automoto.ee foorumid

Täisversioon: T-40-sse uus iste
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere!

Plaanis on paigaldada T-40-e originaalistme asemele mingi korralikum iste. Milline iste sinna kõige paremini sobida võiks, ei oska arvatagi. Kes on sellise modifikatsiooni läbi viinud võiks jagada enda kogemusi ja näpunäiteid.
Minuarust kõige mugavam iste oli vanas t40'es, umbes sama nagu mt50 oma. Lai,tiivast tiivani ja parajalt pehme. Saab ka kahekesi kabiinis olla.
Mis originaal istmel üldse viga on? Minumeelest täitsa kobe tükk, kui katted ja padjad terved on ning amort toimib. Seda enam, et terve traktor ise samuti just mugavusega ei hiilga, alustades kabiinist. Smile 
läksin lähimasse lammarisse ja ütlesin et paluks mulle üks iste.
Scorpa vms veluuriste sain, igatpidi regullitav.
10.- vms ja korras. Cool
Kas enda jaoks kabiinis veel ruumi jäi?
Mul sõber kasutas AZLK 408 või 412 isted ja see oli võrreldes originaaliga kordades parem. Tõsiselt huvilisele vedeleb üks selline iste kuuri all ka üle Wink 
Kunagi tehti väga mugavaid istmeid nõnda, et poritiibade peale nurkraud kummalegi poole ja sinna peale sarapuulauad 19mm paksud ja 50mm laiad 20mm piludega omavahel andsid hea vetruvuse.
Sinna peale lõigati Paz bussi istmetest pärit kahe istme vahtkumm parajaks ja riideks miski hingav kangas või lambanahk.
Seljatugi sama põhimõttega aga seal olid lipid 15mm paksud.
(19-02-2016, 19:55 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Autoistme suurim häda liialt kõrge seljatugi. Neljakümnel niigi väike aken taga, peale selle paigaldust kaob nähtavus taha.
Ega suurema kabiiniga masinaski varjab see kõrge seljatugi nähtavuse rippsüsteemile.

Isegi mtz-is suure kabiiniga kaob nähtavus taha kui auto iste panna, kõrge seljatugi võib olla ainult juhul kui taha nähtavus on ainult peeglitest, nagu taimekaitse pritsis oli, seal oli paak tagaakna ees ja siis oli küll väga mugav kõrge seljatoega 1200 eur maksev grammer iste õhkpadjaga... Muidu aga tundub täitsa asjalik see- https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...20&lang=et
Kevadel kui traktori projektiga edasi tegelema hakkan, siis vean omale ka sellise koju traktori peale.
ZIL 130 kõrvalistme padi läks mul 40 kabiini. Alusraami tegin 5cm kitsamaks ja istus nigut tädile sinna. Sõita oli kordades mugavam, kui originaalistmega. Seljatoe tegin vineerist. tollele sai porolon ja nahk kate peale. 
Honda Civicu (91 aasta sedaani oma) iste ilma peatoeta sobib t-40 kabiini nagu rusikas silma auku.
http://www.tooriistamarket.ee/et/iste-pvc-reg-kalle     Mul on selline pandud ja täitsa töötab. Iste vaja võimalikult taha panna, et amort saaks tööd teha. Tagant iste kahe poldiga läbi põhja.  Ette on vaja keevitada või poltidega panna ca 2 cm midagi. Et istme kalle oleks normaalne. 
Neid kärakaid peab hoolega kreemitama, et see pvc kestaks, mul poolteise aastaga külgtugedel praod sees ja svamm väljas.
Mul pole iste ca 5 aastaga katki läinud aga kasutanud olen ka kord kuus või harvem. Ega see t40 traktor igapäevaseks tööks ei sobigi. Rohkem nagu kodus omatarbeks. Metsas hea käija ja lund lükata. 
(19-02-2016, 15:28 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Kas enda jaoks kabiinis veel ruumi jäi?

Ma olen 190 pikk ja 130 raske. mahun ilusti.
Taha vahtida mul ei ole vaja, ma sõidan vaid edaspidi Big Grin
Kui seda siiski vaja peaks olema, siis saab ikka vahitud ka.
(21-02-2016, 21:52 PM)pannkook Kirjutas: [ -> ]
(19-02-2016, 15:28 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Kas enda jaoks kabiinis veel ruumi jäi?

Ma olen 190 pikk ja 130 raske. mahun ilusti.
Taha vahtida mul ei ole vaja, ma sõidan vaid edaspidi Big Grin
Kui seda siiski vaja peaks olema, siis saab ikka vahitud ka.

Selleks on peeglid, eks? Toungue
peeglid on olemas küll, aga värisevad hirmsasti ja metsas sõites on nad alatasa paigast ära.
Rohkem ikka üle õla piilun, ku vaja vaadata, mis tagakopas toimub vms.... Panen iseloomustava pildi kahh Big Grin


[attachment=56680]
Palju huvitavaid mõtteid ja ideid. Zil-i kõrvalistuja istmepadi istuks tõesti hästi, ainult õige pisut liiga laiaks jääb originaalis. Foorumlased, kes on paigaldanud mõne sõiduauto istme, kuidas olete lahendanud istme kinnitamise kabiinipõhja külge?
Kaks karpi 25x40mm porilaudade vahel, paaki katvast plekist mõned millid kõrgemal. nende küljes kokku neli polti. võid mutri ka panna, mul ei ole. tagumisel karbil poldid vertikaalsed, esimesel horisontaalsed, seega ise ära ei tule. Kõik sõltub istme kinnituskõrvadest. 
Iste vajadusel reguleeritav edasi-tagasi ja seljatugi. Peatuge ei soovita, saad ainult edaspidi lõbusõitu teha, töötamisel tuleb vahel ikka üle õla ka vaadata.
Kui fantaasia nõrguke, siis lepi originaaliga.
Ülalkirjeldatud jäiga kinnituse üheks eeliseks on ka väiksemad traktorile mõjuvad jõud - kuna istmel vedrustust enam ei ole, siis on iga kolakas ehedamalt oma sabakondil tunda Big Grin Oma sabakondi säästmine võimaldab ka traktoril kauem elus püsida.
Üldiselt eelkirjutajaga nõus. Kuid jäik iste on isegi parem, kui fekaal amort. Pealegi on traktor töö tegemiseks, mitte rallimiseks. Ilmselt tahetakse ka odavat ja head lahendust.
Lehti: 1 2