automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz MM-V 1942
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Vahepeal oli siin ventilaatori tiivikutest juttu.Gaz-67 ja MM tiivikud on täiesti erinevad asjad, sest 67-l on koguni 6 laba.
(07-01-2018, 16:57 PM)stern100 Kirjutas: [ -> ]Tee lõdvikuklambrist eraldi pilt, kui pikk on see tühimik seal keskel? Mul kastidega sarnaseid uusi klambreid aga kas need täpselt samad nüüd on...

Selle pildiga läheb paar nädalat aega. Aga tänud! Annan märku.
(07-01-2018, 23:32 PM)Sidorov Kirjutas: [ -> ]Vahepeal oli siin ventilaatori tiivikutest juttu.Gaz-67 ja MM tiivikud on täiesti erinevad asjad, sest 67-l on koguni 6 laba.

Tänud! Asi selge.
Karburaatori puhastamine läks suuremate vahejuhtumiteta. Soovitan korpuse enne kuumaks ajad kui düüside kallale minna. Ühe murdsin sisse. Kuumalt tuli kõik libedalt välja.

[Pilt: 20180107_185528.jpg]

Vaja veel uued tihendid teha. Muidu üldiselt väga kulunud ei olnud.

[Pilt: 20180107_222535.jpg]
(07-01-2018, 19:40 PM)Taaviw126 Kirjutas: [ -> ] kas siis eri rajoonidesse(põhjapoole 2 labaga ja vastupidi) valmistati erinevate ventilaatoritega masinaid?

Et kõik ausalt ära rääkida (Eno Raud?) pean tunnistama, et sellest Gazikust ei tea mõmmigi. Suudan luua paralleele natuke värskematega, mida olen igapäevaautona kasutanud ja mingeid ideid kirja panna, ise lootes, et olen natuke abiks. Konkreetsele küsimusele kahjuks vastata ei oska.
Kui mu natuke haakuv plära häirib, siis palun märku anda ja ma olen vagusi.
Ei, kellegi jutt ei häiriSmile Mu väljendamis oskus jätab soovida. Lihtsalt spekuleerisin, sest ise ka ei tea. Väga hea kui asja arutajaid on, niikaua kui asi teemasse läheb. Sest pärast tagasivaadates ja teemat lugedes ei tahaks draamat lugeda. Teemat pean mitte selleks et uhkeldada, vaid selleks et MMi kohapealt selgus majja tuua ja teistega seda jagada. Sõna otses mõttes päevik. Ja et endal oleks pärast hea lugeda ning meenutada.

Aga ausalt öeldes eks ma korraks krigistaks hambaid küll kui peale sadu tunde selle auto kohta uurimist öeldaks et tal peavad taga topeltrattad olema(mida pole veel juhtund) vms.
Kindlasti tead sa seda juba ja see ei puutu ka MMi asjasse.
 GAZil oli selline plekist ventika laba. Laba käis nelja poldiga veepumba küljes. Talveks keerati labad üksteise taha ja suveks jälle 90 kraadi. Nii oli suvel suurem ventileerimine ja talvel vähem ja labad ei kadunud ära. Plekist labad ei olnud tugevad, vahel tuli mõni läbi kapoti välja ka.
Nad on rihmaratta külge needitud. Lausa 8 neediga. Ja selleks et rihmaratast koos ventilaatoriga maha võtta, et neete välja puurida vms, peaks radika maha võtma. Või veepumba. Suur töö. Sellepärast ma kahtlengi et asi nii käis. Kas siis hoiti garaazis teist ventilaatorit koos rihmarattaga? Kas siis tuli see autoga juba kaasa? Või puuritigi aastas kaks korda needid lahti? Sellised küsimused tekivad peas kui neid ventilaatoreid vaatanSmile
Labade arvust.
Udujutt: kuskilt lugesin, mingi uue mudeli konstrueerimisel kasutati küll vana mootorit, kuid tõhustati jahutussüsteemi (see ei olnud MM kohta, vaid mingi hilisem kaasik).

Ma ei kujuta ette, kas toona mootorite parameetrid võisid ka tegelikkuses varieeruda ja sooritusvõimed erinevad olla, kuid koormata võis neid kindlasti kasutaja poolt (teadlikult või mitte) erinevalt, näiteks siis erinevate sihtotstarvete puhul. Põhi-lõuna, seisev töötav masin - liikuv masin, pidevalt olematutel teedel roomav - siledaid magistraale mööda kulgev, vms.

Kuna joonised lubavad nii 2 kui 4, siis ei tohiks algupära kummalgi juhul kaheldav olla - minu meelest.

Fotodesse ei maksa liiga tõsiselt suhtuda, pole teada, mitu korda seda mootorit on ennepulkadeks laiali võetud ja millisest hunnikust võeti tagasi pandud jupid. Defitsiidi ajal oli kombinatoorika oluliselt kõrgemal tasemel.
(08-01-2018, 12:01 PM)Raivo Kirjutas: [ -> ]Labade arvust.
Udujutt: kuskilt lugesin, mingi uue mudeli konstrueerimisel kasutati küll vana mootorit, kuid tõhustati jahutussüsteemi (see ei olnud MM kohta, vaid mingi hilisem kaasik).

Ma ei kujuta ette, kas toona mootorite parameetrid võisid ka tegelikkuses varieeruda ja sooritusvõimed erinevad olla, kuid koormata võis neid kindlasti kasutaja poolt (teadlikult või mitte) erinevalt, näiteks siis erinevate sihtotstarvete puhul. Põhi-lõuna, seisev töötav masin - liikuv masin, pidevalt olematutel teedel roomav - siledaid magistraale mööda kulgev, vms.

Kuna joonised lubavad nii 2 kui 4, siis ei tohiks algupära kummalgi juhul kaheldav olla - minu meelest.

Fotodesse ei maksa liiga tõsiselt suhtuda, pole teada, mitu korda seda mootorit on ennepulkadeks laiali võetud ja millisest hunnikust võeti tagasi pandud jupid. Defitsiidi ajal oli kombinatoorika oluliselt kõrgemal tasemel.
Tänud! Ma vaatasin et minu olemasolevaid ventilaatoreid on kõvasti painutatud ajajooksul. Küllap neljalabasel painutati talvel labad sirgemaks. Ja pärast tagasi. Labad on hakanud lahti murduma. Ega seda vist me teada ei saa jah millega MM-V konveierilt maha veeres. Panen kahe labaga. Lihtsalt sellepärast et Gaz AA-l oli 2 laba ja omast arust pildilt ka näen kahe labalist ventilaatorit. Ja pealegi, MM-V oli juba säästuvariant. Kui hätta jääb siis viskan nelja labaga ventilaatori peale...
Saad-saad selle ventika  Cool  Ära stressa  Big Grin
Väga hea!
Uurisin raamatuid täna. Materjale on kokku rohkem kui 10000 lk. Niiet nende läbi seedimine võtab aega. Aga väike märkimist vääriv tähelepanek...

Sellel pildil tundub nagu süütepoolile läheks üks juhe pealt sisse. Ei andnud rahu ja hakkasin asja uurima.

[Pilt: wgd_oBBf2kw_1943_______-13815.jpg]

Tuleb välja et näiteks Gaz M1-l kasutati sellist pooli millel üks juhe tagant sisse läheb... Küllap sealt see pool pärit ongi. Ma ei välistaks ka seda et sõja ajal kruviti neid juba vabrikus Gaz MMi külge, kui muud võtta polnud...

[Pilt: suutepool.png]

[Pilt: poolid.png]
krt, map leia pildilt süütepooligi, rääkimata siis juhtmete arvust  Big Grin

Hea töö! Lust lugeda sellist asja.
(10-01-2018, 04:08 AM)marauder Kirjutas: [ -> ]krt, map leia pildilt süütepooligi, rääkimata siis juhtmete arvust  Big Grin

Hea töö! Lust lugeda sellist asja.
Smile süütepool on tulemüüri küljes. Pea alaspidi...

Leidsin kaks velge juurde. Keegi on pidanud rehvi maha saamiseks ka velge lõikuma. Velje mutrid on ka maha lõigatud. Koju vedasin nad sellepärast, et velje südamiku ja rehvivöö vahelt polnud eriti roostes nagu tavaliselt. Vähemalt tundub. Eks tõde selgub traatharjaga nühkides. Neid roostekahjustusi oleks keeruline parandada....

[Pilt: 20180110_165217.jpg]

[Pilt: 20180110_165242.jpg]
Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis peaks lõpuks ometi, saama raamiga alustada umbes kahe nädala jooksul. Muidu võik sillad üle vaadata aga üks sillapaar tuleb koos raamiga. Ehk on nood kõige korralikumad?

Panen natuke pilte vahelduseks.

[Pilt: aa_01.jpg]

[Pilt: aa_16.jpg]

[Pilt: aa_20.jpg]

[Pilt: aa_21.jpg]

[Pilt: aa_26.jpg]

[Pilt: aa_27.jpg]

[Pilt: aa_33.jpg]

[Pilt: aa_35.jpg]

[Pilt: aa_38.jpg]

[Pilt: aa_39.jpg]

[Pilt: aa_40.jpg]

[Pilt: aa_41.jpg]

[Pilt: aa_42.jpg]

[Pilt: aa_43.jpg]

[Pilt: aa_45.jpg]

[Pilt: aa_46.jpg]

[Pilt: aa_48.jpg]

[Pilt: aa_50.jpg]

[Pilt: aa_51.jpg]

[Pilt: aa_56.jpg]
[Pilt: aa_62.jpg]

[Pilt: aa_64.jpg]

[Pilt: aa_65.jpg]

[Pilt: aa_69.jpg]

[Pilt: aa_70.jpg]

[Pilt: aa_71.jpg]

[Pilt: aa_72.jpg]

[Pilt: aa_73.jpg]

[Pilt: aa_74.jpg]

[Pilt: aa_75.jpg]

[Pilt: aa_76.jpg]

[Pilt: aa_78.jpg]

[Pilt: aa_80.jpg]

[Pilt: aa_81.jpg]

[Pilt: aa_82.jpg]

[Pilt: aa_84.jpg]

[Pilt: aa_85.jpg]

[Pilt: aa_86.jpg]

[Pilt: aa_88.jpg]

[Pilt: aa_89.jpg]
Muide, pildid jõuavad siia grammike kehvema kvaliteediga. Kui kedagi mõni foto väga huvitab siis võib märku anda. Ei äritse vaid juhatan originaalini...

[Pilt: aa_90.jpg]

[Pilt: aa_91.jpg]

[Pilt: aa_92.jpg]

[Pilt: aa_94.jpg]

[Pilt: aa_95.jpg]

[Pilt: aa_96.jpg]

[Pilt: aa_98.jpg]
Odessas merre aetud AA-d

[Pilt: GAZ-AA__dumped_from_Odessa_dock__examine...ps_41.jpeg]

Üks huvitab juhend. Ma ise arvan et see leht tehti sõjasaagiks saadud autode pärast? (sotasaaliskuorma auto peaks tähendama sõjaväe veokit)

[Pilt: soome_kl.png]
[Pilt: soome_kl2.png]
[Pilt: Soome_kl3.png]
[Pilt: 0_cfce6_e35506d0_XL.jpg]

[Pilt: 20090719_moscow4_42smpx0fsvs4owk0ss0s4wo...sc4_th.jpg]

[Pilt: 12989777191852.jpg]

[Pilt: east_1192.jpg]

[Pilt: ef18341b48fe.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_captured_Russian_truck_in_german_...vgorod.jpg]

[Pilt: GAZ_Gas_Generating.jpg]

[Pilt: GAZ_of_6_Pz_Div_at_Kursk.jpg]

[Pilt: GAZ_types.jpg]

[Pilt: GAZ_with_built_up_rear_body.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_Late_Model_with_20mm_Flak.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_Late_Model.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_and_captured_driver.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_by_the_road_with_AT_Gun.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_captured_truck_WWII_Photo.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_captured_truck_of_Art_Reg_42_Gruppe_G.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_front_view.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_in_a_flooded_road.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_in_Berlin.jpg]

[Pilt: GAZ_AA_in_German_Army.jpg]
"Sotasaalis" on eesti leekes "sõjasaak".
"Kuorma-auto" on eeti keeles "koormaauto ehk veoauto". Buss soome keeles on "linja-auto" (lliniauto ehk auto mis sõidab mingit kindlat liini pidi), kuid öeldakse ka lihtsalt "bussi".