automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vända kiilude eemaldamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuidas eemaldada roostes vändakiile ilma,  et miskit ära lõhub?  Tahaks võtta lahti ühe vana päevinäinud keskjooksu aga kiilud on nii kõvasti sees ja mõistus otsas.  
Puuri kiil läbi.
(22-05-2016, 18:55 PM)phyl Kirjutas: [ -> ]Puuri kiil läbi.

ava  ei  ole  läbivalt  ümmargune.  leota  algatuseks .  kiil  on  universaalne  tavaliselt , ei  pea  teda  tingimata  ühestükis ja algkonditsioonis  välja  võtma .  ega  nad  heameelega  ei  tule  haljast  peastki  , kui  vänt  elunäinud  , kuid  siiski  lõtkuvabalt   võlliotsa  istutet.  õieti  suunatud  jõud  peaks  ta  siiski pesast  kangutama .
Alustada tuleks leotamisega aga mingi suvaline wd40 ei ole selleks parim vahend. Poodides on müüa spets rust loose vahendeid, mis ronivad pragudesse oluliselt paremini kui wd40 jms. Kui need ei aita siis tuleks anda kuuma või külma. Mingid poltide avamise külmaspreid on ka kaubanduses täiesti saadaval aga ise pole proovinud ja ei oska kommenteerida. Gaasilõikuriga vms kuuma andes peaks igaljuhul järgi andma. Samas puurimise variant võiks ka sobida aga siis ei tohiks koonust kahjustada nagu eelnevalt mainitud.
suruõhu haamer väristab kiirelt asja välja
MoS2 eraldusõliga paariks nädalaks likku ja siis kerge vasara järskude paukudega - üks "kops" lahti, teine "kinni" jne.

Kui liides on aastakümneid kinni olnud, tuleb juba arvestada sellega, et kiilul rikub keermeosa ära ja see tuleb hiljem taastada (st õgvendada, peale keevitada ja keere uuesti lõigata). Või muidugi uus kiil panna, see kõige lihtsam.
Tegemist on jah väga kaua kinni olnud kiiludega, nädal leotanud juba aga ei liigu mikromeetritki. Tuleb ilmselt proovida kuumutada
[Pilt: P1070170.jpg]
 Anna kuuma. Võimalikult mitte kiilule. Ja üks hää tutakas. Toksida pole mõtet. Aga enne muidugi leotada. Kalts ümber siduda ja kasvõi petrooli peale aegajalt.
Eemalda see kinniroostetanud mutrialune seib, siis jõuab MOS-2 paremini toimetama.
Kui üldse "tutakas", siis nooruses panin mutri enne tutakat otsa. Siis jaguneb löögi jõud lisaks kiilu otsale ka vindile-keermele. Aga asja neist kiiludest ikka ei saanud, mõni üksik tuli sedasi lahti, et keere jäi terveks. Kindlasti polnud tol ajal ühtki leotusainet käsutada ja ega uute asjade puhul poleks abi ka olnud.
Löö see seib meisliga minema. Siis MoS2-ga leotada, seejärel toeta vänt alasi või mõne muu stabiilse aluse peale, mutter pane otsa ja siis löö konkreetselt nagu baarikakluses, et teist korda poleks enam vaja lüüa Big Grin
Need külmaspreid pole küll kasutades mingit reaalset abi osutanud. See teeb pealt natuke jahedamaks ainult. Võibolla kui kuumutada ja siis seda külma asja peale lasta. Ehmatab äkki lahti. Või siis puruks Big Grin 

See MoS2 on küll häid tulemusi andnud. Eemalda kindlasti see seibindus sealt ja tõmba traatharjaga niipalju sodi sealt ümbert ära kui saad. Siis Mo peale ja ma olen mõnel korral teinud ka kaltsu märjaks sellega ning poldi ümber pannud. Võimalusel ka kilekott pähe tõmmata.
Aga suuremast kolakast ei pääse ilmselt ei kuumutades/külmutades ega leotades. Kindlale pinnale ära toetada ja nagu eelpool juba korduvalt mainiti hästi sihitud tohlakas lagipähe.
Mina isiklikult kuumutaks seda ja siis virutaks.
Kiilud käes ja läks üllatavalt lihtsalt ja isegi kiilu keermed taastatavad. Oli vaja leotada ja suuremat haamrit.