automoto.ee foorumid

Täisversioon: Honda Civic '84 - "3rd gen. turd" - Injection
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Sai laupäeva hommikul sirvitud automüügi lehti ja silma jäi väike punane Kökats - just nagu see, mis kunagi umbestäpselt samal ajal 10 aastat tagasi 15. juubeliks välja sai lunitud (too oli 4G).

[Pilt: orig_29671521_uvAU.jpg]
Pildid FB müügikuulutusest

Kuna masinaparki suurendada ei soovinud, siis pidi millestki loobuma. Sõber viskas nalja, et lükka Bemm turgu. Mõeldud-tehtud, hetkega hakkas ilge sagin pihta ja kõnesid tuli igast suunast. Auto leidis uue omaniku ja ühtlasi vabastas autopargis koha Punnile.

[Pilt: large_29671523_VDWu.jpg]

Tagasiteel Võrust Tartu sai Kambjast läbi hüpatud ja rehvi toksitud. Pill tundus äge ja sai veidike aega mõeldud, kas tõesti on mul seda lisaks tarvis - vist ikka on.
 Üle masina on pisivigu päris omajagu. Nende seas kõige häirivamad on esialgu tallesaba käigukang, väljast mitteavanev juhiuks, mootori töös kerge vahele jätmine ja märg põhjamatt taga istujatel. Kere poolest paistab pill enam-vähem okei olevat, siin-seal on küll vähe paksemalt pahtlit aga pole asju, mida ravida ei saa.

Esmane plaan on omal töökojas korralik ülevaade saada autost ja list koostada - mida vaja teha, mida osta. Päris Jeep on ka ta, niisiis vaatan-uurin seda torsiooni madaldamise värki kah.

Dekoodisin VINi ka:
JHMA
Model name: AG: 1300 2D H/B: 2 Door Hatchback
Transmission type: 5: 5-speed: GW
Number of doors: 3: 2 Door
Grade: 2: Standard model
0
Plant: S: Suzuka Plant
Serial number: 018966
Engine Type: EV2: 1300 cc

Search by VIN: 
JHMAAG5320S018966

Found:
Make/Market: Honda EU
Year: 1984
Model: CIVIC
Doors: 3-door
Transmission: 5M (manual)
Trim: DX
Sai täna autot üle vaadatud, tegeletud probleemidega. Päeva peale sai koostatud päris pikk list, mõningad probleemid neist jõudsin ka kõrvaldada.

To do:
*Tuuleklaasis on täke
*Luugi tuulesuunaja roostetab - Liivapritsrits selgitas, et detail on vaja keevitada/vahetada. Esmalt võõpasin lihtsalt taas üle.
*Uksed ära vajunud - korralikumaid hingesid/uusi tihvte vaja - Teised hinged olemas, kuhu tihvtid valmis teha.
*Jahutusradikas lülitub salongist - uut termolülitit tarvis.
*Õlid-mahlad vahetada.
*Alarmi kapoti andur - Uut vaja.
*Klaasipesuri voolik valesti jooksutatud - Voolik on lühikeseks lõigatud ja jääb kuskile vahele.
*Esiotsa vigastused - Nina on kunagi pihta saanud, mistõttu stange ja selle tagune radika alune tala on kahjustatud. Radikas on veidi vigaselt paigutatud. Kapoti lukk on ebakindlalt kinnitatud.
*Aku pole kinnitatud - Aku alla on tislerpoisid meisterdanud puidust akualuse. Näis, mis mõtted selle osas tekivad, ehk veaks pagassi isegi kunagi.
*Puuduvad originaaltung ja võti - Pagassis on hoopiski miski Toyota tung ilma sabata.
*Seisupidur ebaühtlane - Töötab V. rattal - trossid kontrollida.
*Soojenduse nupp puudu - Ühel hooval on nupp ära murdunud - Uus olemas.
*Summuti - Keskelt kehvasti parandatud - Uus olemas.
*Kere - On palju lappimist saanud ja palju tahab veel saada.

Tehtud:
*Käigukangi nahk - Kulunud - Vahetatud.
*Kapoti all on mingi suvaline kütusefilter suhteliselt vale koha peal - Õige filter ja  rapitud voolikud asendada - Asendatud.
*Mootoriõli tase MIN - KKK ja jagaja tihendid lekivad - Vahetatud.
*Hammasrihma kontollida/vahetada - Korralik.
*Laadimis- ja aku koormustest - Aku ja laadimine on korras.
*Pagasikate on puudu - Olemas.
*Tagaluugil on vaid üks amort, see ei jõua luuki üleval hoida - Mõlemad amordid olemas.
*Vasak ukselink on lahti, ei ava, ei tagasta end algasendisse - varras vajas reguleerimist, vedru oli katki, poldi pesa oli lingi küljest ära tulnud, liimisin selle tagasi pessa.
*Sisemine käepide on lahti - tüübli pesa oli suureks aetud, painutasin pesa õigeks tagasi ja kinnitasin korralikult.
*V. ukse vahes isoleerimata juhtmed - tegu oli kõlarijuhtmetega, mis olid näpuga kokku keeratud ja isoleerimata, kohati esines ka läbipaistvat teipi. Jootsin otsad juhtmetele külge ja isoleerisin.
*Määrisin V. akna mehhanisme  ja kõiksugu hingesid.
*Pagasiluuk ei lukustunud - Tross oli valesti lingi juurde jooksutatud.
*Käigukang tallesaba - Metsik lõtk - 1. käigu jaoks pidi parema jalaga ruumi tegama, et seda sisse saada, tihtipeale käigud läksid segi või ei saanud neid sisse. - Munaku pesa oli ebatihe, puhastasin munaku roostest, vahetasin O-rõngad, puurisin alumise ovaalse poldi ava 10mm peale. Käigukasti poolse hoova poldi avas oli algupärase M8 asemel M6 polt. Peale seda on käigud tihedad.
*Kapoti all vedelevad releed - Suht pornolt vedelesid kapoti all releed, mis olid veetud automaatse tulede lülituse jaoks. Eemaldasin antud kompoti.
*Keskkonsooli kronsad olid murdunud - keevitasin mõrad üle.

[Pilt: large_29671825_Z5tG.jpg]
Proovisin 13x7-id ka alla, polegi kõige hullem.

[Pilt: large_29671827_ZEo1.jpg]
Vastasküljelt tungides tekkis veits stäänssi
To do:
*Armatuuris taustavalgused ei toimi - pirne vahetada.
*Tuled üle kontrollida, korrastada, reguleerida

Tehtud:
*Madaldus - Torsioonid madalaks keeratud
*Istmed millegi toekama vastu vahetada - Prelude istmed.
*Vaakumvoolikud tunduvad suht surnud + mõned voolikud veel siin-seal - Vahetatud.
*Kõik kolm kojameest on kasutuskõlbmatud - vahetatud uute vastu.
*Seisupiduri tuli jääb põlema - Müüja väitis, et kangi juures andur jebib. Tegelikult oli aga pidurivedelik MIN tasemel, kuna T.V. töösilinder lekib pidurivedelikku, mistõttu on ilmselt taha vaja uusi töösilindreid, kui ka klotse. - Vahetasin T.V. töösilindri, 30 cm vasktoru õõtsa ja silindri vahel. Mõõtsin trumlit, seda on kulutamiseks küll ja veel, ehk isegi uue mõõdus.
*Mootoriõli tase MIN. - KKK ja jagaja tihendid lekivad. - Jagaja tihendi vahetasin ära, KKK tihend on ostetud aga tahan vahetades ühtlasi klapid reguleerida ja ilmselt ka õli vahetada.
*Esiotsa vigastused - Nina on kunagi pihta saanud, mistõttu stange ja selle tagune radika alune tala on kahjustatud. Radikas on veidi vigaselt paigutatud. Kapoti lukk on ebakindlalt kinnitatud. - Kinnitasin kapoti luku korralikult.
*Veljed - Miskisugused Renault originaalid - Tahaks millegi põnevamaga kunagi asendada, ilmselt Renault meeste seas vähe popimad, kui Tsiiviku all. - Pistsin alla pildil olnud 13x7 terasveljed Weller Mattig pärast pritsi ja kiiret võõpa.
*Vahetastin küünlajuhtmed, jagaja kaane ja rootori. Küünlad jäid küll vahele aga võtab needki vahetada koos õliga näiteks.
*Eemaldasin koleda massi klapikambri kaane ja esivõre vahelt

[Pilt: large_29673703_zbw8.jpg]

[Pilt: large_29673705_IMMG.jpg]
Täna keerasin vedrustust madalamaks ja paigaldasin Johnsoni käest saadud esiistmed, lisasin vähe viisakama summutiotsa oma vanalt 306-lt. Sai esimene pesu ka tehtud.

[Pilt: large_29674959_ijaz.jpg]

[Pilt: large_29674965_KnsW.jpg]

[Pilt: large_29674963_6fAr.jpg]

[Pilt: large_29674961_6qjM.jpg]
Rauntzz Kirjutas:Pead ära vahatama, toob erksama punase ehk välja  :umnik: 
Kunagi sai üks punane pleekind Calibra ära vahatatud ja tuli välja ilus punane värv Big Grin
Ei aga ikka väga lahe asi ja tore, et asi edeneb  :pray:

Värv on tal jah sihuke umbmäärane "roosakas-punane", sest teda on tegelikult üle värvitud miski mitte päris Honda punase pinnavärviga. Eks muidugi natuke hoolt teeks ta veidi viisakamaks. Eelmisest omanikust on värvi jooksudki veel lihvimata, näis, ehk kunagi võtab ette ja nühib maha, sõidab pollaga üle ja määrib vaha suveks peale.

Lahe on ta küll. Aga...

Eile avastasin ka veel murekohti:
*Vedrustus tahab veidi kõrgemaks keeramist - aukude peal kipub amorti põhja lööma. Alternatiiviks oleks ka amordi ülemise otsa tõstmine.
[Pilt: 20160613_192053.jpg]

*Kapoti avamistrossi ots on vigane, st ei püsi enam pesas.
*Luugi tiib on läbi roostetanud ja pahtlist ehitatud.
*Karburaator lekib - ilmselt sellest tulenevalt ta ka ei käi õigesti ja "tarbib" ülemäära palju kütet.
*Tuled peaks vastavalt vedrustusele ära reguleerima.
Miks Sa oma postitusi dubleerid? Koos piltidega on see eriti tobe.
Uus vastus on ka hea valik Smile
(02-05-2017, 00:12 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]Miks Sa oma postitusi dubleerid? Koos piltidega on see eriti tobe.
Uus vastus on ka hea valik Smile

Antud foorumis postitused on kõik ühekordsed, esitasin nad tsiteeritud kujul, et need oleksid eristatavad. Kogu teema on siiski kopeeritud Hondaklubist.
Päevasest ajast ka mõni klõps:

[Pilt: large_29675251_JaKE.jpg]
[Pilt: large_29675253_hUIM.jpg]
[Pilt: large_29675255_yXyQ.jpg]

*Eesmine stange lisa on puudu
Ootan Honda Civic 4. generatsiooni ('84-'87) mootori ja veermiku osas soovitusi.

Miks?
Mootor: Soovin, et auto oleks veidi erksam, kui ta on seda tänasel päeval oma algse karburaatoriga EV2 mootoriga. Ei vaidle vastu, et korralik mootori üle käimine, kaanetööd ja tsiklikarpad teevad imesid - küll aga teeb sama ka väiksema limpsipudeli jagu lisakubatuuri ja pritse.
Veermik: Veermiku osas tahaks, et pidurid oleksid veidike võimekamad. Ees on suht pisikesed tuulutuseta pitsalõikurid ja taga - no üldiselt ei pea lihtsalt trummelpiduritest suurt lugu.

Kuidas?
Mootor: Tahaksin läbi viia mõistlikuse piiresse jääva mootori vahetuse. Ei pea olema otseselt bolt-on, võib hõlmata endas ka veidike fabritseerimist - mõõteriistad, lõikur ja keevitus püsivad käes küll. Esmalt tulevad mõttesse EW(D15)/D16.
Veermik: Sobilikuks doonoriks pidurite parendamiseks on 3. gen. Civic GT/S, 1. gen. 16V Integra/CRX, 88-00 Civic VTI, 02-03 Civic Si, Prelude VTI, Mk1 CRV, Civic MB6 VTI.

THE 84-87 3RD GENERATION HONDA CIVIC BUYERS AND OWNERS GUIDE.
[Pilt: IMG_0209.jpg]
[Pilt: large_29676229_hsdw.jpg]
Tõin täna koju mootoririkkega '86 Civic 1.5i GT.

[Pilt: large_29676233_foPd.jpg]
Külastasin ka üht Del Sol-i. Loodan, et omanik ei pahanda pildi pärast.
Tõin täna ka D16A6 mootoriga 4G Civicu.
Hetke seisuga on mul siis 3 Civicut:

JHMAAG5320S018966 '84 3G DX   1.3 52 kW EV2 - Teema peakangelane

JHMAAH5330S211319 '86 3G 1,5i (GT) 1.5 74 kW D15A3 - Lahke doonor peakangelasele. 

Autost on jäärajal viimast võetud teadmata millega täpsemalt tegu. Mootoril olevat kuskilt "tükk väljas", sama lugu on ka kerega, mis on põhjast lasknud poril põhimõtteliselt tagaklaasile pritsida - seda siis sissepoole. Tõenäoliselt lahustan auto varuosadeks.

 In Europe, the fuel injected 100 PS (74 kW) already used in the CRX was installed in the Civic hatchback as well, beginning in 1985. It was called the 1.5i GT rather than Si, as the Si name was held in reserve for the later, more powerful 1.6 litre version.[5] 

Antud isendil esmapilgul silma torkavad eripärad võrreldes minu '84-jaga:
*Istmed veidike toekamad, tagumine istmepõhi siinidel, uksepolstrid klapivad istmetega - st. on kaetud tekstiiliga. - Hiljem istmeid kõrvuti vaadates polegi nad toekamad vaid lihtsalt tundus esmalt nõnda.
*Tagatulede vaheline plastdetail on tuledega sarnaselt punane, mitte tavaline must plastik.
*Rooli keskmine osa on punane ja lisajoontega.
*Põranda ja armatuuri vaheline keskkonsooli detail.
*Katuseluuk.
*Tagastange on kerevärvi, tõenäoliselt on seda olnud kunagi ka esistange.
*Reguleeritav roolisammas.
*D15A3

Kindlasti on mõningad erinevused sel tulenevalt vaid uuemast tootmisaastast, mitte otseselt GT mudelinimest tingituna.

JHMED63500S310766  '91 4G GL   1.6 80 kW D16A6 - Jätan ilmselt alles.

Just säärane punane 4G Civic, mille ma 10 aastat tagasi sünnipäevaks sain, see ongi. Esialgu telefoni teel kuuldu järgi ootasin oluliselt kehvemat seisukorda. Kuna karbid pidavat läbi olema ja mootor on kombineeritud D16A6+D15B2 DPFI, ei lootnud ma sellest muud, kui mootori doonorit '84-le. Kohale jõudes panin ma peale kaasa võetud aku, lasin releel paar korda kütet ette lüüa ja juba sõitsingi sellega konna peale. Üleüldiselt on auto üpriski komplektne ja tahab esialgu saada lähemat ülevaatust.
Esmased tähelepanekud puuduste osas:
*V. küljekarp vajab vahetust. - Uut karpi tõenäoliselt tellida ei saa, seega tuleb tõenäoliselt profiili järgi lasta painutada.
*Kapoti trossil defekt - Ei ava hästi. - Tross vajab kohendamist salongis hoova juures.
*Rehvid vajuvad tühjaks. - Tuleb korralikud rattad alla panna.

Masterplan:

'86 osandan '84-le varuosadeks ära ja jätan kõik tarviliku riiulisse. D15A3-e sisselaske siirdan tõenäoliselt D16A6-le, kui just õiget SL-t ei pakuta. Ülejäänud mootori osas vaatan, kui halb seis sellega on. Ühtlasi jääb D16-st üle siis DPFI, mida saaks ka EV2-le siirdada ehk. Mõtteid jagub, kahjuks aga soovitusi pädevamate Hondameeste poolt mitte, kahjuks.
Meelisn Kirjutas:4g Civicule võid Alvadi-st midagi veel leida.

Jaa, täitsa kursis. Ulme isegi veidi, et nt. ukselukkude komplekti või tiibu pakutakse seal. Iseasi muidugi, kas laoseis e-poes ka reaalne on.
[Pilt: large_29686255_boKT.jpg]
Ostsin 15x7 Borbet A-d 4G-le

Keskava katted on ka olemas. Pean vaid uued mutrid hankima, kuna algupärased on veidi pikad.
Rivistasin osa oma armsaid riisikaid üles:

[Pilt: large_29690213_c2ZR.jpg]
[Pilt: large_29690215_bxPV.jpg]
Meelisn Kirjutas:Ma loodan, et 4g saab kanpäästetud, pildilt tundub täitsa laadna.

Jaa, kui leiab vaba hetke, siis tahaks ka selle tänavale aidata. V. küljekarp ja nipetnäpet üle vaadata ja mu meelest võiks ta ülevaatusele veereda. Muidugi isiklikult ei tahaks seda D16-t selle monopurskega pikalt käitada vaid õige sisselaske ja aju ikkagi külge kruvida selleks puhuks. Nädala sees ostsin sellele ka terve katuseluugi, kuna peal oleva klaas on mõrane.
Vana hea triikraud tekitab nostalgiat. Ca 13-14 aastat tagasi oli üks selline isend niisama ralli ja jääraja jaoks 1.5 mootoriga. See on meelde jäänud et ühe kohaliku järgmise kerega civiguga sa iga nädalavahetud kiirendusel joonele aetud. Mul 1.5karpaga, teisel 1.3 sissepritse ning tulemus on nii võrdne kui veel olla sai. Kõik sõit ja käiguvahetused läksid alati nagu sünkroonis... Big Grin
macbeth Kirjutas:Lahe autopark sul...eriti sümpatiseerib 929 coupe :pray:

Tänud! On vinge küll. Kahjuks aga tunnen ka, et pean millestki loobuma, et 929-ga saaksin tegeleda.
(02-05-2017, 08:57 AM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Vana hea triikraud tekitab nostalgiat. Ca 13-14 aastat tagasi oli üks selline isend niisama ralli ja jääraja jaoks 1.5 mootoriga. See on meelde jäänud et ühe kohaliku järgmise kerega civiguga sa iga nädalavahetud kiirendusel joonele aetud. Mul 1.5karpaga, teisel 1.3 sissepritse ning tulemus on nii võrdne kui veel olla sai. Kõik sõit ja käiguvahetused läksid alati nagu sünkroonis... Big Grin

Jaa, seda tekitab ta paljudes. Omalgi on soov saada sellele 1.5 mootorit tähisega EW* või D15**, kuna 74kW toitesüsteem koos kaanega on olemas - tarvis vaid toimivat põhja.
Sai täna 3G-d tuulutamas käidud.

[Pilt: large_29691371_3qRG.jpg]
Kliki pildil, et rikkuda illusioon roostevabast 3G-st

Kui kellelgi on mõnd alljärgnevatest mootoritest pakkuda, siis kirjuta postkasti või helista mulle 56773184.
EW*
D15A*
ZC

*tähistab koodis numbrit. Koodis olev number minu jaoks rolli ei mängi.

EW* ja D15A* 1.5-liitrist jõuallikat kasutas '83-'87 toodetud Civic, Shuttle ja CRX.
Lehti: 1 2