automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZIM Faeton
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
(04-03-2018, 22:50 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Kiirabi ZIM-i on ikka väga lihtne tava ZIM-st eristada. Nimelt on kiirabi ZIM-l pagasniku hinged väljaspool, tava ZIM-l seespool. Isegi kui kiirabi latern katuse pealt kadunud.

[Pilt: 199476.large.jpg]

Äkki sel kiirabi variandil ka eraldi esiistmed?
Siiski mitte:
[Pilt: gaz_1244-jpg.86250]
Üks kiirabi ZIM olevat olnud Pärnus. Hilisem Pärnu Autokooli teooriaõpetaja rääkis oma värvikaid mälestusi selle sohvriks olemisest. Aga.minu teada on see taat tänaseks surnud. Oli juba 2004 kui tsiklilube tegin päris vanaldane.
(04-03-2018, 23:34 PM)spitfire Kirjutas: [ -> ]Või siis kolmas variant, tuuniti seda keskmise rea istet pisut kobedamaks.
 No see on juba tõsisemalt võetav variant, et lihtsalt ehitati need istmed natuke ümber. Olid need ju omast käest võtta. Ka nendel GAZ 13 paraadautodel tunduvad pilti vaadates need istmed küllalt kitsukesed olema. Igatahes meeste selja tagant neid näha ei ole.
See keskmine rida pole ju istmed, need mingid taburetid. Vaevalt juhti sellistele pandi.
(04-03-2018, 23:51 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]See keskmine rida pole ju istmed, need mingid taburetid. Vaevalt juhti sellistele pandi.
 Ei kindlasti mitte, sellel keskmisel istmel on eesotsas puust tahvel mille küljes on hinged, mis lasevad selle ette kokku voltida. Ilma põhjaliku ümber ehituseta neid kindlasti pole võimalik kasutada.
(04-03-2018, 23:51 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]See keskmine rida pole ju istmed, need mingid taburetid. Vaevalt juhti sellistele pandi.

A kes see juht oli ? Miks tema p**** paremat vääris ? Mõelge ajastu kontekstis. See, et kindral selja taga posti küljes kõõlus ei muuda esimest sohvrit kuidagi väärikamaks. Vene kroonus olid ju igale ameti kohale omad min nõudmised. Milliste paeltega pidi olema herr generaali sohver paraad autol ? Jefreitor ?Smile
See ZIM Faeton pole vist ka siit teemast läbi käinud. 
No vähemalt kõik pildid mitte.

https://fotki.yandex.ru/users/d7994664/album/220631?p=0

Omanik ise ütleb oma sõiduki kohta nii:
ЗИМ фаэтон, работа "Депо ЗИЛ". Машина завершена на 99%
Ei selge see, et sõdurist ei hoolinud 60-ndatel mitte keegi. Aga kuna tegemist oli ikka esindus autoga mis kallite seltsimeeste kõige kallimatel pühadel välja aeti, siis ei taha kuidagi uskuda, et seal roolis sõdur oli. Vaatasin Moskva paraadist filmi, seal oli roolis major. Valgevenes leitnant. Ja ei usu ilmaski, et nad selle tabureti peal istusid. Kui leiti raha ehitada ümber autod, leiti ka raha sinna normaalne iste panna. Võrreldes auto ümber ehitusega oli see kukepea.
(05-03-2018, 00:15 AM)AhtoA Kirjutas: [ -> ]See ZIM Faeton pole vist ka siit teemast läbi käinud. 
No vähemalt kõik pildid mitte.

https://fotki.yandex.ru/users/d7994664/album/220631?p=0

Omanik ise ütleb oma sõiduki kohta nii:
ЗИМ фаэтон, работа "Депо ЗИЛ". Машина завершена на 99%
 See ongi see Moskva auto, mille pilte ma kunagi nägin. Selge, tänapäevane ümberehitus. 99% originaal, naljanumber, Ühelgi paraad ZIMmil ei olnud keskmist istmerida ja sellist lollakat stripitantsu posti, nagu me täna siin selgeks tegime. Auto paistab väga hästi tehtud, aga kui tahtis paraadautot teha, oleks ennem pidanud rohkem vaeva nägema ja interneedust uurima, mitte lahmima. Mul jõuavad tööd varsti niikaugele, et tuleb otsustada mis istmed paigaldada ja näen selle nimel kõvasti vaeva, et mitte mööda panna ja muidugi tänud kõigile kaasfoorumlastele, kes on nõu ja jõuga abiks olnud. Täna sai ikka paljugi selgeks.
(05-03-2018, 00:15 AM)AhtoA Kirjutas: [ -> ]See ZIM Faeton

Huvitava nüansina selle auto esiiste külgvaates ei paista, on madalam. Siin oleks vaja teada, mis selle taastamata 1% sisse jääb.
Kas esitulede võrud on samad GAZ21-ga?
(05-03-2018, 00:32 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]
(05-03-2018, 00:15 AM)AhtoA Kirjutas: [ -> ]See ZIM Faeton

Huvitava nüansina selle auto esiiste külgvaates ei paista, on madalam. Siin oleks vaja teada, mis selle taastamata 1% sisse jääb.
Kas esitulede võrud on samad GAZ21-ga?
Täpselt, võrud on Gaz 21 omad. Zimmil on originaalis sellised.
[attachment=68621]
Kui mina saaks oma praeguste teadmistega seda autot hinnata, siis vaevalt seda protsenti tuleb. Aga Venes on see rusika reegel. Kui kedagi midagi teeb, siis ikka 99%
(05-03-2018, 00:32 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]
(05-03-2018, 00:15 AM)AhtoA Kirjutas: [ -> ]See ZIM Faeton

Huvitava nüansina selle auto esiiste külgvaates ei paista, on madalam. Siin oleks vaja teada, mis selle taastamata 1% sisse jääb.
Kas esitulede võrud on samad GAZ21-ga?
 No sõnu pole, ilukilbid ka GAZ 24 omad. Originaalis kirjaga ZIM
Mulle tunduvad rohkem vaz auto kilbid olema. Ümbert ju sakiline välis stants näha.
Kas on võimalik, et lõpu-otsa ZIM-id juba tehasest Volga tuled külge said?
Tulekopsik on sama ja kroomvõrud vahetatavad?
Teemast pisut mööda aga ikkagi Eesti seppade käsitöö. Pidavat olema Tartus ümber tehtud.

[Pilt: 2006_1_420_ta0121_v.jpg]

on vist sama marki auto? Ma neid limusiine eriti ära ei tunne.

[Pilt: 012490880499a.jpg]

Kiirabi variant...

[Pilt: 10.jpg]
Tulles tagasi eilsete Odessa leidude juurde, on asi selgemaks saanud. Panin oma Ukraina agentuuri tööle ja vastused on käes. Tegemist on 90-ndate alguses Odessa sõjaväe ringkonnast soetatud või ärastatud autodega. Mõlemad olid elevandiluu karva ja üks oli sanitaar ja teine paraad auto. Mõlemal autol puudusid mootorid ja dokumendid. Omastas nad üks vend, kellel oli hiilgav äri idee hakata nendega pulmades va krabisevat kokku ajama. Selleks paigaldati mõlemale autole GAZ 24 mootorid, sanitaar autole pandi jupp vahele, et prestiissem oleks ja paigaldati taha kaks vastastikku diivanit. Paraadauto käepide tehti kõrgemaks, et häda korral saaks või kuidagi kinni katta. Kuna paraadautol puudus katuse võimalus sootuks, siis anti katuse jäänukile natuke ümaram vorm, et see mingi kummiribaga katta. Mõlemad autod värviti punaseks ja äri võis alata. Kahjuks oli rõõm üürike. Vorst paindus läbi ja uksed ei käinud enam. Sama juhtus ka paraadautoga. Tõenäoliselt topiti sinna rohkem inimesi kui üks kindrali härra. Sellised olid nad oma servise lõpus.
[attachment=68630]
Ja sellised, kui nad aastaid hiljem ära müüdi.
[attachment=68631]
[attachment=68632]
[attachment=68633]
Küsimusele, miks ta siis kohe neid autosid ära ei müünud, vastas, et tahtis oma investeeritud raha tagasi saada ja lõpuks ei saanud praktiliselt midagi.
Küsimusele Faetoni esi istmete kohta, vastas, et need olid sõjaväe osast saades sellised ja ta pole neid vahetanud ja ta ei tea, mis istmed seal olid.
Tänaseks on need autod müüdud. Hinda ei öelnud, vaid ütles PADAROK.
Nüüd selle vorsti pilti vaadates näen küll, et tegu endise sanitaarautoga. Eile ei pannud neid tagaluugi hingesid tähele.
Paraadauto oli aastast 1958, ehk kandis juba GAZ embleeme, kuna seltsimees Molotov oli vahepeal põlu alla sattunud. Tegelikult küllalt haruldane aastakäik, sest käisid juba ettevalmistused Gaz 13 Tshaika tootmiseks.
Kokkuvõttes hakkab tunduma, et tuleb hakata mõtlema eraldi istmetele.
Ma juba eile sain aru, et sellel punasel Faetonil on õiged istmed, lihtsalt ei tahtnud oma kitse turgu tuua. Kui keegi oleks selle auto peale 90 -d ümber ehitanud, kulutanud suurel hulgal ressursse, siis poleks ta selliseid sinna pannud, vaid vähemalt GAZ 24 omad. Need on aga ajast ja arust. Mis istmed need on ei tea. Pole nii vana ja pole ka kunagi GAZ 21 taksoga sõitnud. Tuleb hakata otsima pilte 21 taksode sisemusest. Siis vast saab selguse majja.
Kaasfoorumlased privas tundsid huvi, et kuidas minu eelmises postituses ZIM-st GAZ sai. Lühidalt lugu järgmine. Kuni 1957 a . lõpuni ei kasutatud kusagil, ei teh passis ega mujal autot margiga GAZ 12. Oli ZIM 12 ja väiksemad mudelid olid Molotovets M1, ehk rahva keeli EMKA. M20 Pobeda ja M21 Volga. 1958 aastast muutus kõik. Molotovist sai rahvavaenlane ja kasutusele tuli embleem GAZ. Ka muudeti tagantjärgi ära autode nimed. Nii ilmusidki auto passidesse Gaz 12, Gaz 20 ja Gaz 21.
Selline nägi ZIM 12 kapoti äärne iluliist välja a-ni 1957.
[attachment=68634]
Ja selline alates 1958-ndast aastast.
[attachment=68635]
ZIM-de ehk GAZ 12 tootmine lõpetati 1959-l aastal. Ainult kiirabi varianti tehti veel ka 1960-l aastal, kuna sellele ei olnud asendust võtta. Alles GAZ 22 ilmumisega läksid ZIM-d lõplikult.
(05-03-2018, 17:48 PM)sfinks Kirjutas: [ -> ]Tuleb hakata otsima pilte 21 taksode sisemusest. Siis vast saab selguse majja.

Kummastav järgneva pildi juures on juhi ja kõrvalistuja istmete erinevus, ilmselt mingi suuregabariidilise kauba teema:
[Pilt: 016.jpg]
[Pilt: 92e30c19b7ef.jpg]
[Pilt: 133249677.jpg]
[Pilt: p254.jpg]
(05-03-2018, 19:45 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]
(05-03-2018, 17:48 PM)sfinks Kirjutas: [ -> ]Tuleb hakata otsima pilte 21 taksode sisemusest. Siis vast saab selguse majja.

Kummastav järgneva pildi juures on juhi ja kõrvalistuja istmete erinevus:

Sellest on varasemalt mitmel pool juttu olnud, et Takso-Volga esiiste käis kokku pakiriiuliks ja polnudki väga istumiseks mõeldud. Seda vist küll ainult alguseotsas, 3. seeria taksod olid justkui tavalise pika esiistmega?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25