automoto.ee foorumid

Täisversioon: Copy-pasta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Just, I.I. Polzunov, 1763 Wink 

Sama raamat, eelmine lehekülg:

[Pilt: 17088915_cIZUX0.jpeg]
(28-12-2016, 19:29 PM)Simmerling Kirjutas: [ -> ].... Niva on tõesti venede suht iseseisvalt tekitatud kooslus. Muidugi on ka sellel väga palju mahaviksitud Fiati juppe küljes. ...
See mahaviksimine oli nüüd küll täitsa ametlik -- 124 tootmise litsents oli ju mitu aastat varem ostetud.
Sama hästi võiks öelda, et siin jutust läbi käinud Range Rover Classicu mootor on Buickilt maha viksitud.

Saage minust palun õigesti aru -- ma ei hakka siin propageerima (Nõukogude) Vene tehnoloogia ja eriti autoehituse eesrindlikkust, vaid tahtsin juhtida tähelepanu reeglit kinnitavale erandile.
Aga strateegilises pildis on mul selline vandenõuteooria, et vene autotööstus ja vene arvutitööstus lasti põhja sama meetodiga.
Esimesel juhul müüdi venelastele Fiat 124 alias Žiguli, teisel juhul IBM System/360 alias серия ЕС. Mõlemad olid maailma mastaabis juba pisut vananenud, kuid venelaste vastavast tasemest piisavalt üle kultuurišoki tekitamiseks.
(28-12-2016, 20:11 PM)olevtoom Kirjutas: [ -> ]
(28-12-2016, 19:29 PM)Simmerling Kirjutas: [ -> ].... Niva on tõesti venede suht iseseisvalt tekitatud kooslus. Muidugi on ka sellel väga palju mahaviksitud Fiati juppe küljes. ...
See mahaviksimine oli nüüd küll täitsa ametlik -- 124 tootmise litsents oli ju mitu aastat varem ostetud.
Sama hästi võiks öelda, et siin jutust läbi käinud Range Rover Classicu mootor on Buickilt maha viksitud.
Kõik õige. Viksimise selgituse kirjutasin rohkem zaziku küsimusele:

Mille pealt näiteks Volga sinu meelest üks-ühele järgi on tehtud? 

Minumeelest on venes toodetud autodest ainult kaks, milliseid on toodetud seaduslikult, elik litsentsi alusel. GAZ-A ja Ziguli 2101. Teised on nii või teisiti millegi pealt kloonitud. Omaloominguline on vist lisaks Nivale ka GAZ-66.
See "konstrueerimise" värk oli venedel ka omapärane. Joonised mis selle tagajärjel tekkisid olid salastatud.
Kui joonisel oli kujutatud polt siis oli see grifiga 0, tähendb lihtsalt salajane. Kui peale poldi oli kujutatud ka seib ja mutter, siis oli tegu sõlmega ja see käis juba grifi 00 alla, elik täiesti salajane. 
Muidugi oli ka muudel aladel viidud salastatus ülimale st jaburuse tasandile.
Mida arvate Datsun Cedric 130 wagon?  Kunagi 2. Eesti alguses käisin ühte sedaani Märjamaal vaatamas noh GAZ 24 koopia... isegi kapoti ja pagasiluugi joonte kujundid olid samade mõõtmetega.. ees oli ainult 4 tule süsteem

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Nissan_Cedric_Van_130_001.JPG/440px-Nissan_Cedric_Van_130_001.JPG[/im

Nõukaajal teenindasid välismaalasi "Intourist" süsteemi bussid ja autod. Tallinnas asus see baas Viru Hotelli materjalide laoplatsil praeguse Vilmsi tn,  ja Laagna kanali alguses. Kord, kui lennujaamast oli vaja grupp jaapanlasi hotelli viia, siis kõik mustad GAZ 24 läksid vedama ja ainukene must 24-02 ka. Japsid keeldusid sellega sõitmast. Põhjus oli, et nemad matuseautoga EI SÕIDA.

[Pilt: 440px-Nissan_Cedric_Van_130_001.JPG][/img]
Niva tundub ka minule omalooming olevat. Gaz-66 võib samuti olla. International M5-e pealt viksiti peale sõda maha  Zis-151. Zil 157 oli viimase edasiarendus, mille puhul enamus jäi samaks. Muutusid väliselt mõningad lahendused, kuid sisult jäeti targu muutmata. Kas Zil-131 on samuti maha viksitud või võib seda pidada omaloominguks?

Siin lehel on mõned sõjaaegsete konstruktorite ideede"allikad".

http://www.o5m6.de/ForeignTrucks.html
niipalju kui mina olen arusaanud, siis bobeda oli maalima esimene ümbrikkerega seerijaauto ja niva üks esimesi kandkerega maastureid
Esimesele ümbrikkerele pretendeerib siiski Hanomag 2/10PS 1924-1928.
(28-12-2016, 21:28 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]Mida arvate Datsun Cedric 130 wagon?  Kunagi 2. Eesti alguses käisin ühte sedaani Märjamaal vaatamas noh GAZ 24 koopia... isegi kapoti ja pagasiluugi joonte kujundid olid samade mõõtmetega.. ees oli ainult 4 tule süsteem

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Nissan_Cedric_Van_130_001.JPG/440px-Nissan_Cedric_Van_130_001.JPG[/im<br /><br />Nõukaajal teenindasid välismaalasi "Intourist" süsteemi bussid ja autod. Tallinnas asus see baas Viru Hotelli materjalide laoplatsil praeguse Vilmsi tn,  ja Laagna kanali alguses. Kord, kui lennujaamast oli vaja grupp jaapanlasi hotelli viia, siis kõik mustad GAZ 24 läksid vedama ja ainukene must 24-02 ka. Japsid keeldusid sellega sõitmast. Põhjus oli, et nemad matuseautoga EI SÕIDA.<br /><br />[Pilt: 440px-Nissan_Cedric_Van_130_001.JPG][/img]

See, kui autol on paar sarnast disainielementi, ei tee temast kohe koopiat.
Jah, universaali tagatuled on sarnased, jah, kapotisüvend on sarnane, sellega sarnasused ka piirduvad.

Kui nii võtta, siis olid pea kõik 1970.-date jaapani autod ju USA-kate pealt maha viksitud, puha samasugused kui Jänkide 1960.-date teise poole musklid.
Ma usun, et venelastel siiski oli üks 'auto' mida nad tõesti kusagilt maha ei viksinud ning mis sündis täiesti nende enda toodanguna algusest lõpuni. Selleks autoks oli SMZ S3D. Millegi pärast ma arvan, et maailmas ei olnud ühtegi nii koledat autot, millest saaks isegi halva kopeerimise tulemusena selline jubetis. Ma ei usu, et neid isegi vene ajal osta oleks tahetud. Äkki anti niisama invaliididele. Ega ära ju ei tohtinud öelda, solvasid parteid ja isamaad.  



[Pilt: S3D.20090925.01.jpg]
Neid vist saigi ainult kasutamiseks, ehk keegi targem täpsustab?
See teema tekib siin või seal iga paari aasta tagant. Olen kindel, et ka siin foorumis on selle varasem versioon olemas. Tehnilised lahendused on üks asi ja disain teine. M 2141-e tootmiseks osteti  (kaks) Talbot Solarat e. Simca 1307-et ja kas vist "Tehnika ja Tootmine" avaldas "uue mosse saamisloo" juures pildi, kuidas kunagist aasta autot algelise digiteerijaga kopeeriti. See jah oli üks otsestest kopeerimistest. On kopeeritud ka tehnilisi lahndusi,  kuid sellistes teemades nagu see siin, käib sõda selle üle, millele mingi nõuka mudel "X" kõige sarnasem on. No kasvõi kas Gaz 21 ja Ford Mainline. Wikist, mis ei ole alati muidugi absoluutne tõde, loeme: "The designer Lev Eremeyev decided to follow the fashion set by the Chevrolet Bel AirPlymouth Savoy, and Ford Mainline; the finished product bears a resemblance to the 1955 Mainline, although according to archive documents the latter was purchased for comparison and onroad testing by GAZ only in the mid-1954, after the prototypes of the GAZ-21 had already been built and tested."
 Vaadake kasvõi tänapäevaseid "hall, turbodiisel, automaat, universaal, metallik" autosid - palju seal neid suuri eripärasid on ja kui palju sarnasusi. Annan aru, et aerodünaamika kitsendab võimalusi aga ikka on olemas teatavad ajastukohased lähenemised, mis tulevad ja lähevad. Nii ongi, et kui nüüd tahaks, siis võiks hakata patentidest kõrvale jäävates lahendustes ka erinevaid "vaba maailma" autotehaseid plagiaadis jms. süüdistama.
(29-12-2016, 00:09 AM)viplala Kirjutas: [ -> ]... Ma ei usu, et neid isegi vene ajal osta oleks tahetud...  

Taheti osta, mina ostsin. Tahtsin lihtsalt proovida. Tegin korda, ehitasin palju ringi, käru ehitasin taha, sõitsin 10000km ja siis osteti käest ära.
Palju huvitavaid juhtumeid oli sellega, aga see oleks hoopis teine teema.
(29-12-2016, 00:20 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Neid vist saigi ainult kasutamiseks, ehk keegi targem täpsustab?

Suure isamaasõja invaliidid said tasuta. Kui uue said, siis pidi vana tagastama. Tavalised puudega inimesed pidid ikka ostma, aga nad said vist päris odavalt.

Kasutatud masinad müüdi lihtrahvale. Sapikate peale oli järjekord, käulade kohta ei oska ütelda.
(29-12-2016, 00:09 AM)viplala Kirjutas: [ -> ] Ma ei usu, et neid isegi vene ajal osta oleks tahetud. Äkki anti niisama invaliididele. Ega ära ju ei tohtinud öelda, solvasid parteid ja isamaad.  

Kokkuvõttes üks esteet sõitis bussiga, sai bussile minnes-tulles oodates kehva ilmaga vett/lörtsi/lund/tuult kaela ja sõltus sellest, kas üldse see buss tuli ja teine tegelane sai sõltuvalt oma liikuri toimimisest siiski enamasti veidi ebamugavalt aga inimlikumalt tööle ja koju.  Ning kui oli vaja marjule-seenile minna, siis sõltus tühjakskorjatud ühistranspordi maabumiskohtade ümbrusest või masinaga sõpradest. Kui kõigil oleks olnud piiranguteta võimalus kasvõi invamosse osta, siis seda juttu poleks. Meenutagem, kuidas masinaid kere ja mootorinumbri järgi olematusest üles ehitati, et oleks millega liikuda.
Ma ei leidnud ka Tauria vastet
(29-12-2016, 17:58 PM)JaakH Kirjutas: [ -> ]Ma ei leidnud ka Tauria vastet

Kui tahaks inkrimineerida, siis Ford Fiesta MK1 sobiks suurepäraselt Smile
No jh siis Nivaks sobib ju Fiat Panda
(28-12-2016, 21:41 PM)Mufff Kirjutas: [ -> ]Kas Zil-131 on samuti maha viksitud või võib seda pidada omaloominguks?

131 on 130-e edasiarendus. 130-l on kabiinis selgelt tolle aja ameerika väikeveokite jooni. Arvata võib, et see v8 bensukas on ka maha joonistatud kusagilt sealt.

(29-12-2016, 19:16 PM)giordanobruno Kirjutas: [ -> ]Kui tahaks inkrimineerida, siis Ford Fiesta MK1 sobiks suurepäraselt Smile

Ei ole väga mööda pakkumine.

Tsitaat:После изучения на ЗАЗе автомобиля Ford Fiesta образца 1976 года, на ЗАЗе к 1978 году появилась очередная вариация ЗАЗ-1102. Пожалуй, это уже были прототипы именно той "Таврии", которую мы знаем, хотя и сильно все же от нее отличались.

http://denisovets.ru/zaz/zazpages/zaz1102exp.html

(29-12-2016, 19:28 PM)JaakH Kirjutas: [ -> ]No jh siis Nivaks sobib ju Fiat Panda

Panda tuli tootmisesse 3 aastat peale Nivat.
Zil 130 on kopeeritud üks ühele MB300sl pealt. Kopeerida prooviti fotode järgi aga kuna fotod olid aga liiga udused, ning Zil'i peakonstruktoritest Vasjal ja Fedjal oli tänu sellele veidike raskusi auto proportsioonidest arusaamisega, läks jälle nii nagu läks ning suur isamaa sai endale järjekordse kalluri juurde.
130 on mahaviksitud 1956 fjordi pealt.
Lehti: 1 2 3 4