automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ford Transit MkII '81 2.0 57kW - Injection
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pealkirjas mainitud buss jõudis minuni nii nagu enamus masinaid ikka - laupäevahommikune automüügikuulutuste skaneerimine on selgi korral süüdi.

[Pilt: large_29690093_uDeu.jpg]
Vajuta pildile, et avada kuulutus

Teel töökotta võtsin ette telefonikõne, et bussi kohta lähemalt uurida. Kirjelduse järgi tundus kõik mõistlik ja uurisin, kas tuleks kõne alla ka bussi hoiustamine näiteks uue aasta kevadeni. Kokku sai lepitud, et tasun bussi eest ära ja kevadeks planeerin ka transpordi Hiiumaalt Tartu.

Vahepeal sai uuritud veidike I gen. Transistorite kohta ja muidugi jõudsin otsaga ka FFE-sse ja AutoMotosse, kus nägin sama bussi kuulutust Kuusetaadi poolt.

Mingil hetkel pakuti mulle soodsalt tehnikadoonoriks 2.gen. TD Transitit, mille ma ka ostsin, kuid mõni aeg tagasi hoopiski sõbrale müüsin. Mitte et ma oleks loobunud diisli mõtetest vaid sel hetkel kippus masinapark liiga suureks paisuma ja otsustasin sellest loobumise kasuks, kuna potentsiaalsed doonorid pole veel ilmast otsa saanud.

[Pilt: large_29690095_niWm.jpg]
Tehnikadoonor

Ühel hommikul sain lp Kuusetaadilt SMS-i, millega tuletati meelde, et mul on ühelt saarelt üks Transistor tarvis ära vedada Big Grin. Mitte et ma oleksin unustanud - pigem ootasin veidi paremaid ilmasid, et ise Hiiumaad esmakordselt külastada. Kalkuleerisin oma kulud sinna €150-200 kanti, kui läheks ise järgi, kahjuks jäi saarereis aga sel korral ära ja kasutasin hoopiski veoteenust. 

Kuna just tihti ei ole treilameestel otsa Hiiumaa-Tartu-Hiiumaa tühjalt Tartu poole, siis lõin FB-sse grupi Sõidukite transport, et leida soodsaim vedaja. Mõne aja möödudes võetigi minuga ühendust ja pakuti vedu, mille maksumus jäi oma kulude piiresse. Ühtlasi pakkuja mainis, et on kursis selle bussi asukohaga ja tuttav selle müüjaga. Polnudki palju tarvis mõelda, kuna enamus hinnapakkumisi jäi sinna €400 kanti, suurim neist sugulase €580 suure veokaga Big Grin.

[Pilt: large_29690081_w79W.jpg]
Buss veel treileril

Kiirelt sai bussile pilk peale heidetud - tundub veidi vingemgi, kui ootasin. Samas seisukorra poolest ka veidi hullem, kui arvasin. Aga esmapilgul pole midagi ületamatut.

Esmane to-do list:
*Rattad - rehvid korralikult täis pumbata, kontrollida õhu pidavust, vajadusel teised rehvid velgedele.
*E.V. uks - klaas puudu. Vist oli bussiga kaasas.
*Kapott - hinged on kinni. Õnneks on kapott piisavalt avatud, et poldid saaks eemaldada. Hinged määrida, liikuma panna, kapott tagasi.
*Mootor - kontrollida komplektsust ja mahlasid. Silindrid leotada ja proovida ringi ajada. Teha elementaarsed puhastamised süütesüsteemile, etteandepump kasta.
*Salong - teha inventuur ja see puhastada. Palju asju oli bussis kaasas, esmalt kõike laiali ei tõstnud. Salong vajab korralikku pesu ja tuulutust.

Minu esmane suurem eesmärk on buss tehniliselt omal jõul liikuvaks saada ja seejärel leida puuduvad detailid. Seejärel alles tahaksin alustada keretöid. Ideaalis võiks sel olla MkI "seanina". Kui kellelgi on konversiooniks vajalike detaile pakkuda, siis ole hea ja anna teada PSi.
Olen selliseid 25 aastat tagasi kaks erinevat omanud mölemad olid masuudikad ,
ostes mölemal saale kolin ja alumine 40cm täielikult maha ködunend.
Tehtud ja müüdud said nad kah,tore vaadata et 25 aastat hiljem on
vöimalik näha veel nii heas seisus isendit.Nostalgiline moment minu jaoks......
Paar aastat tagasi oli Võru kandis kui ma ei eksi, selline topeltratastega kaubik müüa. Hind oli miski 700 euri äkki. Siiamaani kipitab, et ilma jäin, läks suht kiirelt ära.
Viimati nägin sellist korraliku (loe roostevaba) 10 aastat tagasi. Seisis Õismäel majade vahel, roheline ja parempoolse rooliga. Numbreid küljes polnud. Kuhu sai, ei tea. Üks selline, endine Paide kiirabi, mädaneb Tallinna roherajoonis pikemat aega (veel 5 aastat tagasi sõitis)...
Teema kohane info äkki taastajale Viljandimaal Mustlas seisavad 2 tükki selliseid
Uurisin täna bussi veidi lähemalt.

*E.V. uks - klaas katki, uus on bussiga kaasas.
*Kapott - hinged olid pooles vinnas kinni roostetanud. Eemaldasin need, leotab ja paigaldab tagasi.
*Mootor - Paistis komplektne, starter hakkas toimetama, käib ringi. Säde puudus, jagaja rootori takisti kõrbenud, küünlad tahmased. Mootoriõli tase on madal, jahutusvedelik vist ka.
*Salong - istmed on olemas, laepolstrid on rottidel ära näritud ja muidu väsinud. Armatuuri on veidi ratsitud.
*E. suunatuled - küljes on '84< suunatuled, mis on mõeldud plastvõrega kasutamiseks.

Kaasas on kastiga uusi veermiku osi, trippe jne. Esmapilgul puuduvana tundunud tagatuled on kaasas.
Üllatavalt ruumikas on selle mootoriruum, moodsamagi disla paigutamisel ei tohiks probleemi olla.
(30-04-2017, 22:13 PM)Injection Kirjutas: [ -> ]...
Üllatavalt ruumikas on selle mootoriruum, moodsamagi disla paigutamisel ei tohiks probleemi olla.

Ja kuna kannel käib poltidega ära, on ka asjatamine mugav. R6 vist eeldabb radika mujalekolimist, aga lühemad pajad mahuvad kindlasti katlaruumi ära.

Meil oli kunagi lühike ja madal diisliga sarnane ja ausalt öeldes on mul sellest väga head mälestused. Janune oli ja jube uimane, aga jaksu oli nii kanda kui tirida. Libedal istus väga hästi teel. Egas ilma asjata seitsmekümnendatel olnud seaninaga Transit pangaröövlite lemmikliikur Big Grin

Mis puudutav seanina installi, siis ähmaselt meenub kandvate plekkide oluline erinevus. Aga see võib olla ka vale mälestus.
(01-05-2017, 07:37 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(30-04-2017, 22:13 PM)Injection Kirjutas: [ -> ]...
Üllatavalt ruumikas on selle mootoriruum, moodsamagi disla paigutamisel ei tohiks probleemi olla.

Ja kuna kannel käib poltidega ära, on ka asjatamine mugav. R6 vist eeldab radika mujalekolimist, aga lühemad pajad mahuvad kindlasti katlaruumi ära.

Meil oli kunagi lühike ja madal diisliga sarnane ja ausalt öeldes on mul sellest väga head mälestused. Janune oli ja jube uimane, aga jaksu oli nii kanda kui tirida. Libedal istus väga hästi teel. Egas ilma asjata seitsmekümnendatel olnud seaninaga Transit pangaröövlite lemmikliikur Big Grin

Mis puudutav seanina installi, siis ähmaselt meenub kandvate plekkide oluline erinevus. Aga see võib olla ka vale mälestus.

Just, ülimalt mugav peaks olema mootoriruumis asjatamine, isegi radika eemale kolimiseks peaks ruumi olema, ehk isegi mootori taha poole nihutamiseks väikse tulemüüri modi arvelt. Aga see selleks.

Kuna bussi näol on tegu kõrge ja pikaga, siis tahakski aiste vahele miskit vähekegi mõistlikumat, et ta venima ei jääks. Muidugi on sealjuures ülimalt oluline ka ülekanne.

Kusjuures pole isegi veel lähemalt lugenud konversioonist aga usun, et kõige raskem osa sellest on seanina kätte saamine, paigaldus on keerukuselt alles järgmine Big Grin.
Täna puhastasin salongi suuremalt jaolt ära ja sain ka asjast parema ülevaate. 6k jagu istmeid on olemas, E.P. 2k iste on rottidel ära puretud. Uksed liiguvad kõik hästi, juhiuksele paigaldasin kaasas olnud klaasi. Heitsin pilgu peale kastiga kaasas olnud juppidele. Kastis olid uued piduriklotsid, pid. paig. komplekt, summuti tripid, rooliotsad, vist et peasilindri rem. komplekt, kasut. amordid, ja miskit nodi veel. Lisaks kõigele on kaasas ka tutikas kiles P.E tiib Van Wezelilt. Koristuse käigus avastasin kuudi põrandast ka Riviera kütteseadme.

[Pilt: large_29690433_g0Zh.jpg]
[Pilt: large_29690435_XRXF.jpg]
[Pilt: large_29690437_F2qa.jpg]
[Pilt: large_29690439_A9Bv.jpg]
[Pilt: large_29690441_pkEb.jpg]
[Pilt: large_29690443_Not9.jpg]
Milleks seda toredust hakata mingi notsunäoga narrima? V6 aiste vahele, mida kahekomakaheksasem, seda parem muidugi, õige ülekanne ja rajale! No natuke läheb pahtlit ja värvi ka muidugi vaja.
Põhjalik ümberehitus/tuuning? Siis ehk sõltumatu tagasild juba alla?
Transit V6 projekt oli kunagi kaasvõitleja agaa-l , mis sest sai ei tea. Ehk oskab ta ise midagi rääkida.
(01-05-2017, 23:34 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Milleks seda toredust hakata mingi notsunäoga narrima? V6 aiste vahele, mida kahekomakaheksasem, seda parem muidugi, õige ülekanne ja rajale! No natuke läheb pahtlit ja värvi ka muidugi vaja.
Põhjalik ümberehitus/tuuning? Siis ehk sõltumatu tagasild juba alla?
Transit V6 projekt oli kunagi kaasvõitleja agaa-l , mis sest sai ei tea. Ehk oskab ta ise midagi rääkida.

No on miskisugune imelik huvi selle seanina vastu. Tahaks elusast peast muidugi enne teda näha, siis teaks täpsemalt, kas mul teda endiselt tarvis. Eks see 2koma8ne on vinge küll aga antud masinat tahan siiski veidi praktilisemana hoida, seega pommikindel diisel kõlab minu meelest hästi. Vaatan, otsin kohe selle mehe postitusi Big Grin.
Siin pole sellest midagi, need jutud olid lõkke ja õllekannu juures.