automoto.ee foorumid

Täisversioon: Opel Ascona Irmscher 1988
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8
Tere

Püüan kajastada oma pingutusi ühe Opeli uuele elule aitamisel. Ascona C tundub ilmselt paljudele väga rumal valik millele üldse sentigi kulutada, kuid see konkreetne auto on veidi teistsugune.
[Pilt: asco3.jpg.42ac595e0c81a422be116f25c32fa499.jpg]
[Pilt: asco2.jpg.7ee6b9b6c2360136d6caad5b870b76ab.jpg][Pilt: IMG_2161.JPG]

Selline ta on täies oma hiilguses, peaaegu täiesti originaalsena.

Auto on müüdud uuena Rootsis, ajaloost midagi kosta ei oska peale selle, et suure tõenäosusega sai seda autot varem näha Tartu kandis. Minu käes on ta pisut üle aasta olnud, algul proovisin müüa kuid siin ta jätkuvalt on.

Sisu on selline
[Pilt: asc52.jpg]

Auto oli aastaid seisnud ning algul käisin ma temast päris ükskõikselt mööda, mul pole Opelite vastu midagi kuid see esiots tundus nii jäle, et see pidi lihtsalt mingi isetehtud stange olema. Mingi hetk taipasin autot lähemalt ka vaadata ning seda mida Irmscher tähendab ma juba teadsin, kiirelt sain ka teada, et neid on üsna vähe tehtud (1399tk). Tegu võiks olla vast ehk kõige "vingema" Asconaga mida diilerilt osta sai, varustusest leiab näiteks kompuutri, istmesoojendused, elektripeeglid soojendusega. Tagaaknalaual olid ka väga ajastutruud Sony kolmeribalised kõlarid mis toimisid ideaalselt, need ma panen sinna veel tagasi.

Primaarne eesmärk sellel tegevusel on õppida. Kavatsen nii mõndagi ise teha. Eelarve on tagasihoidlik, mulle on odavam kulutada aega ja remontida seda mida kannatab.



Suuremad miinused (teadaolevad):
Mootor on veel töötav kuid sealt tuleb päris koledaid helisid, heameelega asendaks järgmisega.
Kere vajab keevitust ja uusi detaile. Kas põhjaplekki on mõtet kusagilt poest küsida? Juhiukses mõlk.
Ainuke terve iste on kõrvalistujal. Tean, et sellist sisu sai ka teistes Asconades, seega võib juhtuda, et asendus asub siinsamas.
Kellaplokk, algul tahhomeeter ja spidomeeter toimisid kuid selles järjekorras lõpetasid ka nemad töö. Spidotross sai viimati täitsa uus ja peaks ok olema.
Bensiini tasemeanduri küljest oli mass maha mädanenud, parem oleks see uus leida, koos paagiga.
Radiaatoris on enne temp. andurit ummistus.
Kaitsmeplokk on sulanud.
Salongiventikas lärmab ning kaitsmeploki deformeerumisest tulenevalt ei taha alati tööle minna.
Katus roostetab, kordategemiseks peab katuseluugi (seest lae) eemaldama.
Käsipidurikangi kolisemine
Esimesed rattalaagrid
Esimesed valged suunatuled on mõlemad katkised.

Plussid:
Kõikvõimalik Irmscheri kraam on olemas. Rool vajab uut nahka.
Korraliku tehnikaga on ta päris terav.
Juba saadud sõidurõõm ning emotsioon, see auto on mulle väga meeldima hakanud.



Hetkeseis on selline, et garaaz kus tegutsen hakkab nüüd looma, seal on nüüd ruumi ja valgust ning varsti ehk saab sooja ka.

Autost on sisu ehk pehmed tükid eemaldatud, armatuur on veel jäänud, tehnika on veel kõik küljes. Edasi lammutan siis kui seal ruumis sooja saab tekitada. Lähemas tulevikus oleks hea auto täiesti tühjaks rookida ning seejärel kere soodapritsiga üle käia. Liivaprits on ka kindlasti variant kui leian selleks võimaluse. Pisikese kõrvalprojektina viin lõpule ühe kellegi poolt alustatud keregrilli valmistamise, saan seda siis selle auto puhul kohe ka katsetada/kasutada.

Täiendan ilmselt postitust hiljem, kuid mingisugune märk on maas. Mainin ära, et igasugune vihje vajaminevale kraamile on abiks. Eestis tundub Opeli teema üsna vaikne olevat, foorum on fännidel üsna väljasurnud.
Numbrit enam ei mäleta, aga selline auto liikles kunagi 90datel Haapsalu kandis ringi.
Selline siis möistes sama värvi ja selle imeliku kehakomplektiga
(28-09-2016, 01:05 AM)otipoiss Kirjutas: [ -> ] see pidi lihtsalt mingi isetehtud stange olema. 

Ongi ju Irmscheri käsitööna ise tehtud.  Toungue

[Pilt: image354.jpg]


Ma olen paar Irmscheri tükki uuena müünud ning välja nägid nad ikka suht robustsed.
Maalrid nägid kah hulka vaeva.
Aga maksid nad ikka sellist raha, et kunded ei jäksanud küljelaiendeid ja tagaspoilat välja ostagi, vaid võtsid koos autoga liisingusse. Rool tollel ajal nii palju kui täna, ka ei maksnud.
(see oli vectra B)

Aga mis sellesse autosse puutub, siis see võib tulevikus samuti suht hinnaline olla.
Mitte mingit isetegevust ega tuunimist sa endale muidugi lubada ei saa, kõik peab originaal olema - ainult siis võib mõni opelihull kollektsionäär teda oma kogusse ihaldada.
(28-09-2016, 11:19 AM)stihl Kirjutas: [ -> ]Mitte mingit isetegevust ega tuunimist sa endale muidugi lubada ei saa, kõik peab originaal olema - ainult siis võib mõni opelihull kollektsionäär teda oma kogusse ihaldada.

Seda kindlasti,  tuuninguna sobiks siia digikellad. Briti Opeli meeste jutu järgi sai seda Asconasse (Cavalier) diileri käest osta küll, eriti veel kui see tundus müüjale kaubaks minemisel kaalukeeleks olema. Hetkel pole mul aga ei tavalisi ega digitaalseid, toimivana vähemalt mitte. C20XE mõtted välistab juba eos nende tänase päeva hind. Ahjaa, mingisugused parema offsetiga 16 tollised veljed plaanin ka kunagi otsida, originaalid teen ka korda ning säilitan, kuid ta näeb nendega liialt tobe välja. Paremini istuv ratas muudab vaatepilti hoopis paremaks.
[Pilt: IMG_2361.JPG]


Müümise pärast enam ei muretsegi, ma võin ise ka hull olla Big Grin
Kas Agooniasse E-Kaateti digikellad võiksid sobida?
Mul seisab üleliigsena üks GSI-kabrio kaatet. Tehnika peaks suht heas korras olema, aga katus ja kere on õnnetud.

Kui huvi, siis sealt saaksid 85kW katla, digikellad ja ehk midagi muudki väärtuslikku.
(28-09-2016, 12:27 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Kas Agooniasse E-Kaateti digikellad võiksid sobida?
Mul seisab üleliigsena üks GSI-kabrio kaatet. Tehnika peaks suht heas korras olema, aga katus ja kere on õnnetud.

Kui huvi, siis sealt saaksid 85kW katla, digikellad ja ehk midagi muudki väärtuslikku.

Needsamad kellad sinna lähevadki. Mis olukorras mootor olla võiks? Tegelikult võib sellel teemal vist privaatsõnumi teel edasi suhelda.
Kle, unusta ära see C20XE ja osta omale Calibra või Vectra A kõrvale, kui seda mootorit just vaja.
Irmscheri pill on väärt ainult siis, kui on need asjad küljes, mida I. omal ajal heaks kiitis.

Digikellad võid veel kuidagi panna, neid sai tõesti diileri käest eraldi juurde osta. (ühe komplekti olen ise ka müünud, maksis äkki mingi 17k EEK`u?)

...........


Aga, Zazik, miks Sa kadetti korda ei tee? Cabrio on ju elus ja ehe klassik.
Katus on kabriotel niiehknaa kuluosa ja 350€ ei löö just surnuks ka. (kallis kohas plekkkatuse tühipaljas värvimine maksaks pea sama palju)
Ja tahvel plekki on Enimor Metallis vast kümnekaga saadaval... Toungue

...
(28-09-2016, 13:04 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]Aga, Zazik, miks Sa kadetti korda ei tee? Cabrio on ju elus ja ehe klassik.
Katus on kabriotel niiehknaa kuluosa ja 350€ ei löö just surnuks ka. (kallis kohas plekkkatuse tühipaljas värvimine maksaks pea sama palju)
Ja tahvel plekki on Enimor Metallis vast kümnekaga saadaval... Toungue

...

Selle auto kordategemine on vähe keerulisem kui ainult katus. Pagassiluuk on täiesti banaan, luugi luku ümbrus on kangiga täiesti ära äestatud, bensupaagi korgi ümbrus samuti. Tagapõlle vahetus ja tiiva silumine + värvimine lööks eelarve ilmselt üsna ebamõistlikuks, lihtsam on korras auto osta.
(28-09-2016, 14:51 PM)zazik Kirjutas: [ -> ] luugi luku ümbrus on kangiga täiesti ära äestatud, bensupaagi korgi ümbrus samuti. Tagapõlle vahetus ja tiiva silumine + värvimine lööks eelarve ilmselt üsna ebamõistlikuks, lihtsam on korras auto osta.

Vabandust teema risustamise eest, kuid luugi lukk ja bensuluugi ümbus on mõlemad siledad ja lihtsad pinnad, too ta kevadel minu juurde ning teeme mingi mõistliku raha eest ära.
Nii vana auto pead anyway tervenisti üle värvima, et ilus oleks, sellest ei pääse nii-ehk-naa...
Põhjaplekki vist kusagil Saksamaa eBays kord nägin, maksis päris palju. Poolraame ja esi/tagapõlle ja küljetükke on Eestist saada. Kütusepaaki peaks ka saada olema b varuosana, originaalist võib vist ainult und näha.
Kaitsmeplokk peaks neil kõigil sama olema, mul mõned olemas.
Salongi ventilaatoritel kuluvad puksid ära, siis läheb tasakaalust välja. Mõni kord on aidanud pukside korralik määrimine, kui väga kulunud veel pole. Soovitan ka klaasipuhastushoovastik lahti võtta ning määrida, hakkavad tööle nagu uuel autol, pehmelt ja kiirelt.
Soovitan seda säilitada võimalikult originaalina, kaasaarvatud mootorit, kui loomulikult on originaal mootor (st. lahti võtta ning uurida, mis seisus on).
Tundub ka, et külje poritiibade suunatuled on sinna ise meisterdatud. Tavaline nähtus Soomest (Rootsist?) imporditud autodel.
kas õnnitleda või kaasa tunda...? Pigem vist ikka õnnitleda! Smile
ei tea tõesti, mis neil Irmscheri kerekujuritel viga oli - kadeti ja ascona sedaankered olid küll juba algselt üpris koledad, aga Irmscher suutis siiski vindile veel peale keerata :p
Su mootor on C20NE? Või hoopis 20SEH? Ega sellele midagi juurde poogitud ole? Nt irmscheri kirjaga sisselaset?
soodaprits (ja ka liivaprits) on ehk liialdused - ilmselt on traatkettaga väiksem vaev ja parem tulemus: jääb vähem liigset jama kereõnarustesse...

Jõudu,
Teet
C20NE, mis tuletabki meelde, et katalüsaator on ka vaja välja vahetada tulevikus. 20SEH üle oleksin võibolla isegi õnnelikum.

Irmscheri kirjaga sisselaset kahjuks pole. Paneb mõneti imestama muidugi, et millele seda siis üldse osta? Samas, mõeldes siin kõlanud hindadele, siis võibolla ei pane ka. Kas on teada Irmscheri ja stock kollektori erinevustest? Runnerid pikemad? Kas sisselase ongi kõik milleni Irmscher tehnikapoolel läks?

Vedrustus - mu auto on ilmselgelt madalam kui tavaline Ascona, vedrud ja amordid (Koni?) on punased. Ilmselt tehti see modifikatsioon ka siis juba seal. [Pilt: irmscher.JPG]
Ei tea mida see tähendada võiks?

Mootorist üldisemalt. Kogenumate ja selle tee läbi käinud isikute arvamus on alati teretulnud. Mulle tundub, et C20NE vahetab juba alates 50 eurost omanikku, ehk odavaim lahendus oleks mõni järgmine töötav mootor puhtaks pesta. Või ei maksa selle kapitaalremont väga palju? Ma pole veel selles osas end harinud.

EDIT: XE jutt mul oli pigem lihtsalt õhku visatud mõte, siia jääb 8v tehnika, see on kindel Smile Otsingi NE mootorit.
Vajasin viimasel talvel XEd ja hõiked foorumites jäid vastukajata. Aitas lõpuks telefoniraamatu läbihelistamine ja ka nii leidsin vaid ühe mootori Smile
Omaaegsed GSi-klubilised ja vectraklubilised on ajaga kaasa läinud ning kaheksa-üheksakümnendate tehnika on jäänud möödanikku Smile
Vajad ju ka mootorijuhtmestikku ja aju. Väljalaskekollet. Muu elekter ja jahutus ning toitesüsteem peaks NE oma sobima. Plokk ja väntvõll (ning vast ka kepsud) on samad.
Lihtsaim oleks Sul üks otsasaanud kerega XE Calibra (või vectra, aga vectra2000 tehti calibrast hulka-hulka vähem) juurde vaadata.
Su asemel jääks ma NE juurde ning isu kasvades asuks sisselaskevaakumit vähendama. Ka pandi NEdele (vabalthingavatele) 85kW 1.8 nukkvõll. Ehk on isegi sama, mis SEH-l. Kah pisuke võit.
(29-09-2016, 12:04 PM)otipoiss Kirjutas: [ -> ]Irmscheri kirjaga sisselaset kahjuks pole. Paneb mõneti imestama muidugi, et millele seda siis üldse osta? Samas, mõeldes siin kõlanud hindadele, siis võibolla ei pane ka. Kas on teada Irmscheri ja stock kollektori erinevustest? Runnerid pikemad? Kas sisselase ongi kõik milleni Irmscher tehnikapoolel läks?

Sellel mootorit ei muudetud, tegeleti ainult auto väljanägemisega. 
Seda väidab see sakslaste leht. (Am Motor wurden keine Änderungen vorgenommen.)

Tehnikapoolel võis Irmscher vahel ka mõnede teiste mudelite puhul täitsa hulluks kätte ära minna (neljaliitriseks puuritud Senator ntx, mis meiegi pisikeses vabariigis kiirendusvõistlustel vahepeal kõvasti laineid lõi, Omega (Kaubalift!) aiste vahel küll...Tervitused, Mellile!), aga selle valge auto puhul jäi mootor Opeli enda oma. Sumpsiga, tõsi midagi tehti, ilmselt, et löriseks... Big Grin
Sisse sai Ascona GT sisu, ainuke, mida salongis muudeti, oli omatehtud nelja kodaraga rool.
Vedrustust lasti 25mm allapoole.

See käsitsi kirjutatud jutt, mis seal lanseka peal on, võib tähendada mida iganes. Vaata, et seda maha ei lihvi. 

...

Lambiarvamus selle auto hinna kohta 20a pärast:
- originaalmootoriga - X rahaühikut
- vahetatud mootoriga - X jagatud 10ga rahaühikut. Ehk 10x odavam.
Oma 1955a jaguariga läbielatud teema. (auto läks mitteoriginalse konega müüki ja sa ei kujuta ette, millise mõnuga nad vale mootori pärast hinda kangutasid)

...
(29-09-2016, 12:56 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]Sellel mootorit ei muudetud, tegeleti ainult auto väljanägemisega. 
Seda väidab see sakslaste leht. (Am Motor wurden keine Änderungen vorgenommen.)

Tehnikapoolel võis Irmscher vahel ka täitsa hulluks kätte ära minna (neljaliitriseks puuritud Senator ntx, mis meiegi pisikeses vabariigis kiirendusvõistlustel vahepeal kõvasti laineid lõi, Omega (Kaubalift!) aiste vahel küll...), aga selle valge auto puhul jäi mootor Opeli enda oma. Sumpsiga, tõsi midagi tehti, ilmselt, et löriseks... Big Grin
Sisse sai Ascona GT sisu, ainuke, mida salongis muudeti, oli omatehtud nelja kodaraga rool.
Vedrustust lasti 25mm allapoole.

See käsitsi kirjutatud jutt, mis seal lanseka peal on, võib tähendada mida iganes. Vaata, et seda maha ei lihvi. 

...

Lambiarvamus selle auto hinna kohta 20a pärast:
- originaalmootoriga - X rahaühikut
- vahetatud mootoriga - X jagatud 10ga rahaühikut. Ehk 10x odavam.

...

Kuna usun, et kaubalifti omanik ka siin foorumis käib, siis tervitused temale. Olin tol ajal teie kõva fänn!

Pidasingi silmas C20NE tehnikat, kas seda ka arendati?

Tegelikult sai seesama pilt amordipüstakust ka Irmscherisse saadetud, kahjuks vastas keegi naisterahvas kusagilt kontorist, et neil pole sellise koodiga juppi enam laos. Big Grin Minu küsimus oli küll rohkem selle kohta, et kas võib juhtuda, et nende garaazis kunagi sellist märgistusviisi kasutati.
(29-09-2016, 13:05 PM)otipoiss Kirjutas: [ -> ]Tegelikult sai seesama pilt amordipüstakust ka Irmscherisse saadetud, kahjuks vastas keegi naisterahvas kusagilt kontorist, et neil pole sellise koodiga juppi enam laos. Big Grin Minu küsimus oli küll rohkem selle kohta, et kas võib juhtuda, et nende garaazis kunagi sellist märgistusviisi kasutati.

Kui kontakt juba olemas, siis ära jäta neid rahule.  Toungue See ei maksa midagi.
Saada oma VIN ja viisakalt palu täpset varustuse, värvikoodide, tootmisarvude jne nimekirja.

On nii MB sellisele kirjale vastanud (värvikoode nad ennesõjaaegse kohta küll kahjuks enam ei teadnud), kui ka Alfa Romeo, kes esitas päris põhjaliku aruande oma 74a pilli kohta...

Kaubalifti omanik on teatavasti oma opeliarmastuses paar dekaadi vanemate peale end ümber orienteerunud ja varsti ilmselt on näha Commodoret, mis sõidab sama kiirelt nagu kaubalift...Smile

...
(28-09-2016, 12:51 PM)otipoiss Kirjutas: [ -> ]
(28-09-2016, 12:27 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Kas Agooniasse E-Kaateti digikellad võiksid sobida?
Mul seisab üleliigsena üks GSI-kabrio kaatet. Tehnika peaks suht heas korras olema, aga katus ja kere on õnnetud.

Kui huvi, siis sealt saaksid 85kW katla, digikellad ja ehk midagi muudki väärtuslikku.

Needsamad kellad sinna lähevadki. Mis olukorras mootor olla võiks? Tegelikult võib sellel teemal vist privaatsõnumi teel edasi suhelda.

Asconnil olid minu mäletamist mööda teistsugused digi kellad.......parandage kui eksin.
(29-09-2016, 18:43 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]
(28-09-2016, 12:51 PM)otipoiss Kirjutas: [ -> ]
(28-09-2016, 12:27 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Kas Agooniasse E-Kaateti digikellad võiksid sobida?
Mul seisab üleliigsena üks GSI-kabrio kaatet. Tehnika peaks suht heas korras olema, aga katus ja kere on õnnetud.

Kui huvi, siis sealt saaksid 85kW katla, digikellad ja ehk midagi muudki väärtuslikku.

Needsamad kellad sinna lähevadki. Mis olukorras mootor olla võiks? Tegelikult võib sellel teemal vist privaatsõnumi teel edasi suhelda.

Asconnil olid minu mäletamist mööda teistsugused digi kellad.......parandage kui eksin.

Kuju poolest sobitub 1:1. Alles üleeila sobitasin sinna avausse. Noh, ma ka peaaegu nädalapäevad uhke Ascona C CC sportkupee omanik Smile
Iseenesest mul okeis konditsioonis paak ja sportlik esiiste olemas kui huvi peaks olema...
(30-09-2016, 11:17 AM)jyrgenpii Kirjutas: [ -> ]Kuju poolest sobitub 1:1. Alles üleeila sobitasin sinna avausse. Noh, ma ka peaaegu nädalapäevad uhke Ascona C CC sportkupee omanik Smile
Iseenesest mul okeis konditsioonis paak ja sportlik esiiste olemas kui huvi peaks olema...

 Kuidas sinu autol kere seisukord on?

Kas see kelladevahetus on ühendamise küsimus? Sa pidid vist tutvuste kaudu need leidma sest ma pole veel aasta aja jooksul neid kusagil müügis näinud Sad (niipalju kui ma kohalikke portaale sirvinud olen).
(30-09-2016, 12:29 PM)otipoiss Kirjutas: [ -> ]
(30-09-2016, 11:17 AM)jyrgenpii Kirjutas: [ -> ]Kuju poolest sobitub 1:1. Alles üleeila sobitasin sinna avausse. Noh, ma ka peaaegu nädalapäevad uhke Ascona C CC sportkupee omanik Smile
Iseenesest mul okeis konditsioonis paak ja sportlik esiiste olemas kui huvi peaks olema...

 Kuidas sinu autol kere seisukord on?

Kas see kelladevahetus on ühendamise küsimus? Sa pidid vist tutvuste kaudu need leidma sest ma pole veel aasta aja jooksul neid kusagil müügis näinud Sad (niipalju kui ma kohalikke portaale sirvinud olen).

Kere on selline, et selle pärast auto ostetud saigi! Ilmselt rooste kartis Vene Karu ja seda eluaeg Ida-Virumaal elanud autot on selle võrra säästnud. Tõsi, tagumised amordikannud on varasemalt uued keevitatud. Põhi-karbid 30-aastase Opeli kohta väga väga head. Juhipoolne taganurk põeb ilmselt kunagist avariid: tagumine uks on eesmisest alumisest nurgast mäda ning tiivakaar mullitab (ilmselt läbivalt).

Kellavahetus käib sedasi, et tuleb leida pin-ide skeemid ja siis lõika-kleebi tehnikas pistik(ud) vahetada. Digi seadme jaoks pead kiirussignaali ka konverteerima digitaalseks. Seda saab kas vastava kasti külge käiva teoga või siis näiteks Calibrade spidoplokkide küljes on vastavad digitaliseerijad kompuutrite tarvis täitsa olemas.

Ma ostsin 2 digispido paar-3 aastat tagasi. Ühe sain oma küla Kadett-põllurallika küljest näiteks.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8