automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZIM Faeton
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
(25-05-2018, 15:30 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]
(21-05-2018, 21:31 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Saatsin siis Hr. Aspelundi poolt leitud aadressil järgneva kirja. Vaatame mis juhtub.

Dobri den, menja zavut Mati i pishu iz Estonii. Nashol vas address iz Google. Paru let nazad kupil iz Itali ZIM 12, katorõi võ mnogo let nazad tuda prodali. Mr. Alessandro umer 4 goda nazad i mashinu prodali evo rodsvenniki. Paluzil kopiju Latviskovo teh. pasporta, gde hozjaninom Linards Kovalevskis. Zivjote v Riga ul. Sahharova. Jesli eto pravilno, mozete mne davat informaciu o proslem etoi machine. Jesli znajete, komu ranshe prednadlezil.
 
Vlogadaren za maleishuju informaciju. Mati

Loodan, et saab aru.
 Musta Zimmi arvatavale omanikule sai meil saadetud, kahjuks pole suvatsenud sellele keegi vastata. Nii, et musta Zimmi minevik jääb momendi seisuga ebaselgeks. Küll on mul teada Valge Zimmi endine omanik. See oli Läti õigeusu kiriku patriarh. Auto oli küllalt heas korras, ainult raske uskuda, et 1952 a.-l toodetud auto anti kohe uuelt Läti Õigeusu kirikule. Või mine sa tea, kui pappidel raha oli, võidi anda ka. Kingitust vaevalt tehti. 1990 olid ajad teised ja minu Zil 115 kingiti küll Gruusia õigeusu patriarhile, selle kohta on dokumentaalne tõestus olemas.
vaata, Lätis ei ole õigeusu kirikul patriarhaati, kuuluvad Moskva patriarhaadi alla, sealne pealik oli 50-ndate alguses piiskop Filaret III.  Konstantinoopoli patriarhaadi autonoomse  Läti õigeusu kiriku metropoliit Augustin oli alates 1944 eksiilis. Konstantinoopoli patriarhaat tunnistas sõjajärgselt Läti Õigeusu Kiriku ühendamist Moskva patriarhaadiga.
Seega ei saanud auto ka Läti patriarhile kuuluda Toungue
(25-05-2018, 18:46 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]vaata, Lätis ei ole õigeusu kirikul patriarhaati, kuuluvad Moskva patriarhaadi alla, sealne pealik oli 50-ndate alguses piiskop Filaret III.  Konstantinoopoli patriarhaadi autonoomse  Läti õigeusu kiriku metropoliit Augustin oli alates 1944 eksiilis. Konstantinoopoli patriarhaat tunnistas sõjajärgselt Läti Õigeusu Kiriku ühendamist Moskva patriarhaadiga.
Seega ei saanud auto ka Läti patriarhile kuuluda Toungue
 Mees, kelle käest ma Riiast selle auto ostsin, ütles, et enne teda kuulus auto Läti Õigeusu kirikule. Tal polnud põhjust valetada, kuna mina mingi õigeusklik pole ja auto väärtust see teps mitte ühtegi senti minu silmis ei tõstnud. Kuna tal vanadest dokumentidest koopiaid tehtud ei ole, siis pole mul seda ka millegagi tõestada. Lihtsalt huvi pärast endale teadmiseks. Need autod ju üldiselt küllalt kireva ajalooga, mida enamal juhul ei saagi teada. Kui sügaval nõuka ajal mingi kirikutegelane selle autoga ringi sõitis, pidi ta olema hierarhia tipus ja omavoliliselt ristisin ta patriarhiks, kuna õigeusu kiriku auastmetest ei tea tuhkagi.
Tsitaat: Auto oli küllalt heas korras, ainult raske uskuda, et 1952 a.-l toodetud auto anti kohe uuelt Läti Õigeusu kirikule.
Kusagilt meeles. Kellelegi taheti kinkida ameerika auto, liit keelas ära ja siis annnetati raha kohaliku toodangu ostmiseks. Ei mäleta detaile aga igatahes polnud see Keres. Tema sai väljamaa auto.
(25-05-2018, 20:51 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
Tsitaat: Auto oli küllalt heas korras, ainult raske uskuda, et 1952 a.-l toodetud auto anti kohe uuelt Läti Õigeusu kirikule.
Kusagilt meeles. Kellelegi taheti kinkida ameerika auto, liit keelas ära ja siis annnetati raha kohaliku toodangu ostmiseks. Ei mäleta detaile aga igatahes polnud see Keres. Tema sai väljamaa auto.
  Ei taha uskuda, et keegi väljamaalane tahtis Läti Õigeusu Kirikule kinkida autot, pealegi kui sellele olid venelased käpa peale pannud. Neid Zimme toodeti 1949 - 1959, kiirabi varianti veel 1960 a-ni. Hind enne 1961 a rahareformi oli 40 000.- rbl, ehk peale 1961 a-t 4000.- rbl. Kui sealt veel edasi minna, siis peale 1992 a rahareformi 400.- EEK ja tänapäeval 25 eurot ja 56 senti. Big Grin
Üldiselt kottis kommuuna kõike ja kõiki, mis evis konkureerivat või selleks peetud uskumust või religiooni.
(25-05-2018, 23:26 PM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Üldiselt kottis kommuuna kõike ja kõiki, mis evis konkureerivat või selleks peetud uskumust või religiooni.

sedand küll, aga 41 a avastas isakene Joss, et õigeusu kirik on hää liitlane kutsumas rahvast võitlusele ja andis kirikule uuesti ühtekomateist tagasi. Muidugi olid selleks ajaks juhtivad kirikutegelased kõik nkvd agendid. 

Pärast baltikumi liitmist liideti ka Konstantinoopoli patriarhaadi alused autonoomsed Eesti ja Läti õigeusu kirikud Moskva alla ja kaotati autonoomsus, st muuseas ka seda, et metropoliidi asemel sai pääliku ametinimeks piiskop.

Seega piiskopile võis auto täiesti kuuluda ja sisuliselt see midagi ei muuda, kui dokustaate ei ole.
Väga tubli ettevõtmine, avaldan ka kangetele projektijuhtidele igati kiitust.

Et selline teema ikka detailide mõttes just äärmiselt huvitav on, siis võin pakkuda ka ühe lisaviite -
nimelt peaks 1965 aastast pärit Ts'ehhi linateoses 'Alibi järvel ääres v Alibi järvel' (tsh. k. 'Alibi na vode' )
kõikide muude tegelaste hulgas astuma üles korraks ka lahtine G-12.

On pakkuda ka väike ja mitte kõige teravam pilt sellest loost. Siit aga justkui paistab, et esimest kolmnurkset
akent ei pruukinud ka kõigil neil siiski fikseerituna olla.  Või on ta nii nö välja keeratud, et ei paista.
Samas on aga hästi näha tagumise rea aken.

Igal juhul - palju jõudu!
(28-05-2018, 23:55 PM)koterman Kirjutas: [ -> ]Väga tubli ettevõtmine, avaldan ka kangetele projektijuhtidele igati kiitust.

Et selline teema ikka detailide mõttes just äärmiselt huvitav on, siis võin pakkuda ka ühe lisaviite -
nimelt peaks 1965 aastast pärit Ts'ehhi linateoses 'Alibi järvel ääres v Alibi järvel' (tsh. k.  'Alibi na vode' )
kõikide muude tegelaste hulgas astuma üles korraks ka lahtine G-12.

On pakkuda ka väike ja mitte kõige teravam pilt sellest loost. Siit aga justkui paistab, et esimest kolmnurkset
akent ei pruukinud ka kõigil neil siiski fikseerituna olla.  Või on ta nii nö välja keeratud, et ei paista.
Samas on aga hästi näha tagumise rea aken.

Igal juhul - palju jõudu!
 See on üks omamoodi isend. Tõenäoliselt on tegu Tsehhi oma toodanguga. Auto on toodetud filmitööstuse otstarbeks. Maha on lõigatud ainult katus. Alles on jäetud akende raamid. Huvitav, kuidas Tsehhid tagasid kandevkere jäikuse. Tõenäoliselt ei saa kunagi teada. Auto paistab olevat väga huvitavat värvi. Kas kellelgi on mingitki informatsiooni, mis värvi neid autosid üldse tehases tehti. Minule teada olevalt olid kindlalt kasutusel must, valge ja sõjaväe roheline.
Leidsin ise juba vastuse eelmisele küsimusele. Kes kirillitsat oskab, saab aru.
Автомобиль был окрашен с лучшим доступным для ГАЗ-а качеством нитроэмалями в 7 слоев с ручной полировкой каждого. Цветовая гамма была не богата: автомобили красились в основном в чёрный, редко — белый и тёмно-зелёный цвета. Такси имели обычно серый цвет, а «скорые помощи» — цвет «слоновой кости». На экспорт предлагались также вишнёвые, зелёные и серые автомобили, а также двухцветные комбинации. Для Китая была выполнена партия автомобилей популярного там синего цвета, традиционно символизирующего удачу и успех. Шины с белыми боковинами закупались в США и устанавливались только на выставочные образцы.

Ühesõnaga põhivärv must + vähemal määral valge ja roheline. Taksod hallid, kiirabid elevandiluu. Ekspordiks ka lisaks eelnevatele kirsipunaseid ja kahevärvilisi. Hiinasse partii siniseid.
Huvitav, milline see hierarhia võis olla. Kas need sõjaväetegelased, kes enne sõitsid zim phaetonitega paraadidel, hakkasid edaspidi sõitma tsaikapõhistega või volgapõhistega?

[attachment=69879][attachment=69880]
[attachment=69881][attachment=69882][attachment=69883]
(29-05-2018, 10:20 AM)dzeiaar Kirjutas: [ -> ]Huvitav, milline see hierarhia võis olla. Kas need sõjaväetegelased, kes enne sõitsid zim phaetonitega paraadidel, hakkasid edaspidi sõitma tsaikapõhistega või volgapõhistega?
 See on väga segane teema. ZIM Faetonid püsisid paraadidel isegi veel 70-datel aastatel. Järelkasvu kuskilt ei tulnud. Gaz tehases toodeti küll GAZ 13B-d Faeton kerega, kuid ainult 20 tk. ja hilisemalt GAZ 14-05 Faetoni, kuid ainult 15 tk. Kuna osa neist autosid läks sõbralikesse sotsialismimaadesse, siis see arv oli olematu, et juhatada paraade oblasti keskustes. Kõige huvitavam, et ma ei leidnud GAZ tehase 24 modifikatsioonide nimekirjas ühtegi viidet 24 Volga paraadvariandile, mis paneb järeldama, et kuskil sõjatehases ehitati need Volgad paraad autodeks. Mis tasemel see töö toimus on raske öelda, kuna ma pole ühtegi säilinud paraad Volgat näinud. Tõenäoliselt see ümberehituse tase oli sama madal kui ZIM.l.
Sovetski Urali nimelisest ringvaatest leiab ka mõned kaadrid ZIM Faetonist paraadidel. Kahjuks on Youtubes väga kehva kvaliteediga versioonid, aga parem ikka kui mitte midagi. 1978 aasta ringvaate 27-28 sekundil on selgelt näha, et juhi iste oli vähemalt sellel konkreetsel autol "diivan". Nende aastate Sverdlovski paraadidest õnnestub tõenäoliselt veel pilte välja kaevata. 80-ndatel polnud fotokas ju enam haruldus. Vähemalt üks koht ja umbkaudne aeg, kus ZIM Faetoneid paraadidel kasutati on teada ja ehk leiab keegi veel midagi.

1981
https://www.youtube.com/watch?v=9RU-0770...H&index=42

1980
https://www.youtube.com/watch?v=3ZIRvBCknyA

1979
https://www.youtube.com/watch?v=z8g7pvhmRkY

1978
https://www.youtube.com/watch?v=ookRnOMZydo
(31-05-2018, 01:10 AM)AhtoA Kirjutas: [ -> ]Sovetski Urali nimelisest ringvaatest leiab ka mõned kaadrid ZIM Faetonist paraadidel. Kahjuks on Youtubes väga kehva kvaliteediga versioonid, aga parem ikka kui mitte midagi. 1978 aasta ringvaate 27-28 sekundil on selgelt näha, et juhi iste oli vähemalt sellel konkreetsel autol "diivan". Nende aastate Sverdlovski paraadidest õnnestub tõenäoliselt veel pilte välja kaevata. 80-ndatel polnud fotokas ju enam haruldus. Vähemalt üks koht ja umbkaudne aeg, kus ZIM Faetoneid paraadidel kasutati on teada ja ehk leiab keegi veel midagi.

1981
https://www.youtube.com/watch?v=9RU-0770...H&index=42

1980
https://www.youtube.com/watch?v=3ZIRvBCknyA

1979
https://www.youtube.com/watch?v=z8g7pvhmRkY

1978
https://www.youtube.com/watch?v=ookRnOMZydo
  Kõige huvitavam on selle asja juures see, et tõestatud on nüüd vähemalt 22 a. pärast tootmise lõppu (1959) kasutati neid autosid veel paraadidel. Muidugi läbisõidud olid olematud. Kui need autod oleks tehtud ilma gaasi keevitust kasutamata, siis oleks kere seisukord tunduvalt parem. Ma ise mõtlesin, kuidas see mootor nii hästi vastu pidas, sest tehase tabelil olev nr. kattus peal oleva mootori numbriga ja remondi käigus läks sisse veel I remondi mõõtu kolvid ja II mõõdu saaled. Samas kui kere oli totaalselt hävinenud. Seda autot kasutati Stavropolis sõjaväe paraadidel ka võib olla 80-ndateni välja ja siis kolhoosi ja sealt 1989 a-l erakätesse. Nendes Sverdloski paraadidel on tõenäoliselt aastaid kasutatud samad autod, sees tõesti diivanid. Pjotr on ka Ukrainas uurimistööd teinud ja praeguseks on üpris selge, et kasutusel olid mõlemad variandid, ehk ühesõnaga tehti nii, nagu tellija soovis. Praegu proovime välja uurida, kus tehases neid autosid täpselt ümber ehitati ja äkki on võimalik ka välja selgitada Faetoniks ümber ehitatud isendite arv. Kuigi mingi arvu võib tuletada. N. Liidus oli 51 sõjaväe ringkonda + 3 laevastiku baasi. Kui sealt välja arvata Moskva, Leningrad, Kiiev, kus kasutati ZIS paraadautosid, siis loogiliselt võidi neid teha kusagil 100 auto kanti, millest teadaolevalt siis säilinud 3 eksemplari.  Üks Ukrainas, üks Rostovi oblastis ja üks siis Eestis. Rostovi eksemplaril on olnud diivan ja minu ja Ukraina eksemplaridel üksikud istmed. Ülejäänud 3-4 tk. on tänapäevased ümberehitused.
Tuleb edasi patustada ja siia ZIM Faetoni jutu sisse ka oma tava Zimmi toppida. Niisiis auto kodus tagasi, mingeid jamasid ei olnud. Sõitsin läbi Poola ja momendil siis käsil auto kokkupanemine. Kõik vidinad on nende aastatega varutud, aga kindlasti tuleb midagi puudu. Eesmärk, kui keegi näeb mingit üleastumist või mööda panekut, siis palun korrale kutsuda ja õigele teele tagasi juhatada.  Eks ta üks tüütu töö ole. Heal juhul saad ühe päevaga ühe ukse kokku. Puhkuse ajal saab poisid ka appi, siis tuleb raskemad tööd nagu mootori panemine käsile võtta. Kuigi sealt kulub ka 2 nädalat ära Ameerikas käimise peale. Niisiis mõned pildid ka.
[attachment=70036]
[attachment=70037]
[attachment=70038]
(29-05-2018, 09:47 AM)Formika Kirjutas: [ -> ]Шины с белыми боковинами закупались в США и устанавливались только на выставочные образцы.
Maakeeli kõlab siis umbes nii:
"valge küljega rehvid (ehk vaitvoolid) osteti USA-st ja paigaldati ainult väljapandavatele näidistele".

Ajakirjandusse ja videožurnaalidesse läksid pildid millistest masinatest ? Ei mitte kahe millistest Smile, vaid ikka nendest näidismudelitest, kus vaitvoolid all. See loobki sellise libareaalsuse, kus täna iga vene auto mis ei ole pintsliga värvitud peab saama valged rõngad alla.
Läbustan natuke teemat, juhuslikult jäi silma. 
https://autoplius.lt/skelbimai/gaz-12-zi...80831.html

Hind on eba-Zimmilik, iseasi kas sealt midagi võtta on.
Tsitaat: выставочные образцы.
Ise ütleks "näituse mudelitele".
Komplekteerime armatuuri.  Toon võib-olla sai natuke särava võitu, aga mulle meeldib. Särav kontrast mustale autole.
[attachment=70104]
[attachment=70105]
Täna saabus nägemus. Miks on ZIM-i vaipadel ukse servas lisa kant, mille sees 7mm läbimõõduga kummitoru. Kõikidel piltidel mida ma olen näinud on see kant näha. Aga see kant istub ideaalselt lävepaku kummitihendi alla ja hoiab vaipa paigal. Väga hea, et omanik nõudis vaipadest originaalseid koopiaid. Kuigi ma ei mõistnud selle lisasoolika otstarvet, sai need soolikad vaibale tehtud. Soolikad on nii esimestel kui ka tagumisel vaibal.
[attachment=70108]
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24