automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sõidumeeriku kasutamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Poodi lähed võta sõber kaasa, las tukub kõrvalistmel ja vajadusel näitad miilitsaonule ette - näe vahetusjuht puhkab, varsti peaks kaineks saama ja viib käula koju tagasi.
(09-03-2017, 23:39 PM)KopliKrahv Kirjutas: [ -> ]
(09-03-2017, 23:28 PM)Aare72 Kirjutas: [ -> ]
(09-03-2017, 23:19 PM)KopliKrahv Kirjutas: [ -> ]Palju härrad eraisikust raskeveoki omanikud muidu kuus läbi uhavad, et tekib üldse teema kas on ketast vaja või mitte. Kui ma oma sadulaga teinekord harva poodi juhtun minema, siis ma küll ei põe kas on ketas sees või mitte.
Vaevalt, et viitsid ka väga kaugele poodi sadulaga sõita Wink

Sellest mu küsimus ajendatud ongi, et mul oma sadul koos kallurhaagisega firma nimel raha teenimise eesmärgil ja teinekord käin poes lusti kui sõidukas parajasti ära. Vaja liiv kruus koju saada, ega siis ka ei põe selle ketta pärast kuna seda ei ole vaja igapäevaselt tonnide kaupa koju vedada, siit tekkiski küsimus, et kui kaugel "poes" siis härrad eraisikust vedajad käivad, et sellise teemaga pead vaevata Smile

Sõida või naabermajja, suure s**a sisse võid sattuda ikkagi. Sõidab sulle purjus naabrimees jalgrattaga poe ees sisse (liikuvale sadulale) ja saab viga, ongi kööga. 
Isegi kui sa süüdi pole, menetluse käigus selgub asjaolu, et sul ketast sees polnud ja selle eest järgnevad ikkagi sanktsioonid.
(09-03-2017, 23:50 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(09-03-2017, 23:39 PM)KopliKrahv Kirjutas: [ -> ]
(09-03-2017, 23:28 PM)Aare72 Kirjutas: [ -> ]
(09-03-2017, 23:19 PM)KopliKrahv Kirjutas: [ -> ]Palju härrad eraisikust raskeveoki omanikud muidu kuus läbi uhavad, et tekib üldse teema kas on ketast vaja või mitte. Kui ma oma sadulaga teinekord harva poodi juhtun minema, siis ma küll ei põe kas on ketas sees või mitte.
Vaevalt, et viitsid ka väga kaugele poodi sadulaga sõita Wink

Sellest mu küsimus ajendatud ongi, et mul oma sadul koos kallurhaagisega firma nimel raha teenimise eesmärgil ja teinekord käin poes lusti kui sõidukas parajasti ära. Vaja liiv kruus koju saada, ega siis ka ei põe selle ketta pärast kuna seda ei ole vaja igapäevaselt tonnide kaupa koju vedada, siit tekkiski küsimus, et kui kaugel "poes" siis härrad eraisikust vedajad käivad, et sellise teemaga pead vaevata Smile

Sõida või naabermajja, suure s**a sisse võid sattuda ikkagi. Sõidab sulle purjus naabrimees jalgrattaga poe ees sisse (liikuvale sadulale) ja saab viga, ongi kööga. 
Isegi kui sa süüdi pole, menetluse käigus selgub asjaolu, et sul ketast sees polnud ja selle eest järgnevad ikkagi sanktsioonid.

Millised sanktsioonid kui siin eespool on selgelt õeldud, et erasikul pole ketast vaja ja kui neli pool tundi täis siis viska minema ja pane uus Big Grin, mille pinnalt siis sanktsioone tehakse. Minul iseenesest on korrektne ajalugu olemas ja purjus naabrimehe alla ajamisel saan oma puhkamist ja töö tegemist alati tõendada, aga mida teeb sel puhul see vaene eraisikust rakseveoki juht antud olukorras?
Kas eraisiku nimel oleval üle 3.5 tonnisel veokal (mis on alla7.5 tonni), peab kaardimasin küljes olema?
(09-03-2017, 00:48 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Muidu tavaliselt on foorumis teooria hea aga praktiga nõrgavõitu, aga siin jääb küll mulje et teooria on puhta null praktikast rääkimata.
Ma võtaks end arvata kaardi- ja meerikuvaldkonnas selliseks keskmise taseme teoreetikuks ja väga halvaks praktikuks: kõik tööajamajandust puudutavad üllitised on risti ja põiki ja edasi ja tagasi mõttega läbi loetud, aga kuna igapäevaselt suure peal tööd ei tee, siis pole veel õnnestunud kaarti ega ketast kellelegi näidata...

Muude asjade vahele on mul lugemise alla sattunud Riigikohtu lahend 3-1-1-9-11, kus Sergei oli kah midagi eratarbeks ja ilma kettata vedanud. Osapoolte vastastikust soigumist sellest, kuidas kõik oli väga õige või ei olnud kohe üldse mitte, ma ei hakka siia tooma, aga kopeeriksin siia täies mahus kolleegiumi seisukohast punkti 10:
"EÜ määruse nr 561/2006 artikli 3 p h) jätab kaupade mitteärilised veod selle määruse rakendusalast välja aga üksnes siis, kui kasutatava sõiduki või sõidukite kombinatsiooni lubatud täismass ei ületa 7,5 tonni. Ka LS § 203 lg 8 p 4 sätestab, et määruses nimetatud nõudeid ei rakendata juhtide suhtes, kui sõiduk, mille lubatud suurim täismass ei ületa 7500 kilogrammi, veab juhile seoses
tema tööga vajalikke materjale, seadmeid või masinaid.
Ülaltoodust lähtudes on kolleegium seisukohal, et üldise liiklusohutuse tagamiseks tuleb EÜ määruse nr 561/2006 kohaselt sõidu- ja puhkeaja nõudeid järgida ning seega sõidumeerikut kasutada ka juhil, kes kasutab kaupade mitteäriliseks veoks üle 7500-kilogrammise lubatud täismassiga sõidukit."

Kas viis-kuus-ühte on alates sellest ajast muudetud? Ei paista olevat...
Kui ilma kettata erasõiduga uuesti Riigikohtusse minna, siis millele tuginedes oleks põhjust teistsugust lahendit loota?
Loete aga aru ei saa endiselt...

Kodanik Sergei ei sõitnud endale kuuluva raskeveokiga vaid kaubaveoks ettenähtud sõidukiga.
(10-03-2017, 08:57 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Loete aga aru ei saa endiselt...

Kodanik Sergei ei sõitnud endale kuuluva raskeveokiga vaid kaubaveoks ettenähtud sõidukiga.

Kas omaniku "staatus" (eraisik, FIE, OÜ, AS, MTÜ vms) muudab mingis olukorras sõiduki tüüpi? Ja misasi see "raskeveok" mõne juriidilise teksti mõistes on ning mille poolest see erineb "kaubaveoks ette nähtud sõidukist"?

Ainuke viide, mille ma suutsin praegu kiiruga leida, on MKMi määrus 42 lisa 5, mille järgi on N-kategooria sõidukid veoseveoks ette nähtud sõidukid. See, kes on paberite järgi omanik, ei puhu justkui pilli.

Kas saaksid välja tuua mõne viite või tsiteerida konkreetset pügalat, millele tuginedes arvad, et me ei saa aru?
Kui oü tegeleb veoki rendiga ja ma rendin sealt endale igapäeva sõitudeks eraisikuna veoki, kas siis on tegemist kaubaveoks ette nähtud veokiga või erasiku kasutuses oleva igapäevase "oma tarbeks" veoste veo veokiga? Kui rendileping on sõlmitud erasikule, kas siis tuleb järgida töö ja puhkeja reegleid täies mahus või võin samamoodi vahetada ketast iga nelja ja poole tunni järel?
(09-03-2017, 22:54 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]    ... ja teiseks te küll loete igasuguseid tarku määruseid..... kuid ise sealjuures mitte midagi arusaamata.  Litsent ei anna veel mõtlemisvõimet.

Tõid välja kaks toredat viidet igavese pika jutuga... aga endiselt eraisikule ei seal mitte kui midagi kirjas. Kes väidab vastupidist ei saa lugeda ennast asjaga kursis olevaks isikuks või sel alal pädevaks. Siinkohal ei aita ka see kui kolm korda järjest veokorraldaja koolitusel istuda.  ...

Kurb, et Sa ei suuda vastata,  ilma isiklikuks muutumata. Ma küsisin vaid viidet mainitud 1p ketta kohustusele.
On palju seaduseid, kus pole eraldi kirjas, on see eraõiguslikule isikule, või äriühingule, meestele või naistele, seaduse täitmisest see ei vabasta.
Lisan siis kopi paste kommenteeritud väljaandest:

Põhireegli kohaselt on sõidu- ja puhkeaja reeglite järgimine ning sõidumeeriku
kasutamine kohustuslik järgmiste sõidukite juhtimise korral:

kaubaveoks kasutatavad sõidukid, mille lubatud täismass koos haagisega või
ilma selleta ületab 3,5 tonni;

reisijateveoks kasutatavad sõidukid, mis on ehitatud või alaliselt kohandatud
rohkem kui üheksa inimese veoks, juht kaasa arvatud, ning selleks otstarbeks
ette nähtud.
Kasulik on teada, et pole tähtis, kas sõidukiga teostatakse transporditeenust või vedu
n-ö oma kulu ja kirjadega, koormaga või tühjalt. (Nimetatud asjaolud võivad üsna
oluliseks osutuda juhul, kui kehtib vabastus sõidumeeriku kohustusest, vt erandeid
peatükist “Sõidu- ja puhkeaja nõuetest...” lk 8). Tähtsust ei oma ka reisi pikkus ega
see, kas roolija on kutseline autojuht, sõiduki omanik, firma omanik, logistik või
asendusjuht.
Üldistavalt võib öelda, et kui kaubaveoks ette nähtud sõiduki täismass ületab
3,5 tonni, peab selle rooli istuv juht kasutama sõidumeerikut ning täitma töö-, sõidu-
ja puhkeaja norme. Lisaks peab ta nõudmise korral esitama kontrollijale ülevaate oma
tegevustest eelneval 28 kalendripäeval.

Ei ole kuskil kirjas sõiduki omandivormist tehtavad erandeid.
Viimane lõik peaks lugema selle teema ammendatuks.

ps. 50km kauguse piirang kehtis eelmise seaduse versiooniga, mõnedele eranditele (põllumajandus jne), uues versioonis on see suurendatud 100km-le. Tahho kasutamisel võid sõita eraisikuna tühjalt või oma kaubaga kõigis AETR-ga ühinenud riikides, ehk kogu EU ja veel natuke.
Ehk kui suudad ametnikele selgitada,et sinu suur veokas ei ole mõeldud kauba veoks, on kõik OK?

Enda isikliku veokaga vead ainult sitta ja muid produkte mitte ärilisel eesmärgil

Huvitav kas sita koorma korral teevad analüüsi,et on tegemist ikka sinu enda sita, mitte naabri omaga...
(10-03-2017, 10:49 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Kurb, et Sa ei suuda vastata,  ilma isiklikuks muutumata. Ma küsisin vaid viidet mainitud 1p ketta kohustusele.
Ei ole isiklikku siin midagi, niisama vähe tögan. Big Grin 
 Kui nüüd eelneva jutu mõttega läbi loed siis saad aru miks seda ühte ketast sees olen hoidnud, kohustust ju enda sõidukiga liiklemisel pole sest sa ei kasuta ju sõidukit ei veoste veoks ega muuks äriliseks otsatarbeks, samuti kui sa ei ole kutseline juht siis ei laiene sulle ju tagantjärele tõestamise nõue.  Sõidab ühe päeva kuujooksul võibolla kui sedagi...
 Eraomand on püha ja puutumatu ning selle kasutamine on omaniku enda asi, kui kodanikul peaks tulema pähe enda tarbeks endale kuuluva 7kohalise treileriga leedust või saksast jääraja tarbeks ralliromusid tuua siis ei saa sind ka keegi keelata, lükkad hommikul ketta keerlema (kasvõi omalõbuks)  ja vurad minema. Hans teeb võibolla mingi kviitungi aga nagu elu on näidnud siis see ei kuulu millegipärast täitmisele...  Pärnus selle kollase Sisuga kruusa vedades mingi üliagar konstaablihärra arvas end lausa nii jumalaks et pealelõunasel ajal pidas kinni ja otsis omaalgatuslikult terve kabiini läbi et sealt vanu kettaid leida, asi päädes sellega et paguneid jäi õlapealt tunduvalt vähemaks. Tasub pardakaamera uksepoole keerata ja lasta asjal omaoodu areneda, küll hiljem targemad mehed asja sirgeks arutavad.  

Päris nii ka ei ole et riik on jumal ja kodanik ori kes alandlikult roomama peab. Mida rohkem määruseid juurde kirjutatakse seda segasemaks asi tegelikult läheb, kuna rakendusaktid on paljudele seadustele samuti vigased siis nende lugemine on vähemalt mulle ülejõu käiv ja selguse saamise jätan siiski oma ala profesionaalidele kes kohe kindlasti ei ole koolituste korraldajad ja maanteeameti ega politsei ja piirivalve ameti teenistujad. Neil on igaühel seisukoht mis võib olla sama vigane kui ka kirjaread millel näpuga järge ajades Sulle ette kannavad.... ise sealjuures ei pruugi nad samuti mitte midagi aru saada. 

Seadus sunnik on üks imeline asi... kipub teinekord vähe lonkama ja mõnikord ja paindub sinna kuhu vaja.
(10-03-2017, 10:49 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(09-03-2017, 22:54 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]    ... ja teiseks te küll loete igasuguseid tarku määruseid..... kuid ise sealjuures mitte midagi arusaamata.  Litsent ei anna veel mõtlemisvõimet.

Tõid välja kaks toredat viidet igavese pika jutuga... aga endiselt eraisikule ei seal mitte kui midagi kirjas. Kes väidab vastupidist ei saa lugeda ennast asjaga kursis olevaks isikuks või sel alal pädevaks. Siinkohal ei aita ka see kui kolm korda järjest veokorraldaja koolitusel istuda.  ...

Kurb, et Sa ei suuda vastata,  ilma isiklikuks muutumata. Ma küsisin vaid viidet mainitud 1p ketta kohustusele.
On palju seaduseid, kus pole eraldi kirjas, on see eraõiguslikule isikule, või äriühingule, meestele või naistele, seaduse täitmisest see ei vabasta.
Lisan siis kopi paste kommenteeritud väljaandest:

Põhireegli kohaselt on sõidu- ja puhkeaja reeglite järgimine ning sõidumeeriku
kasutamine kohustuslik järgmiste sõidukite juhtimise korral:

kaubaveoks kasutatavad sõidukid, mille lubatud täismass koos haagisega või
ilma selleta ületab 3,5 tonni;

reisijateveoks kasutatavad sõidukid, mis on ehitatud või alaliselt kohandatud
rohkem kui üheksa inimese veoks, juht kaasa arvatud, ning selleks otstarbeks
ette nähtud.
Kasulik on teada, et pole tähtis, kas sõidukiga teostatakse transporditeenust või vedu
n-ö oma kulu ja kirjadega, koormaga või tühjalt. (Nimetatud asjaolud võivad üsna
oluliseks osutuda juhul, kui kehtib vabastus sõidumeeriku kohustusest, vt erandeid
peatükist “Sõidu- ja puhkeaja nõuetest...” lk 8). Tähtsust ei oma ka reisi pikkus ega
see, kas roolija on kutseline autojuht, sõiduki omanik, firma omanik, logistik või
asendusjuht.
Üldistavalt võib öelda, et kui kaubaveoks ette nähtud sõiduki täismass ületab
3,5 tonni, peab selle rooli istuv juht kasutama sõidumeerikut ning täitma töö-, sõidu-
ja puhkeaja norme. Lisaks peab ta nõudmise korral esitama kontrollijale ülevaate oma
tegevustest eelneval 28 kalendripäeval.

Ei ole kuskil kirjas sõiduki omandivormist tehtavad erandeid.
Viimane lõik peaks lugema selle teema ammendatuks.

ps. 50km kauguse piirang kehtis eelmise seaduse versiooniga, mõnedele eranditele (põllumajandus jne), uues versioonis on see suurendatud 100km-le. Tahho kasutamisel võid sõita eraisikuna tühjalt või oma kaubaga kõigis AETR-ga ühinenud riikides, ehk kogu EU ja veel natuke.
Seaduses selline lause:
Kui sõidu eesmärk pole tööd teha ykskõik millise võsi mõiste järgi, siis peaks olema vabastatud ketta kasutamisest. Kas eelmainitud kohtukeisi ajal too lause oli ka LE-s sees?
(11) Käesoleva paragrahvi nõudeid peavad täitma lisaks töölepingu alusel töötavatele juhtidele ka muude võlaõiguslike lepingute alusel töötavad juhid. 
(10-03-2017, 10:49 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]ps. 50km kauguse piirang kehtis eelmise seaduse versiooniga, mõnedele eranditele (põllumajandus jne), uues versioonis on see suurendatud 100km-le. Tahho kasutamisel võid sõita eraisikuna tühjalt või oma kaubaga kõigis AETR-ga ühinenud riikides, ehk kogu EU ja veel natuke.
Kuskohast see info pärineb? Hetkel kehtiva liiklusseaduse järgi kõik vanaviisi: § 130 lõige12: Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 561/2006 sätestatud nõudeid ei rakendata juhtide suhtes riigisisesel maanteeveol, kui:
1) sõidukit kasutavad põllumajandus-, aiandus-, metsandus- või kalandusettevõtjad oma veoste veol kuni 50 kilomeetri raadiuses kohast, kus sõiduk tavaliselt paikneb, kaasa arvatud linnad, mis jäävad sellesse piirkonda;

100 km kehtib rahvusvaheliselt, vaid kuni 7,5 tonnistele masinatele. Ning T5 kat traktoritele, kui nendega tehakse kaubavedu.
Huvitav tähelepanek: autokooli suur Scania ei oma mingit ketta keerutajat

Ehk siit tulenevalt ei oma tähtsus auto suurus vaid otstarve
Huvitavav tähelepanek tõesti, teine huvitav tähelepanek on seadusest kus õppesõiduk kasutatav veok on samuti meeriku vabastuse nimekirjas.
(10-03-2017, 13:49 PM)Raigo Kirjutas: [ -> ]...
Seaduses selline lause:
Kui sõidu eesmärk pole tööd teha ykskõik millise võsi mõiste järgi, siis peaks olema vabastatud ketta kasutamisest. Kas eelmainitud kohtukeisi ajal too lause oli ka LE-s sees?
(11) Käesoleva paragrahvi nõudeid peavad täitma lisaks töölepingu alusel töötavatele juhtidele ka muude võlaõiguslike lepingute alusel töötavad juhid. 
See lause lisati peale seda, kui hakati veokeid juhtidest "FIE-dele" välja rentima, käsunduslepingud, töövõtulepingud jm optimeerimine, ehk sama eraisiku ja firma suhe. Sooviti sellega maksudelt kokku hoida ja vastutust juhile veeretada. Samal põhjusel ka see sama tahhograafi nõue eraisikutele ka laienes.
(10-03-2017, 11:07 AM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Ehk kui suudad ametnikele selgitada,et sinu suur veokas ei ole mõeldud kauba veoks, on kõik OK?

Enda isikliku veokaga vead ainult sitta ja muid produkte mitte ärilisel eesmärgil

Huvitav kas sita koorma korral teevad analüüsi,et on tegemist ikka sinu enda sita, mitte naabri omaga...
Koorma päritolu tahhograafiga seotud pole. räägivad ikka kaubaveoks mõeldud veokist.
Kunagi koolitusel toodi eluline näide furgoonautost, milles olid põranda külge kruvitud diivan, kapp jms, ühesõnaga automaja. Ja pääses kõikidest nõuetest, sest ei olnud enam kaubaveoks mõeldud veok.
Naabri s--a jm tasulise veo korral hakatakse nõudma firmalt tegevuslitsentsi, sõidukikaarti jm tasulise veoga seonduvat.

(10-03-2017, 14:21 PM)Aare72 Kirjutas: [ -> ]
(10-03-2017, 10:49 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]ps. 50km kauguse piirang kehtis eelmise seaduse versiooniga, mõnedele eranditele (põllumajandus jne), uues versioonis on see suurendatud 100km-le. Tahho kasutamisel võid sõita eraisikuna tühjalt või oma kaubaga kõigis AETR-ga ühinenud riikides, ehk kogu EU ja veel natuke.
Kuskohast see info pärineb? Hetkel kehtiva liiklusseaduse järgi kõik vanaviisi: § 130 lõige12: Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 561/2006 sätestatud nõudeid ei rakendata juhtide suhtes riigisisesel maanteeveol, kui:
1) sõidukit kasutavad põllumajandus-, aiandus-, metsandus- või kalandusettevõtjad oma veoste veol kuni 50 kilomeetri raadiuses kohast, kus sõiduk tavaliselt paikneb, kaasa arvatud linnad, mis jäävad sellesse piirkonda;

100 km kehtib rahvusvaheliselt, vaid kuni 7,5 tonnistele masinatele. Ning T5 kat traktoritele, kui nendega tehakse kaubavedu.

Minu viga, jäi see kuni 7,5tn märkamata.
Kas kauba veost saab kõrvale hiilida kui lisaks kastile on veokal ka kraana?
(10-03-2017, 22:28 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Kas kauba veost saab kõrvale hiilida kui lisaks kastile on veokal ka kraana?

Milleks? Nagu mlsluik omast kogemusest väidab, siis eraisikuna pole vahet mis sul seal raami peal on. Või vead raha eest kaupa ja otsid võimalusi konkurentsieelise tekitamiseks?
Kui on VAID kraana, ei ole ketas/kaart vajalik. Kui kast + kraana, ON vajalik. Kast ju kauba veoks ette nähtud.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11