automoto.ee foorumid

Täisversioon: vanemate igapäevaautode "väljasuremise" tempo
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inglismaal on viitsitud teha statistikat, et 30a pärast tootmise lõppu on teedele liikvele jäänud ainult 0,02 kuni 0,1% kunagi toodetud autodest.

http://www.thisismoney.co.uk/money/cars/...tinct.html

[attachment=65400]

UK siseturu mudelite puhul võib neid numbreid ehk isegi adekvaatsena võtta, aga näiteks Sierra puhul ei ole ilmselt õige võrrelda UK registrisse jäänud autosid ja üleüldist toodangumahtu. Kui just see 3,4miljonit ei ole UK puhtalt turu toodang/müük?
(02-10-2017, 09:48 AM)TeeTL Kirjutas: [ -> ]UK siseturu mudelite puhul võib neid numbreid ehk isegi adekvaatsena võtta, aga näiteks Sierra puhul ei ole ilmselt õige võrrelda UK registrisse jäänud autosid ja üleüldist toodangumahtu. Kui just see 3,4miljonit ei ole UK puhtalt turu toodang/müük?

 See 3,4 milkut isegi võib olla UKs müüdud Sierrad. Müüdi ju neid pea kümme aastat ning 80ndate Inglise filme vaadates tunduvad nad väga levinud olevat. U nagu Mondeo praegu.
Wiki ütleb, et UK-sse müüdi 1,3mln Sirjet.

Samas see 3,4mln üldiseks toodanguarvuks tundub nagu väike.
See "väljasuremine" puudutab ka eestit. Vaadates liikluspilti,siis 25-30+a vanu autosid jääb aina vähemaks.
Põhjused on erinevad,loetleksin mõned,mis ma arvan on õiged:
- auto on moraalselt ja füüsiliselt vananenud. Osade saadavus on mõnedele mudelitele eriti nigel ja no,milleks pidada autot,milllele poest enam asju ei saa ega isegi Kuldsestbörsist. 
- kuna keegi nende füüsiliselt vananenud asjade eest, enam viimases lõpus hoolt ei kanna on nad enamasti peldikud ja kõlbavadki vaid konteinerisse. Liikuvosad kipuvad tihti läbi olema ja kahest uut autot enam kokku ei ehita.
- huviliste ring kellele müüa vana lääne autot on väga piiratud. Kui tegu pole mingi erimudeliga või vähe kiiksuga asjaga siis on suht raske sellest vabaneda vaid müümise teel. Kohati jääb mulle mulje,et mingi suvaline vene auto on rohkem väärt,kui Lääne klassika.
Seetõttu leiavadki need masinad teed metallikokkostudesse.

Viimasel ajal liiklusest kadunud asjad,mida kohtab kohati harvemini kui vene autot:
Sierra,Scorpa,Audi 100 c3.
Peagi hääbuvad ka need:
VW Passat B3, B4, Audi 100 c4
Huvitav et meie lõunapiiri taga on nii C3 kui B2 ja B3 audid väga levinud nähtus, umbes nagu meil B5-d.
Osalegem siis aktiivsemalt linna- ja maapildi kujundamisesse! Otsa saavad need autod igal juhul varem või hiljem. Praegu on veel kommiraha eest pea kõike saada.
Mina tooks võrdluseks veel Mercedese, mille 124 kerega masinaid oleks justkui rohkem, kui W210
No ei taha nad välja surra.
(02-10-2017, 16:15 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: [ -> ]Huvitav et meie lõunapiiri taga on nii C3 kui B2 ja B3 audid väga levinud nähtus, umbes nagu meil B5-d.

Just ise olen ka seda tähelepannud. Ilmselt seda võib seletada osaliselt sellega,et lätlaste elatustase on meie omast madalam? Aga see ainult poleks näitaja. Võib olla nendel ei ole mentaliteeti,et mida uuem seda uhkem. Mina pole sellest siiani täpselt aru saanud, miks Lõuna naabrite juures asjad veidi teisiti on.

Meil kipuvad (mulle vähemalt sihuke mulje jäänud)C3,B2 ja B3 olema tihti roimad ja rämps autode staatuses. Tõsi raha eest saab kõike aga odavat ja head asja, kindlasti mitte. 
Vanakese pidamine igapäeva autona, kui rääkida oma kogemustest siis ei ole otstarbekas.
Kui sa soovid massist eristuda lihtsalt selletõttu,et mitte olla nagu ülejäänud. Siis nüüd tõmbab ükstakõik,mis 30.a vana auto pilkusid,kui ta vähegi viisakas välja näeb. 
Küll aga ainult vanakese najal elada küll ei saa,ilma,et mõni uuem masin kõrval poleks. Esmalt osad,mis on kas ebakvaliteetset või kallimad kui mõne tänapäeva auto jupp. Õnneks neid kirve hinnaga asju ei tule iga aasta osta aga kui auto on juba 25.a vana võib arvestada,et lähevad asjad,mis on veatult senini töötanud. 
Lammutustest mõnele asjale veel saab asju aga on ka detaile,mis on kõigil ühte moodi läbi. Mõne asja ostmisel võid isegi Ebayst mööda pükse saada. Kütusega on ka probleemid,millest küll saab üle aga kui toitesüsteemi pole 20.a hooldatud siis võib oodata igasugu üllatusi.  Lisaks 30.a vana kere olgu ta nii kõva kui tahab, metalli väsimine on paratamatu. Avarii korral on hea,kui sohver elusalt pääseb. Masina kohta aga sama teinekord öelda ei saa.  Sad
Lisaks kui auto on katki ja sa sellega kuhugi sõita ei saa,sest juppi ei ole kaubandusvõrgust võtta. See sööb närvid pikapeale ära, kuna vaja on ka tööle ja teinekord ka poodi jõudma. Ja kui töökoht on kaugel,siis on selline olukord ikka väga halb.

Pigem olen arvamusel,et juba 30.a lähenev tehnika olgu siis pigem hobimasin,kui igapäevane tööloom.
(02-10-2017, 15:25 PM)kopraonu Kirjutas: [ -> ]Viimasel ajal liiklusest kadunud asjad,mida kohtab kohati harvemini kui vene autot:
/---/Audi 100 c3.
Ma näen sõitvat C3 iga kord, kui kuhugi liigelda on vaja. Välja arvatud juhul, kui midagi jälle ära on lagunenud, siis näen seisvat Paraolümpiat... Kui liikluses samasugusega vastu sõidate, siis visakem ikka käppa, käsi ära ei tohiks väsida Cool
Aga viide lõunanaabritele on õige: kui esimest korda 100ga Lätti sain, sai inertsist igale vastutulevale C3-le tuledevilksatus ja/või käeviibe eraldatud. Saulkrastini jõudes jõudis kohale, et tühi vaev, ükski ei saanud aru, mida ma vilgutan.
Ma ei tea,kus 41Degrees seikleb aga mul lõuna osariikidest C3 näeb veel Põlva ja Võrumaal. Tartumaalt on hea kui suve jooksul 3 olen kohanud. Mõned C3 on nii vaikselt ära kadunud,et enam ei tea kas on kokkuostus või lasteaiale antud lõhkuda.
Võib olla ei satu lihtsalt sattu peale,kui mõni kuskil liikleb. Samas C3 vähenemine on silmaga märgatav. Teine selline on Passat VR6 B3 baasil. Kui registrit vaadata siis on neid ikka päris vähe järele jäänud.
(02-10-2017, 18:00 PM)kopraonu Kirjutas: [ -> ]Ma ei tea,kus 41Degrees seikleb aga mul lõuna osariikidest C3 näeb veel Põlva ja Võrumaal.
Päälinnas.
C3 on lihtsalt nii kallis masin, et ei jõua enam naljalt osta.

Näiteks siin paar päeva tagasi joppisin, et üleliigset raha pole: https://osta-ee.postimees.ee/audi-100-96527916.html
(haigelt korralik pill muidugi ka)

Ja kui sellise ostaksi, siis talvel temaga ikka sõita ei saa jne.
Üks B3 mul juba vedeleb ka.
.
(02-10-2017, 21:24 PM)stihl Kirjutas: [ -> ]C3 on lihtsalt nii kallis masin, et ei jõua enam naljalt osta.

Näiteks siin paar päeva tagasi joppisin, et üleliigset raha pole: https://osta-ee.postimees.ee/audi-100-96527916.html
(haigelt korralik pill muidugi ka)

Ja kui sellise ostaksi, siis talvel temaga ikka sõita ei saa jne.
Üks B3 mul juba vedeleb ka.
.
Mnjaa... Mu juhtumi korral on õnneks lugulaul natuke lihtsam: värv nii hea välja ei näe (st kahju ei ole) ning talvel liiklemist soodustab ka see, et tagarattad mitte ainult ei pidurda, vaid teine kord lükkavad hoogu isegi natuke juurde Cool

EDIT: a tegelt on mu jutu point lühike: ostke, ehitage ja sõitke seni, kuni saab Smile Tore on! Aeg-ajalt muidugi rõve ka, sest ikka juhtub, et laguneb, raip, aga see käib hinna sisse Smile
Hind on suuresti kokkuleppe küsimus ostja ja müüja vahel ja oksjon ei ole alati kõige õigem näitaja. 
Korralikku asja ei tihkaks küll välja ajada isegi kehva ilmaga. Mis juba on ennem romu,siis sellelt võetakse tihti viimane veel ja siis on kas pressialla või romurallile.
Noored ja edukad ei vaata kasutatud auto poolegi. Hiljuti üks loobus isa kingitud mersust ja soetas 26 tuhat maksva oktavia.
Sama teema, mis näiteks kohviga. Vanaema jahvatas kohviuba käsitsi, ema mul jõi viljakohvi, mul oli vene ajal juba elektriline straume jahvataja, nüüd teen kohvi presskannuga. Noor ja edukas kasutab mingeid kotikeses kohvisid, umbes nagu teepakikesed. Katsu noorele-edukale soovitada presskannu, rääkimata käsitsi jahvatamisest.
Täpselt sama on autodega, toiduga, riietega, majadega ja kõige muuga. Noortel pole nostalgiat vanade asjade ja sousti-kartuli vastu. Ikka krõpsud, peened juustud jne.
Mul isa ikka vahest räägib,et vanasti oli saada ainult rohelisi ube ja neid tuli prenneriga ahjus mustaks kõrvetada.... Big Grin  Kas keegi teeb nii veel praegu?

Mis aga autodesse puutub siis eks kõik kulub ja laguneb ja vähesed autod jäävad "ideelise kommunisti" kätesse ja säilivad pikemalt tänu omaniku kiusule. Smile  Tänu sellistele inimestele me neid vanemaid autosid veel tänaval näeme.

Aeg võib ju edasi tormata ja kõik areneda kasvõi niikaugele,et hammastega pole vaja midagi närida..... ehk taguotsast topitakse söök-jook aga mõni asi ei kaota ajaga oma väärtust. Seda on vahest tänaval märgata.... Big Grin

T.
Ostaks rohelist kohvi uba aga pole saada. Liidu lõpus sai Lätis ostmas käidud.
Kas keegi copiks kuskile hetkel Eestis arvel olevate autode tabeli?
Siit leiab statistika arvel olevate asjade kohta. 
https://www.mnt.ee/et/ametist/statistika...statistika
Eks see kõik ole tahtmises kinni. Ise lidisen vahelduva eduga igapäevasõite kas 26 aastat vana Park Avenue-ga või 25 aastase Vulva 940 külmkapiga. Mõlemast on savi, kui keegi parklas uksega lööb, samas tehniliselt püüan eeskujulikuna hoida (nojah, tunnistagem ausalt, et see ei nõua erilist pingutust, kuna kumbki kärakas ei suvatse eriti laguneda ja jupid on ka naljahindadega). Aga mingit moodsat laiatarbesitta lihtsalt ei tõuse käsi ostma - suvaline hallmetallikdiiseluniversaal maksab ka normaalses varustuses ja vähegi adekvaatse bensumootoriga vileuue bensumootoriga Wranku hinna ja enamgi veel.  A ega enamuse eelistusi meie hala muuda, ikka läeb kaubaks mingi plönn, peaasi, et ilgelttark ja suur molu keset armatuurat vahiks ja elu on juba lill.
Eestlane pole kunagi varem elanud nii hästi kui praegu, mis selles nii halba on kui nüüd ükskord ostetakse uusi säästlikke turvalisi autosid?
Kel pappi on laseb tänagi omale kohvi masinast äsjajahvatatud ubadest Big Grin
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13