automoto.ee foorumid

Täisversioon: Zubrjonokil põhinev matkakäru
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Tere üle pika aja.

Ei ole ammu oma tegemistest kirjutanud aga midagi ikka toimub Big Grin Näiteks sain sõbra käest tasuta sellise käru:
[Pilt: IMG_20160630_151918.jpg]
[Pilt: IMG_20160630_151930.jpg]
Kuna tavalisele Zjubronokile väga rakendust ei näinud, sai võetud ette väike ümberehitus. Esimese asjana eemaldasin kärult kõik mis tundus edaspidi mitte vajalik olevat. Alles jäi nii palju: 
[Pilt: IMG_20160701_095306.jpg]
Kiire lõpuga projektSmile
Konkreetne värk noh. Toungue
Nagu viimasel ajal kombeks, üritan teemas põnevust üleval hoida ja ennast huvitavaks teha  Big Grin (tegelikult tuli õhtul uni peale ja ei viitsinud rohkem pilte üles panna)

Järgmiseks oli uue raami keevitamine. Sillatala sai pooleks lõigatud et laiemaks teha
[Pilt: IMG_20160708_115707.jpg]
nagu pildilt näha siis tegelikult läksid ka vanad vedrud ja amordid käiku.

Kui uus raam valmis, lasin vanad sillaosad liivapritsiga üle
[Pilt: IMG_20160709_191025.jpg]

ja läks raamile ja sillajuppidele epokrunt ja must värv peale.
[Pilt: IMG_20160710_145821.jpg]
Miks sa vedrud sisemise raami külge panid? vedru oleks pidaanud võimalikult ratta vastas olema.
Aga amordid niimoodi keskele kokku panduna on üks subrjonoki suurematest vigadest, kõigub nagu litsihäll.
Terve internet on täis pilte, kuidas on erinevatel kärudel / piruka-autodel amordid paigutatud.
Kusjuures mõne lahenduse puhul, on amort ikka väga leidlikult pakitud, et ta korralikult tööle jääks
Nii jaburat tehnilist lahendust kui zubrikul, pole vist keegi teine kasutanud (loe: vene insener oli parasjagu purjus)
Aga käruehitamisel jõudu  Smile
Nende Zubriku amortide kasutuse teemal oli mõni aeg tagasi SUUR ARUTELU. Lõpuks sai selgeks, et sellises asendis amordid ei tööta.
Väljaspool asuvad vedrud meeldiksid sillatalale tõesti rohkem.
(24-08-2017, 22:07 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Nende Zubriku amortide kasutuse teemal oli mõni aeg tagasi SUUR ARUTELU. Lõpuks sai selgeks, et sellises asendis amordid ei tööta.
Väljaspool asuvad vedrud meeldiksid sillatalale tõesti rohkem.

Sõltub ülekoormusplaanist Toungue Kuni poolt tonni koormat kannab originaalsild auga ära ja kui jätkamiseks just harjavart ei kasutatud, siis peaks kandma küll. Samas on märkus õige, et mida lähemal rattale, seda vähem sillatala väänatakse.

Lehtverdrul pole vahet, mispidise nurga all amort on - ikkagi on efekt nadi. Otse üles töötav amort jälle sööb koormamahtu.

Kummipuhvritel sillal on puutujasuunaline amort tõesti tõhusaim. Kusjuures seda saab sobiva kõrva tekitamisega panna isegi käru alla horisontaalselt töötamaWink
Zubrjonok ei ole kaugeltki ainuke sõiduk maailmas millel amordid nurga all on  Big Grin
[Pilt: JeffSnook-Alexis-Mk14-CC.jpg]
OK, ma ei ürita uut vaidlust alustada, minu projektile sobib originaal(ilähedane) lahendus küll kuna koormused ei tule suured. Väline raam on pealisehituse kinnitamiseks et vedrude kinnitused peitu jääksid.

Muudan:
Vedrukinnitused on ratastest sama kaugel kui originaalis, sillale keevitasin ainult keskele jupi vahele.
Alternatiivne projekt zubrikust näeks välja selline:
[attachment=64885]
Amortidest saaks hantlid teha jne.
Sild on sellise käru juures ainuke väärtuslik komponent ju  Big Grin
(25-08-2017, 15:30 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Sild on sellise käru juures ainuke väärtuslik komponent ju  Big Grin

Ära teda siis väärtusetuks muuda.
Tehasest on tal kandevõimeks antud kuskil 400kg. Sa tõid vedrupaki kinnituse veel rattast kaugemale ka. See muutis kandevõimet veel väiksemaks.
Vahetüki materjal ei määra midagi. Seal on murdmine väga väike, tänu pikale jõuõlale.
(25-08-2017, 16:43 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]...
Tehasest on tal kandevõimeks antud kuskil 400kg.

Sa vana kooli mehena vast tead, kas keegi lubatud koormatega on suutnud originaalsilda kahjustada? Tonniga aeti neid looka küll.
(25-08-2017, 16:49 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]... Tonniga aeti neid looka küll...
...ja kraavi ka. Tänu amortide valele paigutusele (ja kindlasti ka valedele sõiduvõtetele) ei tahtnud nad teel ka püsida. Mul sõber pidi ükskord lauakoormaga uppi minema. Ainult jumal või kurat (pidi kõvem mees olema) päästis teda kõikse hullemast.
Nii pikk ülemurde nurk on ikke väga kahtlane. Mina oleks viinud vedru hoopis rattale võimalikult lähedale. Sellise ratsiga oleks silla väga kõvaks saanud. Laagrite poolest on ju sild eeskujulik.
Aga ehk oli kogu selle järelhaagise ,,kipakus,, ja väike ette nähtud kandevõime taotluslik? Nõukogude inimesel ei olnud ju lubatud omada furgoon-ega kastiautot eraomanduses. Suure kandejõuga haagisega oleks ju saanud ettevõtlusega tegeleda, see aga ei olnud meeltmööda maailma parimas riigis elavate inimeste juhtorganitele.
Selle haagise kandevõime määrab ära tema "raami" ja "kasti" materjal. Mõlemad on silmale vaadata õhukesed ja õrnakesed. Sellelegi vaatamata on käru üsna kõvake. Kõige kehvem koht on tal poorte ülemine serv, mis vist kõigil on kõver. Parandatav kandilise toru serva keevitamisega.

Nõukogudemaal oli see käru mõeldud laiatarbeautodele ziguli ja moskvich, haagise kandevõime tuleb ilmselgelt nendele autodele lubatud haagise massidest. Muud vedukit tollal tavainimesel eriti olla ei saanud - sapakas oli veel lahjem vedur ja volga erakätes oli pigem erand. UAZ, raf jne polnud erakätesse müügiks mõeldud.
(25-08-2017, 09:35 AM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Zubrjonok ei ole kaugeltki ainuke sõiduk maailmas millel amordid nurga all on  Big Grin
[Pilt: JeffSnook-Alexis-Mk14-CC.jpg]

No nüüd leidsid küll millega võrrelda. Ega häda polegi selles et nurga all on vaid et keskele kokku lähevad. Aga ega siin ei olegi midagi seletada, sellest peab ikka ise aru saama kasvõi kunagi läbi kogemuste.
Muidugi edu ehitamisel, alati on huvitav vaadata kui inimene midagi ise valmis teeb.
(25-08-2017, 22:39 PM)vanapagan Kirjutas: [ -> ]No nüüd leidsid küll millega võrrelda...

Mis võrdlusel viga, tegu ju ringraja Zubrjonokiga.
Lehti: 1 2 3 4