automoto.ee foorumid

Täisversioon: 965 ehk muhksapaka lugu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Tere taas, jällegi kergema vanatehnikaga tegu. Nagu iga puu või maja kohta käib selle auto kohtagi oma lugu. Kurvem lugu aga see, et muhulist on paljud tegema hakanud, võttes küljest üleliigseid osi aga neid enam kunagi tagasi panemata. Aasta oli siis umbes 2000, kui väikse poisina tuttavate juures heinaküünist muhu avastasin. Palju sai selle auto rooli kuivalt keeramas käidud, kui asjaolude sunnil pakuti autot mulle. Nimelt oli ka valiku varjant, kas too väsinud ja mitte komplektne muhk või ülevaatusega tibukollane seebikas. Minu valik aga siin:
Kui nüüd lähemalt masinast rääkida siis, tegemist peaks dokumentide järgi olema 1965a eksemplariga, mis passi järgi valget värvi. Kere aga omab ümaraid tuulesuunajaid kapoti all ja madalaid tuuletaskuid.
Kindlasti tekib küsimus, miks nii palju värve? Nimelt oma oskamatusest ja vanusest tingitud soovist autot säilitada, sai peaaegu, et iga kahe aasta tagant kerelt lahtine värv maha nokitud ja üle rüübatud rulli või pintsli või, mis just  kätte sattus, sellega. Kuna enamasti kasutasin uue värvina miskit korrostopi laadset, siis väga suuri auke ei olnud roostetud keresse.
Pilt 2012 suve lõpust, kus tuli mõte, et võiks vaikselt pihta hakata selle projektiga...
[Pilt: 0100138295410ac.jpg]
[Pilt: 01001383716d8dc.jpg]
[Pilt: 010013838577944.jpg]
[Pilt: 01001383895d36a.jpg]
Alguses meeldis kahjuks kollane värv ja alustasin vaiksel proovimisvärvimisi
[Pilt: 01001384036196e.jpg]
[Pilt: 010736112953ca7.jpg]
[Pilt: 01073821999eb7d.jpg]
[Pilt: 0108121625eacc9.jpg]
Vahepeal terve kere haljaks lihvitud/pritsitud, vajalikud kohad keevitatud ja kõikse kangemate ja mürgisemate kruntidega kaetud. Algust said tehtud ka pahteldamisega..
Ei olnud ühtegi sirget detaili, seega kadus korraks inspiratsioon ja auto seisis terve aasta puutumatuna Sad
[Pilt: 0108121665975c4.jpg]
[Pilt: 0108133405c4a3e.jpg][Pilt: 0108133425acb52.jpg]
[Pilt: 01093960396c962.jpg][Pilt: 0109396035b8f52.jpg][Pilt: 0109396037c7315.jpg][Pilt: 010939604506a8b.jpg]
[Pilt: 0109396065feb6d.jpg]
Kuna tagapõlle polnud ja polnud ka kusagilt lähedalt mõistliku hinna eest saada, siis ohverdasin ühe katuse selleks Big Grin
[Pilt: 0109396063d3871.jpg]
[Pilt: 01093987610c39c.jpg]
Veel viimased tükid väljanägemise osas värvimisse. Muidugi oli minu muhk ainult ühe tuuletaskuga ja teist polnud jällegi kusagilt saada. Õnneks aga lkf. UMM loovutas ühe tasku mulle enda ESIMESELT muhult, see on siiski mainimist väärt Smile
[Pilt: 0109398759248c2.jpg]
[Pilt: 01093987691b668.jpg]
Mul on kusagil olemas Muhu vanema variandi õhupuhasti (nagu pildil) ja karburaator. Viimane küll sobib vaid doonoriks (korpust on remonditud).

[Pilt: d529bd8s-960.jpg]

A.
Nädala jooksul jõudsin öhtuti jälle natuke ära teha. Tuuletaskud said külge ja juhtme ja tulede majandusega on algust tehtud. Lisaks esitoolitele kinnitused tekitatud ja põhi keevitatud/surmatud.
Tuulekojad hermetiliseerisin kerehermeetikuga, ei tea, kuidas nad originaalis on, et vesi sisse ei saaks, aga paremaks tegin kindlasti Big Grin
Tuuletaskutele leidsin sobivad U-tihendid vanema scania kataloogist
[Pilt: 0109408791bf7fc.jpg]
Avastasin ka, et külge monteeritavad tükid hakkavad otsa saama, rohkem lihtsalt ei ole Big Grin
[Pilt: 010940879390a16.jpg]
[Pilt: 010940969147c79.jpg]
Oma loodud tagapõll ja stange istusid ilusti kokku
[Pilt: 01094151035712c.jpg]
Vahepeal õnnestus paikka seada ka bensiini paak, torustikuga tegelen järgmine nädal. Katusel ootamas uksepolstrid ja esiistmed.
[Pilt: 0109415117bda29.jpg]
Istmed tunduvad olevat vähe soliidsemad kui orginaal taburet? Toungue
(24-10-2015, 09:55 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Istmed tunduvad olevat vähe soliidsemad kui orginaal taburet? Toungue
Kuna originaal toole polnud kusagilt võtta. Ja mingisuguste risude taastamine läheks ülemõistuse kalliks, siis läksin lihtsama vastupanu teed ja tegin põhjale vastavad kinnitused classikalise impreza tooli jaoks. Neid istmeid oli omal kohe laost võtta..
[Pilt: 01094161096de45.jpg]

Ei lasknud kõike ühte postitusse mahutada..
käivituvända auk on tegemata jäänud, väga oluline lisavarustus nii vanal aparaadil
Mõtlesin pikalt, et kas teha põlle auk või mitte. Mulle aga tundus, et see ei sobi sinna Big Grin Ja kui tõesti väntamise vajadus tuleb, siis augu saab alati teha..
Täna pole palju teha jõudnud, ajasin veel viimaseid olemasolevaid tükke kokku ja vestlesin sadulsepaga tagumiste istmete ja lae osas, et kuidas/mismoodi/kui palju Toungue Põhja rüüpasin ka kõiksugu moodsate immutusvahendite ja kõigelõpuks pinnakaga valgeks.
[Pilt: 010942077391a66.jpg]
See esimeses postis (rulli, pintsli ja kunstikooli jääkidega) värvilahendus oleks päris hea olnud  Big Grin
Kurradi äge nägi välja.
Aga pole ka praegu viga, edu!
 Kunagi sai sama tööd tehtud.Ainult head mäl estused, ikkagi esimene masin oli. Ma panin talle seebikarbi paagi. Sai eest aku kõrvalt ära ja natuke
suurem. Mahtus täpselt tagaistme seljatoe taha ja toru jäi mootoriruumi ülanurka. Kaduma läks ainult seljatoe tagune ruum. Aga edu.
Toimetused siis niikaugel, et juhtmed enamvähem veetud ja ühendatud. Vaip õigeks lõigatud ja esitoolid sees. Tagumine sohva läheb üleni mustaks.
Doonormuhku võite ka pakkuda!
[Pilt: 0109434711b1da6.jpg]
[Pilt: 0109434715fba99.jpg]
[Pilt: 01094347235c75d.jpg]
[Pilt: 010943472741ed9.jpg]
Väga ebamugav on salongis töid teostada kui toolid sees on.
Kadedaks teed kurat... Wink     Täitsa mõnus retropill tuleb siit, oled ka juba mõeldnud mingi uuema helisisteemi paigaldamise peal millest hea vastavat mussooni kuulata... (või piisab jõulise V-mootori pakutavast helist?)    
Alguses orginaal verisoon, poole pealt siis eestikeelne lugu vanast sapakast ans. trahter esituses... Wink 
Ilusat pühapäeva hommikut kõigile!

Tänud M.Luik, helitehnikat võiks tagasihoidlikul kujul sisse mahutada küll. Aga kuna tegemist pooleldi nagu säästuprojektiga, siis selleni veel julgelt aega Smile
Kõigerohkem seisab asi nüüd selle taga, et puudu on veel igast imevidinaid, mida senimaani tikutulega taga otsin. Nt ilukilbid? kapoti avamis tross/käepide? white wallid (ilmselt tuleb kusagilt mikidemaalt tellida Sad ) uued veljemutrid kuluks ka ära. Lisaks pole kodusaarelt veel BSK piduriõli leidnud ja tagumisi amorte. Lisaks veel kimbutab lekkiv bensupump ja mõte, et katlas võiks ka paslööbina ära vahetada (jällegi küsimus, kus ja missugust vanakooli mehed soovitavad?)
Piltides viin teid vast korda tehtud velgedeni:
[Pilt: 010946963952629.jpg?1447266688]
Niisiis põhi Dinotroliga kokku limatud ja 6mm vasktoru bensupaagist pumbani veetud, tulem sai hea!
[Pilt: 01094696576ced6.jpg]
[Pilt: 0109469667089b1.jpg]
Whitewall-ide küsimuse üks lahendus on näiteks itlerite jebaist valgete kummirõngaste tellimine. Märksõnaks "weisswandringe".
BSK'd viimati sain Auvarist bussijaama juurest, kui öigesti mäletan, aga hiljem läksin ikka DOT4 peale üle.
Tagaamordid saab uued Fiat 600 omad osta LINK
Bensupumbale ostsin 53'e vöi mingi veoka membraani Tehnikaärist ja löikasin Muhu pumbale sobivaks, töötab 5ndat aastat.
Mootoriöli 20W50 mineraal toimetab hästi.
bsk-d ei soovita. juba aastaid tagasi kui ta aegajalt vene poodidesse ilmus oli see solk ja sõi mansette. Oli sinises lapikus pudelis lõpuks. Kunagi sai läbipaistvasse ümber villitud ja näha, kuidas eri komponendid eraldusid. pudelis oli lihtsalt näha läbipaistev, kollakas ja punakas seksioon õlisi mis omavahel ei segunend.
Kõik lahti, puhtaks ja dot 4 sisse. mul 7a juba toimib
Tross/käepide ootavad sind.
Tänud UMM, astun läbi, kui sinna kanti sattuma peaks! Smile 
Aga tänasest siis ka, alustasin bensupumba remontimisega, membraan tulu seekord lada tootevalikust, mõned augud juurde ja olemas. Testi sõidul andis aga keneka laadimine järgi. Nimel tegin kunagi laadimise jälle zigulli laadimisreele peale ringi, sest originaali lihtsalt polnud auto küljes ja saadavus oli ka selline, et läksin lihtsama vastupanu teed. Siiamaani head koostööd teinud kenekas ja relee, seda enam ei teinud. Masina käima pannes tundub nagu oleks ala keneka ergutuse otse 12V ühendanud, rihm isegi vilistab valust (releest lahti ühendades töötab mootor koormuseta). Niisiis lahtist ergutse juhet möötes keneka poolt näitas multimeeter 14-15V... Laadimine puudub täielikult ka otse ergutusele 12V andes.. Ilmselt andis kenekas järgi siis Sad

Korra uurisin seda pidurite teemat ka. BSK õli sain Tarmo poest Kuressaares, nendes samades sinistes lapikutes pudelites. Täitsa vana BSK  lõhnaga tundus. Muhk aga ei taha pidurdama hakata veel, nimelt avastasin üllatuseks piduriõli paagist miski tavoti sarnase olluse ja tundus, et pidurisilindrid elavad ka iseseisvat elu.
Lisaküsimus ka, kus muhul piduritule lüliti võiks asuda?
[Pilt: 0109475619a03a1.jpg]
[Pilt: 0109475621530ce.jpg]
Lehti: 1 2 3 4