automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nissan Laurel 1987 - randoA
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tere kah!

Pole pikka aega miskitest tegemistest kirjutanud, kuid ühtäkki tekkis mõte et võiks ju...

Niiöelda alguslugu...

Algas kõik sellest, et igapäevasteks sõitudeks-vedudeks-toimetusteks olev 1992a w124 mersu universaal, mille jõuallikaks on 3 liitrine vabalthingav diisel automaatkastiga on liialt väsinud, et täita tööülesandeid. Ei, vabandan, "väsinud" ei ole õige sõna, sest elujõudu on mootoris küllaga, arvestades asjaolu, et maha on veerenud 540 tuhat km, ei ole probleem ka keres-viimast sai kohe peale ostmist lapitud ja vägagi eeskujulikuks tohterdatud. Probleem on veermikus mis on viimseni hõredaks kulunud, täpsemalt siis tagasild. Jah, ilmselt nii mõnelgi on nüüd idee, et miks krt ei vahetanud pukse ega teinud remonti selle asemel et soetada uus surnukeha. Kuna teadsin ammu et säärane ettevõtmine peaks tulema, siis olen soetanud juba nii mõnegi "upgreid" paketti mida külge istutada, täpsemalt siis 108kw turbodiisel mootor, ASD diffrensiaal, uued vedrud jnejne, kindlasti ka uued kütuse ja hüdrotorud. Kuna sellist asja ülejala teha ei taha ning motivatsiooniga on kohati raskusi, siis kiiret remonti sellest tulema ei saa...
Müümine ei tule samuti kõnealla, sest liialt hästi end üleval pidanud ning treileri ette ideaalne vedur.

Laurelit olen õigupoolest ihanud omale kaua...vähemalt 3 aastat. Mõned on olnud, mõnda näinud ja katsunud, aga tol hetkel polnud vist isegi lube, rääkimata siis rahast, et midagi soetada...
Õigupoolest silmasin laureli kuulutust volvoklubis, kus taheti vahetada mõne tagaveduse volvo vastu. Viimastest puudust ei ole. Helistasin, rääkisin, tuldi kohale nissaniga ning vaatasime üksteise varandust. Vahetusega kahjuks kaubale ei saanudki, kuna taheti diiselvolvot, minul ainult bensukad ja üks diisli ehitamine käsil...kui nii võib öelda.

Aga ei andnud rahu, oli ju ikkagi toimiv Laurel, omas ülevaatust, peaaegu talverehve, ja mis mulle meelepärane-automaatkasti. Aga ei, see pole kaugelt kirss tordil- selleks oli läbiva roosteta kere. Siiani ei ole tuvastanud üheski kohas läbivat roostet, kuid jah, siinseal on näha mullitamist ja roostealgmeid-värvimisest ei pääse.

Otsus...
Kuna kuu läbisõit on päris suur, siis bensuautoga mõne aja kulgemine oleks olnud liigne kulu rahakotile, arvestades seda, et bensukad mis mul on, ei sõida alla 10ne sajale siis otsustasin et diiselauto peab tulema. Kaalusin kõikvõimalikke variante: 200 euristest diiselprimeratest 1000 euriste audi a6-teni aga sisimas teadsin, et peab tulema ainult see üks ja õige...mida on otsitud ja tahetud aegade algusest...

Toomine...
võis ta olla eelmine nädal, ühel õhtul võtsin vastu otsuse, et nüüd! seadsime sõbraga mersu nina Hageri poole ning kohale jõudsime ka eluga :Big Grin Huvitas mind külmkäivitus, mida ma ka nägin. Oli Laurel 2 nädalat seisnud, aga nõrga akuga käima end vedas. Jah, mersuga ei anna võrrelda, aga ära ma ta võtsin. Kubises vigadest, kuid rattad olid all, pidurdas, tuled põlesid ja mootor töötas. Toomine oli kentsakas, sest rooliga ja gaasiga pidi ettevaatlik olema kuna all olid talverehvid ajast, mil Eestis oli veel käibel rubla...

Järgmisel päeval valges üle vaadatud, veendutud et välimust kahjuks väga palju pole, koorub lakk, koorub pahtel, aga endiselt ei tuvastanud kuskil roostet. Kuna värvipüss püsib käes, ei näinud erilist probleemi miskine tulevikupoole väike uuenduskuur teha. Piisavalt haruldane liikur meie teedel et selline aeg ja raha talle pühedada.
Mootori töö poolest ei ole ühtegi halba sõna, töötab, käivitub kenasti, siitsealt esineb lekkeid aga kõik on tehtav ja loiku alla ei jää.

Tehtud ja Tegemata:
Läbisõitu on hetkel spidomeetril 254 tuhat kopikatega, kas ka tõene-ei tea. Mootor tundub olema vahetatud vanema LD28 tüüpi katla vastu. 

Ostes vajasid kohest tähelepanu:
1. roolivõim ei töötanud- vahetatud pump ja saadud toimima
2. kesklukk ei toiminud- vahetatud juhiukse el akna plokk ja saadud toimima
3. esiustel puudusid piirajad- paigaldatud
4. tehtud üldine hooldus-õlid, filtrid, eelsüüteküünlad
5. hulk lüliteid ei toiminud-vahetautd välja toimivate vastu
6. kütusepaagi luuk käis lahti pagasnikust-parandatud
7. pagasniku lukk kinnikiilunud-korrastatud
8. summuti lödises ebameeldivalt läbi-keevitatud
9. tagapidurid vajasid klotside pealekeeramist-tehtud
10. rehvid ohtlikult kulunud/kandiliseks vajunud- vahetatud

Tihtipeale ringi liikudes ja parkides on inimestel tükk tegemist et aru saada millega tegu, nii mõnigi jääb pikemalt vaatama, teeb tiiru ümber auto või teeb juttu :Big Grin 
soetasin uued rehvid, töökotta sõites oli ka sealsetel meestel tükk tegu , et nuputada mis massin see säärane on. Veel suurem oli imestus, et nii vanale autole pannakse alla uued rehvid. Peale seda osutati kõrvalseisvale lexsusele ja räägiti, et tavaliselt masin selline ja velg vinge, aga rehve otsitakse töökoja tagant utiilihunnikust :Big Grin

pisivigu leidub endiselt palju, hetkel võitlen eelsüüteküünaldega. Tuli põleb ainult 6-7 sekundit, aga selle ajaga ei tõmba küünlaid korralikult soojaks, 2x eelsüüdet siis läheb poolest pöördest käima. proovisin doonori pealt ringi tõsta kõikvõimalikke releesid ja ajusid. Lisaks keerasin külge uued küünlad.
Lappasin 3 tundi miskist diiselnissanite foorumit, kust lugesingi välja et ongi säärane nõme seis ja põlevadki reeglina lühikest aega, enamus läinud seda teed, et nupp vahele või tempi anduri pistik lahti (2 andurit, üks näidik, teine küünalde impulss)

Igav ei hakka
Piltmaterjali palju pole, kuid ettekujutluse saab siiski:
[Pilt: 01107219233913e.jpg]
[Pilt: 01107219219803a.jpg]

Toomise õhtul tehtud 2 pilti, ilmselt saab mingihetk juurde.

[Pilt: 0110721919aefc7.jpg]


Paar päeva hiljem panin padinal Rakverre ja tõin doonori. Kuna juppe ei leia tikutulega, isegi mitte majaka valgusega, siis peab iga võimalust kasutama et varuks juppe korjata :Big Grin

[Pilt: 011072192583792.jpg]


Kusjuures, tegu väga haruldase diisel-tagamootor-poolboksermootoriga nissaniga :Big Grin

Aga tegelikult legend käib nõnda: Olla olnud sõitev nissan, aga patrolil jooksnud mootor kotti, tõsteti nissani pealt mootor patrolile ning kokkujooksutatud jäänuk nissani pagassi. Seisnud suhteliselt kaua nõnda, et vajutanud juba kere kah kõveraks, pole vast vajalik mainidagi, et roostet omajagu...


Üritan vahest kirjutada, ehk peaks kedagi huvitama Big Grin

Juppide ja doonorite osas pean suuresti konkureerima vast Eliisa25-ga :Big Grin

Hommepäev teen ehk mõne pildi juurde ja tutkin endasi eelsüüdet.

Kui kellegil leidub miskit juppe tollele, või teab kedagi, kes teab kedagi, kel on, siis kiri postkasti on teretulnud!
Olen just kuu aega auto otsingul olnud ja otsinud eriti Laurelit, lootusetu.

Kunagi omanud samasugust isendit (411 SAC), nostalgiapauk täitsa olemas.
(11-01-2017, 23:06 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]....
Üritan vahest kirjutada, ehk peaks kedagi huvitama Big Grin
....

Huvitab, huvitab, kirjuta aga. Cool

Mis mersu tagasilda puutub, siis enamasti piisab alumise õõtsa välimise puksi ("silikoonpuksi") vahetusest ja saab jälle edasi purjetada. Teine kahtlane tegelane on munakuga varras. Ülemise ja pikivarda lõtkud väga ujuma ei pane.
Selle aja masinate puhul on tavapärane talvel 2x süüdet anda, et küünlad piisavalt tuld saaks. Suvel saab jälle ühe korraga hakkama. Ei ole ju väga sügavat mõtet midagi aretama hakata sinna? 
Ideaalne oleks muidu jah, et sõltuvalt välistemperatuurist eelsüüte aega pikendada. Tänapäeval oleks see võibolla "talvepaketi" tarkvaramuudatusega lahendatav.

See, et nii vana diislipada üldse läheb käima pärast 2-nädalast seismist ka -15 on ainult hea märk heast tervisest, nii aku kui mootori osas. Pikka iga veelgi!

Kas selle kohta on ideid või infot, miks tal roostet ei ole ? Toungue Ülevärvitud millalgi? Pikalt seisnud vahepeal? Talvel vähe või üldse mitte sõidetud? Mis olukorras ülejäänud põhjaalune on?
(12-01-2017, 06:09 AM)Maamees Kirjutas: [ -> ]Olen just kuu aega auto otsingul olnud ja otsinud eriti Laurelit, lootusetu.

Kunagi omanud samasugust isendit (411 SAC), nostalgiapauk täitsa olemas.

Laurelit meitemaalt leida on tõesti lootusetu...isegi Soomest, Rootsist ja mujalt naaberriikidest. Imekombel Venemaal neid mõni täitsa on. Hetkel on 2tk Mobile.de-s müügis, 3k ja 6k euri olid vist hinnad...
(12-01-2017, 06:52 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(11-01-2017, 23:06 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]....
Üritan vahest kirjutada, ehk peaks kedagi huvitama Big Grin
....

Huvitab, huvitab, kirjuta aga. Cool

Mis mersu tagasilda puutub, siis enamasti piisab alumise õõtsa välimise puksi ("silikoonpuksi") vahetusest ja saab jälle edasi purjetada. Teine kahtlane tegelane on munakuga varras. Ülemise ja pikivarda lõtkud väga ujuma ei pane.

Mul olukord kahjuks nii roosiline pole, läbi tagasilla raampuksid ja see raiub end keresse nii kuis jaksab. 

(12-01-2017, 13:22 PM)TeeTL Kirjutas: [ -> ]Selle aja masinate puhul on tavapärane talvel 2x süüdet anda, et küünlad piisavalt tuld saaks. Suvel saab jälle ühe korraga hakkama. Ei ole ju väga sügavat mõtet midagi aretama hakata sinna? 
Ideaalne oleks muidu jah, et sõltuvalt välistemperatuurist eelsüüte aega pikendada. Tänapäeval oleks see võibolla "talvepaketi" tarkvaramuudatusega lahendatav.

See, et nii vana diislipada üldse läheb käima pärast 2-nädalast seismist ka -15 on ainult hea märk heast tervisest, nii aku kui mootori osas. Pikka iga veelgi!

Kas selle kohta on ideid või infot, miks tal roostet ei ole ? Toungue Ülevärvitud millalgi? Pikalt seisnud vahepeal? Talvel vähe või üldse mitte sõidetud? Mis olukorras ülejäänud põhjaalune on?
Ei, aretada ei olnud midagi plaanis, vaid olemasolev originaalsüsteem toimima saada või muuta paremaks. Hetkeseisuga olen niipalju targemaks saanud tänu NissanDiesel foorumile, et eelsüüte tuli armatuuris on mõtetu iluasi, oluline on kuulata millal teeb relee klõksu ja siis võib võtit keerata. Mõõtsin spetsiaalselt stopperiga- tuli põleb 4.7s ja relee on taga kusagil 8-9 sekundit. Teoorias ning praktikas on kõik nii nagu tehas ette näinud, lihtsalt tuld ei tasu usaldada.
Kuulates millal relee oma klõpsu teeb, turtsatas ka mootor kiiremalt elule kui tule järgi talitades.

Pikka iga loodan isegi, kuid eks selleks tuleb ise pädev ka olla, et pikk iga kindlustada (loe: mitte ruunata ja teha õigel ajal hoolduseid/remonti)

Ideid rooste kohta...
jutujärgi mina 4. omanik Eestis, esimene olla miskine soliidses eas meesterahvas, nagu ikka, teine olla samas eas tädike ja kolmas siis too tegelane kellelt mina soetasin. Kas või kui palju temaga sõidetud on, ei oska ma vastata. Põhjaall rooste totaalselt puudub, mootoriruumis samuti. Osaliselt tuleks kummardus teha ohtralt leemendanud ja õli välja ajanud vanale roolivõimule, mis "edukalt" kõik kohad määrinud. Ilmselt ei saaks jätta "tänamata" kas siis vana mootorit või olemasolevat, sest leemendab natuke samamoodi.

Ülevärvi kohta ei oska öelda, nii ja naa, ukse randist allapoole oleks nagu mingine aste värvis ja samuti koorub teine ka. Ju siis midagi on ikka tehtud.

Lubatud lisapilte:

[Pilt: 0110722057522b9.jpg]

[Pilt: 011072206193639.jpg]

[Pilt: 011072206515c32.jpg]

[Pilt: 011072206320068.jpg]

Siin pildil näha põlevaid tagatulesid. Nagu näha, parempoolne on päris ere, vasakpoolne nagu ei põlekski. Pirnid mõlemal pool sama võimsusega, kuid vasakut nagu keegi lakkinud...Mida teha? Poleerida? puhastada? Kuidas? Doonori küljest pole kahjuks selle poole tuld võtta...

[Pilt: 011072205957312.jpg]

[Pilt: 0110722067f12c4.jpg]

[Pilt: 011072207319147.jpg]

[Pilt: 0110722077af7a3.jpg]

[Pilt: 0110722079f70dd.jpg]

[Pilt: 0110722083d8391.jpg]

Kole esitiib:
[Pilt: 01107220898907c.jpg]

Kellegi kiirremont peeglile:
[Pilt: 0110722087bb3d2.jpg]

Ka doonoril peegliga sama lugu. Tea, kui suur lootus on, et istuvad miskise uuema nitsaani peeglid? Maxima, almera, primera?


Panen pildilingi ka siia, kõike ei hakanud siia toppima.

http://fotoalbum.ee/photos/randoA/sets/1465417

Täna tegelesingi eelsüütega ja jagasin enam vähem matsu ära. Põhjus, miks tollega üldse jaman, on see, et tellisin Ebayst distantskäivutuse komplekti ning mõtlesin tollele peale aretada teise. Kui kooliajal linnas olen, oleks ülimalt mugav vajutada aknast nuppu ja lasta teisel vaikselt potsuda, samal ajal toas kohvi juues. Aga eks elame, näeme mis sest välja tuleb.

Esivanem demonstreeris täna õmblusoskusi juhiistme nurga näol, mis enam ei turrita ega hargne. Mingi mõte oleks panna istmekatted, tiigrimustriga vms ja karvased :Big Grin

Jääb kerge mulje, et keegi on hoolega kõrgsurvepumba tahmakruviga mänginud, viskab päris räigelt musta kui kiirendada ja näidiku järgi kütusekulu ka veits palju. Samas ei ole välistatud et viimane näitab kütusekoguse asemel aiateibaid...
Räägin targematega, ehk peaks veidi tagasi keerama.
(12-01-2017, 18:05 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]Siin pildil näha põlevaid tagatulesid. Nagu näha, parempoolne on päris ere, vasakpoolne nagu ei põlekski. Pirnid mõlemal pool sama võimsusega, kuid vasakut nagu keegi lakkinud...Mida teha? Poleerida? puhastada? Kuidas? 

Kõigepealt peaks ehk seestpoolt "järgi aitama" Tuli küljest ära ja vannituppa duši alla. Vajadusel peenikese pintsliga või vanakooli pudeliharjaga avauste kaudu pisut nühkida.
Laki eemaldamine peaks olema ka võimalik, lakiga sobiva lahusti näol, mis aluspinda väga ei morjenda.
(12-01-2017, 18:39 PM)TeeTL Kirjutas: [ -> ]
(12-01-2017, 18:05 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]Siin pildil näha põlevaid tagatulesid. Nagu näha, parempoolne on päris ere, vasakpoolne nagu ei põlekski. Pirnid mõlemal pool sama võimsusega, kuid vasakut nagu keegi lakkinud...Mida teha? Poleerida? puhastada? Kuidas? 

Kõigepealt peaks ehk seestpoolt "järgi aitama" Tuli küljest ära ja vannituppa duši alla. Vajadusel peenikese pintsliga või vanakooli pudeliharjaga avauste kaudu pisut nühkida.
Laki eemaldamine peaks olema ka võimalik, lakiga sobiva lahusti näol, mis aluspinda väga ei morjenda.

Seestpoolt üritasin veits nühkida kaltsuga ja puupulgaga, märkimisväärselt mustust ei olnud. Pigem on teema selles et keegi on lakkinud. Antud tuli on ka tegelikult juba liimmitud ja mõradega, aga kuna korralikku võtta ei ole siis peab ära arstima.
(12-01-2017, 18:05 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]...
Jääb kerge mulje, et keegi on hoolega kõrgsurvepumba tahmakruviga mänginud, viskab päris räigelt musta kui kiirendada ja näidiku järgi kütusekulu ka veits palju. Samas ei ole välistatud et viimane näitab kütusekoguse asemel aiateibaid...
Räägin targematega, ehk peaks veidi tagasi keerama.

Enne kui lähed pumba kallale, uuri natuke pumpa ennast. Kui sinna läheb 2 jahutusvoolikut miskise klapikese külge, siis on sistem varustatud külmkäivituse anduriga, mis saab signaali jahutusvedeliku temperatuurilt. Sama asi 2,0D Bluebirdil ja 2,3D Urvanil.
Kui see andur kinni kiilub (N: lekkepeataja tõttu), siis võib pump olla külmkäivituse režiimis ja keerab kütet usinalt peale. Asendatav, mitte väga remonditav.
Kas see ei peaks mitte tähendama et ka pööre püsib normaalsest kõrgemal? Praegusel hetkel on külmast peast kusagil 1300-1500 pööret ja siis mõne minuti pärast hakkab vaikselt langema ja kukub sinna kuskile 8-900 kanti.

mingeid juhtmeid pumpa ei lähe peale ergutusklapi või solenoidi v mis kurat ta nimi oli.
Asjassepuutumatu kõrvalehüpe teemast.
Kas sellel autol on käigukasti modulaatorile benamootori vaakumsignaali imiteeriv regulaator? Selle seisukorrast võib oleneda käigukasti tervis.
(12-01-2017, 20:49 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]Kas see ei peaks mitte tähendama et ka pööre püsib normaalsest kõrgemal? Praegusel hetkel on külmast peast kusagil 1300-1500 pööret ja siis mõne minuti pärast hakkab vaikselt langema ja kukub sinna kuskile 8-900 kanti.

mingeid juhtmeid pumpa ei lähe peale ergutusklapi või solenoidi v mis kurat ta nimi oli.

sümptomid olid pea samad: must suits gaasi andes, tühjal ok, tühikäik pisut kõrgem ja pöördesse läks uimasemalt.
Aga kui voolikuid pumpa ei lähe, siis on  muu teema.
Must suits ja ülekulu võib viidata ka pihustiotstele. Ise japsil vahetanud ei ole, aga hinnapoolest ei olnud väga VW...
(13-01-2017, 01:52 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Asjassepuutumatu kõrvalehüpe teemast.
Kas sellel autol on käigukasti modulaatorile benamootori vaakumsignaali imiteeriv regulaator? Selle seisukorrast võib oleneda käigukasti tervis.

Hea küsimus, kuid vastata ei oska. Kas on ideid kuidas seda vaadata/kontrollida?

(13-01-2017, 11:05 AM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(12-01-2017, 20:49 PM)randoA Kirjutas: [ -> ]Kas see ei peaks mitte tähendama et ka pööre püsib normaalsest kõrgemal? Praegusel hetkel on külmast peast kusagil 1300-1500 pööret ja siis mõne minuti pärast hakkab vaikselt langema ja kukub sinna kuskile 8-900 kanti.

mingeid juhtmeid pumpa ei lähe peale ergutusklapi või solenoidi v mis kurat ta nimi oli.

sümptomid olid pea samad: must suits gaasi andes, tühjal ok, tühikäik pisut kõrgem ja pöördesse läks uimasemalt.
Aga kui voolikuid pumpa ei lähe, siis on  muu teema.
Must suits ja ülekulu võib viidata ka pihustiotstele. Ise japsil vahetanud ei ole, aga hinnapoolest ei olnud väga VW...

Too seade kuhu tosoolivoolikud lähevad, keerab ju ainult varasemaks süüdet, mitte ei muuda kütuse kogust...? kohapeal gaasitades viskab kah musta, päris korralikult. Samas ei teagi, mersuga ära harjunud, see viskas ülimalt vähe musta nii kohapeal kui kiirendades.

aga ma uurin veelkord asja kuidas ja mis. Võimalik on ka see, et seda pole ammu tangitud rohkem kui 5l kaupa ja kütusenäidik näitab esialgu aiateibaid, ehk kui saab rohkem täispaagi tankimisi siis tõmbab oma näidud ka reaalsemaks. 

turboka pihustid on vist suurema Bar-iga kui vabaka omad? Küsin sest doonori pagassis on turbomootor, vähemalt volvol nii oli...
(13-01-2017, 11:13 AM)randoA Kirjutas: [ -> ]Too seade kuhu tosoolivoolikud lähevad, keerab ju ainult varasemaks süüdet, mitte ei muuda kütuse kogust...? kohapeal gaasitades viskab kah musta, päris korralikult. Samas ei teagi, mersuga ära harjunud, see viskas ülimalt vähe musta nii kohapeal kui kiirendades.

aga ma uurin veelkord asja kuidas ja mis. Võimalik on ka see, et seda pole ammu tangitud rohkem kui 5l kaupa ja kütusenäidik näitab esialgu aiateibaid, ehk kui saab rohkem täispaagi tankimisi siis tõmbab oma näidud ka reaalsemaks.

Kus see jorn asub, kuhu voolikud lähevad? Bluebirdil oli ks pumba juure või küljes, ei mäletagi enam.
Kogust muutis, ikka päris mehiselt viskas ämbriga peale. kulu oli liiter paar suurem ja just tossu arvelt.
Vanal Landcruiseril on sama asi peal, ainult starteri lülitusega koos tõmbab hooba. Kui juhtmed valesti ühendad, siis sõita ei taha, peeglist ei paista midagi, linnud ei laula ja rohelised tõmbavad mustaks. Aga liigub vägagi mehiselt.
(13-01-2017, 12:15 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]
(13-01-2017, 11:13 AM)randoA Kirjutas: [ -> ]Too seade kuhu tosoolivoolikud lähevad, keerab ju ainult varasemaks süüdet, mitte ei muuda kütuse kogust...? kohapeal gaasitades viskab kah musta, päris korralikult. Samas ei teagi, mersuga ära harjunud, see viskas ülimalt vähe musta nii kohapeal kui kiirendades.

aga ma uurin veelkord asja kuidas ja mis. Võimalik on ka see, et seda pole ammu tangitud rohkem kui 5l kaupa ja kütusenäidik näitab esialgu aiateibaid, ehk kui saab rohkem täispaagi tankimisi siis tõmbab oma näidud ka reaalsemaks.

Kus see jorn asub, kuhu voolikud lähevad? Bluebirdil oli ks pumba juure või küljes, ei mäletagi enam.
Kogust muutis, ikka päris mehiselt viskas ämbriga peale. kulu oli liiter paar suurem ja just tossu arvelt.
Vanal Landcruiseril on sama asi peal, ainult starteri lülitusega koos tõmbab hooba. Kui juhtmed valesti ühendad, siis sõita ei taha, peeglist ei paista midagi, linnud ei laula ja rohelised tõmbavad mustaks. Aga liigub vägagi mehiselt.

Näed krt, ei taibanud pilti teha, ehhki kavatsus oli. Jurram asub pumba alaosas ja keerab süütenurka, toimib edukalt, laseb end järele kui mootor soojeneb ja pöörded langevad.
Ülevalpool, gaasihoova juures veel miskine tore klapike, google otsinguga ei suuda kuskil sellist analoogi tuvastada. igatahes ühendasin lahti ja manuaalselt liigutades kõik toimib, keeran maha,suitseb vähem, keeran peale, suitseb rohkem.

Keerasin tossukruvi natuke siiski maha, nii kella 12lt kella 8 peale, see tundus lõpuks hea asend. gaasi andes kivisöe pilve taga ei ole, vaid õrn must, justkui oleks hea. Samuti kukkus tühikäik, enne oli 900-1000, nüüd kusagil 600-650 pööret. Proovisõidul sai selgeks et minek pisut kannatas, enam ei ole 2000 pöörde lähedal seda momenti et veab edukalt ja peab natuke rohkem pedaali kiirendusel vajutama, aga kui see kajastub kütusekulus positiivselt siis arvan, et on hea. Paak sai samuti täis kallatud, eks siis vaatame ja arvutame palju sõita saab.

Keegi paagi suurust teab öelda? Netist suutsin leida, et miskitel uuematel generatsioonidel on 65l
Mul mahub jah 66 liitrit, siis on püstolitoruni täis. Aga Laurel on üpris ablas miisu ja kauaks seda ei jagu... Big Grin
(13-01-2017, 11:13 AM)randoA Kirjutas: [ -> ]
(13-01-2017, 01:52 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Kas sellel autol on käigukasti modulaatorile benamootori vaakumsignaali imiteeriv regulaator? Selle seisukorrast võib oleneda käigukasti tervis.

Hea küsimus, kuid vastata ei oska. Kas on ideid kuidas seda vaadata/kontrollida?

Kui nüüd ikka on see modulaatoriga kast, siis peaks vaakummeetriga kontrollima, et sisendsignaal vastab enamvähem benaauto signaalile. Tühikäigul kuskil miinus pool atti plussmiinus ja täiskoormusel nulli lähedal.
Mersudel on seal mingi veel kavalam süsteem loodud, nende nahka läksid paljud autod. Membraanid möllud jne...
Ma ei taha hirmutada aga parem oleks veenduda veidra arusaamatu tööpõhimõttega vidina korrasolekus Smile
(15-01-2017, 22:30 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]
(13-01-2017, 11:13 AM)randoA Kirjutas: [ -> ]
(13-01-2017, 01:52 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Kas sellel autol on käigukasti modulaatorile benamootori vaakumsignaali imiteeriv regulaator? Selle seisukorrast võib oleneda käigukasti tervis.

Hea küsimus, kuid vastata ei oska. Kas on ideid kuidas seda vaadata/kontrollida?

Kui nüüd ikka on see modulaatoriga kast, siis peaks vaakummeetriga kontrollima, et sisendsignaal vastab enamvähem benaauto signaalile. Tühikäigul kuskil miinus pool atti plussmiinus ja täiskoormusel nulli lähedal.
Mersudel on seal mingi veel kavalam süsteem loodud, nende nahka läksid paljud autod. Membraanid möllud jne...
Ma ei taha hirmutada aga parem oleks veenduda veidra arusaamatu tööpõhimõttega vidina korrasolekus Smile

Oskad öelda ehk mõne juhtnööri, kust antud autol sellist vidinat otsida, vaadata?

kütusega on nagu jah...vähe palju  vist. Kallasin paagi silmini ja hetkel on kolmveerand sees, sõidetud pea 180km aga odo näitab osaliselt ka aiateibaid. Jätkame katseid
Sellelt vidinalt läheb käigukasti modulaatorisse vaakumtoru/voolik.
Vidin ise on ühendatud gaasihoovaga.
(15-01-2017, 23:33 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Sellelt vidinalt läheb käigukasti modulaatorisse vaakumtoru/voolik.
Vidin ise on ühendatud gaasihoovaga.

Selge, siis arvasin õigesti. Gaasihoovastiku juures oli küll üks klapp mille eesmärki täpselt ei teadnud, aga arvasin ja targemad arvasid samuti et tegu on käigukasti vaakumiga ja kickdowniga.

Katsun kuskilt muretseda siis vaakumtestri ja uurida asja.
Oluliselt midagi raporteerida ei ole aga mõningad asjad siiski

külmkäivitus halvenes peale kütuse maha keeramist, käivitub küll plaksust, kuid lonkab mõne sekundi, ei midagi hullu. Külmkäivitust sättisin nii, et hoiaks pöörded veidi kõrgemal. Enne oli kusagil 900 kandis, nüüd hoiab 1200-1300 külmalt. 


Enam vähem kütusekulu ka mõõdetud: täispaak oli ja nüüd maha uhatud miskine 600km lähedale, kulunud on kusagil seieri-kahe jagu alla poole paagi. Ilmselt tuleks maha arvata sealt ka odoka valetamine, kuna rehvimõõt vale - kusagil 50km on nt valetamine siis poole paagiga 500-550 km pole üldse paha.

täna täheldasin esitules mõra, mida on üritatud lappida silikooniga. Kahjuks pole see toiminud ja tuli on seest kondentsi täis. Ilmselt see on homse päeva tegevus.

Muud nagu hetkel polegi, kalla ja talla :Big Grin
mõningad puksid annavad märku oma soovist saaada värskendust...
Lehti: 1 2 3