automoto.ee foorumid

Täisversioon: MB 309D puksiir
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Selle peeglitaguse kolmnurga avastasin ka juba mingi aeg. Kaasistuja pool ok,aga juhi pool lõikasin vana ära ning pean uue tegema. Ülejäänud kohad on korras. Talade sisse piilusin ka kõrre otsas oleva kaameraga. Selle tulemusel lõikasin salongi põhja augu ja imesin selle kaudu meeletu koguse tammetõrusid,vahtrapuult "pikkasid ninasid" ja muud mantti välja. Vähemalt ei hakka seal midagi kõdunema enam.
Eks uuel aastal uue hooga. Täna tahtsin ka minna, aga küte oli ennast välja lülinud ja ruum külm. No ei tulnud keevitamise isu peale.
Et siis Head Uut Aastat kah ikka kõigile!

Täna sai esiosa korda tehtud. Kabiini juures veel jäänud siis juhiuksel peeglitagune kolmnurk ja tagaakna raamil üks väike koht. Siis peab natuke tagaseina sirgemaks(sinna keegi sisse sõitnud ja natuke liiga mõlgiline) tegema ja voilaa. Nojah esiosa ka kenasti kokku sobitama prooviks.
Saab raami kallale asuda,et lehtvedrude kinnitused ja igasugu muud kronsad ka külge keevitada.
Auto värv toodi kah täna Värvifoorumist ära. Värvi nimi on "Bloody red" 
Raam läheb mustaks. Vedamise platvormi esialgu ei korrast eriti kuna on õhk õrn lootus saada omale alumiiniumist valmistatud plate mida kaasaegsetel MB-del pruugitakse. Säästaks jälle mõned kilod(kaalus siis Big Grin ). A noh see liiga kauge asi on hetkel.
Pleki keevitamisest sai kopp ette ja otsustasin auto ratastele panna vahelduseks.
Vahetasin katkise pealehe ära ja panin jubinad kokku. Nüüd sild all ja saab igasugu kronsasid külge vaikselt leiutama hakata. Imelik oli vaadata seda autot omal jõul seismas. Meenus viimane kord kui plate eemaldasin ja raam kenasti kolmnurkseks vajus Big Grin
Maitea,tegin õieti või valesti,see pragudega esiakna alune plekk,enne kinni keevitamist,kruntisin,värvisin mõlemad pooled,nii kerepoolt kui tolle pleki tk. ja silikoonitasin pragude ümbert,et mitte keevitusega liiga teha,värvitud pindadele.Ja peale värvitöid mudugi umbselt kerevaha sinna vahele,raamile tõenäoliselt puurid auke alla ja,et saaks seestpoolt korralikult moosida.
Nii peabki tegema ikka. Mul see plekk lihtsalt jalust ära tõstetud sinna ette(lahtiselt siis). Kui raami kronsadega ka kõik asjad ühelpool, siis laseb korraga krundid ja tegeleb selle aknaalusega edasi. Ma lihtsalt laisk ja ei viitsi mitut korda värvipüstolit pesta Big Grin .Originaalis seal ju tegelta ka tihend on nende ribide ja kerepoolse õhuvõtuava ümber. Vähemalt vana käkki takseerides nii tundus.
Täna sai ka vana värvi natuke siledamaks nühitud. Mätsis jubedalt vibral võrgu ära. Hakkasin siis natuke rohkem seda rulliga peale pandud ollust uurima ning katsetama. Ja nii kui nitro lahustise kaltsuga korraks üle tõmbad, muutub kohe kenaks tatiks see värv. Kõne Värvifoorumi tegelastele kinnitas kahtlusi. Et hilisemat s...a vältida, tuleb see pealmine ollus kõik eemaldada. Ehk igav ei hakka.
(05-01-2018, 20:38 PM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]kui  nitro lahustise kaltsuga korraks üle tõmbad, muutub kohe kenaks tatiks see värv. Kõne Värvifoorumi tegelastele kinnitas kahtlusi. Et hilisemat s...a vältida, tuleb see pealmine ollus kõik eemaldada. Ehk igav ei hakka.

Vat kahju,et enne raami kinni suristamist ei proovinud,muidu oleks lihtsalt nenali keerand,oles saand tagaseinale terves ulatuses nitra kaltsu peale laotada.Aga tegelt on see ülinõme,olen ka sellist jama kogenud,vurriga täiesti mõttetu,muudkui mätsib täis ja maha ei tule muud kui nitraga pestes.
Edu.
Õnneks pole just maailma suurim kabiin mida puhastada ja katus on õnneks selle jamaga katmata. Samas uksevahed ka selle pa..ga üle plötserdatud.
Esmaspäeval pidin mingit keemiat saama millega lennumasinatel vana värvi eemaldatakse. See muidugi teeb puhtaks plekini. Ah eks paistab.
Kas kardad, et plekki ei olegi Big Grin
(06-01-2018, 16:41 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Kas kardad, et plekki ei olegi Big Grin

Kui ostsin siis kartsin. Enam ei karda Big Grin
Täna sai siis sipsti paagi kinnitused tehtud ja kuna vanad tagumiste amortide ja stabikavarda kronsad olid auklikud ja osaliselt lapitud sai nende valmistamisega ka vaikselt alustatud.
Kunagi sai plate materjale siit uuritud. https://metaldis.ee/profiilpinnad/
Paar päeva siis jälle sai pusitud. Kronsad sumpsi ja käsipiduri trosside jaoks uued tehtud ja paigas. Samuti tagumiste amortide ja stabika kinnitused. Plate kinnitamiseks said ka kinnituskõrvad raamile külge. Õhtul tõstsin veel plate ka peale. Siis hea homme platele kinnituskõrvasid tegema hakata. Samuti avastasin,et platel on taga 50mm kalle nii viimase meetri peale. Ma teen natuke platele pikkust juurde ja kaldenurka ka taha. Plate peaks siis jääma mingi max 4450... 4500mm. Siis kenasti kogu pikkus suht passis oleva numbriga kattub (6350mm)
Kõrgsurvepump ja pihustid läksid ka kontrolli. Samuti selgus,et kaks esimest eelsüüteküünalt ei toimi. Ehk needki lähevad kõik 5 uut. Radika võtsin ka maha ja see tundus olema ikka väga lagunenud. Nii,et igaks juhuks läheb see ka uus. Ja kuna esiosa juba lahti,siis panen ka uue termostaadi ning veepumba. Genekas ja starter ka vaja maha võtta ja igaks petteks kontrollist läbi lasta. Genekas vilgutas mõned korrad tuld linnast koju sõittes.
Siis kõik piduriosad ära vahetada koos uute trassidega ja voolikutega. Kütusele ka uued trassid. Esisillas samuti kõik liikuv uus olemas ja ilmselt läheb ka vahetusse. Ja no natuke kenamad juhtmed vedada eest tagumistele tuledele.
Vahepeal peaks ära ka värvima. Ehk lõpp juba paistab. Televusseriseriaalis võtaks see aega umbes max 50 min. Vahepeal jõuaks inimesed veel ka lollitada ja nalja visata. Big Grin Toungue
Miks kinnitus kronsadele süvendi tegid?Kas tagasilla ja raami vahele sätid pidurdusjõu regulaatori? Nüüd vbl.hilja soovitada,et taga kaldosa võiks alata juba viimasest risti talast.Ehk mingiaeg saab ajada kõrvuti,sarnased mbd punaste kabiinidega Wink
Süvendid tegin selleks,et plate raam toetuks täies ulatuses kenasti auto raamile. Originaalis läheb ka kinnituskronsa üle raami ja sellel kohal on raamis samalaadne süvend.
Viimasest risttala eest kusagil hakkabki see 50mm kalle hetkel. See lisa,mis teen,hakkab olema natuke viimasest risttalast tagant poolt. Jääb siis nagu kaks kaldus osa.
Pidurite regulaatorit hetkel ei tule. Eks kui vaja ikka, siis poogin hiljem juurde.
(11-01-2018, 06:44 AM)wagoneer Kirjutas: [ -> ]Originaalis läheb ka kinnituskronsa üle raami ja sellel kohal on raamis samalaadne süvend.

Pidurite regulaatorit hetkel ei tule.

Hmm,ju siis originaalid erinevad,mul pole süvendeid,raamide vahele jääb,nii 3 mm pilu.Regulaatori kohta küsisin,ka see pealt maha roogitud,kuigi mõned targad teavad rääkida,et see olla väga vajalik vidinas ja raamil vist niikui oleks ka kinnitus pleki tk.Tee vähemalt see,et hiljem ei oleks tarvist värvitud ja moositud raami hakata keevitama,mingi pleki tk.tarvis,praegust ju hää võimalus.Kas käändtelje poldid ka vahetad?
See kummaline,et sul need kinnitused lihtsalt üle jooksevad. Mul on vanal raamil süvendid ja vaatasin Astangul veel kahte MB-d ja neil ka mõlemal süvenditega ning kasti/plate raam toetub ikka täispinnale. Muidu ju tekib plate raamile vaid 5...6(x2) toetuspunkti. Aga võibolla on neid ka teistsuguseid.
Piduriregulaatorit hetkel ei ole ja polnud plaanis ka panna. Ma oma Dodge ram 2500-ga kogu aeg ilma selleta sõitnud. Pole häda midagi. Ühe samasuguse puksiiri juht ka ilma liikleb ja väitis,et pole nagu midagi hullu. A noh kui ikka häirib või jama on, küll ma ta siis sinna ka panen.
Esisillas on kõik asjad olemas. Ka need käändmiku diftid/poldid. Esialgu vahetan kindlasti ära rooliotsad ja varda. Stabikavarras saab ka uued puksid. Piduriklotsid ja voolikud/torud ka uued. Ülejäänuga tegelen kui vajadus tekib.

Täna mässasin terve pika päeva selle plate pikendamisega ja nurga valmistamisega. Lõpuks jäi peale versioon kus plate langus algab viimase ristala eest(20cm) ning läheb edasi kahe langusega. Pealesõidu tee ülemine serv on tühja autoga maast 70cm. Plate enese pikkus 4430mm.
Auto enese raam siis langeb ka peale tagumist ristala alla. Kuna auto enda raam sai pikememaks tehtud natuke,siis peab nüüd veel ka lehtvedru kanduri otsi pikendama,et need saaks raami otstega ära siduda. Siis kinnitused tegema ning külge keevitama. Seejärel saab plate pealt jälle maha tõsta. Täna veel avastasin,et tagasillale need raamile kinnituvad kummipuksid panemata. Kui plate maas,saab ka neile sinna mingi hoidja keevitada.

Ja no sellele inimesele kes plasmalõikuri välja mõtles,olen ma elulõpuni tänulik. Uskumatult hea tööriist.
Nuu egas ma nüüd mingi asjatundja pole,ega aja oma jonni,aga vast nii ikke mõistlik pole,tuul peab vahelt läbi keima,mudu mädaneb see raam sul mõne aastaga. Nvn. see plate kui selline teeb selle keskonna seal umbseks,sinna kaheraami vahele satub tolm jms.sodi jne.ja see kraabib seal mõnuga 7 a.pärast vaatame,kelle raam paremas olu korras,niiet see teema ammendatud   Sad
Veskiojal õigus nagu alati, selline koost on üsna roostealdis. Võimalik muidugi, et Wagoneer plaanib mu tõrvalao tühjaks tassida, aga ka sel puhul jääb kerge kahtlus. Mure just selles, et koost pole jäik, vaid väikest nihelemist võimaldav. Ehk treitud poltidega ja kalibreeritud avadega pärast korralikku mökerdamist koostades saaks rahulikult magada?
Mu 91a. Peugeotil(madel) on samamoodi need kinnitused tõstetud, et kasti raami ja auto raami vahele jääks õhuvahe. Pealegi ei ole mul see kast tehase poolt mitte metall metalliga kinni tõmmatud, vaid sinna on sellised 4mm. vaheplaadid mingist kummi ja transportöörlindi sarnasest asjast tehtud. 

Ilmselt ka just seetõttu, et sõidu ajal raam ja kast omavahel kuigipalju ikka nihelevad ja siis hõõrub värvi maha...


Aga MB-ga on meeletu töö ära tehtud ja piltide ja jutu järgi vägagi kvaliteetselt.... Minu lugupidamine.
Eks see tõde jah seal keskel kusagil on. Aga uurisin Swennsonitelt,et mida nemad arvavad. Ütlesid,et kui panna kenasti raamile värvi kihile ka veel korralik kiht näiteks seda paksu vahaga Dinitroli peale enne plate paigaldust ei juhtu seal mitte kui midagi(seda siis öeldi omast kogemusest, mitte niisama). Plate kinnituskõrvade ja auto raami kinnituskõrvade vahel on nii ehk naa jäetud hilisema pinge loomiseks 2mm vahet. Kui nüüd kõik need 24 M12 poltti kinni tõmmata pinguga ja vahele seda vahaga möginat panna, pidi see nii kinni jääma,et hiljem lahti võttes pidavat kurja vaeva nägema. Aga eks see selgub 7 aasta pärast kui võrdluseks konservid avame Smile
Samas oleks jube huvitav teada,miks MB tehas osadele tegi kinnitused üle raami lihtsalt ja teistele uputas sisse ära.
Hetkel minu vanal raamil uputatud. Astangul kahel kastikal samuti uputatud ja raam otse peal. Mingit vaheasja ei ole.
Veskiojal jälle lihtsalt üle pandud. Äkki mängis rolli millena ta kunagi tehasest tellitud oli? Täna vaatasin ka ühte suuremat MB treilat(samalaadse kandilise kabiiniga,aga suurem versioon). Sellel oli ka plate raam tõstetud. Samas omanik ütles,et teisel mis tal varuosadeks on võetud,oli plate raam otse autoraamile kinnitatud.

Aga mis huvitav,siis Rootsi sõjamasinate pealisehitisel kasutati vahetult nii öelda raam raami vastu tegelikult väga lihtsal põhjusel. Kui auto raam on x paksusega siis vahetult raamile kinnitades sai teha pealisraami õhemast materjalist. Kuna niimoodi koos olles moodustab ta tugevama terviku kui vaid x arvu toetuspunktidele toetudes.
Kergem tühimass võrdus parem läbivusvõime ja suurem reaalne kandevõime.
Samas tehti ka nii öelda tõstetud plateraamiga versioone. Kuid lisati,et siis jäeti vahet 10mm sinna.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13