automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vana kett
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

  Huvitab mis masinalt võiks selline kett pärineda. Senini on pakutud, et võiks kuuluda mõnele REO veoautole (valmistatud enne II MS) või vanale BMW mootorrattale.
Lisan pildi külgvaatest.
Kindlasti on tegu mootoriketiga.
Ei pruugi olla...

[Pilt: Ford-MT-75-Chain-Cosworth-Escort-Sierra.JPG]

Mis BMW mootorrattaid puudutab, siis ma küll ei kujuta ette, mis peletis sellist ketti kasutama pidi. Mina küll ühtegi ei tea. Zündapp kasutas mõningatel käigukastidel kettülekannet, kuid need on hoopis teistsugused.

Ma arvan, et see on mõne vahekasti või variaatorkäigukasti ketiga. Audi Multitronic kasutab näiteks sellist lahendust.

[Pilt: csm_multitronic_2_aeeac71432.jpg]
Veel üks näide, et ei pea olema kindlasti mootorikett. Hyundai Terracan & KIA Sorento jaotuskasti kett, läbi mille esirattad oma jõu saavad:
[attachment=59206]
Morse kett peaks olema standard, ei viitsi otsima hakata. Varieerub laius ja lülide arv muidugi.
Tõsi, variaatoris kasutamine üllatas mind, sellisega pole mu teed ristunud.
Esimesel pildil on muidugi huvitav lühem hammas, mille seletust käigupealt välja mõelda ei suuda.
See lühike lüli on lihtsalt keti mõõtu ajamiseks.Pikematel lülidel küljeplaadid varjavad hamba ära. SmileVaata keti ülemist otsa.
Aga tegu üldjuhul tõesti vahekasti ketiga.
Õige jah, tegelik samm on pool küljeplaadi pikkust.
Linnuke tark!
umbes 15 aastat tagasi nägin Kolga -Jaanis üsna suurt statsionaarmootorit, millel oli küljes reduktor. Väntvõlli ja reduktori vahel oli analoogne kett, võllide vahe 60-70cm, keti laius võis olla 5cm. Mootor oli lootusetult roostes ja läks vist vanarauda. Aga tundub, et see oli kõvasti enne sõda toodetud asi, ju siis kasutati sellise standardi kette juba väga ammu.