automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bedford Blitz
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Oli algselt Norras sôjaväe kasutuses ja standartselt oranz, ilmselt ka kolmekohaline. Hiljem sôitis soomes, kust ta ühe vedurijuhi poolt üles osteti. Tallinnas värviti ta esmalt hôbehalliks, pandi tagumised istmed, lôigati aknaid juurde, tehti kahest diiselrongi pakiriiulist pakiraam katusele. Vôeti ôllekastid ja käidi kalal.
Mootor oli selline, et kui öösel plokisoendus sees ei olnud, teda käima ei saadud. Hiljem laenas seda masinat keegi puude veoks, vedas käima, lôhkus puksiirköiega ôlitorud ja lasi kokku joosta.
Siis olid môlemad - nii omanik kui paharet - ametis mootori kapremondiga, masin kisti laiali ja värviti lillaks. Värv saadi omapärasel moel: endine omanik oli kôva autoremontija ja -värvija, ta kogus garaazizt kôik värvijäägid kokku, segas läbi ja värvis bussi üle. Mône aasta ja mônekümne tuhande km järel ostsin bussi ära.

Minu käes on ta olnud 4aastat, keevitanud-kôpitsenud olen ka. Nüüd on elektriskeemis veidi kalu sees ja rattakoopad ussitavad. Ei saa ülevaatust pikendada ja kevad tôotab olla suurema bussiremondi tähe all. Kui kellelgi vedeleb kuskil môni EMEXi-kandidaadi seisus raibe, oleks juppidest huvitatud küll.

Täpsustuseks: buss on väike, taga üksikratastega, mootor on 2.1ltOpeli diisel. CF250.
Tallinnast küll kaugel, asub nimelt Tartumaal, aga üht teist on veel küljes. Kuna endal on kastikas (lühike, taga üksikratastega, 2,3D ) ei ole ma ainult bussile sobivatest juppidest huvitatud. Vrakil on sees küljes veel vana tüübi armatuur, tagauksed, küljeuks, klaasid, sillatalad jm. lisaks on kogunenud kasutatud poolpiduseid mootorijuppe. Esiklaasi ja -uksi ei taha ära anda, on igaks juhuks tagavaraks.

http://www.hot.ee/vana7/bobieest.jpg
Tervist!

Ei hakand uut teemat tegema kuna see siin alles nii lühike. Mina siis ka suht värske Bedford Blitzi omanik. Masinaks siis 1978 2,0 d 250 CF. Probleem aga selles, et ülevaatuse vana oli küll nõus silma kinni pigistama et tänava teine serv peale gaasi vajutust väljapaistmatuks muutus, ei lasknud ta mind läbi kuna üks pidur üldse ei võta. Võtsin siis rummu lahti, klots oli nii pehme nagu juust ja murenes mul näpu vahele ära. Probleem oli tekkind sellest et silindri mansett ei pidand korralikult ning kõik oli õli täis valgunud.

Seega küsimus et kas Bedfordile saab kusagilt kataloogi järgi neid ka veel tellida, või tuleb jälle miskit kompunnima hakata. Samuti kus võiks klotse taastada lasta Tallinna kandis. Kunagi oli miski normaalne koht Mähel, ei tea kas see alles veel on? Paar stopper seibi murdus mul ka näpuvahel ära, enam ma ei mäleta kust neid sai, kuskil oli nagu kohe spets pood taoliste vidinate jaoks.

Mis aga puutub varuosade masinatesse siis ma ostan endalegi vist ühe. Enda praegust autot otsisin pikka aega ja kasutasin korduvalt ka kuldse börsi abi, seda siis suhteliselt edukalt. Lisaks sain sealt ka ühe päris hea pakkumise. Nimelt pidi üks härra põlvast müüma tipp topp masinat 15000 kr eest ma usun , et ehk saab tingida kah. Masinat ise vaatama ei jõudud kuna jäi minu jaoks kalli võiduks. Kes aga tahab ma võin numbri anda. Ta pakkus kaasa veel mitmeid sildu ja palju muud kola.
See mähe koht on kolinud Järvevana tee-Veerenni risti\' Subaru esinduse taha. Väga hea firma, \"Pidurimeister\". Lasin oma volga ja jaguari siduriketastele uued katted peale. Hind oli materjalikulu alusel 500.- 1 siduriketas (2poolt).
Töökoda ise aga on suure maja tagant ringi minnes.
Järvevana teed mööda sõites paistavad läbi metsatuka garaazid, kus varem vähemalt seisis katusel üks maastikuauto.
Edukat otsimist!
Ameerika Auto nimelisest firmast tuleb mööda sõita. See ongi siis see suur maja. Ja siis jah, vasakule mäest üles.
Otsi ülesse firma \"HallAuto\" Just sel aastal telliusin sealt omale esipiduritesse mansetid, tuttuued. Ja mitte kallid. Aasta-paar tagasi tellisin ka tuttuued klotsid ette, Pidurivoolikuid sai ka.
Firma ongi vist Bedfordi ja vist ka Daihatsu esindaja, Asub see vanaPärnu maantee ääres peaaegu kohe Laagri ülesõidust mustamäe poole.
Ege kellelgi kuskil Bedfordi kardaani üle ole? Endal on see omadega kutu. Sõidab, aga möla ja vibra hakkab mõistuse piiri ületama.

antero

Kui jutt juba Bedfordide peale läks siis, oman 1975a Bedford Blitz CF250, ja isal on miski 80ndate CF350. kena vaadata kohe kui hoovis kaks Bedfordi seisab Big Grin
CF250 sai umbes aasta tagasi ostetud, mingi papi oli nõus emexi hinnaga ära müüma, 3500 vist maksis. Aga ega seisukord ka kiita pole,esiots suht ära ussitanud, esitiibade koopaääred on roostes, rattakoobastest võib näpu läbi lükata jne. tagumine ots on isegi hästi säilinud, paar ükskikut kohta on roostes. Algselt oli ta siis vist kolmekohaline, aga eelmine omanik otsustas ettejuhtuvate vahenditega kolm istet juurde toppida, kokku oli 6 istet.
eelmine omanik oli viimastel aastatel tast täielikult loobunud, seisis paar aastat väljas, esiklaas sisse visatud ja uks väheke mõlkis. Nüüdseks on auto täielikult laiali kistud, esitiivad, kapott, uksed,tuled, kõik istmed, käigukast, mootor, ainult kere ongi. Nüüd siis algab see lõbus osa, vaja kõik need asjad tagasi ka panna Smile . mootorist enam küll asja ei saa, 30 aastat vana Opeli diiselmootor, vääga ebakindel ja halvas seisus.tahaks midagi võimsamat panna, aga siis vaja veel sobitama hakta sinna ja ega midagi suuremat ja võimsamat sinna ära ei taha mahtuda ka.Igatahes kui kere korras, mootor korras siis plaanis auto kõikvõimalikku elektroonikat täis toppida Big Grin.
tagant ehitan hoopis kinni, uksed eest ära ja plekk ette.
aa ja siis üks küsimus ka, et kas kuskilt eestist on ka võimalik saada klaasitihendeid, ette aknale ja ustele ? need ka läbi ja pole veel kuskilt leidnud, Austraaliast vist saab tellida, aga ehk on Eestis ka kuskil ?

teise Bedfordi kohta pole midagi eriti öelda, peale selle et ta roosat värvi on Big Grin
Niii, saingi oma jutud ära räägitud lõpuks =]
 .  mootorist enam küll asja ei saa, 30 aastat vana Opeli diiselmootor, vääga ebakindel ja halvas seisus.tahaks midagi võimsamat panna, aga siis vaja veel sobitama hakta sinna ja ega midagi suuremat ja võimsamat sinna ära ei taha mahtuda ka.Igatahes kui kere korras,
......................................................................................
Kasuta sinna Opel Omega 2,0 bensu motot 85kw.ARK ei ütle mingit halba sõna selle kohta ,regad vaid kütuse liigi ringi ca200-eek. Loomulikult koos Omega k.kastiga.Diisli tagasild peab vastu küll ainult spidomeeter hakkab valetama aga ka selle vastus saab rohtu.
Kui ma nüüd ei eksi siis sõber ostis kaks seda bussi...olevat volga mootorid peale pandud...Jutt oli suhtleiselt segane. tahtis korda teha, nüüd aga rääkis, et paneb vist müüki! Kui kellelgi huvi siis uurin täpsemalt järgi!

antero

toyota hiace mootor peaks ka sobima sinna Toungue aga ei tea kumb parem oleks ?
agaa Kirjutas: .  mootorist enam küll asja ei saa, 30 aastat vana Opeli diiselmootor, vääga ebakindel ja halvas seisus.tahaks midagi võimsamat panna, aga siis vaja veel sobitama hakta sinna ja ega midagi suuremat ja võimsamat sinna ära ei taha mahtuda ka.Igatahes kui kere korras,
......................................................................................
Kasuta sinna Opel Omega 2,0 bensu motot 85kw.ARK ei ütle mingit halba sõna selle kohta ,regad vaid kütuse liigi ringi ca200-eek. Loomulikult koos Omega k.kastiga.Diisli tagasild peab vastu küll ainult spidomeeter hakkab valetama aga ka selle vastus saab rohtu.
See küll vana teema juba aga värskendaks veic.Opel omega bens mootor sobib sinna väga hästi,ise asjaga vägagi kursis kuna ise selle ära teinud.Nimelt Türil Bedford-Blitz CF250 baasil ehitatud puksiirauto ja mootoriks omega 2.0 bens.Jõudu ja minekut on ikka roppu moodi ja kütusekulu on olenevalt koormast 12-14l 100km peale.
Tere. mul aiataga vedeleb üks teiesti komp.2,1D buss ,kui keegi on huvitatud,siis võiks kaupa teha.
tunnen huvi saada kontakt.
Jou-jou või kuidas moodsal ajal jõmmid tõsiselt ja inimesed irooniliselt tervitavad.

Sain siis mahti oma bussiraipega tegelema hakata. On teine 2a seisnud ja kaunis armetus seisukorras. Viimati oli masinavärk tip-top, aga pole 2a tuld torusse lasknud. Nüüd avastasin veel, et käsipiduri olen ka peale tõmmanud (mis te arvate, kas tuleb ise lahti? Pole veel proovinud)

Alustasin velgedest, lasin roostest puhtaks ja tõmbasin roostesurmaga üle.

Siit tuleb küsimus suurele ringile: roostesurma juhendis pole mingit juttu pärast roostesurmamist veel täiendavast nühkimisest - tõmba ainult krunt selga ja edasi.

Mul aga jäid need veljed küll kohati millestki kestendama, küll oli siin-seal mulle ja mullipesi kõvaks kuivanud. Mulle see ei istunud ja vastupidiselt instruktsioonidele lasin terasharjaga kergelt üle nii et need kestendused ja mullid minema ja siis kohe Zn-spray otsa.

Mida targemad vanarauauuendajad-meistrimehed kostavad? Kuda roostesurmaga tegelikult toimetatakse? On's need roostesurmad enamasti kõik miski fosforikeemia baasil või? (minu oma on Holtzprofi Antirust, ostetd Sõjamäe Sadolyn'i värvipoest)
Minu Bedfordil jäi kässari tross üldse väga meelsasti peale. Sai ntx talvel sula ilmaga vett ja siis külmas öösel kinni. Tuli hommikul teekannuga vett keeta ja peale visata, et liikuma saada. Big Grin Pärast kässarit talvel enam kasutada ei tahtnud, aga siis kippus jälle kinni roostetama.
Kui pikema seismise peale kinni roostetas, lasin trossi eestpoolt lahti, panin laia ja madala õlivanni bussi kõhu alla pakkude peale ja trossi sinna likku. Ilma rataste küljest lahtiühendamata. Leotamiseks kasutasin diislikütuse ja mingi vana mootoriõli segu. Mingi paar päeva seisis ja lahti tema tuli! Ei garanteeri, et see alati toimiks, aga mul õnnestus enne ülevaatust niimoodi kerge vaevaga tross lahti saada.
Pidurikatted vahetasin klotsidel ise. Pole väga suur töö. Kasutasin alguses EPO liimi ja pitskruvisid et kate kohal püsiks ja siis puurisin ning neetisin katted lõplikult külge. Sellise mõõduga pidurimansette saada polnud. Viskasin käega ja panin taha Audi 100 silindrid. Täpselt ei mäleta, aga suurt ümbertegemist ei olnud. Pleki sees olev auk tuli suuremaks puurida ja piduriklotside otsad natuke lühemaks lõigata, sest Audi silinder on pikem kui orikas. Miks just Audi silinder? Oli hetkel poes kõige odavam... Smile Võibolla sobib mõni muu paremini.
Ah jaa, kellel siin käima ei tahtnud minna... Kui mootor just hõre ei ole, siis originaal kõrgsurvepump pidi üks igavene ikaldus olema. Mul oli neid käkke 2 tk ja ühestki asja ei saanud. Autobaasis ei tahetud neid isegi vaadata. Sõiduauto ja bussivariandil on pumbad erinevad. Ilmselt ruumi pärast. Bussil on kapoti all kitsas. Bussivariant olla hädine, aga sõiduauto oma OK. Sain romulast sõiduka oma ja sobitasin peale. Mäletan, et lõikasin relakaga mingeid kronsteine väiksemaks, et peale mahuks, ja panna tuli 180 kraadi pööratuna(esikülg taha). Siis mahtus kuidagi. Tulemus oli väga hea. Pump töötas nagu kellavärk.
Minu vägitükkidest õnnetu Bedfordi kallal: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=9389&page=7
Läks õnneks peale 2 aastat masin käima saada, käiku vahetades ja sidurit jõurates sai tagapidurid lahti ka siiski.

Ent varem oli masinal starteriga probleeme: justkui ei jõudnud mootorit vedada, käis aeglaselt ja justnagu poos. Mingi moment läks starteri alumiiniumnina sootuks puruks. Sai uus muretsetud, sai ka uusi pukse ja hammasrattaid muretsetud ja vahetatud. Nüüd hakkasin mõtlema, et starterit vahetades ja maha võttes vanasti ei viitsinud ma tagasi panna üht 4mm plekist klambrit starteri taga, mis starterit tagant toetas ja kinnitas mootoribloki külge. Arvasin, et aitab neist kolmest M10 poldist sidurikoja flantsi küljes küll. Päris huvitav - ilmselt siiski ei aita? Täna igatahes nikerdasin selle plekitüki sinna tagasi, ehkki see oli meeletu ümbernurga nikerdamine, mutrite 30kraadi haaval keeramine ja muu ropendamine ja vandumine.
Mul oli ka Bedfordiga kohe ostes probleem. Tõmberelee kontaktid olid ära põlenud. Starter oli samamoodi jõuetu. Puksid ja harjad vahetasin ka loomulikult ära. Plekist tuge ei mäleta kahjuks, kas oli või ei olnud. Liiga ammu oli see.
Teist tõmbereleed ei olnud kusagilt võtta. Vana relee ise oli mittelahtivõetav, kinni valtsitud. Treipinki mul ei olnud ega ole siiamaani. Panin relakasse väikeseks kulunud ketta ja lõikasin valtsitud serva ümberringi hambuliseks. Püüdsin metalli läbi lõigata nii et võimalikult vähe kaant rikuks. Siis painutasin näpsidega hambad ükshaaval eemale ja saingi kaane kätte. Kontaktpoldid olid terasest, vaskmütsikestega. Vask oli ära põlenud. Sobitasin vene vasest kontaktpoldid sisse. Vist tuli poldipäid laperguseks viilida. Kaane tagasipanek oli omaette ooper. Relee oli kruustangide vahel pinge all et vedru kaant minema ei lennutaks ja siis painutasin või toksisin hambad ükshaaval jälle kaane ümber tagasi. Kui see oli tehtud, panin ümber relee hambulise osa sobiva läbimõõduga voolikuklambri, et see kremplit koos hoiaks. Lõpuks valasin klambri sees oleva hambulise osa veel EPOt täis et tugevam oleks ja vesi sisse ei läheks.
Igatahes pidas! Starteriga mul rohkem tegemist ei olnud. Käis kuni ükskord auto maha müüsin. Loodetavasti ka peale seda! Smile
Olin minagi kord Bedfordi õnnelik omanik. Ja kui ma nüüd uduselt mäletan siis kas seal võis olla Leylandi mootor? Igatahes masina käivitamine oli alati tohutu ettevõtmine. Nii kui päike pilve taha läks algasid probleemid. Käivitamiseks oli mul isegi salongist otse sisselaskesse veetud toru kust ma siis eetrit sisse valasin. Kord isegi oli politseiga seletamist miks kõik eetri järele haiseb. Ilmselt arvas, et olen mingi õukavend. Ja see on veel meeles, et käigukang väljus sellel masinal põrandast kõrvalistuja poolt, nagu inglismaale kohane. Ja kang ise oli meeletu vänt millega käigu sisse saamiseks tuli terve tuba läbi vändata. Aga buss ise oli tore. Nii nagu siin eelnevad nokitsejad nii ka mina ehitasin seda kõikvõimalikest osadest. Juhi iste sai Sisu oma pandud. See vedrutas hästi. Ja raadio sai vist lae alla sätitud ja kongi katusele taha suunatuled mis vilkusid alumistega vaheldumisi. Vot see oli tase. Toungue
Lehti: 1 2 3