automoto.ee foorumid

Täisversioon: Opel Commodore A ATM sedaan
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tere kõigile vanatehnikahuvilistele!

Kuigi viimastel aegadel suuremasi foorumihunt ei ole, postitan siia teema ühest vanakesest, kelle puhtjuhuslikult kuldsest börsist leidsin.

Ootan siit ennekõige tarka tehnilist juttu Opeli ja tema ridaskuusmootorite vallast ja niidiotsi, mis võiksid mõne vajamineva tüki juurde juhatada.

Autoks siis Opel Commodore A. Esmane reg 1974, reg Eestis 1984. Tegemist siis uuendamiseelse mudeliga, millel käsipidurit saab armatuuri alt sikutada. Wikipedia andmeil seega sünd enne 1969 sept.

Vead:
Ikarus buss on jätnud esinurka oma jälje, mistõttu puuduvad mitmed tarvilised kroom ehisliistud
GAZ 24 mootor ja käigukast on leidnud tee kapoti alla, eesmärgiga kütust kokku hoida väidetavalt

Selline ta toomispäeval välja nägi
[Pilt: DSC_1739.JPG]

Head:
Avariijärgselt on leitud talle asendusplekid
Originaal 2,5 85kw karpa rida 6 koos THM180 3-käigulise kastiga tulid kaasa
Seest ja väljast on päris hästisäilinud komplektsusega

...no ja see kere Smile

[Pilt: DSC_1757.JPG]
[Pilt: DSC_1761.JPG]
[Pilt: DSC_1750.JPG]
[Pilt: DSC_0029%5B1%5D.JPG]
[Pilt: DSC_0023%5B1%5D.JPG]

See põhjaplekk seal on minust poole vanem, aga näeb äkitsi parem välja kui liisinguealiste liigikaaslaste  Smile
Nii värvilt kui muidu maasikas...
Ega seda pole teada, mis ta nõukaaegne number oli? Aegajalt ikka ujub kuskilt välja vanu fotosid välismaa autodest ENSV-s...
(21-10-2015, 21:35 PM)Alts Kirjutas: [ -> ]Ega seda pole teada, mis ta nõukaaegne number oli? Aegajalt ikka ujub kuskilt välja vanu fotosid välismaa autodest ENSV-s...

mu kunagine töökaaslane pani kah kaheksakümnendatel commodorele volga mootori peale, aga too masin oli sinine ja orig. mootor oli pekkis.
Väga hea eksemplar.......
Ei ole paraku eelneva numbriga kursis. Pean eelmist omanikku pinnima, et tal oleks ehk mõni pilt jagada sellest nõukogude aja lõpuperioodi luksusest.

Hetkeseisuga on valmis osteldud C30LE mootor ja näib, et tuleks lisaks otsida ka AW 03-71L kast. Originaalkoosluse kasutussevõttu praegu ei sihi.
Põhi ja polstrid oleks nagu alles liinipealt tulnud.. siuke tunne tekib, et ilus põhi on hullule põhjale piltide jaoks peale kleebitudSmile
õnne on selle ostuga küll kotiga olnud!
Mis puudutab aut kasti commol, siis meie peres oli nõuka ajal aut kastiga masin, kast läks peeti ja peale läks manuaal, huvitav oli see, et siduripedaal oli originaalis olemas, see peitis põranda mati all, lihtsalt piduripedaalile tuli väiksem kumm panna
Talvistes oludes auto siinmail sõitnud pole, eks seeläbi on keret tugevasti säästetud. Salongis on laepolster niiskusest kole, juhiistme nahk kahest kohast katki, armatuuri ja uksepolstri spoon on pleekinud, muus osas on väga hästi säilinud Smile

Kindlasti on kellelgi siin vajaminev kast üle. Peamine, et 4 käiku ja elektroonikat pole.

Vaikselt tuleks hakata korjama pakkumisi ülevõõpele..
Kasti osas: leitud & soetatud AW03-71L!
Ainus tagaveduste Oplite juurdes kasutatud overdrive´iga kast, mis elab ilma ECU-ta.
Overdrive nupust väljalülitav ning turbiin lukustuv. Puudulikud lülid on hetkel veel turbiin ning mootori hammasvöö.

Kuna sama kast teise koja küljes sõidab lugematutel Volvodel, siis kindlasti on siingi olemas know-how, et kuidas need kümmekond juhet tuleks ühendada, mis kastist välja tulevad!?
Volvol on selle kasti margiks M46.
Kui mingit kere/salongi vm jubinat vaja siis kirjutahelista..... 
Soome poolel on neid omajagu juppideks
M46 peaks Vollil ju manuaalile viitama, võimis?

Aga üks hea inimene foorumist müütas mulle fantastilise Philips Spyder De Luxe seeria raadiomasina, millel Turnolock jaamamälugi peal  Smile
[Pilt: 12278132_1126354990710088_2052303210_n.j...e=56566BE6]

Ja Auto24 saidilt jäid silma Jaguar XJ MKI veljed, mis siis aastakäiku vaadates vägagi ajastutruud. Need nüüdseks ka olemas ja sellega kadus osaliselt mure, et kust leida puuduv ilukilp  Big Grin
15"x6,5" ET33 PCD 4 3/4" ehk 120,65mm. Opli endal on ka sarnase disainiga 14" olemas, aga ei näe mõtet neid jahtima hakata.
[Pilt: 12305419_1127688337243420_574068966_n.jp...e=565B896F]
M46 Volvol on manuaalselt 4 käiku + nupust OD.
[Pilt: DSC_0167%20%281280x720%29.jpg]

Ehk kuidas GAZ tehnika auto alt välja puges ja C30LE koos AW03-71LE-ga sai silla peale valmis tõstetud, et saaks omale kohale veeretada.
Endiselt peab tõdema, et velg on äraütlemata nummi.
Minu 5 senti arvamust: 
Nii heas konditsioonis asja puhul tasuks investeerida originaal mootorisse,kuna peale mootori ja käigukasti on muu  veel küllaltki originaalne. C30LE on vist natuke ehk liiga moodne. Muidgi ma ei tea,kui levinud praegu üldse see originaal kone on,nii euroopa kontekstis.
Originaalmootori saadavus on selline, et endalegi garaaži üks ootele pandud. Tõsi, seisnud paarkümmend aastat ja omas parajat vesist körti karteris.

See kolmene ei tohiks liialt modernne olla, kuna Commo puhul kasutati ka originaalis pritset ja seesama 2,5 karpa oli sama kolmesega samaaegselt kasutusel.

Oma tegemisi sätin sedasi, et kõik oleks alati originaaliks taastatav kui selleks soov tekib.
Kumb kast siis ikkagi allanihutamisel, AW03-71L või LE? LE ikka ECUt ka igatseb.
Algaja autoinimesena käisin ostmas L-i, mida internet soovitas. Ostsin kogemata 2,0 85kw omega a oma, millel starterikoda valel pool Smile seejärel otsisin kojale asendust (koda poltliitega) ja leidsin ühe LE ja minu üllatuseks välisel vaatlusel eristab neid vaid ühe solenoidklapi erinevus. Pistikuid mõlemal 3tk, üks juhib 4. K solenoidi tööd salongist lülitamisel, teine informeerib P / N käigu lülitust ja kolmas 4pin pistik ometigi ju ecu jaoks ei saa olla?! Smile
Lehti: 1 2 3