automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sarvbelarussi velmamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Selle jaoks on teised rattad... https://youtu.be/w3f6-Fr2Akc
Trimmeriga ikka päev otsa ei uha ja nii peeneks ei saa
(16-06-2020, 22:29 PM)inc Kirjutas: [ -> ]Aga see mees tegeleb küll jamaga, mul oleks see trimmeriga ammu tehtud mida see mees traktoriga siin nikerdab  Cool

Kõvad mehed, kes jaksavad säärast taimikut kusagil kaldpinnal päevade kaupa trimmeriga tappa. Niiduki järel jalutamine, isegi sangade küljes rippudes, on hoopis kergem ülesanne.
Ega ma ei mõtelnudki, et kümnetes hektarites selliseid mättaid niita. Ma lihtsalt vaatasin, et selle ühe mätta pärast selline masin on liiast. Lõhub maa ka ära veel. Sellise maastiku niitmine on üldse nonsenss ja tuleks mõelda muud lahendust.
Aga kui te olete möisa omanikud lõuna-eestis kus kaldeid palju, siis mina mõtleks sellise asja peale  Wink Säästaks ka ennast ja jalavaeva. Oleks huvitav projekt.


Või selline.
(17-06-2020, 08:51 AM)inc Kirjutas: [ -> ]....
Aga kui te olete möisa omanikud lõuna-eestis kus kaldeid palju, siis mina mõtleks sellise asja peale ...

Või selline. ...
Esimene isegi võiks kõne alla tulla, kinupildis küll õigeid kaldeid (nagu mul) ei olnud ja tuleks katsetada ... aga ratastega masin on lootusetu variant äkknõlvadel.
P.S. Pole küll möis aga põlistalu, kus mu esivanemad on elanud vähemalt Põhjasõja järgsetest aastatest saati ... Hooned püstitati põlluharimiseks sobimatutesse kohtadesse et mitte väärt maad raisata. Ei osatud tehnika tulekut omal ajal ette näha ...
Saabus kohale pakk lätist. Nimelt see provento pakk, millega saab monteerida uue mootori mtz-05-le.
Näeb välja korralik, maksab rohkem, tihendeid peanpise tegema ja polte otsima, aga mulle meeldib selle mõte, et mootor ei kanna ainult selle nõrga otsakaane küljes vaid on tugi ka all ja sinna saab vajadusel tugijala monteerida ilma suurema leiutamiseta. 
Pilti sellest- http://nagi.ee/photos/maisalup/25526817/
Juhul kui kellegil tarvis on ud-1mootorit, siis minul on üle see mootor. Sisselaskeklapid ei ole enam tihedad, ennem seda töötas ilusti ja jõudu oli nii nagu pidi, ei midagi ülearu.
Käsistarter on ka küljes, see tegi käivitamise lihtsamaks kui jalgstarter, töötavad mõlemad.
http://nagi.ee/photos/maisalup/25527051/
http://nagi.ee/photos/maisalup/25527049/?thumbindex=1
http://nagi.ee/photos/maisalup/25527047/?thumbindex=2
Praegusel provento komplektil mõõtmise järgi on vaja võlli lühemaks lõigata 15mm ja ülearusest 0.4mm sain lahti liivapaberiga töötava mootorivõllil töödeldes. Seega pole sellel provento kombol ka häda miskit.
https://youtu.be/PkGN5NXKLQw
Mootor on küljes ja töötab hästi.
 Vaja veel alla panna jalg ja vahetada gaasihoob mingi pikemakäigulisema hoova vastu või tuleks puurida uus ava mootoril olevale gaasighoova tsentrile lähemale, et töökäik pikem saaks.
Oodatud on vihjed kust saaks mtz käepidemele sobivat kummirutskat osta, kuna vanad on aja jooksul ära lagunenud. 
Niiduki üks ratas otsustas ka laguneda aga tehsassüsteem ongi üks oaras porno ja vajaks ümberehitust.
Jõudu on nüüd normaalselt. Kui varem tera käivitamiseks oli vaja pöördeid anda ja siduriga libistada, et välja ei sureks, siis nüüd võib tühikäigul siduri lasta lahti ning tõmbab tera ilusti ringi ning astub minna. Ca 2000 mootori pöördega niitis ilusti pikka hõredat heina, paksemates kohtades oli vaja ka täis tuure aga näris kõik rohu peeneks.
Mina olen projektiga rahul ja 13hp on selline paras võimsus selle eluka peale, et ei peaks täis tuuridel töötama ja jõudu oleks piisavalt.
Teisel päeval ikkagi kordusmõõtmine näitsa, et võlli oli vaja 15mm lühemaks lõigata, aga minu päevi näinud mootoril oligi juhuse tahtel see osa otsast koos kiilusoonega rikutud ja minule sobis see lühemaks lõikamise variant hästi. 
Käigukasti õli läks ka vahetusse. Kuna oli üle 3.5 liitrit addinol 75w90 transmissiooniõli siis läks see sisse, kuigi soovitati autooli või 10w40 kasuatada. Kartsin, et sidur ei toimi normaalselt, aga hetke suviste temperatuuridega töötas väga hästi ning mingit soojenemist õli ei vajanud ja talvist kasutamist ette väga näha pole, seega kui talvel siiski on vaja aga õli paks, siis võtan ette õlivahetuse. Seest tuli välja ilus pruun karamellikiselli laadne löga nagu arvata oli.
Juhtusin lugema üht vene foorumit kus räägiti detailselt mtz05 hooldusest ja üldse igasugu kasulikel teemadel. Seal toodi välja ka nn hobujõudude erinevus vene ja lääne mootoril.
Asi on siis selles, et ud mootoritel on antud nominaalvõimsus mida suudab mootor hoida stabiilselt 8tundi jutti, Lääne mootoril on aga antud maksimum võimsus mida see suudab arendada hetkeks. 
Näiteks lifan 192f bensiinimootor on tehase andmetel 17hj/12.5kw, aga vene mootori standardi järgi mõõtes on nominaalne jätkusuutlik võimsus kõigest 8.5kw ehk ca 13hj. Siit tulebki vahe miks venelase hj tundub suurem kui lääne hj.. Ehk siis lääne standardi järgi mõõdetud 13hj mootor on võrdne vene standardi järgi ca 10hj vene mootoriga.
(24-06-2020, 21:30 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Juhtusin lugema üht vene foorumit kus räägiti detailselt mtz05 hooldusest ja üldse igasugu kasulikel teemadel. Seal toodi välja ka nn hobujõudude erinevus vene ja lääne mootoril.
Asi on siis selles, et ud mootoritel on antud nominaalvõimsus mida suudab mootor hoida stabiilselt 8tundi jutti, Lääne mootoril on aga antud maksimum võimsus mida see suudab arendada hetkeks. 
Näiteks lifan 192f bensiinimootor on tehase andmetel 17hj/12.5kw, aga vene mootori standardi järgi mõõtes on nominaalne jätkusuutlik võimsus kõigest 8.5kw ehk ca 13hj. Siit tulebki vahe miks venelase hj tundub suurem kui lääne hj.. Ehk siis lääne standardi järgi mõõdetud 13hj mootor on võrdne vene standardi järgi ca 10hj vene mootoriga.

JAMA!

Nii GOST kui lääne standardid näevad ühtviisi mõõtmise nimipööretelt. Mille on andnud valmistaja ise. Kui palju seal on õhku, teab vaid valmistaja...

See on muidugi õige, on hästi jämedalt on kasutusel kaks mõõtmisstandardit: abiseadmetega ja pelk mootor, aga nii väikeste padade puhul ei ole siin vahet: abiseadmeid ju poleSmile

Toitesüsteemi ja eelkõige regulaatori seadistusega on võimalik määrata, millises ulatuses mootorit üle koormatakse ja kui palju "välja võetakse". Kunagised "nõukamootorid" olid meeletu tugevusvaruga, et saastast kuidagi kokku visatud mootorid ka soss-seppade käes enam-vähem garantiiperioodi ära kestaksid. Tänaseks on järele jäänud nõuetekohasest materjalist hoolikalt koostatud isendid, mida ei ole esimesed peremehed oluliselt väärkohelnud. Kõik muud on juba utiilis. Säärased pajad tootsid enam, kui ette nähtud. Siit ka füüsikaline seletus "kunagi-oli-lumi-kollasem" heietustele.

Tasub võrrelda ka mootorite kubatuure, kolvikäigu/diameetri suhet ja mootori üldkaalu: võrdsed mootorid on ikkagi võrdsed. Küll on võimalik sama "nimivõimsus" saavutada väga erinevatel pööretel ja loomulikult on sellega seoses kohe ka pöördemomendi tõus (või õigemin, selle puudumine).

Õige on vaid see asi, et kunagise madalapöördelise Vene raua asemele tuleb vaadata kas kolmandiku võimsam hiinlane või sama raske ja kolvikäigu/diameetri suhtega pada. Mida naljalt ei leia.
No kuskil hiina edasimüüja kodulehel oli antud ka lifan mootoritel 2 võimsust. See mis ilutseb starteril oli max lühiajalise võimsusena ning selle vene foorumi väidetava % võrra väiksem võimsus näitas siis nominaal kestev võimsust mis ei olnud sugugi 6.5hp puhul see number vaid hoopis ca 5hj.
Ei suuda seda lehte välja enam tuhnida. Võimsused on mõõdetud ühte moodi, aga vene mootoril on pirkal nom.võimsus ja teistel max õimsus, et ikka uhkem number oleks. Siit tulebki vahe, muud vahet neil hobustel polegi, hobused teevad ikka sama moodi tööd. 13 hp teeb sama moodi madalal pöördel ökonoomselt tööd nagu venelanegi, kubatuur on sama, jõudu kordades rohkem põhja gaasiga, aga ma usun, et 2000 pöörituse korral on ta ud-15ga võrdne
Sai ka omale sarvik mtz05 koju taritud.See ost sai tehtud põrsas kotis Big Grin ,käimakast õnneks korras,sidur suht kulunud ja mis seis mootoriga on pole halli aimugi ja ei paku ka huvi.Täna tegelesin pool päeva südame siidramisega,jupid valmis treitud ja ootavad kokku ladumist,kulu materjalile vast 10-15 rutsi.Sidurit müüakse ka eestis?Või tellida lõunanaabritelt?Teab keegi kui palju käigukasti õli läheb?Käigud mis kang mida teeb?Olen kunagi lapsepõlves sellega pranglis sõitnud 80-ndatel,aga ei mäleta sellest midagi  Sad  .
Õli läheb kasti ja reduktoritesse kokku 3,5 liitrit.
(15-04-2022, 08:35 AM)ronny25 Kirjutas: [ -> ]Õli läheb kasti ja reduktoritesse kokku 3,5 liitrit.
Tänan,kirillitsas googeldades jõudsin ka manuaalini ja sama info juurde,aga kas ma ei mõika vene keelt niipalju või ei oska leida,aga külgülekandes õlikogus?Või valgub käigukastist ise vajalik kogus õli külgülekandesse?Manuaal andis mootoriõli,käigukastiõli,õhufiltri ja veel midagi imeväike kogus 0,005L kuhugi.

Kui nüüd teemat lugeda siis kasutatakse käigukastis erinevaid õlisi,kes transmisioon ja kes mootoriõli,kuna õli tuleb poodi ostma minna siis mis võiks olla mõistlikum kas käigukasti või mootoriõli?Kui lumine talv nagu see aasta siis talvelseisab,aga lund pole siis saab ka talvel tegevust leida äkki.
Tal ju sidur õli sees kui ma nüüd väga valesti ei mäleta. Siis soovitaks võtta mootorratta õli.
(15-04-2022, 13:54 PM)olli Kirjutas: [ -> ]Tal ju sidur õli sees kui ma nüüd väga valesti ei mäleta. Siis soovitaks võtta mootorratta õli.

Siduri kohta ei saa just ütelda, et ta õlis sees oleks vaid ikka ilmselgelt õlist kõrgemal.
Seega kui mootor töötab asub tegevusse selline jõud nagu tsentrifugaal ehk kesktõukejõud ning õli viskoossus ei mängi suurt rolli.
Võibolla kui käik sees ja sidur all üritada käivitada on kuidagi probleemne paksu õliga.
Pigem teades, et need hoovad mis kasti sisse lähevad lasevad väga efektiivselt vihmavee kasti ja seega kui vihma näeb pigem spetsõli mis vee ära seob nagu paatide ülekannetes.
Vesi oli tõesti kasti sees,aga minu tehnika seisab kõik katuse all,va kraana ja 66 vints hetkel sest pole veel kohta,aga materjal olemas ja vaja varjualune valmis voolida.

Uuriks pisut käru kohta,et palju tal kasti pikkus on? mille rattad kärul all on?
Kast 1,2mx1m ja sandikäru rattad all,oma kärule keevitasin zigulli tagasilla tala ja poolassid ning 14" opeli rattad all.
Mainitud "sandikäru" ratta veljepoolik istub kenasti 13" plekkvelje ranti ja nii saab originaalkinnituste külge 13" ratta organiseerida. Lubatud 350 kg kannab muretult. 155R13 rehvi jaoks tuli küll porilauad eemaldada.

Tõsisemate ülekoormate jaoks on eelkirjutatud kõwema silla allakeevitamine igati mõistlik lähenemine.
Raudrattad on kui paksust terasest?2mm ilmselgelt lahja,3-4mm ok?
Ma ilmselt ehitan selle pisut ümber kolme rattaliseks,ette arvatavasti iz esihark kogu täiega,nii saan ka piduri ja kui ikka 120kg kärss otse veosillal istub siis saab haardumine maapinnaga oluliselt paremaks.
Lääne mootori sain reedel peale ja ühtegi ketast lõhkuda ei suutnud.Korvi see pool mis mootori küljes sinna soontesse kõigisse ie tahtnud plast kettad minna ja servad olid kuidagi sakilised-relakaga pisut silumist ja kettad paigas.Gaasi tross vaja veel karpaga ühendada ja suretusnupp kangide juurde viia.Käigud vasakust kangist saab aeglase ja mingi kiirema sisse,paremast ei taha midagi minna ja tuleb kaas maha võtta ja teemasse süveneda,muidu hoovad liiguvad.Sai ka käru tiisli kinnitus sarviku külge voolitud,vana paadi rannahaagis sappa ja kena kuhi oksi kärule ja hetkel olemas olev kiire käik sisse,kets tõmbas hetke ringi ja 6,5hp tutikas pada vedas kenasti tühikäigul koormat.6,5hp seetõttu,et oli hetkel riiulist võtta kuna oli ühest teisest kohast üle jäänud.Heinamaal taas kerge tõus ja kets all ringi-sild lukku ja ralli jätkus ja koorem seal kus vaja,koorem selline,et käsitsi mööda maad lohistada ikka ei jõua küll...Seega 150 rutsi mis ma selle sarviku eest välja käisin on igate pidi õigesse kohta läinud.Kunagi sai vast 120 rutsi mootori eest makstud ja nüüd koos sellega 300 sarviku hind pole paha...Käru teen ka ise valmis vaikselt ja ilmselt kallava.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11