automoto.ee foorumid

Täisversioon: Trike projekt, link-kahvli ehitamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

agu24

Pikemat aega mõlgub mõttes ehitada trike. Juttude järgi on mõni mees teinud sellise valmis 2 päevaga, ise plaanin vaiksemalt asja võtta ja teha nii umbes 2 aastaga.

Olen veendunud, et parimaks tagumikuks sobib VW Põrnika oma (vla. 1971 või hiljem, u 35kW) ja esiosaks ehk juhtsüsteemiks mootorratta esihark, mis on \"link\" tüüpi. Tähendab see seda, et kahvel ei kinnitu otse võlli otsa, vaid on toodud taha poole, mis peaks andma auto roolivõimendile sarnase efekti - keeramine muutub kergemaks. Seda on aga trike puhul vaja, sest rattaid on kokku 3 ja tagumised rehvid tavaliselt laiemat sorti.

Link-esihark:
[Pilt: Fork_bottom.jpg]

Joonised ja muud pildid sellise link-esihargi kohta on siin:
http://www.zyworld.com/tonyalsop/trikepage7.htm

Olen üritanud sellist pikemat esiharki otsida, aga tulutult. Valmis lahendused on merede taga korraliku hinna eest loomulikult pakkumisel. Hingehinda välja käia ei tahaks ja soetaks hea meelega mingi sarnase kasutatud hargi.

Kui see aga ei õnnestu, siis tuleks mõelda iseehitamise peale või lasta see teha (ettevõtmisest Kavor olen kuulnud, kuid nende poole pöördunud ei ole). Siit küsimus, et kui reaalne oleks selline esihark ise valmis teha? Kas võiks kohe mõtte peast visata, sest arvestada tuleks, et vastavat kogemust pole, ARK ei pruugi asja heaks kiita ja üldse võib tulemus tegelikus kasutamises ohtlikuks osutuda?

Kui julgustate asja ette võtma, siis millisest materjalist (metalli liik, tugevus- ja muud näitajad?) seda teha ja kust võiks sellist materjali Harjumaalt (vajadusel mujaltki) küsida? Kust leida sellist odavamapoolsest ettevõtmist, kes vastavat tükid välja lõikaks või laseks oma tööriistu kasutada?

Ka muud ettepanekud ja hoiatused on oodatud.

Huumoriga võttes on trike ju Tallinna tänavatele sobivaim sõiduk, sest esiratas sõidaks pikiroobastest tekkinud keskmise valli otsas ja tagumised laiad rehvid sõidaksid roobaste servadel ehk ingoreeriks teede kvaliteedikaost.
Kas ta just kergemaks teeb aga vähema liigutamisega rohkem ja kaugemale keerab ratast küll kui tavaline kahvel, trike puhul oluline kuna kallutada ju ei saa. Materjalid on ju Su enese viidatud lehel kirjas: roostevabad vardad, plaat ja alumiinium T-palade tarbeks, pronkspuksid-seibid ja laagrid ka. Mis isetegemisse puutub, siis kui just vangimajas ei istu ja kümmet aastat aega viilida pole, siis põlve otsas noid vidinaid ka vajaliku täpsusega välja ei freesi, nood tuleks lasta ikke meistril pingis välja lõigata, kulskile ei tohi mingeid lõtkusid jääda. Kuivõrd aga miskit kusagil rohkemat painutada ega väänata pole, saad ju valmis jubinatest lego kokku laduda. Ja oledki ise teind... Jõudu tööle!

Terv. Ivar