automoto.ee foorumid

Täisversioon: Moskva (M-1-A) taastamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
nii sis olen neid rattmai dnatuke õppinud ja tahaks enda moskva korda teha Smile

Kas keegi oskab öelda millest alustada ?

Kas kellegil moskva raami on (koos esi amortide ja porilaudadega) Sad
Esiteks võiks selgeks rääkida, millisest rattast jutt. Moskva nimetust kandsid ametlikult MMZ (Moskva mootorrattatehase) mudelid M-1-A ja M-1-M. Neist esimene oli traditsioonilise legendaarse 1939. aasta DKW RT 125 pea üksühene koopia, kuna DKW tehas toodi sõjareparatsioonina Venemaale. 1946-47. aastal valminud esimesed rattad sisaldasid ka mitmeid Saksa osi, sh kuullaagreid.

M-1-M erineb M-1-Ast peamiselt vedrustuse poolest - kuna M-1-A-l on ees rööpkülik ja taga pole midagi, siis M-1-Mil on nii ees kui taga teist tüüpi vedrustus.

Ning tagatipuks on 1960tel aastatel valmistatud M-103gi slängis Moskvaks kutsutud.

Slängis nimetatakse \"Moskvateks\" aga ka Minski ka ZIDi (Degtjarovi nimelise) tehase poole 1940-50tel valmistatud 125seid kaherattalisi. ZIDi tehase toodang kandis 1946-52 nime K-125 ja selle erisust M-1-A Moskvast oli süütepooli ja -luku asend: Moskvas toodetul oli lukk kambis ja ümmargune pool paagi all, K-125-l oli IZ-350ga sarnane \"must karp\" akukinnituse küljes. 1952 asendati K-125 rööpesihark teleskoobiga ja seda ratast toodeti K-125M nimetuse all 1955. aastani.


Ka K-125 järeltulijaid K-55 ja K-58 (vastavalt 1955-57 ja 57-60) on slängis kutsutud \"Moskvateks\".

Ka Minski tehas valmistas 1940-50tel slängis \"Moskvaks\" kutsutud ratast - see kandis Moskva tehasega sarnaselt tähist M-1-A. Ratta eripära on paagil asetsev kiri \"Minsk\". 1950tel asendus ka minskilasel algne rööp-esihark teleskoophargiga, jättes küll muutmata mudeli tähise M-1-A.

Mul endal on komplektne Moskva M-1-A 1948. aastast, suur osa detaile väga heas korras tehasevärvi all.

Mis mudel Sul endal on. Ja mida Sa teed muide raami ja porilaudadega - kas Sul on miskeid sellega seonduvaid tükke puudu?

Alustada soovitan uurimisest ja pildistamisest - uuri oma konkreetse mudeli (tehnika ja välimuse) eripära võimalikult põhjalikult, selgitades samas välja puuduvad detailid. Pildista kõik detailid ja nende värvilahendused üle. Enne põhjalikku uurimistööd ja pildistamist ei maksa mutrivõtme/terasharja/liivapritsiga ligi minna.

Järgmine etapp on osandamine, milleks soovitan võtta hulk erinevaid kaste ja peale märkida, milles mille osad on, et hiljem oskaks (fotosid appi võttes) kokku panna. Siis järgneb detailide korrastamine, kus soovitan alustada suurematest asjadest, nt raamist ja suuremate plekkidest - st vana värvi eemaldamine, krunt, taastamine ja uue värvkatte panek. Kui muidugi ei ole vana värv säilinud nii, et selle saab alles jätta.
tegemist sis M-1-A -ga aasta 1954

Masin kuulus kunagi vanaisale ja ta otsustas masin ümber ehitada (praeguseks täielik mutant)
sisaldab: 1. jawa gaasi värk (see keeratav)
2. raam pooleks lõigatud ning pandud taha (vist) k-55 osa
üle jäänud vist kuulub moskvale kuid ei tööta hetkel generaator (sädet pole)
Valmistamisaasta 1954 ning mark M-1-A võivad viidata nii Moskva kui ka Minski tehasele. Ehk saadad foto(d) paagiosast (eeldusel, et paak on algne), siis saab kergelt kindlaks määrata, kumma tehase toodanguga on tegemist. Vähemalt Minski tehas valmistal sel aastal juba teleskoop-esihargiga M-1-A\'d, Moskva tehas arvatavasti ka, kuigi pead ei või anda (kõik infoallikad ei asu mul hetkel käe all)

Kust saadik Sul tagaosa K-55 (58) oma vastu vahetatud on? Või on pandud päriselt uus raam? Kui ma hästi oma koliladudes otsin, siis (ehk) leian ühe ilma tagavedrustuseta M-1-A toorikraami, oli vist veel Minski oma. Arvatavasti vajad Sa ka pikki sadulavedrusid (55-58-l olid lühikesed; mul endal ei ole pikki üle) ja pikkade \"haaratsitega\" kolme ovaalse avaga pakiraami.

Ja mis porilaudadesse puutub, siis ZIDi tehase \"K\"-de porilauad on külgedele keevitatud väikeste laiendustega, mis M-1-A-l puuduvad. See lubab tuvastada nende päritolu. \"K\"-del ja M-1-A-l erinevad üksteisest ka esilambid - M-1-A-l asub väike mustas korpuses spido väljaspool lampi eraldi kanduril, K-del on ta lambi sees.

Üks defitsiitne tükk vanadele ratastele on muide veel tilgakujuline tagatuli. M-1-A\'l peab selle ümmargune \"klaas\" olema pleksiklaasist ning püstrihveldusega. Häda on aga selles, et see pleks hävis üsna ruttu ja algseid klaase peaaegu saada ei ole - Kurtna laadal on see juba aastakest 10 olnud üsna nõutud tükk.

Väga paljudel ratastel lahendati probleem lihtsalt sellega, et pandi asemele 1960tel aastatel levinud tilktuli, mille klaas oli ühtlasi ka refletorklaas (muide identne Vene 1950te ja 60te alguse jalgratta reflektorklaasidega) ja oli püstrihveldusega klaasist läbimõõdus veidi suurem. Viimane asjaolu lubab muide tuvastada tilktule korpuse päritolu juhul, kui klaas on selle seest juba kadunud.

Algset Moskvat näed muide aadressidelt
http://www.unic-moto.ee/mootorrattad/moskva_m1_a.html ja http://www.autogallery.org.ru/moskva.jpg

Sinu isend omab seal piltidel kujutatutest suure tõenäosusega teistsugust esiharki (teleskoop) ja kui tegemist on Misnki isendiga, siis tilgakujulise kitsa tööriistakasti asemel ka enam-vähem trapetsikujulist suuremat, mis meenutab oma kujult IZ 350 vastavat kasti.
raam on ära lõigatud istme alt(keevitus koht on näha). masin ise minski toodang, passi alusel. see tilga tuli seal taga on aga kas õige??? ja aamordid on tõeti teleskobid

fotot kahjuks pole
Tee fotod, siis kommenteerin edasi, mis on mille oma ja mis õige.
mul ei ole fotokat Sad
Paljud on oma moskvale installeerind IZ 56 tagatule,sest originaali pole kuskilt võtta.Endal on 54-aastast korralik pruuni tehasevärvi all ja orginaaltuld omav M1A tagaporikas olemas.Sul pole genekal arvatavasti midagi tõsist häda-puhasta kontaktid ära ja näpi vähe kontaktivahet.Sädet kontrolli korraliku küünlaga,säde peab sinakas olema.Nii vanale haruldusega on mõnus sõita,kui juppe pole eriti enam saada....
võtaks siis teema uuesti ülesse ja pildid sain ka: PildidCool
nii palju julgen ma öelda, et kui taguots on mõne muu ratta oma, siis K-58 oma ei ole ta kohe päris kindlasti.

Endal on K-58 raam mis näeb ikka vähe teisiti välja!

zwanes

mul peaks kuuri all olema ka midagi analoogset. Ühe (musta värvi) jäänused (niipalju kui neid järgi on) on väga vanad ja palju peale raami, paagi ja mõningate mootorijuppide alles pole. Raam on ilma tagakiigeta, seega üks nendest esimestest mudelitest, ähmaselt meenub paagil olnud embleem...

Teine oli K-55, vähemalt selline kiri oli paagil. Siuke roheline, valged triibud jooksid peal. See isend oli suht heas seisus u 7 aastat tagasi ja sai sellega suviti täitsa sõidetud. Nikkel oli nukras seisus ja spidokas ei töötanud, kuna esiratta tigu oli kuhugi jalutama läinud ja süütemäng oli uue 125-se oma, muidu originaal. Isegi rehvid olid originaalid

Siis aga hakkasid kodarad pehmeks minema ja mootor läks pehmeks - parema poole mootori kaane kinnitused ei pidanud siduri hoova survele vastu ja kinnituspoldid tulid koos vindiga välja. Sai mingi imenipiga selle kinnitatud et sidur ikka lahutaks. Ja siis ei tahtnud enam käima minna ja väntvõlli paremast otsast hakkas suitsu välja ajama. Tuli välja et mitte vända laager ei olnud õhtul, vaid laager loksus karteri sees... Ühesõnaga mootor oli omadega õhtul, metall lihtsalt väsis ära. Sai teine siis tervenisti pulkadeks võetud eesmärgiga restaureerima hakata, aga siis tulid teised ajad...

nüüd seisab - jupid pööningul ja kuuris kusagil. Kui keegi hea ja oskaja mees leiduks kellel piisavalt aega ja tahtmist ja selle riistapuu ära restaureeriks siis võiks täitsa raha pakkuda selle töö eest.