automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: Võrri (D-6) tulede süsteem ?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Taastaja

Küsimus oleks järgmine:
Kuidas ja kuhu ühendatakse tagumise punase tule jutmed.

Ja veel et kuidas ja kust saada ka esitulele voolu mootori kyljest?

Kui kellegil leidub mõni skeem või pilt oma võrri elektrisüsteemist oleksin väga tänulik kui see siia yles laseks. Smile

Ja avastasin et võrril esitule sees on mingi trafo. Milleks see on mina ei tea. Toungue




PS: õpin esimest korda tulesid korda tegema. Rolleyes
koosta elementaarne vooluring ja õpi põhimõte selgeks,kuidas ühendada lülitit,jne.See \"Trafo\" on seal kaitsme eest.
D-6 (nagu ka D-4, D-5, G-8 jne) on (punn)võrri mootori mark, mitte vehiikli enda mark. D-6 mootoriga on valmistatud mitmeid isendeid. Seega ei ole D-6-l endal mingit tulede süsteeme, vaid tulede süsteem on ikkagi rattal.

Samas on D-6 mootor siiski sedvõrd tulede süsteemiga seotud, et ta magneetos asub (erinevalt ÖWA, Irtõshi, D-4 ja D-5 (abi)mootoritest) ka vahelduvvoolugeneraator valgustuse jaoks. Täpsemalt - kui D-4 ja/või D-5 mootoriga isendil tuleb valgustuse pealearetamiseks peale monteerida jalgrattadünamo või muu mootoriväline vooluallikas, siis D-6-l saab valgustus-süsteemi ühendada mootori klemmi külge.

Juhtmestik nagu tavaliselt ikka - juhe mootori generaatoriklemmist miskisse lülitisse ja peale lülitit panna hargnema kaheks - üks haru esi- teine aga tagulampi ehk siis viimased on lülitet ahelasse parallelselt Smile Lampide sees loomulikult massi ja sealt raami pidi mootorisse tagasi.

Ehk siis süsteem nagu jalgrattal, v.a vahel asuv lüliti Wink
see seal tules ei ole mitte trafo vaid drossel. Ja tema funktsioon on seal läbiva voolu piiramine: kui mootori pöörded tõusevad, siis tõuseb ka voolusagedus ja mida kõrgem on voolusagedus seda suurem on drosseli takistus teda läbivale voolule ...

P.S selle tõttu on võrril väga olulised õigete võimsustega pirnid!

Taastaja

Kas ikka 6 voldised?
Ikka 6 V.

Kogu Vene ja vana jalg- ja mootorrattatehnika on olnud ikka traditsiooniliselt 6 V peal, v.a venelaste mõned viimased isendid.

Jalakas

Ja kui sellest voolust mis mähisest tuleb ei jätku(tuli põleb sädet pole või säde on ja tuli ei põle) siis tuleb teha hoopis teine süsteem. D8 mootoril: Tuleb panna 6 voldine ja 5 watine pirn jadamisis süütepooliga .
|||||||_____>pirn______>süütepool___>mass
mähis
|||||||_>mass

Ja tuled töötavad ja säde on olemas!! Võib proovida ka 10 vatist sest tegelikult peaks see ka töötama. igatahes 5 vatine töötab küll hästi seal ja noh säde on ka isegi vaiksel lükkamisel. Kasulik on juhmed kohe pirni külge tinutada sest selline süsteem on eriti tundlik tundlik. näiteks võib august läbi sõites pirn paigast rappuda ja siis säde läind. Ja veel tuleb(esitules) pirn isoleerida kerest sest muidu kaob kõik vool sinna ja süütepooli ei jõua midagi. ah sai üks segane jutt aga küll te aru saate.
minul oli selleks et käies ka tuled põleksid kasutusel televiisorist välja kistud diood,vot panin selle pea juhtmele vahele ja töötas..
Minu elektriinsenerist sõbra võrr on nagu tuumaelektrijaam-originaalmagneeto pealt käib,dioodidest on tehtud laadimisblokk,tuled põlevad 12V aku pealt,peal on arvuti vent jahutuseks,kunagi oli taskuarvutist tehtud kilomeetrilugeja peal ja isetehtud makk pleierist.Magneeto suudab aku täis küll hoida.Seda masinat peab nägema,et aimu saada....Võrril jookseb küljes metsik juhtemekimp,et mõnemehe autol pole ka sellist nähtust kunagi nähtud.....
Raigo Kirjutas:minul oli selleks et käies ka tuled põleksid kasutusel televiisorist välja kistud diood,vot panin selle pea juhtmele vahele ja töötas..

ainult on oluline mispidi see diood on...
Võrri magneeto teeb vahelduvvoolu millest süüde kasutab ainult üht polaarsust, järelikult tuleb tuli panna teise polaarsuse peale, et süüdet ei segaks... egas see tuli enam täisväärtuslikult ei näita kuna saab ainult pool pingest, aga samas on liikluseeskirja nõue, et sõites peab põlema valge esituli, täidetud.

Taastaja

Niiviisi ... tuled tegin eile korda aga säde kaob ära kui tuled põlema panna , kas ma tegin õigesti: juhe algas mootori klemmist edasi läks lülitisse sealt esitule drosselisse ja peale drosselit jagasin juhtme kaheks (üks esipirni ja teine tagumisse punasesse tulle)

Ja veel pirnid olid esimene 10Watine ja tagumine 4Watine... kas peaks nõrgemad otsima või panema süüte läbi suure süütepooli (see on ka küljes)?

mõlll

süsteem on ju ülilihtne...see oleks nagu põhikooli füüsika meelde tuletamine. kuid tekib küsimus:on asjal üldse mõte sees?sest võrr ja tuled käivad tavaliselt aint siis kokku kui su masin põlema lahvatab.pealegi,isegi kui sa saad asja korralikult tõõle,siis hakkab see värk sul varsti uuesti nussima kuna see drosseli asjandus kipub selle pingega jamama ja asi jälle ei käi.pigem sillukaanelt paar milli maha,uus kolb ja rõngad ja võid oma piniseva võrriga hüvasti jätta kuna nüüd on sul jalgevahel väga tõsine sportliikur.aga edu sulle sellegi poolest.nimelt mina olen viimased paar kuud oma võrri nokitsenud, 105 ilmaimet teind ja pole isegi sädet kätte saandSad