automoto.ee foorumid

Täisversioon: ZIM Faeton
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Nii kaua, kui siin sai kõrgelennulisi mõtteid kirja pandud potsatas kiri ka reaalsest maailmast, kus jätkub praktiliselt uue auto ehitus.
[attachment=67986]
[attachment=67987]
[attachment=67988]
[attachment=67989]
[attachment=67990]
Paar pilti veel. Kvaliteet küll allapoole arvestust, aga parem midagi, kui mitte midagi. Igatahes uue auto ehitamine jätkub.
[attachment=68044]
[attachment=68045]
Sinu auto mootor?




A.
(01-02-2018, 19:40 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]Sinu auto mootor?




A.

 Minu jah, kuigi mitte Zimmi oma,, selle tegi Olev Tartust, vaid KGB Pobeda oma, millest oli ka vastavas teemas juttu.
Vaatan seda ZIM-i tegemist ja suu jookseb vett. Peale tuleb ka selline tegemishimu, samas annan endale aru, kui ressursimahukas see töö on. Väga vähesed ZIM-id on jõudnud suure finaalini. Siin Foorumis kajastas kunagi hr Vanemuine oma projekti. Jälgisin aastaid seda huviga aga kahjuks pole ka tollel lool veel õnnelikku lõppu saabunud. Ei tea, kas juhtus mehega midagi või sai entusiasm otsa või jäi asi ressurside taha pidama. Mul paari tuttavaga on see juhtunud. Zimmil on palju kroomi ja need on kuratlikult kallid. Rääkimata muudest pisividinatest. Ma loodan et hr. Formikaga seda ei juhtu. Kuigi GAZ 14-e projektis on suur vaikus, M1 ja M11 venivad, siis ZIM-i ja Pobeda rindel töö käib, mis lisab optimismi. Ja kui näha, kui hiilgavalt lõppes GAZ 23 projekt, siis usun, et seekord sünnib ka siit midagi ainulaadset ja hiilgavat. Igatahes Jõudu edaspidiseks.
ksf. Sfinksil on paljuski õigus. Kui ma ostsin selle Zimmi, siis just tänu siin foorumis Vanemuise poolt kajastatud ZIM 50 Projektile. Tookord sai temaga ka mitmel korral suheldut ja nõu küsitud, sest nagu ma teema alguses kirjutasin, otsisin aastaid sellele Zimmile taastajat. Kahjuks ei oska öelda, mis Vanemuise ja tema Zimmiga juhtus. Pole ammu kontaktis olnud ja ei tihka ka küsida. Samuti inspireeris mind ksf. Valdo Pobeda projekt, mille puhul oli tegemist vist ühe vanema Eestis oleva masinaga. Kui marginaalselt ajas ta taga pisimatki originaalsust. Aastad on möödunud ja see projekt vist ka unustuse hõlma vajunud. Kui hr. Valdo trehvab seda kirjutist lugema, siis võiks mulle seda välja pakkuda. Kui hind on õiglane, siis võiks kaaluda kunagi nii varase Pobi taastamist. Muidugi minu konnasilmad M1 ja M11. Suured unistused, aga ..... Alla ei anna aga lähima paari aasta jooksul neid küll valmimas ei näe. Gaz 14 Tshaika ei seisa midagi. Lihtsalt seal on keskea kriis. Jaanuaris, kui lumi läks ja teed olid normaalsed, siis sai autot katsetatud. Hädasid tuli nii palju välja, et kole. Kirjutan neist natuke hiljem vastavas postituses.
[attachment=68156]
Nii, tõstsin ksf. Mossemehe  algatatud teema Eeselhärjast, ehk ZiM-i ja 13 Tchaika ristsugutisest minuarust sobivamasse keskonda, kui see  GAZ A projektis. Kahjuks pean ma sellesse Eeselhärga väga skeptiliselt suhtuma. Vaadates selle Eeselhärja pilti, siis miski ei reeda, et tegemist oleks kuigi võrd Tchaikalt laenatud osadega. Esiteks ZIM-i laius on 1900mm aga Tchaikal 2000mm. Zim on esiklaaside juurest veel kitsam, vähemalt 200 mm. Tõenäoliselt on ette pandud GAZ 21 klaasid, mille laiused enam vähem klapivad. Ka ei ole võimalik Tchaika sisu Zim-l kasutada, sest sisemine laius istmetel on Tchaikal 150 mm laiem. Sama lugu armatuuriga. Meil ju mõlemad autod olemas ja võrdlus moment võtta. Samuti olid mõlema auto istmed kaetud sama materjaliga. Kokkuvõttes arvan, et tegu legendiga. Mida ma kohe kartsin. Zimmide tootmine lõpetati 1960 ja GAZ 21 alustati 1956. See andis aega igasugu lollusi välja mõelda. Ja rahva jutt on rahvajutt, paljud neist sel ajal üldse Tchaikat näinud olid.
Aga millest arvamus, et ZIm-ile Tšaika tükke sobitati? Mulle tundub piltide pealt proportsioone vaadates, et Tšaikale on kompunnitud Zim-i nina ja tagumik, mis nagu arvestades eelnevat arutlust mõõtude mittesobivusest oleks loogilisem?

Kusjuures pilti vaadata, siis sel masinal on valge Moskva regiooni number, ehk et too aretis oli ka 80ndatel liikvel. Ei leidnud kahjuks kiirel otsingul kusagilt mis aastate paiku see elukas sündinud arvatakse olevat.

E: Moskva linna, mitte regiooni/oblasti reg. numbri seeria 1977. aastast.
http://www.avtonomer.net/content/view/102/45/
(07-02-2018, 19:52 PM)cesium Kirjutas: [ -> ]Aga millest arvamus, et ZIm-ile Tšaika tükke sobitati? Mulle tundub piltide pealt proportsioone vaadates, et Tšaikale on kompunnitud Zim-i nina ja tagumik, mis nagu arvestades eelnevat arutlust mõõtude mittesobivusest oleks loogilisem?

Kusjuures pilti vaadata, siis sel masinal on valge Moskva regiooni number, ehk et too aretis oli ka 80ndatel liikvel. Ei leidnud kahjuks kiirel otsingul kusagilt mis aastate paiku see elukas sündinud arvatakse olevat.
Milliseid osasid sa siin Tchaika omaks pead. Uksi, need 100% Zimmi omad. Mina näen ainult esiklaasi ja selle ümbruse nikkel ribasid.
(07-02-2018, 19:52 PM)cesium Kirjutas: [ -> ]Aga millest arvamus, et ZIm-ile Tšaika tükke sobitati? Mulle tundub piltide pealt proportsioone vaadates, et Tšaikale on kompunnitud Zim-i nina ja tagumik, mis nagu arvestades eelnevat arutlust mõõtude mittesobivusest oleks loogilisem?

Kusjuures pilti vaadata, siis sel masinal on valge Moskva regiooni number, ehk et too aretis oli ka 80ndatel liikvel. Ei leidnud kahjuks kiirel otsingul kusagilt mis aastate paiku see elukas sündinud arvatakse olevat.
 Mis sarnasust sa näed Tshaikaga
[attachment=68157]
Tshaika on ikka laiem auto. Sinna ei sobi kuidagi Zimmi nina ja tagaots. Ja on täiesti mõistusevastane, et Uus tshaika lõhuti ära ja asemele tehti Zim. Tuletan meelde, Et Tshaikasisid toodeti c. 200 aastas ja isakesi , kes teda ihalesid oli kordades rohkem. Kõik Liiduvabariigid ja punased sõbrad üle maailma.
Püüdsin leida veebist paar võrdlusfotot, kus masinad oleksid enamvähem sama nurga all. Nende põhjal võiks väita küll, et uksed-aknad on pigem Tšaika kui ZIM-i omad. ZIM-i tagumine uks käib ka teistpidi.
[Pilt: i-3.jpg]
[Pilt: 25_250_03.jpg]
[Pilt: attachment.php?thumbnail=68156]
Imelik küll, kas siis on kasutatud kitsamaks tehtud Tshaika katust, sest autot laiemaks tehtud ei ole. Iluvõre ja kaitserauad samad. Uksed ise küll Tshaika omad ei ole. Tagumise ukse hinged tõesti ümber pandud. Mis küll selle töö mõte oli. Tshaika ta ikkagi ei ole. Jumala eest Härgeesel või Eeselhärg, kuidas keegi soovib.
Proportsioonid viitavad, et tegu on ikkagi ZIMiga, millele on aretatud tšaika uksed jms. Katus ja klaasid on vist kitsamaks tehtud, igatahes esiakent vaadates on näha, et kõrguse-laiuse suhe ei vasta Tšaikale.
(07-02-2018, 20:39 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Uksed ise küll Tshaika omad ei ole. Tagumise ukse hinged tõesti ümber pandud. 

Miks arvad, et ei ole Tšaika uksed? Ma arvaks, et on, lihtsalt katteplekk on ise peale tehtud. Avariiline auto ristatud mahakantud ZIM-iga?

Edit: Ehk on hoopis ZIL-111G uksed?

[Pilt: zil_111_1962_images_1_b.jpg]


Edit2: Ei ole ikka, Tšaika omad peavad olema. Ülemised "lained" on palju sügavamad kui ZIL-il.
(29-01-2018, 23:03 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Nii kaua, kui siin sai kõrgelennulisi mõtteid kirja pandud potsatas kiri ka reaalsest maailmast, kus jätkub praktiliselt uue auto ehitus.

Sellised peaks välja nägema tagumised koopad ja poolraam.
(07-02-2018, 20:42 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]
(07-02-2018, 20:39 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Uksed ise küll Tshaika omad ei ole. Tagumise ukse hinged tõesti ümber pandud. 

Miks arvad, et ei ole Tšaika uksed? Ma arvaks, et on, lihtsalt katteplekk on ise peale tehtud.
 Tuleb Ukse laiused ära mõõta ja vastus käes. Zim-i pikkus 5.53 Chaikal 5.60. Zimmi kapott pikem ja kaitseraua kihvad ees ja taga annavad ka pikkust juurde
(07-02-2018, 20:09 PM)Formika Kirjutas: [ -> ] Mis sarnasust sa näed Tshaikaga

Tshaika on ikka laiem auto. Sinna ei sobi kuidagi Zimmi nina ja tagaots. Ja on täiesti mõistusevastane, et Uus tshaika lõhuti ära ja asemele tehti Zim. Tuletan meelde, Et Tshaikasisid toodeti c. 200 aastas ja isakesi , kes teda ihalesid oli kordades rohkem. Kõik Liiduvabariigid ja punased sõbrad üle maailma.

13-lt on ristandil katusejoon, piilarid, klaasid.
Kõik mis vööliinist allpool näikse olevat rätsepatöö- 12-ne plekid 13-nele selga sobima. Näiteks tundub kapotikõrgus tuuleklaasipoolsel küljel erinev originaalist. 12-l on kõik aknad palju ümaramate nurkadega. Tagumine aken kaardub sel ristandil samapalju külgedele kui 13-l. Ühesõnaga, kogu see klaasimajandus lubab arvata, et salongiosa on põrandast katuseni 13. Või kui mõistlik oleks 12-le 13-ne katus aretada? Plekke laiemaks lõigata jms visuaalset pettust teha on vast lihtsam.

Mis puutub 13-ne lõhkumisse selle ristandi ehitamiseks, siis võis olla tegu ka avariilise või mahakantud masinaga. Jätkuvalt pole ka vist teada mis aastast see asi pärit on.
(07-02-2018, 20:45 PM)HMP Kirjutas: [ -> ]Sellised peaks välja nägema tagumised koopad ja poolraam.
 Saatsin Su pildid edasi ja sain kohe vastuse ka. Saatis mulle mingi eelmise töö pildid ja väidab, et tava Zim peab välja nägema selline, nagu pildil. Faeton pidi üldse natuke teisiti olema, sest tagumised poolraamid pidid paksemast materjalist olema. Ka arvas ta, et see erinevus võib ka tulla aastakäikudest, kuna minu autot tehakse 1948 a. jooniste järgi. Aga 10 a. jooksul, mil Zim oli tootmises võidi teha mõningaid muudatusi. Eelmise auto tagakoopa pilt, küll teiselt poolt. Ütles, et ta väga palju detailseid pilte ei teinud, kuna eelmine tellija  polnud talle nii palju närvidele käinud kui mina.
[attachment=68163]
Arvan, et kasutatud on lihtsalt doonarauto koobast (Gaz 24), millele on juurde poogitud tagumine ots. Teades venelaste autoehituse taktikat, (miskit ei tehta päris uut, vaid moditakse) sean kahtluse alla, et Zim Faeton -i tagumised porikoopa plekid on tehases tava Zim-st erinevad tehtud. Nt. vasakpoolne soon on vales kohas, teine üldse puudub, kandiline sissepresse koht teine ülemine soon puudub, koopa üleminek tagumise plekile ei ole kumer. Zim Faeton poolraami osas ei oma infot, aga liitpunkt poolraam ja tagumine tala vajaks uurimist.

Selline tähelepanek ja võrdlus:
Jube karvane pilt oli Teil siin analüüsimiseks, panen veidi parema:
[Pilt: B_58.jpg]

... ja mõningaid teisi kummalisi olevusi: https://autoreview.ru/articles/retro/oslobyki-i-phaeton
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25