajaliku võtme ühest võtmete taskust. Võtsime rihmaratta vahelt ära kaks seibi ja rihm oli täitsa ok pingul. Probleem oli aga rihmaratta esimese poolega, st taguotsa poolsega. Kuna see ratas on kunagi jäänud lahti ja logisenud, siis oli rihm selle ratta ringi tõmmanud ja sees olev ist oli täitsa ümaraks lihvitud. Kuna see oli ümar siis jäi välimine ratas logisema. Tagant järgi võib öelda, et see oli ka ebameeldiva kilina põhjuseks. Panime sinna vahele lisaseibe, rihtisime ära ja keerasime selle välimise ratta tugevalt kinni. Aga see on selline poolik lahendus ja vaja oleks saada seda välimist rihmaratta poolt!

Edasi puhastasime ära selle õhufiltri ja panime sinna sisse uue õli. Lisaks said paika tühikäigu pöörded.

Aeg oli küps ülevaatuse uksest sisse sõita ja peale mõnigast kontrolli veeres sapikas teisest uksest välja sees tempel ülevaatuse eduka läbimise kohta. Aga ukse taga ta enam käima minna ei tahtnud, kuna aku oli tühi. Kiirel mõõtmisel selgus, et laadimine on ümar null ja aku pinge oli 11,2. Leidsin varuosade hulgast uue laadimisrelee ja keerasime selle külge, probleem jäi endiselt alles. Vaatasin üle need kaks kaitset kapoti all ja need olid ka ok.

Nüüd ongi autol ülevaatus, aga puudub laadimine ja ei oska saatega edasi minna. Vaatasin armatuuri alla ja seal jäid silma kollane ja punane juhe, mis on otsast isoleeriga kaetud, ja ripuvad niisama. Samuti ei põle armatuuris laadmise tuli. Kas nende juhtmete, laadimistule ja puuduva laadimise vahel võib olla seos?

Kuna mul endal testrit ei ole, siis jäi täna see laadimise probleem lahendamata. Võtsin teiselt autolt aku ja tegin ühe väikse sõidu. Kilomeetreid tuli 10 ringis. Kuna vihma sadas siis oli üsna varsti juhi jalgealune ja ka kõrvalistuja jalgealune päris märjad. Juhi jalgealla tilgub vesi siduri pedaali juurest, kõrvalistuja juurde sellest kapoti all olevast suurest august. Siit ka küsimus, et kuidas peaks olema lahendatud vee äravool. Kas kuskil peaks olema kanalid ja augud? Praegu vajub vesi kapotiääre juurest läbi kapotikinnitus kronsteinis oleva augu kapotialla ja voolab sealt täpselt sinna siduripedaali augu juurde ja tilgub sealt salongi. Kõrvalistuja poolel kapoti ülaservas olev auk on lahti. Kas see peabki nii olema, või käib sinna mingi kate peale?

Kuna masin oli seest päris märg ja varasemalt haises kopituse ja hallituse järele, siis otustasin ta seest tühjaks visata. Eemaldasin istmed, kummimatid, põrandal olevad papid, lisaks tagumise istme ja tagumised uksepolstrid. Vaatepilt oli päris ok, mõnes kohas oli kerge rooste ja mõnes kohas oli plekk täitsa ilus. Imelik oli see, et puudus heliisolatsioon. Kas sel mudelil ei peakski seda olema? Taga istmete all oli ainult plekk ja ainult rattakoobastel on liimitud mingisugune materjal.

Kuna auto on seest laiali, siis vajaksin nõu, et millega see põrand üle teha? Soov oleks talle lisada ka helisummutust? Mida olete selleks kasutanud või mida oskate soovitada?

Küsimus oli ka veel kojameeste kohta. Mul mõlemas reziimis käivad need sama kiiresti. St väga aeglaselt. Teine küsimus oli salongi ventilaatori kohta, et kust ma selle käima saan, kui selline asi üldse olemas on? Ise ei suutnud seda välja nuputada.

Kuhu ma sõitsin, on näha pildilt:
[attachment=54376]
Tsitaat:salongi ventilaatori kohta, et kust ma selle käima saan, kui selline asi üldse olemas on
Ega peale ahju polegi. Kolmnurkaken abiks.
Ära enne veeprobleemi lahendust rooste likvideerimisele mõtle. Muidu jäädki võitlema roostega.
Vahepeal otsin ühe komplekti velgesid ja saatsin nad klaaskuuliga pritsimisse.


Algeselt olid nad sellised: 
[Pilt: 1_9_28551710.jpg]

Peale pritsi näevad nad välja sellised: [Pilt: sv.jpg]

Järgmiseks lähevad värvimisse ja siis laki alla. Vaatan, et velje randid on suhteliselt sakilised. Paksu värvikihi alt ei paistnud need väljagi.

Velgedel olevad rehvid olid koos sisekummiga. Kas ilma sisekummita nad õhku ei peaks? Kuidas olete teie oma velgede ja rehvide asja lahendanud.

Nüüd on siis veljed ka lõpuks värvitud. Lõpptulemus sai kirja teisel katsel. Esimsel katsel ei katnud värv korralikult, jäid näha sellised kollakamad kohad ja olid mõned kraapsud. Teine katse õnnestus ja tulemus on minu arust väga hea. Veljed pritsiti klaaskuuliga sellises kohas nagu Pritsikeskus.com ja hinnaks koos värvimisega läks 120 eurot.

[Pilt: velg_pisike.jpg]

Vahepeal sain endale ka Incu vanad whitewallid. Hetkel on nad endiselt määrdunud, kuna pole olnud aega pesuga tegeleda. Aga enne paigaldamist lähevad nad kindlasti pessu.

Vahepeal uurisin, et kas oleks mõtekas ise neid whitewalle tegema hakata. Tegelen survevaluga ja tootmine ei ole probleem. Vormi tegemise hind tuleb kuskil 6000-8000 eurot. Arvestades nende asjade hinda e-bays ja kvaliteeti, siis suudaks pakkuda tõsist ja tugevat konkurentsi.

[Pilt: white_pisike.jpg]
(07-10-2015, 15:44 PM)Seiklusminister Kirjutas: [ -> ]...
Velgedel olevad rehvid olid koos sisekummiga. Kas ilma sisekummita nad õhku ei peaks? Kuidas olete teie oma velgede ja rehvide asja lahendanud.
...

Kui istepind on tihe ja sile, mida üks klaaskuuliga pritsitu ja heaste ülevõõbatu võiks olla, siis lootust mõnda aega õhku sees hoida täitsa on. Kuna veljel puudub vajalik rant, siis tähendab madala rõhuga sõitmine seda, et rehvi vits võib pöia keskossa ära vajuda ja siis on nalja nabani. Samuti vajub lahti seismisel tühjakslekkinud rehv.

Lohviga seda muret ei ole. Kuniks kumm terve, muidugi Big Grin
ZAZ 966 esimeste aastate mudelitel olid ukse avamis lingid nagu parempoolsel pildil ja hilisematel olid siis sellised nagu juhiuksel.
Samas sinu auto on hilisema väljelaskega, kuna on uuema armatuuriga seega juhi uks on õige.
Vanemal versioonil oli plekist armatuur, esimesed tiivanurgas olevad suunatuled vanemal kollased ja uuemal valged,
vanemal mudelil ei olnud tagurpidi käigu tulesid ja uuemal olid.
968 olid lisaks veel tiivapeal kollased ümarad suunatuled.
Endal on selline 966 1972a. nagu sinul aga suunatulede lülitus käib armatuurilt ja ees kollased suunatuled.
Eks need 72-73 aastate masinad ongi päris suur kompunn (pandi erinevate aastate juppe kokku)
Samas ei näinud mis aasta autoga sul tegemist.
Kerepoolest on tegemist 966 kerega.
See on kõigest minu arvamus mis pärineb erinevaid artikleid lugedes. 
(07-10-2015, 17:11 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]ZAZ 966 esimeste aastate mudelitel olid ukse avamis lingid nagu parempoolsel pildil ja hilisematel olid siis sellised nagu juhiuksel.
Samas sinu auto on hilisema väljelaskega, kuna on uuema armatuuriga seega juhi uks on õige.
Vanemal versioonil oli plekist armatuur, esimesed tiivanurgas olevad suunatuled vanemal kollased ja uuemal valged,
vanemal mudelil ei olnud tagurpidi käigu tulesid ja uuemal olid.
968 olid lisaks veel tiivapeal kollased ümarad suunatuled.
Endal on selline 966 1972a. nagu sinul aga suunatulede lülitus käib armatuurilt ja ees kollased suunatuled.
Eks need 72-73 aastate masinad ongi päris suur kompunn (pandi erinevate aastate juppe kokku)
Samas ei näinud mis aasta autoga sul tegemist.
Kerepoolest on tegemist 966 kerega.
See on kõigest minu arvamus mis pärineb erinevaid artikleid lugedes. 

Ma pole just 100% sapakaekspert, aga minu meelest peaks antud autod olema just "vana tüübi" linkidega. ZAZ-968 (ilma lisatäheta) oli just selline vahepealne mudel, 966B kere, kuid uue mootori ja armatuuriga. 
Uus kere koos uute ukselinkide ja juba järgmise näidikuplokiga tuli 1974., mudeliga 968A. Siis kolis bensiinipaagikork kapoti alla, tulid "parktuled" (b-piilaril asuvast lülitist) tagatiibadele jms. Samuti olid sel mudelil juba uued istmed.
Ilma lisatähiseta 968 muutus tootmise jooksul vene autole omaselt päris palju. Mingi hetk muutus esiots väiksema iluliistuga variandi vastu. Tagurdustuled ja Joonase autol nähtav armatuur ilmusid minu teada juba üleminekul 966B-lt 968-le.
(07-10-2015, 20:50 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(07-10-2015, 17:11 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]ZAZ 966 

Ma pole just 100% sapakaekspert, aga minu meelest peaks antud autod olema just "vana tüübi" linkidega. ZAZ-968 (ilma lisatäheta) oli just selline vahepealne mudel, 966B kere, kuid uue mootori ja armatuuriga. 
Uus kere koos uute ukselinkide ja juba järgmise näidikuplokiga tuli 1974., mudeliga 968A. Siis kolis bensiinipaagikork kapoti alla, tulid "parktuled" (b-piilaril asuvast lülitist) tagatiibadele jms. Samuti olid sel mudelil juba uued istmed.
Ilma lisatähiseta 968 muutus tootmise jooksul vene autole omaselt päris palju. Mingi hetk muutus esiots väiksema iluliistuga variandi vastu. Tagurdustuled ja Joonase autol nähtav armatuur ilmusid minu teada juba üleminekul 966B-lt 968-le.

Vanatüübi linkidega oli metallist armatuurlaud. Olen omanud seda autot 90 aastate alguses ja oli täielik originaal toona.
Nende sapikatega ongi nii, et keegi tegelt ei saa aru mis aastast mis aastani oli vana 966 ja uuem 966 ja siis tulid veel 968 A/B , milldel oli 968 detaile jne.
Mina tean täpselt, et minul on 966 plast arrmatuuriga millel suunakad lülituvad veel armatuurilt, ees suur iluvõre, kollased suunatuled, bensiini paagi kork väljaspool, ilma tagurdustuledeta ja käigukastil puudub isegi lüliti sellel.
Üks así mis eristab kindlasti 966, 968, 968A ja 968B-st
Nimelt on 966 on sidur trossiga mitte hüdrauliline.
Lisaks meenus veel, et 966 plast armatuuri kellade katte plastik on erinev 968 omadest ja võibolla oli ka kellade blokk erinev natukene.
Krt ei mäleta enam pole 3 aastat sapikaga tegelenud enam.
Siinkohal teema algatajale väike vihje: Kui sul midagi väga hädasti vaja ja mujalt ei leia siis minukäest leiad aga hinnad on mul väga soolased.
Kere plekke enam üleliigseid ei ole aga sillad mootor jne võid küsida.
(07-10-2015, 21:14 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]
(07-10-2015, 20:50 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(07-10-2015, 17:11 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]ZAZ 966 

Ma pole just 100% sapakaekspert, aga minu meelest peaks antud autod olema just "vana tüübi" linkidega. ZAZ-968 (ilma lisatäheta) oli just selline vahepealne mudel, 966B kere, kuid uue mootori ja armatuuriga. 
Uus kere koos uute ukselinkide ja juba järgmise näidikuplokiga tuli 1974., mudeliga 968A. Siis kolis bensiinipaagikork kapoti alla, tulid "parktuled" (b-piilaril asuvast lülitist) tagatiibadele jms. Samuti olid sel mudelil juba uued istmed.
Ilma lisatähiseta 968 muutus tootmise jooksul vene autole omaselt päris palju. Mingi hetk muutus esiots väiksema iluliistuga variandi vastu. Tagurdustuled ja Joonase autol nähtav armatuur ilmusid minu teada juba üleminekul 966B-lt 968-le.

Vanatüübi linkidega oli metallist armatuurlaud. Olen omanud seda autot 90 aastate alguses ja oli täielik originaal toona.
Nende sapikatega ongi nii, et keegi tegelt ei saa aru mis aastast mis aastani oli vana 966 ja uuem 966 ja siis tulid veel 968 A/B , milldel oli 968 detaile jne.

Kindlalt julgen väita, et pildil nähtava, s.t. plastikust armatuuri ja "pika kellaga" spidomeetriga 968 on tulnud tehasest ka vanade ukselinkidega. Too isend oli eest kitsa liistuga ja bensiinipaagikork oli väljas, istmed olid vanad.

966, 966B, 968 ja 968A peaks kõik olema erinevate mootoritega. 966 oli 965A mootoriga, 966B kohta ei tea. Ma pole päris kindel, kas 966 eraldi mudelina üldse (suurtootmises) eksisteeris või tuligi kohe 966B ja indeksit lihtsalt ei kasutata eriti.

968, 968A ja 968M on teineteisest jällegi niivõrd erinevad, et indekseid peab igal juhul kasutama. Need 3 on põhimudelid, ülejäänud tähe- ja numbrikombinatsioonid viitavad erimitele (erinevad invaversioonid, põhimudelist erinevad mootorid jms).
966el oli üldse 40hj mootor. muhul seda minuteada polnud.
see 40hj mootor oli teistsugune kui uuematüübi oma. Jahutus pidi neil vastupidi käima.
(08-10-2015, 10:19 AM)Jossu Kirjutas: [ -> ]966el oli üldse 40hj mootor. muhul seda minuteada polnud.
see 40hj mootor oli teistsugune kui uuematüübi oma. Jahutus pidi neil vastupidi käima.

oman zaz 966. 1971 aasta. 40 hp. tavasuuna jahutusega isendit. 
(07-10-2015, 22:15 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]...966, 966B, 968 ja 968A peaks kõik olema erinevate mootoritega. 966 oli 965A mootoriga, 966B kohta ei tea. Ma pole päris kindel, kas 966 eraldi mudelina üldse (suurtootmises) eksisteeris või tuligi kohe 966B ja indeksit lihtsalt ei kasutata eriti.
Ma olen kogu teadliku eluaja teadnud, et 966 oli 1200-kuubikulise 40-hj mootoriga ja 966B (vene "V") sai muhu 900-kuubikulise 30 hobujõuga uude keresse kohandatud mootori. Kontrollisin asja Aleksiuse ja Palu 1972. aastal ilmunud raamatust "Sõiduautod", mida võib pidada väga usaldatavaks allikaks. Selle järgi on automudelite ja mootorite vastavus järgmine:

ЗАЗ-965A   МеМЗ-966  (887 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966В   МеМЗ-966A (887 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966     МеМЗ-968  (1197 ccm, 40 hj).

Ka mõned venekeelsed võrgulehed räägivad sarnast juttu. Ühes kohas tõlgendatakse V-tähte kui "временный" e. ajutine. (See ajutine periood kestis õhkjahutusega sapikate tootmise lõppemiseni Smile).

Edit: trükivea parandus: MeMZ-966A on kah 887 ccm, mitte 897, nagu alguses kirjutasin.
(08-10-2015, 14:12 PM)olevtoom Kirjutas: [ -> ]
(07-10-2015, 22:15 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]...966, 966B, 968 ja 968A peaks kõik olema erinevate mootoritega. 966 oli 965A mootoriga, 966B kohta ei tea. Ma pole päris kindel, kas 966 eraldi mudelina üldse (suurtootmises) eksisteeris või tuligi kohe 966B ja indeksit lihtsalt ei kasutata eriti.
Ma olen kogu teadliku eluaja teadnud, et 966 oli 1200-kuubikulise 40-hj mootoriga ja 966B (vene "V") sai muhu 900-kuubikulise 30 hobujõuga uude keresse kohandatud mootori. Kontrollisin asja Aleksiuse ja Palu 1972. aastal ilmunud raamatust "Sõiduautod", mida võib pidada väga usaldatavaks allikaks. Selle järgi on automudelite ja mootorite vastavus järgmine:

ЗАЗ-965A   МеМЗ-966  (887 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966В   МеМЗ-966A (897 ccm, 30 hj)
ЗАЗ-966     МеМЗ-968  (1197 ccm, 40 hj).

Ka mõned venekeelsed võrgulehed räägivad sarnast juttu. Ühes kohas tõlgendatakse V-tähte kui "временный" e. ajutine. (See ajutine periood kestis õhkjahutusega sapikate tootmise lõppemiseni Smile).

Vot, nii ta ilmselt oligi. Ma just teadsin, et osadel 966-l oli muhu mootor, ju need siis olidki 966B-d.
Muide, kas keegi oskab öelda, miks on mootoril МеМЗ-968 silindri läbimõõt ja kolvikäik täpselt samad, mis Žiguli 2101 mootoril? Juhus?