automoto.ee foorumid

Täisversioon: Starter käivitusmootori asemel.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna PD-10 teemas on juba asja käsitletud tsipa siis mõtlesin, et teen päris uue teema selle ülemineku kohta.
Nimelt soetasin aasta alguses venemaalt selle vahe tüki mis sobib Kuitsika asemele. Suvel olid väga kiired ajad ja JUMZ-i külge see ei jõudnud. Seisis riiulis ja kogus tolmu. Sama võib ka JUMZ-i kohta öelda. Talvisel ajal pisut rohkem tubast aega mõtlesin, et panen asja paika ja ostan starteri ka. Vahetükk leitud riiulist üles ja alustasin käivitus mootori eemaldamisega. Neli polti, kütuse voolik ja jahutus süsteemi voolikud ning väljalaske toru küljest ning käes ta oligi.Vahetükk sobis küll kuju poolest kuid lõpuni ei passinud. Probleem selles, et vahevõlli otsa koht jäi kandma siduri kojale. Sõber relakas lihvis pisut ning sobis asi paika. Nüüd starteri valik. 40 on 2,7 kW starterit ja selles on küll. JUMZ-i maht pisut suurem ja kolvikäik ka pikem. Seega vaja pisut suuremat. PM kaubamajast leitsin 3,2kW leedu toote. Näeb välja umbes sellinne :
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...20&lang=et
Rõõm suur ja kohe garaazi paigaldama. Läheb külge ja ei lähe ka. Poldi augud istuvad kuid jääb 2 mm vahe starteri korpuse ja vahetüki vahele. OK. kolm suurt seibi vahele. Katsetamiseks sobib küll. Juhtmete ühendamine, samal ajal 100 Ah aku veel laeb.Oli teine septembri kuust saati lihtsalt seisnud. Juhtmed küljes ja tõmberelee otsale vool ja klõps kuid mootor ringi ei käi.Pagan. Starter küljest ja mis selgub on see, et pendiks läheb enne põhja kui kontaktid kokku lähevad tõmberelees. Seega veel kolm seibi diastantsiks vahele. Poldid kinni ja uus katse. Ja käibgi suur mootor ringi päris nobedalt väehemalt siis kui kopressioon maas.Küte peale ja uuesti starterit ilma kompresioonita. kümmekond sekundit käiamist ja siis kangist surve silindritesse ja käima ta läksgi peale 2,5 aastat. Tuba suitsu täis kuid tuju rõõmus. Proovisin siis paar korda lihtsalt starterist käivitada ja läks küll.
Mul tekkis aga kaks küsimust:
Miks on starteri küljes veel mingi vidin mis juhib tõmbereleed ja  mis klemm on starteri küljes seal kus asuvad harjad.
Pildid panen siis kui jõuan püsiühendusega kohta.

Kokkuvõtteks võib öelda, et asi töötab küll vähemalt 3,2 kW starteriga ja korraliku akuga.

Veiko
Mul sama töö ootamas. Kuidas jahutusvedeliku torustiku lahendasid?
Ksf hannest kirjutas PD-10 teemas, et sinna vahetükile istuvad ainult 2,7 ja 3,2 kw starterid kuna teistel on pendiksi hammaks teise ehitusega... Selline siis vist: https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...20&lang=et
Flindis on olemas sellele reduktorile ka 4,2 kw starter,probleeme võib olla mahtumisega.
Ma arvan, et 3,2 kW on küll. Nüüd tuleb ainult leida sobiv. Praeguse starteri pendiks läheb ainult 1/3 ulatuses reduktori sisse. 
280 mm on reduktori ja pumba vahelist ruumi.
Kuna on plaan säilitada salongi soojendus siis teen nii, et ploki otsa panen pimeda ja termostaadist tuleva otsa ühendan ülemise salongi soojendus radiaatori toruga. Nii peaks olema ka tehasest tulnud starteri versioonid.
Veiko.