automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iž Planeta aku
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist! Probleem Iž Planetaga. Aku läheb sõidu pealt tühjaks aga laadimine on korras. Milles värk on?
Akul vesi plehku pannud. Ära usu "Do not open" kirja alati. Mul Yamal läks asi nii hulluks, et aasta vana akuga pidin lõpuks käima lükkama(neljapütasel õnneks aitab sadulas varbaga lükkamisest). Kaua võib- võtsin pealt lahti ja oligi poolde plaati vaevalt. Külmkapi jääst sain destvee asendajat. Iga sõiduga läks asi paremaks- nüüd võib parktule päevaks peale unustada.
Või on aku iidne, väljapudenenud sade alt ühendab kuigivõrd plaate. Aku tuppa tuua pole hea mõte. Ikka keldri või kuuri- jahedas isetühjenemine happeakul hulga väiksem, pole hullu kui kevadeni järellaadimata jätta.
Pole asi selles. See näitaja vägagi normis. Ning alati peale sõitu võtan klemmi maha ja viin aku tuppa.
Millest järeldate, et laadimine on korras? Kas kontroll-lambi kustumise põhjal või on laadimispinget testriga mõõdetud? Mis tüüpi ja kui vana on aku? Alustada võiks elementaarsest elektrisüsteemi kontrollimisest.
Laadimine kontorllitud ikka testriga. Eks kuskil elektrisüsteemis see kala sees on aga niipalju mu pea enam ei võta. Aku vanus umbes ehk 1-2 aastat, aga vähe kasutatud.
Arvan, et see aku tuleb maha kanda, põhjas sade ja ajab suvalisel ajal plaadid lühisesse, on kogemusi sihukese nähtusega. Sad
Mis on aku tegelik vanus mitte sinupoolt soetamise järgne vanus. Vaatasin hiljuti kuskil suures kaubamajas varta akusi nii odava hinnaga et lausa otsustasin igaks juhuks soetada .Kui aga jäin lähemalt asja uurima nähvas mulle mööduv meesterahvas et ega sa ilma prillita aku vanust ikka välja ei loe.Ja ei lugenud ega ostnud kah.Väidetavalt olid 2011 toodetud.
Ärge nüüd pimesi akut kiruge. Motika akud peavad väga kaua vastu. Inimene viskab aku ära ja siis selgub, et uue akuga sama jama.
Planeta on nagu iga teine vene mootorratas - kui aku ei ole katki, siis on katki staator (nö. genekas). Kui staator ei ole katki, siis on katki rootor. Kui rootor ei ole katki, siis on katki kontaktid. Siis läheb katki laadimisrelee(-regulaator), süütepool, -lukk, -küünal, harjad ja kõikvõimalikud muud asjad. Siis on jälle aku katki ja ring algab taas....
Hobimasinale sobib püsimagnetiga aku- ja kontaktivaba süsteem - kui kütet on, siis läheb käima ka peale aastatepikkust seismist. Ei mingit janti akudega. Otsi siit foorumist vape ja powerdynamo nimelisi asju. Algul võib kallis tunduda, kuid tasub mõne aasta jooksul ära.
Võibolla oli asi süüteluku kontaktis või kuidas iganes seda nimetatakse. Homme annan teada kas ka tegelikult.