automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sõidumeeriku kasutamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Paluks ka viidet seadusele, mis lubab nii toimida.
Eks see ongi nii, et kes oskab see teeb, kes ei oska, see õpetab Smile
 Olen ka juhuslikult sõitnud nii siin, kui seal pool piire 15 aastat OÜ-de ja AS-ide all, selle ajajooksul üks trahv tava kontrolli käigus, kus ilmnes, et kaks päeva oli vahelt "kadunud", kuid jah pean tõdema, et sellist asja erisikuna enda autoga teha puudub mul aimdus ja kogemus, kuid sellegipoolest ei hakka ma "amatööre" maha tegema ja jään erinevalt mõnest peaaegu viisakaks Smile
Siin on kirjas siis  https://www.riigiteataja.ee/akt/26860#  
 
 § - 4 lõik 10  põhimõtteliselt eraisikuna ei peagi edasi lugema  Smile
(02-07-2019, 09:32 AM)stennadi Kirjutas: [ -> ]
(02-07-2019, 09:05 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]...
Kas oled lugenud sellest postitusest alates. ?

....

Nüüd lugesin läbi ja seal viidatud kohtulahend jõuab ju täpselt sama järelduseni.
 
Uuri pisut lähemalt ksf! Valmeti ja minu postitusi kus viidatud õiguskantsleri vastusele. Seal küll ähmaselt aga siiski kindlalt väide, et kaalust ja kilomeetritest hoolimata, ei ole õigustust oma kauba veol oma autoga tahho ja aruandluse nõudele. Kuidas Sa oma kaupa ja veo vajadust suudad tõestada, on juba teine teema.
Mina vedasin purilennukitele kütust ja kodunt 700m...
(02-07-2019, 17:12 PM)tynyty Kirjutas: [ -> ]Siin on kirjas siis  https://www.riigiteataja.ee/akt/26860#  
 
 § - 4 lõik 10  põhimõtteliselt eraisikuna ei peagi edasi lugema  Smile

Kõik on tore, ainult et see seadus kehtis kuni aastani 2005.
Asi ongi puhtalt sõidu tõestamises, ilmselgelt, kui vead teatud firma teatuid kaupu siis see nagu päris oma sõit ei ole.  Big Grin
(02-07-2019, 17:18 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ] 
Uuri pisut lähemalt ksf! Valmeti ja minu postitusi kus viidatud õiguskantsleri vastusele. Seal küll ähmaselt aga siiski kindlalt väide, et kaalust ja kilomeetritest hoolimata, ei ole õigustust oma kauba veol oma autoga tahho ja aruandluse nõudele. Kuidas Sa oma kaupa ja veo vajadust suudad tõestada, on juba teine teema.
Mina vedasin purilennukitele kütust ja kodunt 700m...

Selles pikas kirjas ministeeriumilt räägitakse ju ka 7.5 tonnist ning sellele järgneb lause:
Kui Teie poolt kasutatavale sõidukile või teostatavale veole rakenduvad siiski töö- ja puhkeaja nõuded, olete kohustatud kontrolliametnikule esitama jooksva päeva ja eelnenud 28 päeva tegevused. 

Puhkeaja nõuded rakenduvadki sellest kaalukategooriast edasi.

Kuna tegu on siiski vanatehnikafoorumiga siis mainin täiendavalt, et ei pea oleama enne 1.1.1985 aastal valmistatud sõidukil meerikut, eeldusel et seda kasutatakse oma tarbeks.
ok, mulle kuvati vana seadus  Big Grin aga võtke siis uus seadus ja vaadake ja analüüsige, mida ja kus muudeti, seal on kõik olemas. Muidugi on lihtne õelda, et kasuta meerikut ja see tegelikult polegi raske aga selle taatlemine-ülevaatamine on siis kohustuslik juba, mis maksab eurosi, mida eraisikuna vast keegi ei taha teha.
Nii õiguskantsler kui ka majandus-ja kommunikatsioonibüroo väidavad ühest suust, et euroopa kohtu otsusest tulenevalt kohaldatakse autovedude töö-ja puhkeaja määrust eeskätt kutselistele juhtidele, mitte aga eraviisiliselt sõidukit juhtivatele isikutele. Seega on kohus jõudnud järeldusele, et autovedusid käsitlevas määruses toodud töö- ja puhkeaja nõuded on suunatud eeskätt ettevõtluse või kutsetegevuse raames veoautot või bussi juhtivale isikule. Ei ole vahet kas tegu on 7 või 27 tonni kaaluva vaoautoga. Antud määrus käis kõigi sõidukite kohta ja selge sõnaga on mõista antud et eraisikuna endale kuuluva raskeveokiga bordumajja sõites töö ja puhkeaega reguleerivad sätted sinu tegemisi ei puuduta. 

Lisati et KUI Teie poolt kasutatavale sõidukile või teostatavale veole rakenduvad siiski töö- ja puhkeaja nõuded, olete kohustatud kontrolliametnikule esitama jooksva päeva ja eelnenud 28 päeva tegevused. Aga antud juhul EI RAKENDU! Kirjutan suurelt, sest nagu näha siis loetakse, aga funktsionaalse lugemisega ja lausetest arusaamisega on tõsiseid probleeme.


Kui kellegil tekib teepeal probleem siis Kohtu tn 8 maja ootab teid endi juurde, ei ole õiguskantsler teps mitte Politsei-ja Piirivalveameti ning Majandus-ja Kommunikatsiooniministeeriumiga ühel nõul, selge sõnaga on mõista antud et sellisel juhul trahvi määramiseks õiguslikku alust ei ole. Kes tahab endale täpsemaid määruseid ja sätteid saada, siis võin anda enda advokaadi numbri, 190€/tund ja saate büroost kõik vajaliku teabe. Minul seda õigust siia avalikku foorumise kopeerida ei ole ja oma lepingulist õigusabi lõpetada ei soovi. Sama info saate ka Õiguskantsleri käest kui on aega vastust oodata. 
Üldplaanis on tegelikult kõik kirjas, kes tahab aru saada see saab, kes ei taha... pohh nendega. 
Ma EI PROPAGEERI silm ruutus rekkaga maanteel sõitmist, aga jutt on olnud koguaeg eraisikuna endale kuuluva veoautoga liiklemisest.  Meil võib eraisik omada mistahes sõidukeid ja kui need on tunnistatud teeliiklusele kõlbulikuks, siis nendega võib liikluses osaleda. Kui tahad kaubavedu teha,  pead järgima kaubaveole kehtestatud nõudeid, kaasa arvatud töö ja puhkeaja seadus.  Kui sõidad Scaniga saaremaale suvitama, siis ilmselgelt pole sul mingit pistmist ei kaubaveo ega tööajaga...  Mina sõidan üsna tihti niisama veokaga ringi, käin poes, toon lapse lasteaiast või niisama käin tanklas kohvi joomas, lihtsalt meeldivad veoautod, hallik metallik luukpärad väga emotsioone ei tekita. Maitse asi eks. 
Mulle ka meeldiks niisama ringi hängida veokaga, selle peaks ära tegema Smile
Mulle meeldib pärast võtme keeramist sõitma hakata, mitte 5min oodata kuni vanake õhu üles saab. Big Grin
See selge, et oma tühja veokiga võid sõita, kuhu tahad ja meerikut vaja pole.
Kui aga tood oma isikliku veokiga lapsele liivakasti jaoks liiva? St nagu vead kaupa, aga isiklik sõit. Arvan, et pole ka siis meerikut vaja? Kutselise ja ärilise veo tingimus peaks meeriku nõude tühistama?
Sul peab sellele liivale arve kaasas olema, et endale ostsid. Eraiskust arvel ei piisa, nime vaja. Sama teema ka oma ettevõtte kabla vedamine, ei mingeid saatelehti, vaid arved. Teh passis ja arvel on samad nimed ja jokk.
Kas loodusest võetud liivale väljastab arve isapõder või karu? Võimalik, et loodusest ei tohi ise võtta liiva ega kivi, peab keegi müüma? 
Veel variant: ostan vana talumaja, lammutan, palgid koormasse, kes väljastab arve?
Sel juhul on seletamist kui palju.
Jätke ükskord see loll jutt juba, piinlik hakkab.
Egas see teema lõppegi ära. See eravedaja teema on nii vedajale kui kontrollijale üsna segane. Igaüks lähtub oma vaatenurgast, nii vedaja kui  politsei.

Tahtsin seoses sellega rääkida hoopis muust. Oli siin au hiljuti kaasreisida veoka kõrvalistmel millest osa reisi kulges meie kauni ENSV territooriumil ja oli au  sattuda politseikontrolli.
Esiteks tekkis küsimus, et kaks meest kabiinis ja üks kaart sees. Olevat kahtlane. See küsimus lahenes.
Pika kaevamise peale avastati, et rikutud ikkagi seadust kuna tuvastati öötöö. Sõitu  alustasime õhtul 22.00 ja näppu jäime  hommikul ca kell  08.30.

Kontrollametnikud väitsid, et öötöö korral võib ketas olla ainult 10 tundi pikk aga meil juba aeg üle. Juht lasi kõrvad longu ja jäi oma litakat ootama..  Siis lõi mul potil kaane pealt ära ja oli aeg sekkuda. Korraldasin öötöö defineerimise  kiirkursuse. Madin oli vahepeal päris kõva ja kui hakkasin netist otsima seadust 561  siis öeldi mokaotsast, et hea küll minge seekord. Seekord???

Siin oli olukord kus mõlemad  nii juht kui kontrollametnik oli kuulnud öötööst ja numbrist 10 aga mida see number tegelikult tähendab jäi neile mõlemile rohujuuretasandil arusaamatuks või haistis ammetnik kerget saaki, mine võta kinni..

Ühesõnaga öötöö korral ehk kui kettale jääb ajavahemik 00.00 kuni 06.00 ei tohi olla sul ketta peal rooli ja haamreid üle 10tunni. Ehk maakeeli laadimist ja sõitu. Tööpäev ehk ketas võib endiselt olla 15 tundi pikk. 
Et vahel on hea kui mõnda asja kuulnud oled. Põhiline, säilita tark nägu nagu riigikogulane.
Ohh, nagu sa, Daff, tead, siis meeriku kasutamisel on nii palju saunajutte igasugu teemadel, kuid paljud neist tõsi on. Samas mõni räägib neid nii tõsimeeli, et on ise ka vist uskuma hakanud Big Grin
(16-11-2020, 19:42 PM)Aare R. Kirjutas: [ -> ]Ohh, nagu sa, Daff, tead, siis meeriku kasutamisel on nii palju saunajutte igasugu teemadel, kuid paljud neist tõsi on. Samas mõni räägib neid nii tõsimeeli, et on ise ka vist uskuma hakanud Big Grin

Eriti palju head tuleb laevast. Olin suvel pädevustunnistust pikendamas siis lektoril oli päris palju tegemist, et laevalegende ümber lükata.
Ma käisin ka suvel Autoserti koolitusel ja ma usun, et nii mõnelgi lükati nii mõnigi laevalegend kummuli Smile
Mis minusse puutub, siis pea kolm aastat ei ole mul rohkem laevadega kokkupuudet kui vahel Hiiu- või Saaremaa omadega tööga seoses, kuid seal pole nende laevasid puudutavate seadustega midagi teha, samuti ei kuule sealt laevalegende, sest need on nii lühikesed sõidud Smile
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11