automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Väga hea video. Tänud! See on AA raam millel on juba omalajal MM mootor peale pandud. Roolikarbi auku ei näinud aga hoob mis selle külge käib on raudselt AA oma ja seda MMi karbi külge kinnitada ei saa. MMil on nuutidega aga AAl on neljakandiline võll roolikarbi otsas. AA hooval pole alumine munak vahetatav. MMil on.

Raamil oli käigukasti taga see ristitala mida MMil enam pole. AAl kinnitus sinna piduritule konn ja akukasti üks külg. MMil viidi konn tahapoole ja akukast muudeti ära. Haakekonks on ka AA oma. Ja ees ka konkse pole. Kui oleks olnud siis oleks esimene ristitala pealt kahe neediga kinni mitte kolmega. Ühest neediaugust käis konksu tagumine polt läbi

Videos oli näha et hädapidur oli ainult paremal trumlil. Kuskil olen veel seda isegi joonistel näinud. Muidu peaks ikka mõlema poolega pidurdama.

See oli ka huvitav et küünlad olid pikad. Peale keeret ulatusid veel sügavamale põlemiskambrisse. Arvasin et need on gaz 67 küünlad.

Ja klapikambril pole õli ülevoolutoru. Ma pole veel jõudnud uurida kas MMil pidi see olema või ei aga nüüd on asi selge.

Mootoriga on muidugi see et kurat teab millelt see pärit on. Niiet ei saa öelda et MMil ka pikad küünlad olema peaks jne.
Täna andsid autojumalad metsast mitte ühe vaid kahe AA säilmed. Üks neist jälle presentkatusega kabiiniga. Peab altarile küünla panema raiskSmile Täpselmalt räägin hiljem....
(16-12-2017, 18:31 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Täna andsid autojumalad metsast mitte ühe vaid kahe AA säilmed. Üks neist jälle presentkatusega kabiiniga. Peab altarile küünla panema raiskSmile Täpselmalt räägin hiljem....

Räägi muuhulgas täpsemalt ka kuidas Sa leiad neid, rahvafolkloor ? keegi kuskil kunagi mäletab, et seisis ? ala igas eesti soos on üks Tiiger, aga AA ja MM puhul metsas ja tundub , et ongi tõsi  Big Grin
Enamasti folkloor. Ja kui tõenäosus et legend peab paika on 1% siis tuleb lihtsalt 100 legendi ära kontrollida. Muide see esimene AA raam tuli nii et patrullisin külade vahel ja otsisin vihjeid AAst. Nägin teepealt ühe talu aia najal zis5 velge. Astusin ligi, peremees toimetas aias. Tutvustasin ennast ja rääkisin oma loo lühidalt ära. Ütlesin et nägin zis5 velge aia najal. Küsisin et ega AAle midagi pole ja saingi AA velje millel oli varase 51 rehv peal. Siis ta rääkis kuidas ta oli nõuka ajal ühes külas küüniall näinud ühte AA-d. Ta ütles küla nime ja järgmine päev sõitsin sinna. Külas esimese maja hoovis toimetas üks oma 90 aastane mees. Astusin ligi ja küsisn et ega ühtegi AAd pole siinkandis näinud. Peale tunni ajalist jutuajamist tuli välja et olen vales külas. Külade nimed on vahepeal muutunud. Põrutasin koju ja uurisin EW aegseid kaarte. Sealt leidsin samanimelise küla aga hoopis teises kohas. Järgmine päev läksin sinna maad kuulama. Leidsin oletatava küüni ka üles aga kuna ühtegi hingelist ei näinud siis omavolitsema ka ei hakanud. Sõitsin mööda külateed edasi et mõnelt naabrilt ehk kontakti saada. Jõudsin ühe taluni kus oli ääretult palju tehnikat hoovis ja peremees putitas parasjagu kombaini. Rääkisin talle oma loo ära ja ta ütles et ei tea küll et siin külas mõni AA oleks alles. Aga ütles et ta on poolekohaga metsamees ja nägi kunagi ammu AA raami metsas. Ta andis mulle ülitäpsed juhised ja päev hiljem sõitsin asja kontrollima. Peale tunniajalist metsas uitamist nägin läbi võsa midagi mis ei paistnud looduslik. Lähemale jõudes nägin juba esisilda. Jummala 51 esisild tundus. Olin juba natu pettunud. Hakkasin silda lähemalt uurima ja tundus kuidagi veider. Siis nägin lähedal ühte raami aga selle talad olid täiesti paralleelsed. Polnud üldse AA moodi. Kakkusin sammalt ja sai selgeks et tegu on Zis 5ga. Päris puru lastud teine. Siis vaatasin et kurat midagi paistab maaseest Zisi raami alt. Maaseest paistis AA tagavedru kandur. Hakkasin sonkima ja Zis5 raami all oli AA raam.
Et umbes nii nad tulevad. Täitsa juhuslikult metsas jalutades olena ainult Zis5 jäänuseid leidnud.
Ameerikas on kombeks vanavara laatadel endale silt kaela riputada millel on kirjas mida otsitakse. Ise pean seda natu naljakaks ja võtan pigem mõne lihtsasti tuvastatava AA jupi näppu. Uskumatu kui paljud tulevad ligi rääkima. Päris kaua aega kõnnib laata läbi.
Sportlikust huvist käisin ühe tuttava juures, kes teab vanatehnikast midagi. Küsisin et kas ta teab midagi Gaz AA-st ja MM-st. Ütles et, mine vaata sinna tallu, et äkki veel mdagi veel on. Käisin vaatamas ja uurimas, tuli välja, et sealt talust pole võimalik midagi enam saada, sest eelmised omanikud olla kõik vanametalli saatnud, mis metalli meenutas. Eks katsun silmad kõrvad ka lahti hoida, mine tea
Tänud! Neid vihjeid ja legende on tegelikult päris palju ja vanematest inimestest üle ühe teavad kuhugile juhatada... Raplamaal pidi küüni all 2 komplektset ja sõidukorras AAd vedelema. Aga arvati et küllap on vanarauda ära viidud. Ma ise ei tahaks hästi uskuda et keegi sellise masina vagunisse tõstaks... Neid masinaid on ikkagi pea miljon toodetud. Neid peaks kõik kohad täis olema. Võrdluseks näiteks Mosse 400/401 mida on seal 250 000 ringis valmistatud ja igal pool vedeleb mõni.
Tänud Talupoeg Talujale kes saatis raamineete ja ühe veepumba kaubapeale.

[Pilt: 20171216_191535.jpg]

[Pilt: 20171216_191152.jpg]

Proovin mõnipäev M12 polte neetideks treida. Võibolla polegi väga suur töö kui needipea kujuline tera teha...
(16-12-2017, 21:23 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Tänud Talupoeg Talujale kes saatis raamineete ja ühe veepumba kaubapeale.

[Pilt: 20171216_191535.jpg]

[Pilt: 20171216_191152.jpg]

Proovin mõnipäev M12 polte neetideks treida. Võibolla polegi väga suur töö kui needipea kujuline tera teha...
Kui juba treimiseks läheb,tuleks mõõta raami sees olevat ava ja selle järgi treida.M12 poldist diameetriga 10 mm. neeti hästi ei saa,kuna keermeniidi põhi jääb alles.Muidugi  kui on kasutada osakeermega polte ei ole probleemi.
Needi mõõt peaks kataloogi järgi olema 9,5mm. Peaks välja andma?

Vaatasin järgi. Ei anna jah välja kui just peenkeere pole. Niiet peab M14 poldist tegema. Tänud!
(17-12-2017, 02:30 AM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ]Needi mõõt peaks kataloogi järgi olema 9,5mm. Peaks välja andma?

Vaatasin järgi. Ei anna jah välja kui just peenkeere pole. Niiet peab M14 poldist tegema. Tänud!
Kataloogi mõõt,see selleks .Tehases needitakse pressi all,kui ise teha vast nii kõva ei saa.Sellepärast pakkusin välja teha ava mõõdu järgi,vajadusel võiks isegi avad kalibreerida.
See on mõttekoht tõesti sest kõik augud ei sobi hästi. Proovin mõne 9.5mm neediga ära enne kui treima hakkan neid.
Ise mõtlesin pneumoajamiga õli tunki kasutada neetimiseks. See tõstab 50tonni. Või siis hüdropressi. Hüdropressiga kõiki kohti neetida ei saa... Veoauto pidurikatte neetija on ka olemas aga ma kardan et see jääb lahjaks.
Kas needid on pärast paigaldust mõlemalt poolt kumera peaga?
(17-12-2017, 19:41 PM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Kas needid on pärast paigaldust mõlemalt poolt kumera peaga?
Jah. Väljaarvatud esimese ristitala pealmised needid mis on peitpeaga.
Ma pakun puusalt ,et 50 t survet jääb väheks tavalise terasneedi külmalt töötemiseks.

Tagumise otsa sa ehk saad lapikuks aga ümarpead sealt küll ei tule.


Pitsiga punaseks ja haamriga motiveerimine on ainuke lahendus


Muutus: siin poisid paigaldavad 19mm neete. https://m.youtube.com/watch?v=uBwmbX3R3sk
(18-12-2017, 00:26 AM)AsTroSS Kirjutas: [ -> ]Ma pakun puusalt ,et 50 t survet jääb väheks tavalise terasneedi külmalt töötemiseks.
...
Pitsiga punaseks ja haamriga motiveerimine on ainuke lahendus

sama kahtlus, ikka löögiga ja kui pressiga, siis tuliselt
Tänud! Külmalt kindlasti ei needi. Kuumalt ikka kuumaltSmile Jahtudes tõmbab neet needitavad detailid korralikult kokku.
Tsitaat:Tänud! Külmalt kindlasti ei needi. Kuumalt ikka kuumalt[Pilt: smile.gif] Jahtudes tõmbab neet needitavad detailid korralikult kokku.
Endine remonditehase spetsialist ütles enesekindlalt, et raami ei tohi kuumalt neetida. Asi selles, et jahtudes tõmbab neet kokku igas mõõtmes, sh diameetris. Selle tõttu hakkab lihtsamalt loksuma. Raami peab külmalt neetima.